Kajian Dapati Lelaki Rajin Bersenam Akan Lebih Handsome Berbanding Orang Lain


Tahukah anda bahawa seorang lelaki yang ingin sentiasa cergas stamina dan tubuh badan peru bersenam sekurang-kurangnya sebanyak 150 minit seminggu. Atau ia juga boleh dicapai dengan melakukan senaman aerobik keras selama 75 minit.
Pelbagai kajian telah mendapati bahawa lelaki yang menjaga pemakanan serta selalu bersenam akan tampil lebih sihat, kacak dan berketerampilan.
Bayangkan jika anda tak menjaga badan dengan baik. Makan ikut suka dan bersenam pun jarang sekali. Pastinya perut akan mula labuh ke depan. Masalajh boroi bukanlah satu perkara yang diingini oleh sesiapa pun!
Bila sebut tentang handsome atau kacak ia sebenarnya bukan bergantung kepada paras rupa sahaja. Anda jangan terlalu naif seperti itu. Wanita juga amat suka lelaki yang pandai menjaga dirinya dengan baik. Apabila anda menjaga badan dengan bersenam secara tak langsung badan juga akan lebih tegap, berotot dan mempunyai stamina tinggi.
Itu semua petanda dan indikasi jelas mengenai seorang lelaki yang handsome! Jika anda kesuntukan masa untuk bersenam, mungkin anda boleh curi masa sebelum turun ke pejabat. Senaman juga boleh di lakukan di rumah ya. Selain menjadi lebih kacak ini merupakan 10 kelebihan buat jejaka yang sering bersenam akan dapat.
JADI LEBIH SEGAR
Mulakan hari anda dengan melakukan senaman pagi. Anda akan dapati diri berasa lebih baik untuk sepanjang hari tersebut. Sebagai contoh anda bangun awal kira-kira jam 5 pagi dan sedia untuk bersenam mengeluarkan peluh. Malah boleh lakukn selepas solat Subuh dan mandi pagi Jadi jangan lupa mulakan hari dengan senaman menyebabkan agar sentiasa segar dan bertenaga dan kekal cergas.
BERSEMANGAT
Mungkin anda fikir bangun lebih awal akan mengurangkan tenaga anda, terutamanya jika anda kurang tidur, tetapi sebenarnya sebaliknya. Bangun untuk senaman akan meningkatkan tenaga dan anda rasa penuh semangat! Jadi pastikan anda bangun awal untuk mendapatkan 30 minit hingga 1 jam sesi kecergasan
LEBIH BERSEDIA
Anda bangun pagi untuk menyiapkan diri ke tempat kerja, sebelum itu kenapa tidak melakukan senaman ringkas yang mudah juga boleh dilakukan asalkan anda tidak mencari alasan untuk tidak melakukannya.
PEKA DENGAN PILIHAN
Jika anda mulakan hari anda dengan senaman pagi, anda akan menetapkan hari anda dengan cara yang lebih sihat dan juga mendapati diri anda hanya melihat dan memilih makanan yang sihat sahaja. Anda pasti tidak akan mahu makan donat disira gula untuk sarapan pagi kerana ianya hanya membuatkan anda lesu, jadi oat, omellete, salad, yogurt, bread adalah pilihan anda.
KEKAL SIHAT
Bila bersenam pada awal pagi, anda akan mampu membakar lebih banyak kalori sepanjang hari. Rutin senaman setiap pagi juga dapat membantu individu menjaga berat badan dan sentiasa keep fit.
ALIRAN DARAH
Senaman pada waktu pagi bukan saja menambahkan tenaga malah mempunyai impak terhadap kesihatan, Percayalah kalau anda tak lakukan senaman, besar kemungkinan anda rasa tidak bermaya, lesu malah sentiasa mengantuk. Hormon menyediakan badan anda untuk senaman dengan mengawal tekanan darah, kadar jantung, darah mengalir ke otot.
MUDAH BANGUN TIDUR
Apa lagi kelebihan senaman waktu pagi? Ya, ia boleh buat anda bangun pagi dengan lebih mudah. Jika anda bangun pada masa yang berlainan setiap hari, ianya hanya mengelirukan badan anda dan menyebabkan badan tidak bersedia dan lemah.
HIDUP LEBIH BERKUALITI
Jika anda bersenam pada waktu pagi, hidup pasti akan lebih bahagia dan lebih positif. Malah, anda lebih bersemangat dan ceria sepanjang masa.
The post Kajian Dapati Lelaki Rajin Bersenam Akan Lebih Handsome Berbanding Orang Lain appeared first on Faizal Fredley.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.faizalfredley.com/2019/07/18/kajian-dapati-lelaki-rajin-bersenam-akan-lebih-handsome-berbanding-orang-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kajian Buktikan Ayah Layan Anak Perempuan Lebih Manja Berbanding Anak Lelaki Daddy S Little Girl Sangat

Kajian Buktikan Ayah Layan Anak Perempuan Lebih Manja Berbanding Anak Lelaki Daddy S Little Girl Sangat

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 376 hits
Bukan saja saja cakap tapi kajian buktikan ayah layan anak perempuan lebih manja berbanding anak lelakinya Ayra papa dah balik Sayang anak papa ucap Meor sambil memeluk anak perempuannya yang berusia 3 tahun Ayra memang manja sangat dengan ...
Menurut Kajian Wanita Sebenarnya Lebih Gatal Berbanding Lelaki

Menurut Kajian Wanita Sebenarnya Lebih Gatal Berbanding Lelaki

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 394 hits
Para lelaki pada umumnya ramai rasa bangga apabila disamakan seperti buaya darat Wanita pula walaupun memang sudah jelas gatal dia akan tetap marah apabila diperkatakan seperti itu Status gatal atau perasan terlalu universal untuk dilabelka...
Samsung Galaxy A50 Menerima Skor Dxomark Sebanyak 83 Lebih Baik Berbanding Iphone 6

Samsung Galaxy A50 Menerima Skor Dxomark Sebanyak 83 Lebih Baik Berbanding Iphone 6

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 212 hits
Peranti kelas pertengahan telah memasuki pasaran Malaysia pada Mac lalu dengan harga jualan yang amat kompetitif Seperti biasa sebelum membeli peranti ramai akan mengambil kiri kemampuan kamera Bagi peranti Galaxy A50 laman DXOMark telah me...
Model Asas Macbook Pro 13 Dilihat 83 Lebih Pantas Berbanding Generasi Sebelumnya

Model Asas Macbook Pro 13 Dilihat 83 Lebih Pantas Berbanding Generasi Sebelumnya

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 192 hits
Pada awal minggu ini Apple telah mengemaskini konfigurasi permulaan MacBook Pro 13 inci dengan menyertakan kebolehan seperti Touch Bar Touch ID paparan True Tone sokongan Apple T2 dan cip pemprosesan Intel generasi ke lapan Apa yang menarik...
Kenapa Grab Dan Mycar Jauh Lebih Baik Berbanding Teksi

Kenapa Grab Dan Mycar Jauh Lebih Baik Berbanding Teksi

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 266 hits
Perkhidmatan teksi sudah amat serasi dengan masyarakat dan merupakan antara penggerak utama ekonomi malangnya dalam dekad ini kita mula menyaksikan peningkatan pengguna yang lebih selesa menggunakan perkhidmatan internet Ini disebabkan oleh...
Storan Ssd Macbook Air 2019 Didapati Lebih Perlahan Berbanding Model 2018

Storan Ssd Macbook Air 2019 Didapati Lebih Perlahan Berbanding Model 2018

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 198 hits
Apple telah mengemaskini siri MacBook Air pada minggu lalu yang kini dijual pada harga lebih rendah Namun begitu storan SSD pada model kemaskini MacBook Air 2019 ini didapati lebih perlahan berbanding model pada tahun sebelumnya Ia dilapork...
Kajian Dapati Manusia Berhidung Besar Kurang Risiko Dijangkiti Penyakit

Kajian Dapati Manusia Berhidung Besar Kurang Risiko Dijangkiti Penyakit

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 280 hits
Kajian terbaru membuktikan bahawa mereka yang memiliki hidung besar mempunyai banyak kelebihan terutamanya dari aspek kesihatan Para penyelidik mendapati bahawa hidung yang lebih besar mampu menyedut kurang tujuh peratus bahan tercemar dari...
Beberapa Penguji Awal Hongmeng Os Berkongsi Pengalaman Menggunakannya Lebih Pantas Berbanding Android

Beberapa Penguji Awal Hongmeng Os Berkongsi Pengalaman Menggunakannya Lebih Pantas Berbanding Android

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 273 hits
Huawei kini boleh kembali berurus niaga bersama syarikat di A S namun ia tidak membuatkan mereka untuk terus menamatkan pembangunan HongMeng OS Malah mereka masih aktif mengujinya sebagai persediaan untuk penawaran sistem operasi alternatif...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Youtuber Resipi Rozana Rozek TV

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus