Jika Ingin Bahagia Ambil Tahu 5 Sebab Penting Mengapa Lepas Kahwin Perlu Pindah Keluar Yang No 5 Paling Penting


Jika Ingin Bahagia, Ambil Tahu 5 Sebab Penting Mengapa Lepas Kahwin Perlu Pindah Keluar! Yang No. 5 Paling Penting. Perkahwinan adalah dunia baru bagi pasangan yang berkahwin. Dari hari pertama bernikah anda mula mengenali hati budi dan sikap pasangan yang selama ini hanya diketahui secara luaran. Namun apabila tinggal bersama dapat memberi peluang pasangan pengantin mengatur kehidupan dengan baik dan menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan isteri.
Menjadi Dilema Pasangan
Walau bagaimanapun, berpindah selepas berkahwin sering kali menjadi dilema bagi pasangan pengantin baru. Ini kerana terdapat beberapa faktor dan halangan sebelum anda boleh berpindah serta memulakan kehidupan yang baru. Antaranya masalah kewangan, Ini kerana ekonomi belum mantap dan banyak menggunakan duit masa berkahwin membuatkan anda terpaksa menumpang keluarga.
Kos Sara Hidup
Ditambah pula dengan kos hidup yang tinggi dan harga rumah sewa yang mahal, jauh dari tempat kerja serta tidak mempunyai kenderaan menjadikan pasangan yang baru berkahwin berhadapan dengan beberapa masalah yang perlu difikirkan sebelum berpindah.
Mengajar Berdikari
Mengajar pasangan berdikari dan tidak bergantung pada keluarga. Jika selama ini bergantung pada keluarga, bila masuk alam berumah tangga semuanya mesti dibuat sendiri. Ia mengajar anda untuk belajar berdikari serta belajar menyelesaikan masalah. Memberikan peluang merancang kehidupan berumah tangga serta ada privasi. Pasangan akan ada lebih masa bersama dan boleh membuat banyak perkara bersama tanpa ada campur tangan keluarga.
Menjaga Ekonomi keluarga
Pasangan baru berkahwin boleh belajar menjaga ekonomi dalam rumah tangga. Berbelanja ikut kemampuan diri. Jika dulu tidak ada duit minta keluarga, sekarang bila sudah berkahwin, susah senang anda tanggung bersama.
Keluarga tidak masuk campur
Jika ada perselisihan faham, hanya pasangan yang tahu. Keluarga tidak boleh masuk campur kerana rumah berasingan. Pasangan juga belajar berkompromi bertolak ansur serta menguruskan konflik keluarga tanpa ada campur tangan orang lain.
5 Faktor Penyebab Pergaduhan Dalam Hubungan Cinta
Dalam hubungan cinta, pelbagai faktor boleh menyumbang kepada perbalahan antara pasangan. Cemburu dan mudah naik angin antara punca tercetusnya pergaduhan dalam perhubungan. Namun, adakah anda tahu, terdapat punca lain juga yang boleh buat anda dan si dia bermasam muka.
1. BERI SOKONGAN MELAMPAU
Sanggup batalkan temu janji dengan rakan-rakan kerana si dia telah menerima berita buruk? Syabas! Ia menunjukkan anda seorang teman wanita yang begitu prihatin dan turut memikirkan masa depannya. Tetapi, jika anda terlalu memberi sokongan yang keterlaluan sangat, ia akan membuatkan si dia rasa bengang. Ingat, lelaki tak suka wanita yang terlalu merimaskan.
2. MEMBUAT PANGGILAN KETIKA MEMANDU
Lebih baik berhenti dulu daripada membuat panggilan kepada si dia ketika anda sedang memandu. Menurut ahli sains, berbual ketika memandu mendorong kepada salah faham dan perhatian kepadanya juga terganggu. Tak pasal-pasal anda dan dia bergaduh pula.
3. SUKA MENGALAH
Apabila si dia buat anda naik angin, memang anda terasa untuk pergi dan ambil masa untuk bertenang. Namun, satu kajian mendapati strategi tersebut tidak berapa menjadi dan jika salah seorang sering mengalah dalam pertengkaran, ia meningkatkan peluang untuk anda berdua berpisah.
4. JADI SUMBER KEWANGAN SI DIA
Memang hebat bila wanita mula mengatasi lelaki dari segi pendapatan. Tetapi jika si dia bergantung harap padamu dari segi kewangan, dia mempunyai potensi lima kali ganda menjadi penipu dan ini boleh beri kesan buruk pada hubungan .
5. KUAT TIDUR
Mungkin perkara ini nampak remeh, namun ia boleh menyebabkan perbalahan dalam hubungan. Pasangan yang kuat tidur boleh menjadikan rumah tangga kucar-kacir dan mengganggu institusi kekeluargaan. Sebagai contoh suami menghabiskan masa lapang dengan tidur tanpa menghiraukan isteri dan anak-anak. Walhal, isteri dan anak-anak perlukan masa bersama seperti pergi beriadah dan bercuti.
The post Jika Ingin Bahagia, Ambil Tahu 5 Sebab Penting Mengapa Lepas Kahwin Perlu Pindah Keluar! Yang No. 5 Paling Penting. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jika-ingin-bahagia-ambil-tahu-5-sebab-penting-mengapa-lepas-kahwin-perlu-pindah-keluar-yang-no-5-paling-penting/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya

Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 325 hits
Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya Kehidupan ketika bercinta tentunya tidak sama dengan alam perkahwinan Ini kerana sebaik sahaja bergelar suami isteri pastinya banyak p...
Bina Rumah Ibadat Secara Haram Bila Diarahkan Pindah Tuntut Tanah Pampasan Lepas Tu Jaja Kata Ditindas Maza

Bina Rumah Ibadat Secara Haram Bila Diarahkan Pindah Tuntut Tanah Pampasan Lepas Tu Jaja Kata Ditindas Maza

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 356 hits
Mufti Perlis membidas tindakan segilintir pihak yang melanggar peraturan berkaitan pembinaan rumah rumah ibadat di Facebook semalam Menurutnya negara ini tidak mengamalkan undang undang rimba yang mana penganut apa apa agama boleh secara se...
Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan No 4 Paling Penting Sekali

Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan No 4 Paling Penting Sekali

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 364 hits
Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan No 4 Paling Penting Sekali Rahsia hubungan cinta yang berjaya dan kuat datangnya dari kepercayaan komitmen diantara pasangan dan persefahaman Hubungan cinta yang sihat amat penting kerana ia member...
Hidup Lepas Kahwin Managing People Expectation

Hidup Lepas Kahwin Managing People Expectation

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 267 hits
Assalamualaikum Sekadar perkongsian pendapat dan pandangan tentang topik Managing People Expection selepas kahwin Mungkin betul mungkin tak betul Korang ambil yang positif je ok Mana tau membantu korang yang nak kahwin Nak tau life lepas ka...
Cara Paling Senang Buat Inai Homemade Warnanya Lebih Tahan Lama Dan Paling Penting Boleh Bawa Ketika Solat

Cara Paling Senang Buat Inai Homemade Warnanya Lebih Tahan Lama Dan Paling Penting Boleh Bawa Ketika Solat

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 678 hits
buat anda yang tidak lama lagi akan menjadi pengantin atau yang memang suka pakai inai boleh cuba cara buat inai homemade yang semestinya tahan lama warnanya 3 BAHAN BAHAN ASAS BUAT INAIHi semua Mak nak share inai homemade yang mak buat sia...
Jokowi Dibisiki Pengusaha Banyak Pabrik Dari Luar Negeri Ingin Pindah Ke Indonesia

Jokowi Dibisiki Pengusaha Banyak Pabrik Dari Luar Negeri Ingin Pindah Ke Indonesia

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 220 hits
Pertama jangan lupa dan tidak takut dalam kesempitan selalu ada kesempatan Dalam kesempitan ada peluang Biasanya CEO seperti ini Saya paham berpikir para CEO saya senang berpikir seperti itu Dalam perang dagang terbuka peluang Ini harus kit...
Isteri Sanggup Berhenti Kerja Lepas Kahwin Suami Patut Hargai Pengorbanan Mereka

Isteri Sanggup Berhenti Kerja Lepas Kahwin Suami Patut Hargai Pengorbanan Mereka

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 591 hits
Isteri Sanggup Berhenti Kerja Lepas Kahwin Suami Patut Hargai Pengorbanan Mereka Mungkin ramai wanita yang mengambil keputusan untuk berhenti kerja selepas berumah tangga Tindakan itu memang wajar dipuji Sebagai suami tentu anda rasa serono...
Lelaki Ini Berani Dedahkan Betapa Besarnya Nikm4t Bila Dapat Kahwin Dengan Gadis Morocco No 3 Paling Jarang Ditemui

Lelaki Ini Berani Dedahkan Betapa Besarnya Nikm4t Bila Dapat Kahwin Dengan Gadis Morocco No 3 Paling Jarang Ditemui

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 719 hits
Perkahwinan campur sudah lama wujud sejak berabad ab4d lamanya Kahwin c4mpur terbahagi kepada tiga kategori iaitu kahwin campur antara kaum kahwin campur antara negara dan kahwin campur antara ag4ma Mungkin ada di kalangan ahli keluarga sau...
Mahkamah Rayuan Sri Lanka Keluar Perintah Larang Rajapaksa Jalankan Tugas Pm Rileksmedia

Mahkamah Rayuan Sri Lanka Keluar Perintah Larang Rajapaksa Jalankan Tugas Pm Rileksmedia

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 251 hits
COLOMBO Mahkamah Rayuan Sri Lanka mengeluarkan perintah interim bagi menghalang Mahinda Rajapaksa menjalankan tugas Perdana Menteri dan anggota partinya membentuk kerajaan sehingga kes itu didengar pada 12 Disember Perintah dikeluarkan sele...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Building Information Modeling And Digital Tools In Architecture

1 Kebaikan Kakak Ipar

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Kpm Guru Perlu Runding Umum Tarikh Spm Kata Ahli Akademik

Expect More Royal Reprimands After Agong Sultan Ibrahim S Maiden Visit To Singapore Parliament