Jika Muhyiddin Berani Jangan Guna Alasan Covid Halang Perhimpunan Agung Umno





Oleh: Redzuan RF8 MediaJanuary 09, 2021ShareMenyedari beberapa usul yang akan dibawa ke Perhimpunan Agung Umno (PAU) pada 30 – 31 Januari ini mungkin menggugat survival kerajaan Perkatan Nasional (PN), Perdana Menteri (PM) Muhyiddin Yassin mungkin menggunakan helah pandemik Covid 19 bagi menggugat pengajuran persidangan tersebut.
Bagi Wanita KEADILAN, sekiranya Muhyiddin dan pemimpin PN lainnya ‘anak jantan’ maka PAU wajar dibenarkan berlangsung tanpa gangguan dalam membahaskan semua usul dari akar umbi parti berkenaan.
Sehubungan itu, Pengarah Komunikasi Wanita KEADILAN, Loh Ker Chean mencabar Muhyiddin agar tidak menggunakan alasan Covid 19 bagi menghalang PAU.
“Ketua Penerangan Umno Shahril Hamdan pada 7 Januari 2021 mengumumkan bahawa usul untuk memutuskan hubungan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sekaligus mempertahankan kerjasama dengan Pas akan dibawa ke PAU pada 31 Januari 2021.
“Berdasarkan perkembangan ini, Wanita KEADILAN mencabar PM merangkap Pengerusi Bersatu, Tan Sri Muhyiddin membenarkan PAU berlangsung tanpa menggunakan sebarang helah politik termasuk alasan wabak Covid-19.
“Wanita KEADILAN melontarkan cabaran ini mengambil iktibar daripada insiden persembahan cadangan pengisytiharan darurat di seluruh negara ke bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong pada 2020 oleh PM demi kepentingan politik peribadinya ketika itu,” katanya Ker Chean satu kenyataan.
Menurut beliau lagi, sikap Muhyiddin dan pemimpin PN perlulah berubah memasuki dekad baharu. Mereka perlu menyedari ketidakstabilan kerajaan PN dalam mentadbir negara.
Kemelut persekongkolan PN yang masih tidak usai sejak tercetusnya Langkah Sheraton, kata Ker Chean, telah merencatkan usaha memerangi wabak Covid -19 sekaligus menjejaskan keyakinan pelabur luar untuk melabur.
PM Muhyididn, katanya, perlu mengutamakan penyelesaian kemelut berkenaan dengan menerima keputusan PAU kelak, sama ada Umno akan kekal menyokong beliau atau tidak selaku PM dengan majoriti paling tipis dalam sejarah Malaysia.
“Negara ini telah menunjukkan teladan yang terbaik kepada dunia, terutamanya negara-negara yang mendukung sistem demokrasi pada Pilihan Raya Umum ke-14 lalu apabila peralihan kuasa yang aman dan damai berlaku.
“Wanita KEADILAN berharap agar Muhyiddin tidak mencontohi Presiden Amerika Syarikat Donald Trumph yang enggan memudahkan proses peralihan kuasa sehingga menyebabkan tragedi berlaku di negara itu kebelakangan ini.
“Saya menyeru PM supaya mengizinkan peralihan kuasa berlaku dengan aman sekiranya beliau kehilangan sokongan Umno menerusi PAU pada hujung bulan ini,” katanya lagi.
Perhimpunan Agung Umno dijangka akan membuat ketetapan mengenai hubungan parti itu dengan Bersatu. Sama ada kerjasama akan diteruskan sehingga PRU ke 15 atau akan dihentikan serta merta bergantung kepada persetujuan perwakilan dalam PAU pada hujung bulan ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/01/jika-muhyiddin-berani-jangan-guna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Pkr Cabar Pm Tidak Halang Perhimpunan Agung Umno

Wanita Pkr Cabar Pm Tidak Halang Perhimpunan Agung Umno

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 202 hits
WANITA Parti Keadilan Rakyat mencabar Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin untuk membenarkan Perhimpunan Agung UMNO berlangsung pada 31 Januari ini Pengarah Komunikasi Wanita Loh Ker Chean berkata PAU yang akan membahaskan usul unt...
Jangan Percaya Puak Puak Ni Mana Berani Muhyiddin Picit Teloq

Jangan Percaya Puak Puak Ni Mana Berani Muhyiddin Picit Teloq

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 179 hits
Panas Tajuddin dakwa beberapa lagi MP Umno akan tarik sokongan terhadap MuhyiddinJanuary 10 2021 Saya dengar cerita akan ada lagi yang akan menarik diri Itu jelas Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman yang mendak...
Bawa Usul Keluar Pn Ke Perhimpunan Agung Umno Ada Risiko Buat Zahid Hamidi

Bawa Usul Keluar Pn Ke Perhimpunan Agung Umno Ada Risiko Buat Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 213 hits
Seorang pemimpin Bersatu hanya tertawa kecil dengan keputusan mesyuarat MT UMNO malam semalam yang akhirnya tidak membuat apa apa ketetapan untuk keluar daripada kerajaan PN Sebaliknya mesyuarat MT UMNO yang dipengerusikan Ahmad Zahid Hamid...
Tumpuan Awani 7 45 Lagi Ahli Parlimen Umno Tarik Sokongan Jangan Atasi 5 000 Kes Sehari

Tumpuan Awani 7 45 Lagi Ahli Parlimen Umno Tarik Sokongan Jangan Atasi 5 000 Kes Sehari

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 203 hits
Ada beberapa Ahli Parlimen UMNO dijangka mengikuti tindakan Ahli Parlimen Machang Datuk Ahmad Jazlan Yaakub yang menarik balik sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional Kerajaan akui berdepan kesukaran menampung keperluan pesakit COVID 19...
Well Done Puad Tells Pagoh Umno For Saying No To Muhyiddin

Well Done Puad Tells Pagoh Umno For Saying No To Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 360 hits
Umno Supreme Council member Puad Zarkashi says he supports Pagoh Umno s stand to field an Umno candidate in parliamentary and state seats in Pagoh PETALING JAYA Umno Supreme Council member Puad Zarkashi has stood by the Pagoh Umno division ...
Umno Putrajaya Sokong Muhyiddin

Umno Putrajaya Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 258 hits
548 total views 548 views today PUTRAJAYA UMNO Bahagian Putrajaya hari ini membuat ketetapan menyokong kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri walaupun terdapat gesaan agar parti itu menolak kerjasama dengan Parti Pribum...
Langkah Muhyiddin Lantik Timbalan Perdana Menteri Dari Umno

Langkah Muhyiddin Lantik Timbalan Perdana Menteri Dari Umno

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 230 hits
Saya mendengar ura ura kelmarin bahawa Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin akan melantik seorang Timbalan Perdana Menteri dari UMNO dalam usahanya untuk menyelamatkan hubungan partinya PPBM dengan UMNO Seperti yang saya nyatakan beberapa bula...
Umno Mahu Kerajaan Fokus Tangani Covid 19 Bantu Rakyat

Umno Mahu Kerajaan Fokus Tangani Covid 19 Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 210 hits
KUALA LUMPUR 28 Jamadilawal 1442H Selasa UMNO akur dengan titah perkenan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah yang mengisytiharkan darurat dalam memerangi wabak COVID 19 serta mahu kerajaan memfokuska...
Umno Leader Backs Bid To Challenge Muhyiddin In Pagoh

Umno Leader Backs Bid To Challenge Muhyiddin In Pagoh

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 238 hits
Umno supreme council member Mohd Puad Zarkashi has backed plans by the local Umno division to field a candidate in Pagoh the constituency held by Prime Minister Muhyiddin Yassin who is also the Bersatu president Puad said he would support P...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte