Kadir 2020 2030 2050 Tiada Tarikh Khusus Dr M Lepas Jawatan



Tiada tarikh khusus mengenai peralihan kuasa daripada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR, Anwar Ibrahim yang dinamakan sebagai penggantinya, menurut A Kadir Jasin.

Kadir yang juga penasihat media dan komunikasi perdana menteri berkata, tiada dokumen Pakatan Harapan yang menyebut mengenai tempoh masa.

Ada lima janji yang dipersetujui oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan iaitu Tun Mahathir jadi pengerusi PH, Tun M untuk memimpin PH pada Pilihanraya Umum ke 14 yang lalu, seterusnya Tun M menjadi perdana menteri, memohon keampunan untuk Anwar dan seterusnya menyerahkan jawatan kepada Anwar.

"Namun, persetujuan itu dalam mana-mana dokumen pun tidak dinyatakan tarikh.

"Tahun 2020 ke, 2030 ke atau 2050 pun tak dinyatakan bilakah tarikhnya,” katanya sebagaimana dipetik Bernama.

Terdahulu, Kadir yang berucap kepada pelajar Universiti Malaysia Terengganu (UMT) di Kuala Terengganu, yakin Dr Mahathir akan mengotakan janjinya.
Dalam temubual bersama Bloomberg minggu lepas, Anwar berkata beliau menjangka akan menyandang jawatan perdana menteri sebelum 2020.

Presiden PKR itu turut menjelaskan tiada tanda mana-mana parti yang memperkenalkan, mempromosikan atau melobi orang lain untuk jawatan itu.

“Ia tidak menghalang individu lain yang mempunyai cita-cita,” katanya sambil menggambarkan mereka sebagai "tidak relevan."

Mengulas lanjut, Mahathir mengulangi beliau akan meletak jawatan seperti yang dijanjikan di tengah spekulasi yang tidak dapat disangkal bahawa Malaysia akan menyaksikan pengulangan semula tahun 1998 antara perdana menteri dan Anwar.

"Saya akan mengumumkan (tarikh itu) nanti, tetapi saya akan mengotakan janji saya," katanya.
Perbincangan itu terjadi susulan Mahathir dikatakan memilih Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali sebagai pilihan kedua untuk menggantikannya.

Bagaimanapun, Azmin yang terpalit dakwaan isu video seks menyukarkan rancangan tersebut.

Azmin yakin video berkenaan merupakan kerja orang dalam PKR yang mahu merosakkan kerjaya politiknya dan polis turut mendakwa seorang pemimpin parti politik menjadi dalang di sebalik video itu.

Polis masih menyiasat perkara ini namun Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador mendakwa proses pengenalan wajah gagal mengaitkan Azmin dengan video itu.

Anwar berulang kali menafikan terlibat dalam video seks itu walaupun setiausaha politiknya antara yang ditahan dalam hubungannya dengan kes berkenaan.

Sementara itu, Kadir ketika memberi ucapan menegaskan keperluan untuk meletakkan kepercayaan terhadap media arus perdana sebagai sumber utama berita yang boleh dipercayai selain media sosial.

“Media arus perdana mempunyai wartawan dan editor untuk memastikan kesahihan maklumat.

"Ini berbeza dengan media sosial, ia bukan sumber berita... ia boleh digunakan oleh sesiapa sahaja untuk mengatakan apa sahaja yang mereka mahu seperti di kedai kopi.

“Oleh itu, kita tidak boleh dikelirukan, maklumat yang betul hanya boleh didapati daripada akhbar, radio, laman berita dan televisyen," katanya.

Selain itu, bekas ketua pengarang Kumpulan News Straits Times mengakui terdapat segelintir pegawai kerajaan PH yang bergantung pada media sosial dan juga Whatsapp serta tidak membaca akhbar atau menonton berita di televisyen.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/kadir-2020-2030-2050-tiada-tarikh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Respon Kepada Kadir Jasin Antara 2020 2030 Dan 2050 Tentulah 2020 Paling Munasabah

Respon Kepada Kadir Jasin Antara 2020 2030 Dan 2050 Tentulah 2020 Paling Munasabah

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 287 hits
Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri A Kadir Jasin berkata tiada tarikh khusus ditetapkan berhubung peralihan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada pengganti yang telah dipersetujui Anwar Ibrahim Kata beliau...
Kadir 2020 2030 Or 2050 No Specific Date For Dr M To Pass Baton To Anwar

Kadir 2020 2030 Or 2050 No Specific Date For Dr M To Pass Baton To Anwar

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 226 hits
There is no specific date regarding the transition of power from Prime Minister Dr Mahathir Mohamad to his designated successor PKR president Anwar Ibrahim according to A Kadir Jasin Kadir who is Mahathir s media and communications advisor ...
Kadir Dr M Serah Kuasa 2020 2030 Atau Tidak Dinyatakan

Kadir Dr M Serah Kuasa 2020 2030 Atau Tidak Dinyatakan

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 257 hits
Peralihan kuasa perdana menteri oleh Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim akan tetap ditunaikan cuma masanya belum ditetapkan kata Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri A Kadir Jasin hari ini Beliau berkata soal ja...
Cadangan Tarikh Sesuai Trip Candat Sotong 2020

Cadangan Tarikh Sesuai Trip Candat Sotong 2020

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 1264 hits
Cadangan Tarikh Sesuai Trip Candat Sotong 2020 Jadual di atas adalah cadangan tarikh tarikh berdasarkan jadual pasang surut air laut Secara umumnya saya cuba membantu anda membuat perancangan awal Trip Candat Sotong sebelum membuat tempahan...
2020 Adalah Tarikh Paling Sesuai

2020 Adalah Tarikh Paling Sesuai

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 395 hits
Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri A Kadir Jasin berkata tiada tarikh khusus ditetapkan berhubung peralihan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada pengganti yang telah dipersetujui Anwar Ibrahim Kata beliau...
Berjasa Desak Tommy Lepas Jawatan Ag

Berjasa Desak Tommy Lepas Jawatan Ag

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 231 hits
Presiden Parti BERJASA Datuk Badhrulhisham Abdul Aziz foto AFFAN FAUZI KUALA LUMPUR Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas mendapat tekanan berterusan daripada NGO malah pemimpin parti parti politik yang menggesa beliau melepaskan jawatannya su...
2030 Atau 2050 Tidak Pasti Bila Anwar Jadi Pm

2030 Atau 2050 Tidak Pasti Bila Anwar Jadi Pm

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 240 hits
Tiada tarikh khusus mengenai peralihan kuasa daripada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim yang dinamakan sebagai penggantinya menurut A Kadir Jasin Kadir yang juga penasihat media dan komunikasi perdana men...
Cara Mengisi Template Di Emis 2019 2020 Part 1 Kebutuhan Khusus

Cara Mengisi Template Di Emis 2019 2020 Part 1 Kebutuhan Khusus

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 487 hits
Petunjuk Pengisian Template EMIS 2019 2020 bisa 1 Pastikan semua siswa sudah selesai dimasukkan ke EMIS2 Klik menu TEMPLATE3 Lihat ke bagian SISWA AKTIF ada 7 point yang harus dikerjakan Unduh semuanya 4 Data siswa yang terunduh di template...
Dr M Akan Umum Tarikh Serah Jawatan Pm

Dr M Akan Umum Tarikh Serah Jawatan Pm

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 317 hits
Dr Mahathir Mohamad berkata beliau akan mengumumkan tarikh untuk penyerahan kuasa perdana menteri kepada Anwar Ibrahim apabila tiba masanya Saya akan umum kemudian saya akan tunai janji katanya selepas melancarkan Piagam Warisan dan Budaya ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024