Kadai Makanan Pasir Kucing Paling Murah


Sebenarnya, dimanakah kedai yang menjual makanan, pasir dan barangan keperluan kucing yang murah? Bagi aku, ia subjektif. Kekadang, kedai ini murah untuk makanan, kekadang kedai itu murah untuk pasir. Kekadang pula murah untuk barangan aksesori – cat tree, pampers, milk, cat tray etc. Murah untuk barangan A, tapi mahal untuk barangan B.
Sejak membela kucing secara serious dari tahun 2011, pelbagai kedai kucing telah aku kunjungi. Macam-macam harga, turun naik barangan. Siap ada yang telah tutup kedai (tak tahu apa puncanya).
Dalam banyak-banyak kedai kucing, aku paling melekat dengan Dewi Petshop. Dahulu ada banyak cawangan. Tapi kini semacam telah berpecah. Lokasi kedai sama tapi nama dan pengurusan berbeza. Apa punca? Tidak pasti. Data ahli sama. Sebab mereka guna konsep nombor ahli untuk diskaun. Aku selalu pergi di cawangan Jalan Reko Kajang-Bangi. Tapi, nama kedai itu telah bertukar kepada Farhan Pet Store. Selalu memang beli pasir kucing sahaja. Makanan kucing tidak sebab mereka tidak menjual jenama makanan kucing Dormeo’s. Murah! sebab RM60 untuk 20kg bagi pasir kucing jenis pine wood. Aku borong dalam lingkungan 3 hingga 5 unit. Boleh tahan untuk 5 hingga 6 bulan. hahaha.
Baca: Borong Pine Wood Cat Litter Kucing
Untuk makanan kucing pula, aku beli di Melaka – North South East West Aquarium. Nama je aquarium. Tapi, kelihatannya barangan yang dijual lebih kepada kucing. Barangan untuk ikan diletakkan di tepi. Manakala untuk anjing di belah belakang. Disini pun ada jual ikan. Tapi tak banyak mana. Nampak gaya, produk keperluan kucing banyak memberi keuntungan kepada mereka. Demand sangat banyak.
Pemilik kedai juga fasih berbahasa melayu. Pekerja pula ramai anak-anak muda melayu. Dedikasi dan cergas bekerja. Dahulu, agak kurang berkenan dengan pekerjanya yang kasar tutur bahasa dan tingkah laku. Tapi kini, tiada lagi. Sopan dan good customer service.
Aku beli makanan kucing jenama Dormoe’s Long Hair. Harga RM105 untuk 10kg. Malas fikir panjang, aku borong 5 unit sekali gus. Apa mahu pening, stok untuk 5 hingga 6 bulan. Silap-silap boleh guna sehingga 7 hingga 8 bulan. Kesemuanya bergantung kepada selera dan banyak mana kucing-kucing itu makan. 1 unit untuk 2 ekor kucing di Melaka. Manakala 4 unit untuk 5 ekor kucing di rumah. Tak banyak makan mana. Sebab masing-masing sudah semakin berumur. Makan pun sekadar kuis-kuis je.
Baca: Bergambar – Ucapan Selamat Pagi
Kalau ikutkan, harga Dormeo’s di sekitar Lembah Kelang, agak mahal beberapa ringgit. Contohnya macam kedai yang aku bekerja secara separuh masa, harga lebih kurang RM150 lebih kot untuk 10kg. Sebab harga untuk Dormeo’s biasa adalah RM130 – RM140. Boleh jadi harga untuk Dormeo’s Long Hair lebih mahal.
Kedai lain yang di TTDI Grove Kajang lebih murah berbanding yang lain. Tapi, tetap tak mampu menandingini kemurahan di kedai kucing @ Melaka ini ahaks. Hipotesis aku.
Cabaran sebenarnya bela banyak sangat kucing ini. Seorang diri dan jenis kucing pula berbula panjang. Memang lebih nak mengurus bulu. Lebih-lebih lagi jenis kucing baka parsi. Pantang salah makan, berak cair. Pantang stress, berak cair. Bulu gugur. Taubat nasuha tak mahu bela lagi lain kali hahahaha.
The post Kadai Makanan & Pasir Kucing Paling Murah appeared first on Dennis G. Zill.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.dennisgzill.com/kadai-makanan-pasir-kucing-paling-murah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
89 Murid Disyaki Dijangkiti Influenza Di Johor Daerah Pasir Gudang Paling Ramai

89 Murid Disyaki Dijangkiti Influenza Di Johor Daerah Pasir Gudang Paling Ramai

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 514 hits
JOHOR BAHRU Seramai 89 murid dari lapan daerah di negeri ini disyaki dijangkiti influenza Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Johor Azman Adnan berkata data yang diperoleh setakat jam 1 30 tengah hari tadi murid di daerah Pasir Gudang paling...
Makanan Khas Maluku Utara Paling Enak Dan Wajib Dicicipi

Makanan Khas Maluku Utara Paling Enak Dan Wajib Dicicipi

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 271 hits
Makanan khas Maluku Utara menjadi sangat layak untuk dicoba ketika Anda berwisata ke kota yang penuh dengan pulau pulau cantiknya ini
Makanan Paling Teruk Netizen Malaysia Panas Hati Wartawan Mat Salleh Hina Nasi Lemak

Makanan Paling Teruk Netizen Malaysia Panas Hati Wartawan Mat Salleh Hina Nasi Lemak

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 397 hits
Di Malaysia memang kaya dengan pelbagai jenis juadah makanan tetapi antara makanan paling favourite sepanjang zaman adalah nasi lemak Baru baru ini nasi lemak menjadi trending di Twitter gara gara satu tweet berbaur kritikan terhadap makana...
Setup Paling Murah Untuk Rakaman Audio Di Rumah

Setup Paling Murah Untuk Rakaman Audio Di Rumah

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 503 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera sejak tahun lepas aku banyak mencuba untuk mendapatkan kualiti audio yang lebih baik berbanding rakaman terus daripada mikrofon laptop ini Ada beberapa jenis mikrofon yang aku cuba dan ada juga yang dah h...
Dap Beban Paling Besar Kerajaan Ph Dan Negara

Dap Beban Paling Besar Kerajaan Ph Dan Negara

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 259 hits
Kamaruzaman Mohamad KUALA LUMPUR Pemimpin DAP yang dilantik sebagai menteri dan timbalan menteri tetapi bersifat rasis tidak menghormati perlembagaan dan sejarah negara wajar dilucutkan dari jawatan Ini kerana Pas melihat parti cauvinis itu...
Ini 4 Eyeliner Yang Paling Top Dan Mudah Untuk Anda Yang Sukar Memilih Eyeliner

Ini 4 Eyeliner Yang Paling Top Dan Mudah Untuk Anda Yang Sukar Memilih Eyeliner

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 231 hits
Bergelar seorang wanita bukanlah mudah Meskipun sibuk dengan kerjaya penampilan diri juga harus dijaga untuk sentiasa kelihatan berseri Meskipun anda bukan seorang The post appeared first on
Sweater Sukajan Jepun Brand Toyo Paling Mahal Harganya

Sweater Sukajan Jepun Brand Toyo Paling Mahal Harganya

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 576 hits
Ramai peminat barang Jepun sebenarnya mencari koleksi Baju Sejuk Sukajan yang terkenal di Jepun Tak kiralah samada di Tokyo Osaka Sapporo ataupun di Fukuoka koleksi Sukajan antara yang menarik minat ramai peminat Malaysia Untuk informasi Sw...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya

Menikahi Ibu Kandung Humor Kampung By Dr Hm Rakib S H M Ag Pekanbaru

Lirik Lagu Sio Ado Mnukwar