Kalau Kami Nak Ambil Kesempatan Tak Perlu Tunggu Bapa Akui Pernah Doa Ainul Bukan Bukan


Ainul Mardhiah semakin sihat setelah menerima rawatan dan pembedahan membuang ketumbuhannya di London. Kini keadaannya bertambah baik, tampak semakin comel dan berisi.
Bapa bayi kesayangan rakyat Malaysia ini, Ahmad Safiuddin Ahmad Razak dalam kemaskini Instagram mengenang kembali saat awal perjuangan mereka sekeluarga apabila anak sulungnya diuji ketumbuhan.
Artikel berkaitan: [Ainul Mardhiah Stabil & Direhatkan. Dah Boleh Respons Mama Panggil, Cuba Bagi Senyuman] [Pandai Peluk Bantal Pula Sekarang! Makin Cerdik Ainul Sejak Masuk Setahun]
Orang tanya dulu masa Ainul ada ketumbuhan tu, duduk rumah je ke? .
Jawapan : Tak pun. Kadang-kadang keluar juga. Selalunya Ainul ikut Walid pergi kedai. Jaga ainul di kedai. .
Selalunya kalau bawak Ainul keluar, dia akan ditutup macam dalam gambar ni. Ya. Memang kami tutup sebab tak nak bagi orang nampak. .
Bukan sebab malu, tapi sebab tak nak nanti orang sedih bila tengok Ainul and takut orang ramai nak tengok dia.

 PUJUK HATI UJIAN ORANG LAIN LEBIH BERAT
Bapa ini juga seboleh-bolehnya tidak mahu keadaan anaknya itu heboh apatah lagi viral.
Kalau boleh dulu, memang tak nak cerita pada sesiapa pun pasal Ainul ni terutama pada umum. Sebab pada ketika itu, walaupun kami rasa ujian ini terlalu berat, tapi kami berjaya pujuk hati kami bahawa ada orang lagi berat ujian mereka. .
Kedua, kami tak mahu Ainul viral. Kalau ikutkan, kami boleh je ambil kesempatan viralkan Ainul ni. Tak perlu tunggu ketumbuhan tu besar untuk raih simpati. 

Artikel berkaitan:[ Menitis Air Mata Tengok Ainul! Bibir Cantik, Pipi Tembam. Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum ]
PENDAPATAN BLEH MENAMPUNG, ALLAH CUKUPKAN
Tapi saya rasa serba salah ketika itu sebab saya bekerja dan mempunyai pendapatan yang tak sedikit dan tak banyak. Setakat mahu ulang-alik hospital dan biaya perubatan Ainul, alhamdulillah saya mampu ketika itu walaupun kadang-kadang bisnes tak ok. .
Alhamdulillah, Allah cukupkan rezeki kami sekeluarga. .
Tapi kami selalu doa supaya Allah bukakan jalan dan permudahkan urusan kami. .
KISAH AINUL DIVIRALKAN ORANG LAIN, PERNAH DOA “BUKAN BUKAN”
 Akhirnya, kisah Ainul di viralkan oleh orang lain. Dan kesan daripada itu, Ainul sihat dan ceria pada hari ini. Dulu, kami hampir berputus asa sehingga doa yang ” bukan bukan ” kepada Ainul.
Then bila fikir-fikirkan balik, selagi nyawa masih dikandung badan, jangan sesekali menyerah kalah. Hanya mati sahaja tiada ubatnya. Selagi badan masih bernyawa walaupun sakit, tetap ada ubatnya. .
Jangan putus asa.

BERDOA DAN JANGAN BERPUTUS ASA
Allah swt ini sangat ajaib. Pada waktu kita rasa kita dah tak mampu nak berbuat apa apa setelah berusaha, maka kena akur bahawa Allah swt itu memiliki segalanya. Minta pada DIA. .
Percaya lah, DIA lebih tahu apa yang tidak kita tahu. .
Ilmu dan fikiran kita terbatas, tetapi tidak bagi Allah swt. .
Akhir sekali, kuat lah kita dalam apa jua cabaran yang kita sedang atau bakal lalui, DOA dan JANGAN SESEKALI BERPUTUS ASA!
View this post on Instagram
Orang tanya dulu masa ainul ada ketumbuhan tu, duduk rumah je ke? . Jawapan : Tak pun. Kadang-kadang keluar juga. Selalunya ainul ikut walid pergi kedai. Jaga ainul di kedai. . Selalunya kalau bawak ainul keluar, dia akan ditutup macam dalam gambar ni. Ya. Memang kami tutup sebab tak nak bagi orang nampak. . Bukan sebab malu, tapi sebab tak nak nanti orang sedih bila tengok ainul and takut orang ramai nak tengok dia. . Kalau boleh dulu, memang tak nak cerita pada sesiapa pun pasal ainul ni terutama pada umum. Sebab pada ketika itu, walaupun kami rasa ujian ini terlalu berat, tapi kami berjaya pujuk hati kami bahawa ada orang lagi berat ujian mereka. . Kedua, kami tak mahu ainul viral. Kalau ikutkan, kami boleh je ambil kesempatan viralkan ainul ni. Tak perlu tunggu ketumbuhan tu besar untuk raih simpati. . Tapi saya rasa serba salah ketika itu sebab saya bekerja dan mempunyai pendapatan yang tak sedikit dan tak banyak. Setakat mahu ulang-alik hospital dan biaya perubatan ainul, alhamdulillah saya mampu ketika itu walaupun kadang-kadang bisnes tak ok. . Alhamdulillah, Allah cukupkan rezeki kami sekeluarga. . Tapi kami selalu doa supaya Allah bukakan jalan dan permudahkan urusan kami. . Akhirnya, kisah ainul di viralkan oleh orang lain. Dan kesan daripada itu, Ainul sihat dan ceria pada hari ini. Dulu, kami hampir berputus asa sehingga doa yang " bukan bukan " kepada Ainul. . Then bila fikir-fikirkan balik, selagi nyawa masih dikandung badan, jangan sesekali menyerah kalah. Hanya mati sahaja tiada ubatnya. Selagi badan masib bernyawa walaupun sakit, tetap ada ubatnya. . Jangan putus asa. . Allah swt ini sangat ajaib. Pada waktu kita rasa kita dah tak mampu nak berbuat apa apa setelah berusaha, maka kena akur bahawa Allah swt itu memiliki segalanya. Minta pada DIA. . Percaya lah, DIA lebih tahu apa yang tidak kita tahu. . Ilmu dan fikiran kita terbatas, tetapi tidak bagi Allah swt. . Akhir sekali, kuat lah kita dalam apa jua cabaran yang kita sedang atau bakal lalui, DOA dan JANGAN SESEKALI BERPUTUS ASA!
A post shared by Ahmad Safiuddin Ahmad Razak (@ahmadsafiudinn) on Aug 25, 2019 at 6:02am PDT

Sumber:  @ahmadsafiuddinn
Artikel berkaitan: “Kesihatan Bidadari Syurga Walid Semakin Meningkat”. Doakan Ainul Berjaya Ujian Seterusnya
The post “Kalau Kami Nak Ambil Kesempatan Tak Perlu Tunggu…” Bapa Akui Pernah Doa Ainul Bukan Bukan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kalau-kami-nak-ambil-kesempatan-tak-perlu-tunggu-bapa-akui-pernah-doa-ainul-bukan-bukan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Famous Kan Meh Aku Bagi Ko Famous Bapa Buang Diapers Di Belakang Kereta Orang Dirakam Dashcam

Nak Famous Kan Meh Aku Bagi Ko Famous Bapa Buang Diapers Di Belakang Kereta Orang Dirakam Dashcam

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 519 hits
The ReporterViral di media sosial ketika ini video seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab melakukan onar terhadap kenderaan lain dirakam kamera dashcam Dalam kejadian yang berlaku pada 24 Ogos di tempat letak kereta Tampines Mall Singap...
Nak Buat Sesuatu Bisnes Atau Nak Allah Perkenankan Doa Kalian Buat 3 Step Ni

Nak Buat Sesuatu Bisnes Atau Nak Allah Perkenankan Doa Kalian Buat 3 Step Ni

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 372 hits
NAK BUAT SESUATU BISNES ATAU NAK ALLAH PERKENANKAN DOA KALIAN BUAT 3 STEP NI1 DOA MOHON IZIN DULU PADA ALLAH SWT APA NIAT ANDA MINTA ALLAH IZINKAN DULU YA SEBUTKAN DALAM DOA ANDA PERKATAAN IZIN 2 SELEPAS DOA PERGI SEDEKAH BERAPA PUN YANG AN...
Ramai Pelik Tengok Tiub Masih Melekat Di Ieher Ainul Ini Jawapan Bapa Ainul

Ramai Pelik Tengok Tiub Masih Melekat Di Ieher Ainul Ini Jawapan Bapa Ainul

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 164 hits
Selepas dua bulan menjalani 0peration di London bagi membuang tum0r bessar di mulutnya kecomelan Ainul Mardiah semakin terserlah Hal itu menjadi tumpuan netizen di ruangan komen foto dan video terbarunya yang dikongsikan ibu bapa bayi ini d...
Kami Pun Tak Berani Nak Ke Gunung Berembun Dakwa Pernah Ragut Puluhan Nyawa Penduduk Kongsi Rahsia Lokasi Nora Ditemui

Kami Pun Tak Berani Nak Ke Gunung Berembun Dakwa Pernah Ragut Puluhan Nyawa Penduduk Kongsi Rahsia Lokasi Nora Ditemui

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 466 hits
Penafian Dakwaan ini tidak menggambarkan apa yang terjadi kepada Nora Anne namun sekadar perkongsian kisah misteri yang berlaku di Gunung Berembun dan kawasan sekitarnya Gunung Berembun merupakan salah satu tumpuan pendaki dan pelancong yan...
Cara Dan Doa Mustajab Nak Kuatkan Kasih Sayang Mak Dan Anak Kita Jaga 2 Perkara Ni Je

Cara Dan Doa Mustajab Nak Kuatkan Kasih Sayang Mak Dan Anak Kita Jaga 2 Perkara Ni Je

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 455 hits
Anak yang mendengar kata sopan santun dan baik akhlaknya sudah semestinya membuatkan mak ayah berlapang dada Namun cabaran mak ayah hari ini sudah pastinya kala berdepan dengan masalah tingkahlaku anak anak yang membuatkan mak ayah pening k...
Kita Doa Peneman Hidup Sorang Je Tapi Allah Bagi Dua Niena Azman Akui Hidup Makin Sibuk Sejak Ada Anak

Kita Doa Peneman Hidup Sorang Je Tapi Allah Bagi Dua Niena Azman Akui Hidup Makin Sibuk Sejak Ada Anak

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 485 hits
Bergelar ibu membuatkan hari hari seorang ibu menjadi semakin sibuk Balik sahaja daripada kerja di pejabat masa dan tumpuan difokuskan kepada anak pula Tiada istilah masa untuk diri sendiri namun menggembirakan kerana punya permata hati Ini...
Bapa Nak Jaga Maruah Negara Anak Nak Jaga Sister In Sesat Akai Adakah

Bapa Nak Jaga Maruah Negara Anak Nak Jaga Sister In Sesat Akai Adakah

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 593 hits
Nak Jaga Maruah Negara KononCakap tak serupa bikin sembang bikin rakyat bimbang Dr Mahathir dalam satu kenyataan mengatakan selagi dia hidup dia akan cuba jaga maruah negara Pilih menteri yang langsung tak ada kelayakan malah langsung tak a...
Pernah Terbit Rasa Malu Tak Nak Buat Baik

Pernah Terbit Rasa Malu Tak Nak Buat Baik

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 309 hits
Bila boss besar belanja lain macam sedapnya haa hehe Moment 1 Budaya salam dan kuncup tanganPetang semalam aku dikejutkan dengan seseorang yalah kebiasaannya bila aku tak sibuk bekerja memang aku selalu jemput Abg Qi dari sekolah petang Tap...
Dinas Bina Marga Dki Akui Sulitnya Atur Pkl Tanah Abang

Dinas Bina Marga Dki Akui Sulitnya Atur Pkl Tanah Abang

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 203 hits
Hari menegaskan para PKL di Tanah Abang memang harus terus ditindak tegas Sebab mereka sering tidak memedulikan keamanan orang lain saat berjualan
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis