Jdt Juara Piala Malaysia 2023


JDT juara piala Malaysia 2023 untuk kali ke-4 selepas diswastakan! JDT berjaya membenam Terengganu FC yang dibarisi pemain terbaik. Perlawanan akhir itu berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil yang dihadiri oleh 80,000 penyokong final bola sepak piala malaysia 2023.
Perlawanan 90 minit itu menyaksikan 4 gol berjaya dihasilkan dengan skor akhir JDT 3 – 1 Terengganu FC sekaligus memartabatkan JDT juara piala Malaysia 2023.
Sertai Telegram Informasi SGO JDT Kekalkan Status Juara Piala Malaysia Kali ke-4 Tewaskan Terengganu FC Untuk Kekal JDT Juara Piala Malaysia 2023 Berlansung pada pukul 9 Malam perlawanan dimulakan dengan cuaca baik dan keadaan padang yang sekadar memuaskan. Perlawanan tersebut disaksikan ribuan penonton dari pelbagai negeri. Kejuaraan ini dicapai dan dilengkapi JDT untuk semua saingan di liga dan piala Malaysia.
Skor terakhir 3-1 menyaksikan bukti kegagahan JDT untuk mengekalkan kejuaraan tahun lalu selepas menewaskan Selangor 2-1.
Jaringan pertama oleh pasukan JDT pada minit awal perlawanan seawal minit 7 melalui sepakan penalti yang disudahi oleh Berghson Dos Santos,Penyerang sensasi JDT. Kemudianya tidak lama JDT mendahului Terengganu FC apabila Ivan Mamut berjaya mendapat dan menyudahi sepakan penalti pada minit ke – 21. Keputusan seri kekal sehingga separuh masa pertama.
Perlawanan diteruskan dengan pemain kembali cergas dan bertenaga keluar dari bilik persalinan. Asakan demi asakan kedua belah pihak lawan menyaksikan perlawanan yang sengit dan menarik untuk ditontokan. Kad kuning pula banyak dilayangkan kepada kedua belah pasukan.
Situasi padang yang tidak baik agak merencatkan permainan kedua belah lawan sehingga menyaksikan dua pemai JDT terpaksa dikeluarkan kerana kecederaan. Corbin Ong dan Shane Lowry antara pemain yang tercededa dan digantikan oleh Syahmi Safari dan Feroz Baharuddin.
JDT Juara Piala Malaysia 2023 JDT lebih tampak bermain dengan baik sehingga pada akhirnya membuahkan hasil apabila pada minit 72 berjaya menjaringkan gol hasil tandukan tajam pemain gantian , Feroz Baharuddin. Sekaligus menjadikan beliau sebagai “Super Sub”.
Selepas ketinggalan, Terengganu FC terus menerus melakukan serangan berbahaya dengan hasrat untuk menyamakan kedudukan namun gagal. Permainan sengit kedua pihak lawan dan pelbagai drama tercetus. Pada masa tambahan, luka semakin dalam untuk Terengganu FC apabila menghadiahkan sepakan penalti kepada JDT kerana kekasaran yang dilakukan oleh Liridon Krasniqi, pemain Terengganu kepada pemain sayap JDT, Arif Aiman Hanafi.
JDT Juara Piala Malaysia 2023 Sepakan penalti disempurnakan oleh Arif Aiman dan menjauhkan jurang perlawanan. Beberapa minit kemudian wisel penamat dibunyikan dan JDT juara piala Malaysia 2023!
JDT Lengkapkan Kesemua Koleksi Piala Dan Kejuaraan Malaysia Tahun 2023 Rekod mengagumkan jdt berjaya mendapatkan kesemua kejuaraan liga dan saingan piala malaysia. Ini adalah merupakan rekod terbaru dalam bola sepak kerana ada lagi pasukan bola sepak yang berjaya merangkul kesemua kejuaraan secara 2 tahun berturut-turut.
Tahun 2023 menyaksikan JDT juara liga super, juara piala fa dan terbaru JDT juara piala Malaysia 2023.
Rangkuman Perlawanan Final Piala Malaysia 2023 Kesebelasan Utama Pasukan JDT Final Piala Malaysia Di awal permainan JDT telah menurunkan barisan pemain yang terbaik untuk menghadapi barisan pemain Terengganu FC. JDT telah menbariskan kesebelasan pemain utama seperti berikut:
33 SYIHAN HAZMI (GK) 2 MATTHEW DAVIES 4 AFIQ FAZAIL 5 JORDI AMAT (K) 6 HONG WAN 9BERGSON 14 SHANE LOWRY 22 LA’VERE CORBIN-ONG 37 HEBERTY 42 ARIF AIMAN HANAPI 45 FERNANDO FORESTIERI Kesebelasan Pasukan Terengganu FC Final Piala Malaysia bagi menyaingi kekuatan pemain jdt pasukan Terengganu FC telah membariskan barisan pemain bintang mereka. Berikut adalah senarai kesebelasan utama pemain Terengganu FC:
38 SUHAIMI HUSIN 5 SHAHRUL NIZAM 6 AZAM AZMI 7 IVAN MAMUT 10 HABIB HAROON (K) 11 SONY NORDE 22 ENGKU NUR SHAKIR 24 SAFWAN MAZLAN 32 UBAIDULLAH 69 NOR HAKIM HASSAN 97 NURILLO TUKHTASINOV JDT Juara Piala Malaysia 2023 8 Keadaan Padang Stadium Nasional Bukit Jalil Bikin Hambar Perlawanan Kedua-dua belah pihak pasukan mengakui terkesan dengan padang yang mana dalam keadaan baik selepas konsert “Coldplay” sebelum ini. Walau bagaimanapun pihak stadium telah meminta maaf dan mengakui bahawa keadaan padang tidak memuaskan tetapi perlawanan tetap diteruskan di dalam stadium tersebut.
Dengan kehadiran seramai 80,000 penyokong yang datang daripada pelbagai negeri memeriahkan keadaan stadium yang sebelum ini sudah lama sunyi sepi tanpa penyokong. Malam yang rancak untuk menyaksikan JDT juara piala malaysia 2023, walaubagaimanapun, pujian harus diberikan kepada pasukan terengganu fc yang berjaya memberi saingan sengit kepada JDT.
Pengadil Final Piala Malaysia 2023 Didakwa Bias Pengadil Final Piala Malaysia 2023 Didakwa Bias Di dalam perlawanan tersebut kualiti pengadil utama perlawanan, S. Logeswaran dikritik oleh pelbagai pihak kerana beberapa keputusan yang tidak wajar yang dilakukan oleh pengadil perlawanan. Beliau berjaya menjadi tumpuan utama oleh penyokong kedua-dua pihak. Ada yang mendakwa bahawa kekasaran yang dilakukan pemain sepatutnya dikenakan kad merah namun hanya menerima kad kuning sahaja.
Selain daripada pengadil utama di kritik , pembantu pengadil juga turut sama menimbulkan rasa tidak puas hati dengan kualiti pengadilan perlawanannya. Ada juga dakwaan bahawa pengadil perlawanan sangat bias kepada pasukan jdt dan memberi beberapa kelebihan. Namun perlawanan sudah tamat maka kedua belah perpihak penyokong perlulah berlapang dada dan menerima dengan hati yang terbuka.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/jdt-juara-piala-malaysia-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biodata S Logeswaran Pengadil Kontroversi Final Piala Malaysia 2023

Biodata S Logeswaran Pengadil Kontroversi Final Piala Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 10/12/2023 - jumlah : 248 hits
Mungkin ramai yang sedang tercari cari siapakah S Logeswaran Pengadil Final Piala Malaysia semalam yang menyaksikan kemenangan pasukan Johor Darul Ta zim keatas Terengganu FC dengan skor akhir 3 1 yang berlansung di Stadium Nasional Bukit J...
Isu Pengadil Di Final Piala Malaysia Fam Keluar Kenyataan Rasmi

Isu Pengadil Di Final Piala Malaysia Fam Keluar Kenyataan Rasmi

papar berkaitan - pada 11/12/2023 - jumlah : 144 hits
Sebelum perlawanan final Piala Malaysia 2023 berlangsung isu keadaan padang menjadi topik utama seluruh peminat bola sepak tanah air Tidak habis di situ timbul pula isu pengadil bagi perlawanan antara Johor Darul Ta zim melawan Terengganu F...
Update Ranking Fifa Malaysia Terkini Tahun 2023

Update Ranking Fifa Malaysia Terkini Tahun 2023

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 145 hits
Khas kepada peminat bolasepak Malaysia berkenaan ranking FIFA terbaru kami update dari semasa ke semasa Skuad harimau Malaya kini berada di landasan yang baik dan menunjukkan prestasi pasukan yang cemerlang berhadapan dengan pihak lawan Den...
Malaysia S Strongest Man Women 2023

Malaysia S Strongest Man Women 2023

papar berkaitan - pada 30/11/2023 - jumlah : 161 hits
First time Seri Wangi berpeluang menyaksikan acara sukan berprestig yang julung kalinya diadakan di Malaysia Pertandingan sukan tersebut ialah Malaysia s Strongest man women 2023 yang dianjurkan oleh Malaysia s Strongestman dan ditaja Farm ...
Hannah Yeoh Psm Akan Pastikan Snbj Bersedia Bagi Aksi Final Piala Malaysia

Hannah Yeoh Psm Akan Pastikan Snbj Bersedia Bagi Aksi Final Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 26/11/2023 - jumlah : 96 hits
Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh percaya Stadium Nasional Bukit Jalil dapat digunakan untuk aksi final Piala Malaysia pada 8 Disember ini Sebelum ini ramai peminat bola sepak kurang senang melihat perubahan kualiti padang SNBJ selepa
07 12 2023 Madani Terkini Bangunkan Negara Harumkan Nama Malaysia

07 12 2023 Madani Terkini Bangunkan Negara Harumkan Nama Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 174 hits
Sekarang tumpulah untuk membangunkan negara dan elakkan daripada unsur unsur negatif kerana saya yakin kalau ini dapat kita lakukan dalam satu tahun kita akan dapat tingkatkan Malaysia lebih harum dan hebat di rantau ini
Belasungkawa Artis Malaysia Yang Meninggal Dunia 2023

Belasungkawa Artis Malaysia Yang Meninggal Dunia 2023

papar berkaitan - pada 11/12/2023 - jumlah : 201 hits
Belasungkawa Selebriti tempatan yang meninggal dunia di tahun 2023Mael XPDCPenyanyi kumpulan XPDC Syed Ismail Syed Ibrahim 55 atau lebih dikenali sebagai Mael XPDC meninggal dunia di Hospital Muar sekitar jam 9 30 malam tadi Ridzuan HashimH...
Sharif Dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

Sharif Dan Syaiful Juara Famili Duo 2023

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 170 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPentas Famili Duo 2023 yang menjadi saingan sengit bagi duo keluarga selebriti untuk menonjolkan bakat dan kreativiti kini telah melabuhkan tirai Setelah lapan minggu bersiaran program realiti hiburan TV3 ...
Bersedia Untuk Fiesta Permainan Semua Dengan Toshiba Tv Malaysia 2023

Bersedia Untuk Fiesta Permainan Semua Dengan Toshiba Tv Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 15/12/2023 - jumlah : 271 hits
Toshiba TV Malaysia sangat teruja untuk mengumumkan perjanjian terbesarnya di seluruh negara All Out Gaming Extravaganza Rakyat Malaysia akan berpeluang keemasan untuk menikmati promosi eksklusif dan cabutan bertuah dengan peluang memenangi...
Pet Expo Midvalley 2024

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord

Tidak Termasuk Ummat Nabi Muhammad Orang Yang Tidak Menghormati Yang Tu