Jenama Ashraffi Melancarkan Produk Terkini Iaitu Beras Putih Dan Beras Basmathi Pusa 1401



Jenama Ashraffi Melancarkan Produk Terkini Iaitu Beras Putih Dan Beras Basmathi Pusa 1401 | Assalammualaikum semua! Bila kali terakhir kita menderma? Berapa ramai orang susah kita dah bantu? Begitulah seterusnya persoalan yang bermain dalam minda kita, jika kita menginginkan keberkatan dalam kehidupan di dunia dan seterusnya membawa bekalan di akhirat nanti. Kebiasaannya, kita menderma paling mudah adalah dengan melakukan Sedekah, Infaq dan Wakaf. Tapi, Ruby nak bagi anda lagi mudah mengumpul pahala iaitu dengan membeli sambil menderma. Harga tetap sama dengan harga pasaran, tetapi dari jumlah kalian membeli itu akan di ambil sedikit bahagian untuk didermakan kepada mereka yang memerlukan. Bagus kan inisiatif begini? Menderma tidak tertumpu kepada kelompok masyarakat atau agama. Jika ingin membantu orang susah tetapi mereka bukan beragama Islam, tiada masalah. Begitu juga jika non-muslim ingin mendapatkan beras sambil menderma juga amat dialu-alukan. Rakyat Malaysia terkenal dengan sikap baik hati dan saling membantu. Semoga usaha murni kita diberkati. Amin.

Jenama Ashraffi Melancarkan Produk Terkini Iaitu Beras Putih Dan Beras Basmathi Pusa 1401Suci, berkualiti dan sedap dinikmati. Bertepatan dengan slogan tersebut, pemilik jenama Ashraffi iaitu Ustaz Dr Mohd Ashraf bin Suarin, berusia 38 dan dilahirkan di Mesir ini nekad untuk mengeluarkan makanan ruji sebagai satu ibadah fardu kifayah bagi membolehkan masyarakat mendapatkan makanan yang halalan toiyiban, bersih dan tanpa diragui. Ustaz Dr Mohd Ashraff Suarin, adalah seorang pendakwah bebas dan  pengasas sekolah tahfiz, Pondok Motivasi Tahfiz Hamlatul Qur’an (PMTHQ), Tanjong Karang. Beliau sentiasa bekerja dengan niat kerana Allah SWT dan berhasrat untuk membantu golongan yang memerlukan sama ada dari kalangan asnaf, anak yatim dan  anak-anak tahfiz. Bertepatan itu, beliau merealisasikan impiannya dengan menaja rancangan Yadul Ulya, iaitu sebuah rancangan berbentuk CSR yang sudah pun menjalani  rakaman mendekati golongan Orang Asli di Genting Peras dan membantu asnaf fakir miskin di Sungai Besar.
Di antara asbab lain beliau mengeluarkan produk Beras Ashraffi ini adalah sebagai salah satu punca pendapatan untuk menampung pelajar tahfiz di PMTHQ yang kebanyakannya merupakan golongan anak yatim dan asnaf. Beliau juga menjadi pengedar untuk maahad-maahad tahfiz lain untuk mendapatkan makanan ruji ini.

Dari kiri Tengku Daud Shah Bin Tengku Adnan, wakil dari Enigma Food Technology; Datuk Nadzim Johan, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Ustaz Dr Mohd Ashraff Suarin dan Selebriti Eby Yus, Penyelaras Program ketika Pelancaran Beras Ashraffi.

Dari kiri Tengku Daud Shah Bin Tengku Adnan, wakil dari Enigma Food Technology; Ustaz Dr Mohd Ashraff Suarin dan Selebriti Eby Yus, Penyelaras Program ketika Pelancaran Beras Ashraffi.
Gimik Perlancaran Beras Ashraffi

Kumpulan Hijjaz semasa di Majlis Perlancaran Beras Ashraffi. Projek Beras Ashraffi adalah kerjasama di antara pihak Pondok Motivasi Sdn Bhd dan Enigma Food Technology. Pondok Motivasi Sdn Bhd telah melantik Enigma Food Technology untuk mengurus, memproses, membungkus, mengedar dan mengiklankan produk Beras Ashraffi. Selebriti Eby Yus, adalah salah seorang daripada penyelaras projek untuk menjayakan projek beras Ashraffi.
Mengenai Ustaz Dr Mohd Ashraf Bin SuarinTaraf Pendidikan
•Ijazah Syariah Hukum (UIN Riau Indonesia)I
•IjazahSarjana Muda Bahasa Arab (UPM)
•Ijazah Sarjana Dakwah dan Pembangunan Insan (UM)

•Ijazah Doktor Falsafah (PhD) dalam Dakwah dan Pembangunan Insan (UM) 

Pengalaman
•Mudir Pondok Motivasi (Tahfiz) PMTHQ,Tanjung Karang, Selangor
•Pembimbing Utama Pondok Motivasi Training & Consultancy (PMTC)
•Pengasas Pondok Souq Bukit Kapar, Selangor
•Pengasas Pondok Care
•Selebriti Dakwah TV & Care
•Penceramah Bertauliah JAIS & JAWI
•Penceramah Radio IKIM, Selangor FM & Manis FM
•Bekas Pegawai Hal Ehwal Islam, Unit Dakwah (PAID), Daerah Kuala Selangor
•Aktivis Kemanusiaan, Penerima Penghargaan Kerajaan Kemboja
•Penceramah & Jurulatih Pembangunan Modal Insan
•Pembimbing Haji & Umrah
Membeli Sambil MendermaSetiap pembelian beras, 1 ringgit anda akan di infakkan ke Pondok Motivasi Hamlatul Quran - Lilbanin Wa Lilbanat. Beras ini berkualiti tinggi kerana beras putih dari Vietnam dan beras Basmathi Pusa 1401 dari Pakistan dan India. Kualiti beras hancur hanya 5% sahaja. 



Harga Beras Putih
1KG: RM 4.00
5KG: RM 20.00
10KG: RM 40.00



Harga Beras Basmathi Pusa 1401
1KG: RM 14.00
5KG: RM 70.00
Mengenai Pondok Motivasi Tahfiz Hamlatul Quran (PMTHQ)Pondok Motivasi (Tahfiz) Hamlatul Qur’an telah ditubuhkan pada tanggal 3 Mac 2013 bertempat di sebuah rumah pusaka milik Dato’ Jahaya Ibrahim di Kelip-kelip Kampung Kuantan, Kuala Selangor.



PMTHQ memulakan operasi dengan khidmat tiga orang guru dan mempunyai 10 orang pelajar pada awalnya. Berkat kesabaran dan kesungguhan mudir dan para guru pada tahun 2016 PMTHQ telah berpindah ke bangunan surau lama yang diwaqafkan oleh penduduk kampung di Surau Blok J, Kampung Sawah Sempadan, Tanjong Karang, Selangor, untuk menampung bilangan pelajar yang semakin ramai. 
PMTHQ adalah  sebuah institusi pondok tahfiz swasta yang menumpukan pembelajaran dalam bidang hafazan al-Quran dan menjadikan pembelajaran al-Quran sebagai motivasi bagi membentuk sahsiah dan jati diri pelajar. Selain itu, objektif utama PMTHQ adalah untuk membangunkan generasi al-Quran dan pendakwah yang bermotivasi.
PMTHQ juga telah berkolaborasi dengan Politeknik Sabak Bernam dan Kolej Komuniti Sabak Bernam bagi mendidik pelajar untuk turut mempunyai ilmu dalam pelbagai bidang kemahiran. Kini PMTHQ mempunyai dua bangunan yang dijadikan sebagai kelas pengajian manakala dua bangunan lagi sebagai asrama pelajar lelaki dan pelajar perempuan.
Mengenai Pondok SouqPondok Souq adalah syarikat milik 100 peratus Bumiputera Islam yang mengedar makanan sejuk beku yang segar dan halal.
Selain itu, Pondok Souq juga menyediakan keperluan harian lain dan ubat-ubatan malah di sini pelanggan juga pasti teruja dengan koleksi minyak wangi dan koleksi jubah yang dijual di Pondok Souq.
Lokasi : Sebelah Mawarda Tom Yam Bukit Kapar Klang.
Jadual Operasi : 9.30 Pagi - 10.30 Malam
Senarai Produk Jenama Ashraffi1. Koko Ashraffi2. Jus Lancar3. Minyak Serai Wangi4. Madu Stick5. Balsam Serai6. Jubah Ashraffi7. Beras Ashraffi
Dapatkan Produk Ashraffi di pasaraya berdekatan anda atau secara dalam talian di Shopee www.shopee.com.my/pmthq. Sebarang pertanyaan boleh hubungi di +60136328852 / +60197354255 / +601118514489

www.instagram.com/ustazmohdashraf | www.instagram.com/pmthq | www.facebook.com/pmhqofficial | www.facebook.com/UstazAshrafSuarin | www.youtube.com/pondokmotivasichannel | 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ruby.my/2020/10/jenama-ashraffi-melancarkan-produk-terkini-iaitu-beras-putih-dan-beras-basmathi-pusa-1401.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penimbang Pintar Berus Gigi Bergetar 34k Kali Seminit Korang Mungkin Tak Percaya Jika Sebut Jenama Produk Ini

Penimbang Pintar Berus Gigi Bergetar 34k Kali Seminit Korang Mungkin Tak Percaya Jika Sebut Jenama Produk Ini

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 254 hits
Jika sebelum ini begitu sinonim dengan telefon pintar realme maju setapak dengan memperkenalkan produk penjagaan diri Dengan slogan Smart Care Is Now realme sekarang dah ada realme Smart Scale dan realme M1 Sonic Electric Toothbrush Kedua d...
Kenali Portal Jawatan Kosong Terkini Di Malaysia Bagi Mendapatkan Peluang Pekerjaan

Kenali Portal Jawatan Kosong Terkini Di Malaysia Bagi Mendapatkan Peluang Pekerjaan

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 390 hits
Kenali Portal Jawatan Kosong Terkini Di Malaysia Bagi Mendapatkan Peluang Pekerjaan Dunia sekarang ibarat dihujung jari Semua perlukan kemahiran menggunakan internet Tak macam dulu semula secara manual Kalau dulu dapat informasi jawatan kos...
Mawi Tampil Ulas Hubungan Terkini Rumah Tangga Syamsul Yusof Puteri Sarah

Mawi Tampil Ulas Hubungan Terkini Rumah Tangga Syamsul Yusof Puteri Sarah

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 321 hits
Baru baru ini dunia hiburan tempatan dikejutkan dengan berita kelibat isteri kepada pelakon dan pengarah terkenal Syamsul Yusof Puteri Sarah Liyana kelihatan berada di pejabata agama Namun masing masing menutup mulut dan tidak mahu memberik...
Terkini Senarai Barisan Kabinet Baharu Kerajaan Anwar Zahid Najib Tersenarai

Terkini Senarai Barisan Kabinet Baharu Kerajaan Anwar Zahid Najib Tersenarai

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 576 hits
by on 9 24 2020 10 18 00 PmUmno tidak akan menghalang ahli parlimennya daripada menyokong Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri kata Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Presiden Umno itu mengatakan bahawa dia dimaklumkan b...
Terkini Sabah Sook Pkr Menang Sila Refresh Untuk Keputusan Terkini

Terkini Sabah Sook Pkr Menang Sila Refresh Untuk Keputusan Terkini

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 466 hits
73 KERUSI DIPERTARUHKAN21 PH PLUS 35 PN LAIN LAIN 4RINA HAMZAHKan aku dah cakapcaitok mesti claims yg shafie warisan berjaya kerana atok Pejuang berapa ribu hantar pelobi menolong warisan mcm ahli2 ph buat Biasalah kena juga menumpang tuah ...
Berpindah Randah Ketika Musim Covid Ini Perkembangan Terkini Anita Sarawak

Berpindah Randah Ketika Musim Covid Ini Perkembangan Terkini Anita Sarawak

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 753 hits
Berpindah Randah Ketika Musim Covid Ini Perkembangan Terkini Anita SarawakBintang senior Noorkumalasari telah diundang menjadi tetamu jemputan untuk program bual bicara Next To Neelofa pada Khamis lalu di saluran Astro Ria Menerusi program ...
Carian Terkini Spa9 Sistem Pendaftaran Pekerjaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam

Carian Terkini Spa9 Sistem Pendaftaran Pekerjaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 685 hits
SPA9 Sistem Pendaftaran Pekerjaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Mulai 28 September 2020 SPA8i akan digantikan dengan sistem yang baru Bagi calon yang mahu bekerja dalam sektor awam kena alert dan ambil tahu tentang pertukaran sistem baru in...
Ramai Terkejut Lihat Penampilan Terkini Pelakon Syanie Makin Kuruus

Ramai Terkejut Lihat Penampilan Terkini Pelakon Syanie Makin Kuruus

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 688 hits
Ramai terkejut lihat penampilan terkini pelakon syanie makin kuruus Masih ingat Syanie pelakon wanita berbaddan gemmpaI yang pernah menyinari industri seni suatu ketika dahulu Antara filem filem popularnya termasuk Senario The Movie Senario...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah