Kalau Enggan Serah Diri Kita Ambil Tind4kan Polis Dah Tahu Tempat Sajat Sembunyi


Berikutan isu usahawan kontr0versi, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman yang dikatakan melarikan diri dari dit4ngkap pihak Jais tempoh hari, pihak polis Selangor sudah mengetahui tempat persembunyiannya.
“Kalau dia enggan serah diri, kita akan ambil tind4kan,” kata Pemangku Ketua P0lis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed  ketika dihubungi Kosmo! sebentar tadi.Sebelum ini Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terpaksa meminta bantuan pihak polis untuk mengesan lokasi sebenar usahawan berusia 36 tahun berkenaan.

Terdahulu, media melaporkan mahkamah telah mengeluarkan waran t4ngkap ke atas usahawan kosmetik tersebut selepas dia gagal hadir prosiding sebutan semula pertvduhan berpakaian menyerupai wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hin4 pada 23 Februari lalu.
Sejak waran berkenaan dikeluarkan, pelantun lagu “Bobo Di Mana” itu terus menghilangkan diri tanpa khabar berita dan dipercayai menyembunyikan diri bagi mengelakkan dirinya dicekup JAIS.
Sajat jawab tudvhan netizen konon ‘bersembunyi’, jawapan dia memang lain macam
Usahawan komestik, S4jat sering kali menimbulkan kon.troversi serta menerima ke.c4man netizen di platform media sosialnya.
Terbaru, menerusi laporan media tempatan, S4jat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman kini sedang dibu.ru oleh anggota Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ekoran tidak dapat hadir ke mah.k4mah baru-baru ini.
Menjengah ke laman Instagram milik usahawan berusia 36 tahun itu, terdapat beberapa komen ditinggalkan oleh pengikutnya, namun respon yang diberikan menarik perhatian ramai.
Sembunyi mana tu?
Menerusi posting itu, Sajat dilihat masih lagi aktif mempromosikan pelbagai produk perniagaanya seperti bengkung dan emas.
Pengikutnya telah bertanya dimana dia bersembunyi, namun dengan tenang dia menjawab tidak perlu bersembunyi kerana kesalahan yang dilakukan bukanlah seperti jen4yah mem.bunvh.
“Buat apa nak sembunyi? Bukan kita bu.nuvh orang,” balasnya di ruangan komen.
Terdahulu, Sajat didakwa atas pertudvhan berpakaian menyerupai perempuan sewaktu melangsungkan majlis di premisnya. Walau bagaimanapun, dia mengaku tidak ber.salah atas per.tuduvhan tersebut.
Lama Tunggu Masih Tak Muncul, Sekali JAIS Kerah 122 Anggota Bvru T4ngkap Sajat
Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini mengerahkan kira-kira 122 anggota dan pegawai penguatkuasanya untuk mencari dan men4ngkap usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat.
Menurut Pengarahnya, Datuk Mohd Shahzihan Ahmad, tindakan itu dilakukan selepas pihaknya mendapat waran tangkap daripada Mahkamah Tinggi Syariah di sini, petang semalam.
Ia susulan kegagalan Muhammad Sajjad, 36, menghadiri prosiding kes berpakaian wanita tiga tahun lalu di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, Selasa lalu.
“JAIS mendapat war4n t4ngkap ke atas Sajjad petang semalam, jadi hari ini kita menggerakkan anggota dan pegawai penguatkuasa kita untuk mencari Sajjad di seluruh Selangor,” katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette, hari ini.
Selasa lalu, Mahkamah Tinggi Syariah di sini mengeluarkan war4n t4ngkap terhadap usahawan kosmetik itu atas tud,uhan berpakaian seperti wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hin.a.
War4n tangk4p terhadap Muhammad Sajjad itu dikeluarkan Hakim Syarie, Mohammad Khalid Shaee @ Shaii.
Pada 6 Januari lalu, Muhammad Sajjad mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah di sini atas tudvhan berpakaian menyerupai wanita dalam majlis bacaan Yasin dan solat hajat kira-kira pukul 7.30 malam, 23 Februari 2018 di premis kecantikannya, Nursajat Beauticion, Jalan Serai Wangi G16/G, Seksyen 16.
Pertudu.han terhadapnya dibuat mengikut Seksyen 10(a) Enakmen Jenay4h Syariah (Negeri Selangor) 1995 yang memperuntukkan hu.kuman tidak melebihi RM5,000 atau penj4ra tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kes4lahan.
Ditanya tentang perkembagan pencarian Muhammad Sajjad, Mohd Shahzihan bagaimanapun berkata, ketika ini pihaknya belum menemui mahupun membuat sebarang tangkapan terhadap Muhammad Sajjad.
“Belum ada sebarang tangkapan setakat ini, pasukan penguatkuasa kita sudah pun digerakkan ke seluruh Selangor bermula hari ini untuk mengesan kedudukan Muhammad Sajjad,” katanya lagi.
Sajat Tampil Beri AlasanUsahawan dan selebriti kontroversi, Nur Sajat mendakwa dia mempunyai alasan kukuh tidak menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya di mahkamah pada 23 Februari lalu.
Katanya, dia tidak berniat mengelak hadir ke mahkamah namun terpaksa berbuat demikian atas masalah kesihatan.Sajat turut mendakwa, dia mempunyai surat doktor sebagai pengesahan.
“Saya tak sihat, muka dan anggota badan saya tiba-tiba menjadi b3ngkak akibat alahan makanan. Surat pengesahan doktor pun saya ada kalau tidak percaya,” katanya dipetik Utusan Malaysia.
Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam semalam mengeluarkan waran tangk4p terhadap Sajat susulan dia gagal hadir ke mahk4mah bagi prosiding sebutan semula kes berpakaian seperti wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang h1na.
Menurut Peguam Syarie Zuri Zabuddin Budiman yang mewakili Sajat, mahkamah telah menetapkan tarikh baharu pada 1 Jun depan berikutan ketidakhadiran anak guamnya
Selain itu, kata Sajat, dia juga hairan mengapa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) masih belum memberi dan menghantar laporan penuh berhubung pertuduhan yang dibuat ke atasnya.
Menurutnya, hal itu berlaku sejak 23 Februari 2018.Disebabkan hal itu kata Sajat, dia berasa tidak puas hati selain mengaku masih tr4uma dengan apa yang terjadi ketika dipanggil memberi keterangan di pejabat Jais bulan lalu.
Sajat menjelaskan, dia berasa seperti dibvlii kerana mendakwa tidak diberikan hak sebagai rakyat negara ini.
“Kalaulah saya mengelak dan mahu lari, lebih baik terus pindah luar negara terus. Buat apa saya beri kerjasama selama ini?
“Terus-terang, saya tak takut, tetapi lebih kepada sedih dan kecil hati diperlakukan sebegitu,” katanya.
Sementara itu, portal Berita Harian Online melaporkan Jais masih menunggu waran tangkap dikeluarkan Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam terhadap Nur Sajat sebelum mengambil tindakan susulan.
Jurucakap Jais berkata, pasukan penguat kuasanya akan menangkap Nur Sajat untuk dibawa ke mahkamah bagi proses perbicaraan selepas menerima waran berkenaan.
“Kami jangka war4n itu akan diterima hari ini. Sebaik terima waran itu, kita akan usaha cari dan tangk4p Sajat.
“Setakat ini, kita masih menunggu war4n itu,” katanya yang dipetik oleh BH, hari ini.
Sumber: Kosmo Online (Nor Azihan Md. Ghazali)
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://kisahbena.com/


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2021/03/kalau-enggan-serah-diri-kita-ambil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dah Tahu Tempat Persembunyian Polis Bakal Ambil Tindakan Jika Sajat Tak Serah Diri

Hiburan Dah Tahu Tempat Persembunyian Polis Bakal Ambil Tindakan Jika Sajat Tak Serah Diri

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 286 hits
Susulan penahanan usahawan kosmetik terkenal yang masih dalam pencarian sehingga ke harini Polis Selangor melaporkan sudah mengetahui tempat persembunyian Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhamaad Sajjad Kamaruzzaman 36 Sumber Instagram Nur S...
Suspek Hina Agama Hasut Murtadkan Wanita Islam Serah Diri Kata Polis

Suspek Hina Agama Hasut Murtadkan Wanita Islam Serah Diri Kata Polis

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 206 hits
Suspek hina agama hasut murtadkan wanita Islam serah diri kata polis Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada 9 Mar 20
Zulkifli Nasihat Nur Sajat Serah Diri

Zulkifli Nasihat Nur Sajat Serah Diri

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 174 hits
Usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamarzzaman atau dikenali ramai dengan nama Nur Sajat dinasihatkan supaya menyerah diri kepada pegawai Jabatan Agama Islam Selangor selepas waran tangkap dikeluarkan terhadapnya bulan lepas Menteri di Jabat...
Isu Filem Kontroversi Quot Babi Quot Namewee Serah Diri Dan Beri Kerjasama Siasatan Pihak Polis

Isu Filem Kontroversi Quot Babi Quot Namewee Serah Diri Dan Beri Kerjasama Siasatan Pihak Polis

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 287 hits
nbsp PETALING JAYA Penyanyi rap dan pengarah filem kontroversi Namewee dilepaskan selepas menyerah diri dan memberi keterangan kepada polis hari ini Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee berkata beliau memberi kerjasama penuh kepada po...
Hiburan Supaya Keadaan Tidak Menjadi Lebih Tegang Menteri Agama Minta Sajat Serah Diri

Hiburan Supaya Keadaan Tidak Menjadi Lebih Tegang Menteri Agama Minta Sajat Serah Diri

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 200 hits
Sudah sekian lama dicari namun keberadaan usahawan kosmetik terkenal iaitu Sajat masih belum dapat dijejaki Jabatan Agama Islam Selangor sehingga kini Sampaikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri menasihat...
Pemilik Mykad Palsu Perlu Serah Diri Atau Pulang Ke Negara Asal

Pemilik Mykad Palsu Perlu Serah Diri Atau Pulang Ke Negara Asal

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 199 hits
Pemilik MyKad palsu perlu menyerah diri atau pulang ke negara asal sebelum kad pengenalan digital diperkenalkan tahun ini kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hamzah Zainuddin Beliau berkata ID digital merupakan kaedah baharu dalam usaha ke...
Himpit 2 Buah Motosikal Pemandu Mabuk Larikan Diri Sudah Ditahan Polis

Himpit 2 Buah Motosikal Pemandu Mabuk Larikan Diri Sudah Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 228 hits
Baru baru ini sebuah video tular di laman sosial memaparkan seorang pemandu wanita dalam keadaan tidak sedar dan mengaku dirinya sedang mabuk Memetik laporan Harian Metro wanita tersebut dipercayai nbsp melanggar dua buah motosikal sebelum ...
Namewee Akan Serah Diri Di Bukit Aman Selepas Dikuarantin

Namewee Akan Serah Diri Di Bukit Aman Selepas Dikuarantin

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 291 hits
Penyanyi rap dan pengarah filem kontroversi Namewee sudah pulang ke Malaysia dan akan menyerah diri di Bukit Aman selepas menjalani kuarantin selama tujuh hari Dalam kenyataan di Facebook Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee berkata d...
Macau Scam Igp Serah Pada Suruhanjaya Polis Putuskan Hukuman Pada Anggota

Macau Scam Igp Serah Pada Suruhanjaya Polis Putuskan Hukuman Pada Anggota

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 213 hits
Keputusan berhubung 31 anggota polis yang disyaki terlibat dengan Macau Scam akan diserahkan kepada pihak yang lebih tinggi Suruhanjaya Pasukan Polis kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Menjelaskan situasi sedia ada Abdul Hamid berkat...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap