Kalau Hujan Renyai Saya Redah Saja Cucu Bekas Menteri Besar Jadi Pnghantar Makanan Berbasikal


keramatviral.com
KeIibat seorang remaja perempuan berbasikal ketika menghantar makanan ditempah pelanggan sejak dua bulan lalu sering mencvri perhatian penduduk sekitar di sini.
Kgigihan Wan Nabihah Hannah Wan Abdul Hakim, 19, yang sanggup berpanas dan berhujan dengan berbasikal dalam memastikan pesanan pelanggan dihantar tepat pada masanya, amat dikagumi pelanggan kerana tidak ramai remaja perempuan mahu melakukan kerja sebagai penghantar makanan.
Namun menariknya, identiti sebenar Wan Nabihah Hannah akhirnya terbongkar, baru-baru ini dan ramai tidak menyangka beliau adalah cucu kepada bekas Menteri Besar (MB) Terengganu, Allahy4rham Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad.
la susulan bapanya yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Air Putih iaitu Wan Abdul Hakim memuat naik satu hantaran di Facebook mengenai usaha anak perempuannya itu.
Sewaktu dihubungi Bernama, Wan Nabihah mengakui tujuannya bekerja sebagai penghantar makanan adalah mencari duit poket dan memperoleh pengalaman baharu sepanjang cuti semester ketika ini.
” Saya pilih menjadi penghantar makanan kerana tertarik dengan masa bekerja yang fleksibel. Oleh kerana tiada lesen motosikal, saya gunakan basikal sahaja untuk memudahkan pergerakan.
” Alhamdulillah pendapatan dalam tempoh seminggu kerja saya lakukan boleh dapat lebih RM500.
” Ini membuktikan sesiapa sahaja boleh mencari rezeki halal asalkan tidak terlalu memilih pekerjaan,” katanya yang ketika ini sedang mengikuti pengajian di peringkat Asasi Perniagaan di Taylor’s College di kampus Lakeside, Subang Jaya, Selangor.
Kegigihan Wan Nabihah Hannah yang sanggup keluar dari zon selesa demi mencari rezeki dengan kudratnya sendiri mendapat pujian banyak pihak. – Gambar/ Sinar Harian
Ank keempat daripada tujuh beradik itu berkata, beliau sentiasa memakai krim pelindung matahari serta cermin mata hitam untuk melindungi kulit wajahnya ketika berbasikal memandangkan banyak tempahan makanan dilakukan antara jam 12 tengah hari hingga 2 petang.
” Kalau hujan renyai pula, saya redah sahaja dengan memakai jaket dan memperlahankan kayuhan kerana jalan agak licin.
” Tapi, kalau hujan terlalu lebat terpaksa berhenti sekejap cari tempat berteduh yang sesuai,” katanya.
Ditnya mengenai reaksi ibu bapanya memandangkan latar belakang keluarga mereka sebagai ahli politik dan arw4h datuknya adalah bekas menteri besar Terengganu, Wan Nabihah Hannah berkata, ia bukan halangan malah keluarganya memberi sokongan agar beliau belajar berdikari serta merasai kesusahan dalam mengharungi cabaran hidup.
” Perasaan malu sebab pandangan orang lain mesti letak ke tepi dan paling penting kita mesti percaya dengan kemampuan diri sendiri.
” Percaya juga yang apa kita buat sekarang ini mungkin akan jadi inspirasi kepada orang lain untuk berubah ke arah yang lebih baik.
” Sebagai remaja, mempunyai duit poket hasil titik peluh sendiri adalah satu kepuasan sebenarnya.
” Saya menggunakan sebahagian wang itu untuk dilaburkan semula demi perancangan kewangan masa depan,” katanya yang berehat seketika dari menghantar makanan sepanjang Ramadan ini.
Smentara itu, menerusi kiriman di laman Facebook. Wan Abdul Hakim mengenai anaknya itu mendapat banyak komen positif memuji semangat dan kegigihan Wan Nabihah Hannah kerana sanggup keluar dari zon selesa demi mencari rezeki dengan kudratnya sendiri.
Rmai tidak menyangka remaja yang pernah menghantar makanan mereka sebelum ini, adalah anak dan cucu kepada tokoh politik yang dihormati kerana banyak jasa dilakukan untuk rakyat selama ini.
PeIayar Facebook berharap usaha Wan Nabihah Hannah itu akan menjadi teladan baik kepada remaja lain dan pada masa sama memuji corak didikan diterapkan Wan Abdul Hakim ke arah melahirkan generasi muda berkualiti dan rajin berusaha tanpa jalan singkat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/kalau-hujan-renyai-saya-redah-saja-cucu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cari Duit Poket Cucu Bekas Mb Terengganu Berbasikal Hantar Makanan

Cari Duit Poket Cucu Bekas Mb Terengganu Berbasikal Hantar Makanan

papar berkaitan - pada 20/4/2021 - jumlah : 245 hits
Kegigihan seorang remaja perempuan yang berbasikal ketika menghantar makanan ditempah pelanggan sejak dua bulan lepas baru baru ini mencuri perhatian penduduk sekitar di Chukai Kemaman Lebih menjadi perbualan orang ramai apabila insan terse...
Menteri Kata Kenaikan Harga Makanan Ternakan Luar Kawalan Kerajaan

Menteri Kata Kenaikan Harga Makanan Ternakan Luar Kawalan Kerajaan

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 201 hits
PUTRAJAYA 8 Ramadan 1442H Selasa Menteri Pertanian dan Industri Makanan Datuk Seri Ronald Kiandee berkata kenaikan harga komponen makanan ternakan disebabkan pasaran antarabangsa yang di luar kawalan kerajaan Katanya kenaikan harga makanan ...
Jangan Buat Tuduhan Palsu Terhadap Semua Penganut Kristian Kata Bekas Menteri

Jangan Buat Tuduhan Palsu Terhadap Semua Penganut Kristian Kata Bekas Menteri

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 466 hits
April 23 2021 Cara terbaik untuk menangani isu sesetengah penganut Kristian yang secara agresif mempromosikan kepercayaan mereka adalah melalui dakwah kata Mujahid Yusof Rawa PETALING JAYA Sebarang tuduhan yang dibuat terhadap penganut Kris...
Bekas Calon Amanah Cerita Beza Sikap Mujahid Dengan Menteri Agama Sekarang

Bekas Calon Amanah Cerita Beza Sikap Mujahid Dengan Menteri Agama Sekarang

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 174 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONSusulan tersebar video Menteri Agama ke Arab Sudi yang didakwa bersama individu dari syarikat travel haji bekas calon AMANAH Azhar Abdul Shukur menceritakan bagaimana permohonan beliau sendiri pernah ditolak ketika mem...
Duta Besar Malaysia Bertemu Junta Menteri Luar Perlu Jelaskan

Duta Besar Malaysia Bertemu Junta Menteri Luar Perlu Jelaskan

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 163 hits
Pada 8 April 2021oleh PENTADBIROleh Majlis Setiausaha Pakatan HarapanMajlis Setiausaha membaca laporan media berkenaan pertemuan Duta Besar Malaysia ke Myanmar Datuk Zahairi Baharim dengan Menteri Elektrik dan Tenaga Myanmar Aung Than Oo pa...
Tambah Lagi Barangan Kawalan Kata Bekas Menteri

Tambah Lagi Barangan Kawalan Kata Bekas Menteri

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 198 hits
Bekas menteri pertanian dan industri asas tani Salahuddin Ayub menggesa kerajaan menambah bilangan barangan kawalan di bawah Skim Harga Maksimum Musim Perayaan menjelangnya musim perayaan Hari Raya Aidilfitri Katanya hasil makluman dan lawa...
Hujan Selebat Lebatnya Ku Redah Juga

Hujan Selebat Lebatnya Ku Redah Juga

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 328 hits
Baju hujan hanya mampu mengurangkan kuyup Sampai di simpang Sg Long Gear 2 pulas minyak tak move pun motorTukar gear 1 pulas minyak macam semput Nak naik bukit pulak tu kawasan selepas Veterinar menuju ke Sg Long DALAM hujan lebat di seleko...
Bekas Perdana Menteri Difailkan Notis Bangkrap Oleh Lhdn

Bekas Perdana Menteri Difailkan Notis Bangkrap Oleh Lhdn

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 164 hits
820 total views 561 views today Nampaknya kes melibatkan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak masih banyak dan kini LHDN dikatakan akan memfailkan notis kebankrapan terhadap beliau Pihak Mahkamah Tinggi sebelum ini turut telah m...
Abang Sanggup Basah Kuyup Redah Hujan Dukung Adik Balik Sekolah

Abang Sanggup Basah Kuyup Redah Hujan Dukung Adik Balik Sekolah

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 467 hits
Sudah menjadi kebiasaan anak sulung pastinya memikul tanggungjawap besar dan merupakan mereka yang diharapkan boleh membantu ibubapa bila diperlukan terutamanya dalam mejaga adik adik yang lainseperti perkongsian video dari seorang ibu tent...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Makan Kenduri Rumah Erra Fazira

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Building Information Modeling And Digital Tools In Architecture

1 Kebaikan Kakak Ipar

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Kpm Guru Perlu Runding Umum Tarikh Spm Kata Ahli Akademik