Jika Pn Bn Kalah Rakyat Sabah Berjaya Sekat Pru15 Tergempar


 



Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15 menurut penganalisis politik berkemungkinan besar akan diadakan secara tergempar pada hujung 2020 sekiranya Perikatan Nasional (PN) dan BN berjaya dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

 
Sebaliknya jika kalah, maka PN akan menangguhkan PRU tersebut untuk beberapa lama bagi mengelakkan tsunami Sabah melanda ke Semenanjung.
 
Bagi Ahli Parlimen Tanjung Malim, Chang Lih Kang, pengundi di Sabah mempunyai peluang untuk menyekat politik caca merba dan membazir PN dengan mengalahkan mereka pada 26 September nanti.
 
"Saya gembira pengundi yang berada di Sabah (kelihatannya) memberi sokongan kepada Warisan Plus sebab Ketua Menteri Sabah, Shafie Apdal telah membawa perubahan baik semampu mungkin selepas PRU14 lalu. Juga tempoh Warisan berkuasa adalah terlalu singkat (Mei 2018 hingga Julai 2020) dan mandat tersebut wajar diteruskan lagi.
 
"PRU15 akan diadakan kalau Warisan kalah PRN ini. Oleh itu, semua pengundi Warisan Plus berkemampuan dan akan berjasa besar menyekat PRU15 dilaksanakan dalam masa terdekat (dengan mengalahkan PN-BN)," katanya dipetik.
 
Menurut Chang, situasi kempen di Sabah selepas seminggu boleh dianggap menyebelahi Warisan Plus biar pun PN dan BN menurunkan semua jentera dan dana untuk memenangi hati rakyat Sabah.
 
"Situasi dalam medan pertempuran memang sengit kerana PN dan BN sedang berkempen dengan sepenuh kekuatan mereka. Namun begitu, sokongan terhadap Warisan-PH atau Warisan Plus adalah memberangsangkan," katanya lagi.
 
Cuma sedikit faktor yang membimbangkan, kata Chang, sekiranya pengundi di Semenanjung tidak pulang ke Sabah ekoran harga tiket yang tinggi menjelang hari pembuangan undi. Hal itu, menurutnya mungkin menjejaskan peluang Warisan-PH untuk mendapat kerusi lebih banyak.
 
"Ramai dari pengundi Warisan bekerja di Semenanjung pada masa ini. Diberitakan ramai tidak akan balik mengundi kerana tidak mampu bayar harga tiket penerbangan. Ini satu faktor yang agak membimbangkan kita," katanya lagi.
 
Bagaimanapun, dengan semangat pengundi tempatan yang berkobar-kobar untuk memastikan negeri itu bebas dari percaturan politik 'pintu belakang' Semenanjung, Chang optimis, kemenangan akan menyebelahi Warisan-PH.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/jika-pn-bn-kalah-rakyat-sabah-berjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama Sekat Masuk Sabah Lim Guan Eng

Drama Sekat Masuk Sabah Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 320 hits
Laa bukan kata kerajaan PN sekat kamu masuk Sabah Bukan kata kamu ditangguh 30 minit di lapangan terbang bermaksud Sabah sedang dijajah Putrajaya Boleh pula merayau 1 000km di Sabah kononnya telah disekat Drama betul puak sana NAJIB RAZAKMR...
Pdrm Tidak Pandang Ringan Maklumat Kemasukan Rakyat Negara Jiran Kacau Prn Sabah Acryl Sani

Pdrm Tidak Pandang Ringan Maklumat Kemasukan Rakyat Negara Jiran Kacau Prn Sabah Acryl Sani

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 330 hits
M Update 24 9 2020 Polis Diraja Malaysia tidak sesekali memandang ringan berhubung maklumat diterima berkaitan kemasukan beramai ramai rakyat negara jiran yang ingin membuat kekacauan ketika proses pengundian Pilihan Raya Negeri Sabah Sabtu...
Majoriti Rakyat Sabah Akan Pilih Keadilan Di Dun Tempasuk

Majoriti Rakyat Sabah Akan Pilih Keadilan Di Dun Tempasuk

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 145 hits
Majoriti rakyat Sabah khususnya penduduk di kerusi Dewan Undangan Negeri Tempasuk hampir pasti akan memilih calon KEADILAN Mustapha Sakmud untuk memenangi Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Walaupun tewas pada Pilihan Raya Umum...
Pm Tidak Patut Ugut Rakyat Sabah Calon Calon Keadilan

Pm Tidak Patut Ugut Rakyat Sabah Calon Calon Keadilan

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 245 hits
Tujuh calon KEADILAN meluahkan rasa terkilan terhadap kenyataan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang seolah olah hanya akan memberi bantuan kepada Sabah jika pengundi memilih parti kerajaan persekutuan pada Pilihan Raya Negeri Saba...
Warisan Plus Akan Terus Bela Kebajikan Rakyat Sabah

Warisan Plus Akan Terus Bela Kebajikan Rakyat Sabah

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 254 hits
Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail percaya bahawa rakyat Sabah tahu siapa yang layak terajui kerajaan negeri dan yakin majoriti pengundi akan memilih gabungan Warisan Plus pada Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Bekas timbalan...
Pilihan Di Tangan Rakyat Sabah Grs Punya Kelebihan

Pilihan Di Tangan Rakyat Sabah Grs Punya Kelebihan

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 184 hits
PILIHAN Raya Negeri Sabah ke 16 bakal menyaksikan persaingan sengit dan dalam tempoh 72 jam sebelum hari mengundi pada 26 September ini berkemungkinan berlaku undian taktikal untuk memilih sama ada parti nasional atau parti tempatan sebagai...
2 Timb Menteri Hina Rakyat Sabah

2 Timb Menteri Hina Rakyat Sabah

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 357 hits
Ahli Dewan Negara Senator Adrian Lasimbang menyifatkan kenyataan dua Timbalan Menteri yang berunsur serangan terhadap Veveonah Mosibin sebagai satu penghinaan kepada rakyat Sabah Beliau berkata Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Mal...
Prn Sabah Kerajaan Luluskan Peruntukan Khas Projek Mesra Rakyat

Prn Sabah Kerajaan Luluskan Peruntukan Khas Projek Mesra Rakyat

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 271 hits
PUTATAN Kerajaan telah meluluskan satu peruntukan khas projek mesra rakyat untuk diagihkan kepada 25 bahagian Parlimen di seluruh Sabah bagi kerja kerja menaik taraf infrastruktur di negeri ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri ...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Lipat Baju Bersama Sofea

Al Kisahnya Raya 2024

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat