Junandus Inspirasi Dunia Pembuat Kek Dari Rumah


Fadzi memang suka makan kek. Aneeq pun suka. Nak nak lagi kalau kek tu cantik dan sedap. Memang sanggup habis duit beli mahal-mahal tapi yang penting kena sedap dimakan.

Sekarang ni, kek bukan saja kena sedap. Tapi kena cantik jugak. Barulah orang tertarik nak beli. Yang boleh customade lagi seronok orang nak beli. Biasanya yang customade ni home baker selalu buat kan.


JUNANDUS - Inspirasi Dunia Pembuat Kek Dari Rumah Biasanya kalau homebaker, dieorang akan promote kek kek jualan mereka secara online dekat Facebook atau Instagram. Lepas tu kalau nak order, orang kena Whatsapp atau PM/Dm dekat page bakers tu.

Benda benda remeh ni menyebabkan ramai bakers rasa benda ni agak menyusahkan. Ye la kan, kalau boleh dieorang nak fokus buat kek yang sedap dan cantik je. Bab marketing dan ambil order semua tak nak buat.



Inspirasi Jun Chong - Pembuat Kek Dari RumahIni menyebabkan Jun Chong, seorang pembuat kek dari rumah datang dengan satu idea dan inspirasi. Idea tersebut adalah untuk merealisasikan potensi perniagaan penghantaran kek online. 

Konsep ideanya melibatkan e-dagang, di mana kek-kek akan dipesan melalui online. Kemudian kek-kek ini akan dihantar terus dari rumah ke rumah. Sama macam penghantaran makanan segera.


Sebenarnya Jun tak ada pengetahuan langsung dalam bidang membuat kek. Dia pun tak tahu macam mana nak buat website. Tapi Jun sanggup tinggal kerja hakikinya untuk teruskan cita-cita dalam bidang buat kek.

Jun pergi kursus dan belajar cara menghasilkan laman web online selama 10 jam sehari. Dalam waktu yang sama, Jun berlatih untuk membuat 2 hingga 4 biji kek sehari untuk menghasilkan resipi terbaik untuk jenamanya.


Selepas 8 bulan akhirnya Jun dapat menghasilkan laman web e-dagang dan sekaligus melancarkan jenamanya sendiri iaitu JUNANDUS pada tahun 2014.

JUNANDUS - Chocolate Cake CookiesJUNANDUS ini adalah perkataan yang disambung daripada Jun And Us. Us tu pulak merujuk kepada pelanggan. JUNANDUS memulakan perniagaan penghantaran kek.

Mulanya Jun menghadapi pelbagai isu seperti kekurangan bajet dan pemasaran yang disebakan oleh stigma kerana beroperasi daripada rumah. Memang susah kalau benda yang kita nak mula dari rumah ni kan.
Dalam pada masa yang sama, hasil jualan pun kurang memberangsangkan sebab waktu tu orang masih belum selesa dengan cara membeli melalui online.

Tapi Jun tak pernah putus asa dan terus usaha. Hasilnya, dari dapat jual 2 hingga 4 biji kek sehari, sekarang boleh dapat 10 hingga 20 kek. 

Semakin lama bisnes Jun semakin berkembang dan terus memindahkan operasi ke sebuah rumah teres 2 tingkat serta menambah bilangan kaki tangan supaya dapat memenuhi permintaan ramai.

Sekarang JUNANDUS beroperasi di dua unit rumah kedai yang terletak di Kuchai Lama dengan seramai 22 orang pekerja. Sehari diaorang mampu untuk jual hampir 100 kek. Jenama JUNANDUS ni pun dah masuk dalam media seperti The Star dan Tallypress.com.


Perkhidmatan JUNANDUS - Rekabentuk Kek Dan Penghantaran Terus Ke RumahKek kek dekat JUNANDUS ni memang menarik sangat kalau korang tengok. Bermacam-macam jenis design. 
Tapi kek yang paling laris dekat JUNANDUS adalah Mille Crepe dengan Salted Caramel Almond dan Triple Chocolate. Ada juga kek lain yang popular iaitu kek reka bentuk 3D buttercream dan New York Cheese Cake serta Sponge Cake. 

Selain daripada kek, JUNANDUS pun ada jual Chocolate Truffles, Cookies, Macaroon, Flower Bouquet dan Balloon Bunch. Sesuai sangat untuk meraikan hari lahir, anniversary atau convocation.

Harga kek berbeza setiap satu mengikut tempahan korang. Kalau kek biasa harga bermula RM69. Kek mille crepe pulak berharga RM99. Kek customized bermula dari RM199 dan ke atas.

Untuk penghantaran di Kuala Lumpur dan Selangor, korang order dan penghantaran akan dilakukan pada hari yang sama kalau korang order dan buat pembayaran sebelum pukul 1.00 tengah hari. Bagi Johor Bahru dan Pulau Pinang pulak, penghantaran akan dilakukan keesokan harinya.



JUNANDUS - Baking Dream To RealityJun mula mengasaskan satu komuniti untuk pembuat kek dari rumah selepas dia melalui dah tempuh banyak dugaan dalam bisnes kek dari rumah ini. Objektifnya adalah untuk membantu komuniti pembuat kek supaya mereka dapat mencapai kejyaan mereka sendiri.

Pada tahun 2019, JUNANDUS memulakan inisiatif yang dipanggil Baking Dream To Reality untuk membantu mereka mereliasasikan impian sebagai pembuat kek.


Sesiapa yang menyertai inisiatif ini akan mendapat pengetahuan tentang cara pembuatan kek yang resipinay dicipta oleh Jun sendiri dan juga sumber –sumber yang lain seperti pengajaran perniagan, sokongan pemasaran, operasi dan automasi teknologi.

Inisiatif ini terbuka kepada pembuat kek dari rumah dan juga pemilik kedai kek. Korang boleh akses inisiatif tersebut di laman web - www.junandus.com.my/baking-dream-to-reality.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
J U N A N D U SEatnovationSdnBhdJ-0-6 & J-0-7, Kuchai Business Park, No.2, Jalan 1/127, Off Jalan Kuchai Lama,58200, Kuala Lumpur.Website: www.junandus.com.my Facebook/Instagram/Twitter: JunandusMYTel: 03-27803866



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.fadzirazak.com/2019/05/junandus-inspirasi-dunia-pembuat-kek.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cuma Bermodal Celengan Babi Dan Pisang Bocah 8 Tahun Ini Kabur Dari Rumah Untuk Keliling Dunia

Cuma Bermodal Celengan Babi Dan Pisang Bocah 8 Tahun Ini Kabur Dari Rumah Untuk Keliling Dunia

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 198 hits
Anak kecil 8 tahun kabur dari rumah untuk keliling dunia dengan berjalan kaki Apa kabar kamu yang beli mie di warung aja pake motor
Ms Low Budget Kontraktor Muslim Pakar Ubah Suai Rumah Dengan Bajet Berpatutan

Ms Low Budget Kontraktor Muslim Pakar Ubah Suai Rumah Dengan Bajet Berpatutan

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 295 hits
Dah dapatkan kunci untuk rumah baru Atau Tak sabaq sabaq nak renovate hiaskan rumah menjelang raya yang bakal menjelma MS LOW Budget Renovation plumbing wiring sedia menrealisasikan impian anda MS adalah one stop solution untuk anda yang in...
Misi Membersihkan Halaman Rumah

Misi Membersihkan Halaman Rumah

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 648 hits
Assalamualaikum Saya doakan Allah permudahkan segala urusan anda dunia dan akhirat Gotong Royong Bersih Halaman RumahFarees Oh Farees Sampai bersimpuh kau nak Bila disuruh tolong abi bersihkan laman rumah depan Tak pe la Janji nak tolong Wi...
Oknum Kepala Desa Digerebek Saat Di Rumah Janda Beranak Dua Saat Jam Makan Sahur

Oknum Kepala Desa Digerebek Saat Di Rumah Janda Beranak Dua Saat Jam Makan Sahur

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 271 hits
Seorang kepala desa tepergok tidur tanpa busana di rumah seorang janda di Jambi Terungkapnya peristiwa berawal dari kecurigaan warga yang sering melihat sang kepala desa berkunjung hingga akhirnya warga melakukan penggerebekan Kepala Desa S...
Curhat Dewi Perssik Merasa Tertipu Asisten Rumah Tangga Nya

Curhat Dewi Perssik Merasa Tertipu Asisten Rumah Tangga Nya

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 247 hits
Dewi Perssik sedang geram dengan seorang mantan asisten rumah tangga nya Oliv Dewi mengaku ditipu oleh Oliv yang sudah dua bulan bekerja dengannya
Tinggi Risiko Kemenkes Soroti Masih Banyaknya Persalinan Di Rumah

Tinggi Risiko Kemenkes Soroti Masih Banyaknya Persalinan Di Rumah

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 178 hits
Persalinan di rumah itu sangat berisiko kan enggak mungkin bidan datang ke rumah bawa alat untuk persalinan lengkap kata Direktur Jenderal Kesehatan Masyarakat Kementerian Kesehatan RI Kirana Pritasari
Panduan Sholat Tarawih Di Rumah Untuk Wanita

Panduan Sholat Tarawih Di Rumah Untuk Wanita

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 388 hits
Panduan Sholat Tarawih Di Rumah Untuk Wanita Bismillahi assalamualaikum adakah yg punya panduan tata cara solat taraweh dirumah untuk perempuan Karlita di Jawa Tengah Jawaban Wa alaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh Bismillah walhamduli...
Tutup Rapat Pintu Rumah Jika Tidak Ummu Sibyan Akan Masuk Mengganggu Anak Kecil Kita

Tutup Rapat Pintu Rumah Jika Tidak Ummu Sibyan Akan Masuk Mengganggu Anak Kecil Kita

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 564 hits
Maghrib adalah saat di mana matahari sudah tenggelam namun masih muncul dengan sinar yang kadang kadang berwarna jingga atau merah menyala Pada waktu itulah seluruh umat Islam diperingatkan untuk segera menutup pintu dan jendela sambil meng...
Telukkumbar Nyaris Maut Pokok Ketapang Hempap Rumah

Telukkumbar Nyaris Maut Pokok Ketapang Hempap Rumah

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 689 hits
Sepasang suami isteri warga emas yang sedang tidur nyaris maut selepas rumah mereka dihempap sebatang pokok ketapang dalam kejadian di Kampung Nelayan Teluk Kumbar dekat sini hari ini Dalam kejadian kira kira pukul 3 30 pagi itu Hasshim Ahm...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools