Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan No 4 Paling Penting Sekali


Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan! No. 4 Paling Penting Sekali. Rahsia hubungan cinta yang berjaya dan kuat datangnya dari kepercayaan, komitmen diantara pasangan dan persefahaman. Hubungan cinta yang sihat amat penting kerana ia memberi efek psikologi yang juga sihat namun ia memerlukan kesabaran, kerjasama untuk membentuk hubungan yang baik.

1. Selisih faham tidak berpanjangan Ada perkara yang anda tidak bersetuju dengan pasangan tapi ianya tidaklah berakhir dengan pergaduhan. Cuba anda belajar cara pasangan anda apabila dia mula menunjukkan tanda marah atau tidak bersetuju dengan anda. Contoh, jika dia seseorang yang lebih berterus-terang cuba anda belajar menerima apa yang dia katakan. Memang sukar pada mulanya tapi lama-kelamaan anda dan pasangan akan lebih memahami dan senang untuk berkomunikasi.

2. Banyak guna ‘Kita’ berbanding ‘Saya’ Jika sebelum ini semuanya tentang anda tapi kini setelah berpasangan anda dan pasangan mula lakukan banyak perkara bersama-sama. Walaupun anda sedar anda dan pasangan merupakan orang yang berbeza namun anda sentiasa mahu pasangan anda juga terlibat dalam membuat keputusan penting.

3. Boleh berbual apa sahaja Politik, sukan, fesyen atau apa sahaja yang berlaku didunia ini anda dan pasangan tidak lokek berkongsi cerita. Anda tidak pernah merasa apa yang diutarakan oleh pasangan adalah ‘salah’. Tiada sempadan untuk membicarakan idea, kerisauan, cadangan bersama si dia. Anda dan pasangan juga masing-masing sedia memperbetulkan kesalahan jika ada dan sama-sama memajukan diri.

4. Sedar perlu waktu sendiri Di alam dewasa kini anda sedar setiap orang memperuntukkan waktu peribadi sendiri begitu juga dengan pasangan anda. Jadi anda faham bila waktu untuk tidak berhubung dengan pasangan, tidak perlu sampai bergayut di telefon atau teks sampai 24 jam sehari. Ianya normal untuk tidak selalu berhubung walaupun anda sedang bercinta cukup sekadar tahu rutin sehariannya dan pasangan dalam keadaan baik.

5. Anda tahu hubungan ini ada masa depan yang baik Bila anda didalam hubungan yang matang anda dapat bayangan dimana anda tahu hubungan ini mempunyai satu jalan yang baik untuk masa depan. Jauh didalam hati anda, anda pasti dengan apa yang lakukan ini betul dan anda juga bersama dengan orang yang tepat.
Artikel Lain

Dugaan Bertunang Yang Buat Kamu Rasa Nak Kahwin Cepat-Cepat! Sebagai orang Melayu, kita sudah terbiasa menurut serta didedahkan dengan ikutan tradisi yang telah sekian lama dipraktikan nenek moyang secara turun-temurun seperti kerja kahwin yang meliputi upacara merisik, bertunang serta akad nikah (perkahwinan) di mana sebenarnya adalah langkah wajib yang perlu dilalui bagi pasangan mempelai yang beragama Islam sebelum benar-benar menjadi suami isteri yang sah.

ISTILAH BERTUNANG DALAM ISLAM Dari segi istilah, bertunang dalam bahasa Arab adalah disebut ‘khitbah’ membawa maksud permulaan kepada pernikahan yang merujuk kepada proses ‘melamar’ seseorang wanita oleh pihak lelaki. Rata-rata alim ulama pula menyatakan bahawa hukum bertunang adalah harus, namun Imam Syafie mengatakan bahawa hukumnya adalah sunat. Hendaklah semua jelas bahawa adalah haram untuk seseirang melamar mana-mana wanita yang sudah menjadi tunangan kepada orang lain.

1. Fikiran Serabut Kenapa perasaan sayang terhadap si dia tak seperti dahulu? Ha! Ini perkara normal yang berlaku kepada semua orang. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pasangan yang baru mula bertatih dalam membina hubungan halal. Lebih-lebih lagi perempuan, mereka ini kadang-kadang mudah sedih, marah dan mampu gembira tiba-tiba tanpa sebab. Oleh itu, sentiasa berfikiran positif dan peranan pasangan untuk sentiasa menjernihkan keadaan waktu ini amat diperlukan.

2. Takut Dia Bukan Orang Yang Terbaik Namanya pun proses perkenalan, sudah tentu perangai sebenar masing-masing akan mula keluar. Dalam pada itu, akan ada antaranya yang menjadi fobia tatkala melihat sifat buruk pasangannya dan terus “hilang selera”. Ragu-ragu hanyalah mainan hati semata. Buat solat tahajud dan bicaralah sebaiknya dengan tuhan moga dia memberi petunjuk yang seadilnya buat diri kamu dan si dia.

3. Cemburu Buta Ramai yang tidak semena-mena akan berasa cemburu terhadap pasangan mereka. Perasaan cemburu itu normal namun ianya jadi tidak normal jika ianya cemburu tanpa sebab! Berpada-padalah, baik perempuan atau lelaki, keduanya harus menjaga batas pergaulan.

4. Gangguan Orang Ketiga Masa ni lah baru bekas teman lelaki dan teman wanita hendak muncul lalu menguji keikhlasan hati diri kita. Jangan mudah terpengaruh biarpun wanita atau lelaki itu pernah menjadi cinta pandang pertama kamu. Cuba elak fikiran anda daripada diracuni orang ketiga. Selain bekas teman lelaki/wanita atau kawan-kawan, saudara-mara serta ibu bapa juga perlulah menjaga adab dan peranan masing-masing agar tidak menghancurkan kebahagian anak-anak kelak.

5. Masalah Kewangan Kerja kahwin tidak dinafikan memerlukan bajet yang besar sehinga berpuluh ribu ringgit. Lelaki biasanya akan tertekan pada tahap ini. Oleh itu, yang perempuan janganlah terlalu mengikutkan nafsu sehingga menyusahkan pihak. Buat catatan agar bajet tidak keluar secara berlebihan dan dahulukan apa yang pentin. Apa yang penting adalah kehidupan selepas berkahwin, bukannya majlis resepsi!
Sumber: pesona pengantin
The post Ketahui Kelebihan Bersabar Dengan Pasangan! No. 4 Paling Penting Sekali. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ketahui-kelebihan-bersabar-dengan-pasangan-no-paling-penting-sekali/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Idea Goodies Untuk Tetamu Kanak Kanak Yang Menarik Dan Paling Penting Menyihatkan

10 Idea Goodies Untuk Tetamu Kanak Kanak Yang Menarik Dan Paling Penting Menyihatkan

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 1141 hits
Tuan rumah sentiasa berusaha untuk memberikan goodies atau buah tangan yang terbaik untuk para tetamu Ini sebagai tanda penghargaan kepada tetamu yang telah meluangkan masa untuk datang dan bagi menambahkan lagi keceriaan suasana majlis yan...
Cara Paling Senang Buat Inai Homemade Warnanya Lebih Tahan Lama Dan Paling Penting Boleh Bawa Ketika Solat

Cara Paling Senang Buat Inai Homemade Warnanya Lebih Tahan Lama Dan Paling Penting Boleh Bawa Ketika Solat

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 678 hits
buat anda yang tidak lama lagi akan menjadi pengantin atau yang memang suka pakai inai boleh cuba cara buat inai homemade yang semestinya tahan lama warnanya 3 BAHAN BAHAN ASAS BUAT INAIHi semua Mak nak share inai homemade yang mak buat sia...
Kubu Prabowo Semua Bisa Janji Manis Soal Ham Tapi Paling Penting Pelaksanaan

Kubu Prabowo Semua Bisa Janji Manis Soal Ham Tapi Paling Penting Pelaksanaan

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 190 hits
Namun terkait program nyata Prabowo Sandiaga soal perlindungan minoritas Faldo tak membeberkan program melainkan menyebut solusinya adalah diskusi
Cara Masak Nasi Goreng Ikan Cili Tumbuk Paling Sedap

Cara Masak Nasi Goreng Ikan Cili Tumbuk Paling Sedap

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 637 hits
Nasi Goreng Ikan Cili Tumbuk ni memang sedap Nampak ringkas je cara penyediaannya tapi percayalah rasanya memang membuka selera Kalau dekat dapur ada lebihan ikan goreng sesuai sangat masak menu ni Sedap Untuk makan tengahari malam ke sarap...
Website Jual Tiket Masuk Universal Studio Singapore Paling Murah

Website Jual Tiket Masuk Universal Studio Singapore Paling Murah

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 535 hits
Assalamualaikum hello korang Well actually Januari 2019 nanti BBL ada plan dengan housemate nak pergi USS Awal tahun ni dah pergi Singapura tapi tak bercadang nak masuk USS cuma pusing satu republik tu je Boleh mesti korang singgah sekitar ...
10 Rujukan Paling Laris Oktober 2018

10 Rujukan Paling Laris Oktober 2018

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 248 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Berikut merupakan 10 Ebook BestSeller Klikjer pada bulan Oktober 2018 untuk makluman dan rujukan anda CARTA TOP 10 EBOOK BESTSELLER OKTOBER 2018Semoga melalui info ini sedikit sebanyak dapat membantu anda...
Warga Emas Paling Seksi

Warga Emas Paling Seksi

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 251 hits
Ada yang menarik dalam senarai 100 wanita paling seksi dunia versi Majalah FHM tahun ini Mary Berry seorang nenek berusia 80 tahun tersenarai dalam senarai tersebut Tahun sebelumnya senarai 100 wanita paling seksi dunia versi FHM yang dibua...
Gladden Private Island Resort Dinobatkan Sebagai Pulau Paling Privasi

Gladden Private Island Resort Dinobatkan Sebagai Pulau Paling Privasi

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 276 hits
Pastinya anda bercuti dengan harapan jauh daripada kesibukan kota bukan Maka bercuti ke pulau peranginan mungkin akan menjadi salah satu pilihan yang terbaik Apa kata masukkan Gladden Private Island Resort Belize sebagai salah satu destinas...
Penampilan Semula Paling Mencabar Buat Chong Wei

Penampilan Semula Paling Mencabar Buat Chong Wei

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 178 hits
KUALA LUMPUR 9 Nov Datuk Lee Chong Wei bakal menempuh masa paling mencabar dalam kariernya apabila dia kembali ke gelanggang selepas pulih daripada penyakit kanser hidung kata jurulatihnya Hendrawan p
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card