Janji Menteri Dbkl Belum Sempurna



KUALA LUMPUR – Janji Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menyelesaikan masalah jalan berlubang dalam tempoh 24 jam nampaknya belum dapat disempurnakan dengan sepenuhnya.
Berdasarkan hasil tinjauan dilakukan Sinar Harian di dua lokasi mendapati satu kerosakan jalan telah dibaiki manakala satu lagi aduan belum diambil tindakan.
Laporan yang dibuat pada Isnin lalu melibatkan lokasi di hadapan Masjid Al-Hidayah, Sentul Pasar dan di Jalan Pahang berhampiran Hospital Kuala Lumpur.
Aduan sekitar jam 9 pagi itu dihantar menerusi WhatsApp kepada Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Shahidan Kassim dan Timbalannya, Datuk Seri Jalaluddin Alias serta Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Mahadi Che Ngah sekitar jam 9 pagi.
Bagaimanapun mesej yang dihantar itu tidak mendapat respon menyebabkan wartawan Sinar Harian turun semula ke lokasi pada Rabu untuk melihat perkembangan aduan terbabit.
Hasil tinjauan mendapati jalan berlubang di hadapan Masjid Al-Hidayah Sentul Pasar telah pun dibaiki dengan turapan namun tiada tindakan pembaikan dilaksanakan di Jalan Pahang berhampiran Hospital Kuala Lumpur setakat Rabu.
 
Keadaan jalan berlubang di hadapan Masjid Al-Hidayah pada Isnin. Gambar kanan: Jalan berlubang di hadapan Masjid Al-Hidayah yang telah diambil tindakan
 
Menurut seorang penduduk dari Sentul, Mohd Azmi Sahudin, 57, jalan di sepanjang Sentul Pasar kerap mengalami kerosakan namun setiap aduan dibuat akan diambil tindakan.
“Jalan di Sentul Pasar agak teruk keadaannya, ada berlubang, mendap dan tidak rata. Bulan ini sahaja saya lihat sudah dua kali jalan ini dibaiki dan ditampal.
“Harap DBKL boleh fikirkan penyelesaian jangka masa panjang untuk atasi kerosakan berulang ini. Apabila jalan tidak rata dan berlubang, ia mengundang ketidakselesaan dan membahayakan pengguna,” katanya.
Seorang pelajar, M Mathumitha, 18, berkata, kawasan perumahannya di Setapak turut banyak menghadapi masalah jalan rosak namun setiap aduan dibuat kebiasaannya akan diambil tindakan pihak berwajib.
Jelasnya, tindakan segera melibatkan jalan berlubang itu adalah perlu bagi mengelak risiko kepada pengguna khususnya di jalan-jalan utama pusat bandar.
Khamis lalu, Shahidan sewaktu menggulung Rancangan Malaysia Ke-12 bagi Kementerian Wilayah Persekutuan di Dewan Rakyat berjanji laporan jalan rosak yang diterima akan diambil tindakan dalam masa 24 jam.
 
Shahidan  
Shahidan turut berkongsi nombor telefonnya beserta Jalaluddin dan Mahadi untuk memudahkan warga kota menyalurkan aduan berkenaan.
Dalam pada itu, Shahidan pada Sabtu lalu memaklumkan telefon bimbitnya jammed disebabkan banyak panggilan aduan diterima daripada warga kota selepas beliau mendedahkan nombornya di Parlimen.
“Lebih 1,000 panggilan diterima sehingga pembantu terpaksa ambil alih kerana saya sedang menghadiri sidang Parlimen.
“Saya akan jawab setiap panggilan dan minta mereka SMS (sistem pesanan ringkas) lokasi untuk mengenal pasti jalan-jalan berlubang,” katanya.
Menurutnya, sebagai pemimpin beliau akan memastikan setiap aduan daripada warga kota akan dilayan dan ditangani.
 
Janji Menteri, DBKL belum sempurna
Baca Artikel Menarik :
Senator PAS dikecam lepas kaitkan bunuh diri dengan drama Korea Azhar minta Wee perjelas, kemuka bukti 10 pasangan selebriti Malaysia ini adalah sepupu Pacak tripod, rakam sedang sembahyang – Zul Ariffin Ini cubaan halang saya wakili Najib Payung terjun gagal dibuka, tentera terjunam ke tanah Ribuan dolar AS ditemui dalam tong sampah Pandora Papers: Benarkan ia dibahaskan di Parlimen – Najib Tiz Zaqyah kena kecam kerana ini…. Aneka perisa cakoi menjadi rebutan Ustaz Don pula jadi mangsa scammer Layari Laman Facebook MYKMU
Jalan berlubang telefon Shahidan, 019-454 5111

The post Janji Menteri, DBKL belum sempurna appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/10/15/janji-menteri-dbkl-belum-sempurna/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Melaka Tumbang Ph Melaka Akan Menghadap Tyt Belum Bincang Calon Ketua Menteri

Kerajaan Melaka Tumbang Ph Melaka Akan Menghadap Tyt Belum Bincang Calon Ketua Menteri

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 212 hits
MELAKA Pakatan Harapan Melaka akan berjumpa Yang Dipertua Negeri Tun Mohd Ali Mohd Rustam bagi mempersembahkan bahawa kerajaan negeri dibawah pimpinan Datuk Seri Sulaiman Md Ali sudah hilang majoriti Ia susulan tindakan berpaling tadah empa...
Prn Melaka Hanya Zahid Mahu Tanding Solo Mt Umno Belum Buat Keputusan

Prn Melaka Hanya Zahid Mahu Tanding Solo Mt Umno Belum Buat Keputusan

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 369 hits
Seorang Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mahdzir Khalid mendedahkan hanya Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mahu UMNO bertanding secara solo pada pilihan raya negeri Melaka tetapi setakat ini parti masih belum ada keputusan muktamad ...
Idai Pertanyakan Anak Di Bawah 12 Tahun Belum Divaksinasi Tapi Ikut Ptm Terbatas

Idai Pertanyakan Anak Di Bawah 12 Tahun Belum Divaksinasi Tapi Ikut Ptm Terbatas

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 250 hits
Perwakilan Satgas Covid 19 Ikatan Dokter Anak Indonesia Kurniawan Taufiq Kadafi mengatakan pihaknya telah merekomendasikan anak di bawah 12 tahun belum bisa mengikuti PTM terbatas di sekolah
Belum Lengkap 2 Dos Vaksin Covid 19 6 Kenderaan Cuba Rentas Negeri Diarah Patah Balik

Belum Lengkap 2 Dos Vaksin Covid 19 6 Kenderaan Cuba Rentas Negeri Diarah Patah Balik

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 206 hits
Keadaan lalu lintas sepanjang Lebuh Raya Timur Barat LRTB lancar dan terkawal serta tiada kemalangan jiwa dilaporkan kata Ketua Polis Perak Mior Faridalathrash Wahid IPOH Urusan perniagaan menghantar barang dan melawat ahli keluarga sakit a...
Belum Memiliki Momongan Jawaban Dewi Sandra Ketika Ditanya Kapan Punya Anak Bikin Kagum

Belum Memiliki Momongan Jawaban Dewi Sandra Ketika Ditanya Kapan Punya Anak Bikin Kagum

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 162 hits
Banyak perempuan di luar sana yang juga berada di posisinya Dewi Sandra pun membagikan tipsnya berdamai dengan pertanyaan seperti itu
Populariti Belum Pudar Jung Hoyeon Cecah 20 Juta Pengikut Di Instagram

Populariti Belum Pudar Jung Hoyeon Cecah 20 Juta Pengikut Di Instagram

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 181 hits
Nampaknya populariti Jung Ho yeon tidak akan berhenti dalam masa terdekat ini ARTIKEL BERKAITAN Walaupun sudah sebulan Squid Game ditayangkan masih ramai lagi yang baru jatuh hati dengan model yang baru sahaja memulakan karier lakonannya it...
Ini Tempat Masih Dara Dan Belum Pernah Lagi Di Sentuh Oleh Mana Mana Food Blogger

Ini Tempat Masih Dara Dan Belum Pernah Lagi Di Sentuh Oleh Mana Mana Food Blogger

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 154 hits
Lokasi Tapak Pasar Malam Taman Bersatu Simpang Pulai 31300 Ipoh Perak Waktu Niaga Setiap Sabtu Khamis 11 30 pagi sampai habis Untuk Tempahan 017 3494969 M
Status Mn Pertembungan 3 Penjuru Belum Diputuskan Mkt

Status Mn Pertembungan 3 Penjuru Belum Diputuskan Mkt

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 182 hits
Datuk Seri Ahmad Maslan Umno division chiefs meeting at Menara Dato Onn in PWTC AZMAN GHANI The Star KUALA LUMPUR Teka teki sama ada kerjasama UMNO dan Pas akan diteruskan di bawah panji Muafakat Nasional pada pilihan raya negeri Melaka mas...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin