Jus Glamohealth Petua Hilangkan Kencing Tak Lawas


Jus Glamohealth | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai Petua Hilangkan Kencing Tak Lawas.
Apa Itu Kencing Tak Lawas? Kencing tak lawas adalah keadaan di mana apabila buang air kecil, air kencing macam tidak habis-habis. Apabila diperhatikan, aliran air kencing mengecil, aliran air kencing tersekat-sekat. Apabila buang air kecil, masih ada aliran air kencing menitis dan akan rasa tidak puas selepas buang air kecil.

Saya juga selalu terjadi seperti ini. Ianya amat menyusahkan saya. Ini berlaku apabila hendak solat. Kebiasaannya saya akan buang air kecil terlebih dahulu sebelum solat. Namun selepas itu, saya mengambil wuduk untuk menunaikan solat.

Namun, dalam keadaan nak solat tersebut, terasa macam ada air yang masih keluar dari kemaluan. Eh? Air kencing tadi masih tak habis ke? Sudah jadi was-was wuduk masih ada atau dah terbatal. Tu belum waktu solat lagi. Sudahnya was-was solat tersebut sah atau tidak.
Petua Hilangkan Kencing Tidak Lawas Dari Orang Dahulu Baiklah, sebenarnya setiap penyakit ada ubatnya. Kita hanya perlu berikhtiar sahaja. Allah Yang Maha Menyembuhkan.

Ayuh kita baca apa petua yang diamalkan oleh orang terdahulu bagi penyakit kencing tak lawas ini.



1. GUNA DAUN SIRIH
Rebus beberapa helai daun sirih. Apabila mendidih, minum air rebusan sirih berkenaan dua kali sehari. (Antara Ramuan Jus Glamohealth)
2. GUNA BIJI BARLI
Rebus sedikit biji barli sehingga kembang dan minum airnya. Ianya dapat melegakan sekiranya ada rasa sakit akibat kencing tidak lawas dan selain itu ianya juga dapat menyejukkan badan. (Juga antara ramuan Jus Glamohealth)
3. GUNA BUAH NANAS
Ambil sebiji nanas yang kurang masak, Kupaskan bahagian kulitnya. Apabila siap, bersihkan dan hiris kepada beberapa potongan. Ambil beberapa potongan nanas tersebut dan kisarkan bersama beberapa gelas air. Tapis air tersebut dan minum airnya. Amalkan 2 kali sehari sehingga pulih.

4. GUNA AIR BASUHAN BERAS
Ambilkan air basuhan beras yang terakhir apabila selesai membasuh beras, kemudian tuangkan ke dalam sebiji gelas. Minum air basuhan beras tersebut selepas makan tengahari. Amalkan setiap hari sehinggalah masalah kencing tidak lawas anda itu sembuh.

5. TANGGAL SEMUA TERMASUK SELUAR
Ketika membuang air kecil, tanggal semua termasuk seluar dalam agar penyaluran kencing mengarah ke bawah dan lancar, sehingga tidak ada air kencing yang tertinggal di dalam pundi kencing.

6. ANDA BOLEH BUAT SQUAT JUMP.
Apakah itu Squat Jump? Ia adalah satu exercise dimana perlu membongkok kemudian berdiri jinjit secara berulang-ulang kali. Lakukan sebanyak 50 kali pagi dan 50 kali petang. Senaman ini adalah bertujuan untuk memperkuatkan otot-otot pada bahagian punggung penghidap.

7. PERBANYAKKAN SENAMAN BERJALAN KAKI
Bukan sahaja luaran sihat, dalaman pun sihat juga.
Baiklah, itu antara petua yang diamalkan oleh orang dulu-dulu dalam mengubati penyakit kencing tidak lawas ini. Namun mengikut perubatan moden, apa pula yang disarankan utnuk mengelakkan dari terjadinya penyakit ini?

Menurut portal Kementerian Kesihatan, myhealth.gov.my, berikut adalah antara yang dicadangkan:
Minum air dengan secukupnya.Amalkan gaya hidup yang sihat dengan mengurangkan makanan berlemak dan meningkatkan pengambilan buah-buahan.Mendapatkan berat badan yang unggul dan mengelakkan kegemukanBersenam selaluMengurangkan stressMelakukan hubungan seksual yang sihat dan selamat. Elakkan dari mendapat penyakit kelamin dengan mengelakkan hubungan seksual rambang. Penyakit kelamin seperti gonorrhea menyebabkan radangan dan jangkitan prostat dan salur air kencing.Jaga kebersihan diri dan persekitaran untuk mengelakkan jangkitan.Elakkan kecederaan di kawasan perineal seperti semasa berbasikal dan menunggang kudaJangan tahan air kencingElakan pengambilan alkohol berlebihan kerana ia boleh memburukkan lagi gejala masalah kencingBejumpa doktor sekiranya mempunyai sebarang gejala masalah kencing. Sebenarnya bila terjadinya penyakit kencing tak lawas ini, ia akan menyebabkan kita jadi tidak selesa. Apatah lagi bila melibatkan soal beribadat. Sah atau tidak solatnya. Namun bila sudah wujud perasaan was-was itu memang tidak elok la.

Konsentrasi akan terganggu. Memang tidak menyenangkan. Oleh sebab itu saya telah dicadangkan oleh kawan-kawan untuk mencuba produk Jus Glamohealth. Ianya dapat mengubati penyakit kencing tidak lawas ini (dengan izin Allah).

Alhamdulillah, setelah seminggu menggunakannya, terdapat kesan yang positif saya telah alami. Semoga kesan positif ini berterusan dan menjadikan saya lebih yakin dalam melaksanakan urusan seharian dan juga beribadat.

Susah weh bila dapat penyakit ni, siapa yang pernah alami akan tahu la betapa seksanya. Namun, tak salah untuk kita berikhtiar kan? Jadi gunalah produk Glamohealth ini.
Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut berkenaan produk Jus Glamohealth ini, anda bolehlah rujuk maklumat yang tertera di bawah :
Laman web
www.glamohealth.com
Facebook
www.facebook.com/GlamohealthHQMalaysia
Instagram
www.instagram.com/glamohealthsdnbhd
Email
[email protected]
Telefon 
012 2266953
013 6918656

Selamat mencuba!
The post Jus Glamohealth – Petua Hilangkan Kencing Tak Lawas appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/jus-glamohealth-petua-hilangkan-kencing-tak-lawas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Petua Untung Hilangkan Masalah Kencing Tak Lawas Dari Jus Glamohealth

Petua Untung Hilangkan Masalah Kencing Tak Lawas Dari Jus Glamohealth

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 100 hits
Pernahkah korang mengalami keadaan di mana apabila buang air kecil air kencing macam tidak habis habis Dengan kata lain aliran air kencing mengecil dan tersekat sekat Selepas selesai buang air kecil masih ada aliran air kencing menitis Simp...
Atasi Masalah Kencing Tak Lawas Dengan Jus Glamohealth

Atasi Masalah Kencing Tak Lawas Dengan Jus Glamohealth

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 269 hits
Atasi Masalah Kencing Tak Lawas Dengan Jus Glamohealth Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Kencing tidak lawas terjadi apabila kencing seperti sikit tapi tidak habis habis dan tidak rasa puas selepas buang air kecil Pasti ramai diantara ki...
6 Petua Rawat Masalah Kencing Tidak Lawas Untuk Lelaki

6 Petua Rawat Masalah Kencing Tidak Lawas Untuk Lelaki

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 141 hits
Masalah kencing tak lawas ni kebiasaannya berlaku pada kita kaum lelaki tapi harus diingat bahawa ia juga ada terjadi pada kaum hawa Apa yang saya maksudkan dengan masalah kencing tidak lawas ini adalah keadaan di mana apabila buang air kec...
Petua Hilangkan Sakit Pinggang

Petua Hilangkan Sakit Pinggang

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 56 hits
Petua Sakit PinggangAmbil sebiji betik muda potonglah agak banyak ke sebelah pangkalnya sehingga menjadi dua bahagian Kemudian bubuhkan sebiji telur ayam kampung ke dalam lubang pangkal betik tersebut lalu disambungkan semula buah betik itu...
Sila Amalkan Petua Berkesan Ini Selepas Anak Habis Demam Campak Untuk Hilangkan Parut

Sila Amalkan Petua Berkesan Ini Selepas Anak Habis Demam Campak Untuk Hilangkan Parut

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 151 hits
Anak terkena demam campak buat ibu ibu mula runsing Selain memikirkan susu yang turun naik secara mendadak masalah parut yang bakal ditinggalkan juga buat ibu mula risau Risau jika parut kekal hingga dewasa Sebenarnya bukan semua parut keka...
Drama Petua Nenek

Drama Petua Nenek

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 283 hits
Drama terbaru Petua Nenek akan disiarkan di slot Dahlia TV3 pada 22 Disember 2018 sebanyak 20 episod Lakonan Adiba Yunus Raja Afiq Liza Abdullah Julia Farhana Marin Keena Mentor Fazli Zainal dan ramai lagi
Cara Hilangkan Kabur Lampu Depan Kereta

Cara Hilangkan Kabur Lampu Depan Kereta

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 143 hits
Bagaimana saya menghilangkan kabur di cermin lampu kereta bahagian depan 1 Beli pepsi 2 Ubat gigi Pakai ubat gigi dekat rumah je Tak banyak pun pakai 3 Kain microfiber Ni tak beli sebab mak ade Bubuh ubat gigi pada lampu Gosok dan ratakan d...
Air Kencing Berbuih Petanda Anda Mengalami Sakit Buah Pinggang

Air Kencing Berbuih Petanda Anda Mengalami Sakit Buah Pinggang

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 113 hits
Salam doctor baru baru ini saya perasan bahawa air kencing saya berbuih di mangkuk tandas Ia ada sedikit berbau dan warnanya agak pekat Adakah ia tanda berbahaya Untuk pengetahuan doctor saya kerap ke Gymansium dan sekarang mengamalkan supl...
6 Petua Bikin Suami Rajin Membantu Isteri Membuat Kerja Rumah

6 Petua Bikin Suami Rajin Membantu Isteri Membuat Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 53 hits
Adakah suami anda tidak pandai membuat kerja rumah pemalas hanya pandai menonton televisyen sepanjang hari Itu memang keterlaluan dalam kehidupan berpasangan dan agak tidak adil jika hanya isteri yang membuat kerja kerja rumah Apatah lagi i...
Suami Isteri Tak Perlu Tunjuk Sangat Gambar Cium Mulut

Ular Berkaki Korban Kebakaran Hutan Di Riau Indonesia

Melampau Akhbar Terbitkan Gambar Disunting Zahid Dan Hadi Kahwin

Akhirnya Terjawab Filem Remp It 2 Dibatalkan

Aina Berubat Di Bukit Awang

Ladang Persendirian Haram Seluas 35 Hektar Diserbu Bazookapenaka

Sinopsis Hotel Del Luna

Sorok Dadah Dalam Bebola Daging



Carta Kedudukan Dan Markah Peserta Konsert Big Stage 2019 Minggu Keenam

Senarai Pemenang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 32 ABPBH32

Bolehkah Majikan Memecat Anda Kerana Mengambil MC Terlalu Banyak

5 Pemain Bola Sepak Terkenal Yang Akhirnya Diisytiharkan Bankrap

Selepas Perang Dagang US China Jualan Iphone 11 Hambar di China


Buy Muslim First Bmf Berkesankah

Kool Radiator Treatment Hasil Teknologi Inovasi Bumiputera Dapatkan Segera

Carseat Bagi Kanak Kanak Diwajibkan Tahun 2020

Zuraida Bidas Abdullah Sani Ni Belum Prk Lagi Ni

Road Tested The Icon 1000 Nightbreed Collection

Aperture