Janji Hapus Tol Tapi Kutipan Tol Plus Lanjut 38 Tahun Lagi Wce Ada 10 Tol Baru Dr Wee Suara Tv



KUALA LUMPUR – MCA menempelak kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang mendakwa penurunan kadar tol PLUS sebanyak 18% sejak semalam adalah langkah ke arah penghapusan oleh kerajaan.
Sebaliknya, Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong menyifatkan penurunan kadar tol itu bermakna PLUS mempunyai 38 tahun lagi untuk mengutip tol berbanding 18 tahun lagi jika langkah pengurangan tersebut tidak diilakukan.
Jadi, soalnya, bagaimana Guan Eng boleh menggambarkan pengurangan tol itu sebagai langkah demi langkah ke arah penghapusan tol.
Malah, katanya, Guan Eng juga gagal untuk menerangkan pengurangan 18% kadar tol itu sebenarnya dibiayai sebahagian besarnya oleh pencarum-pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).
“Dengan pengaturan baru bermula semalam, pencarum-pencarum KWSP yang sebenarnya memberi subsidi 18% kepada pengguna tol dan juga kerajaan setiap tahun.
“Ini kerana, dengan penurunan kadar tol itu KWSP tidak lagi mendapat manfaat daripada pampasan tahunan yang dibayar oleh kerajaan kepada PLUS,” katanya dalam satu kenyataan di sini.
Selain itu tambah beliau, semalam juga lebih daripada 10 plaza tol baru di lebuh raya Pantai Barat (WCE) secara rasminya mula mengenakan tol walaupun DAP banyak kali mengeluarkan kenyataan sebelum ini bahawa lebuh raya itu akan bebas tol apabila Pakatan Harapan menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.
“Ini berdasarkan banyak kenyataan media dan video yang dibuat oleh pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng dan Setiausaha Politiknya, Tony Pua, termasuk pada tahun 2018, sebelum pilihan raya umum.
“Mereka bercakap mengenai pemansuhan tol termasuk kemungkinan mengambil alihnya. Beberapa kenyataan serupa juga telah dibuat pada tahun 2012. Tetapi sudah tentu para pemimpin DAP kini telah melupakan ikrar dan janji-janji yang pernah dibuat.
“Lebih teruk apabila DAP cuba berbohong selepas gagal memenuhi ikrar dan janji-janji mereka,” selar Ka Siong lagi.
Menurut Presiden MCA itu lagi, rakyat tidak bodoh dan tolong jangan menghina kebijaksanaan rakyat kerana mereka telah mendengar banyak ceramah pilihan raya dan menonton video untuk mengetahui bahawa DAP telah berbohong tanpa henti dengan menabur banyak janji-janji untuk menghapuskan tol.
Tambahnya, ramai pemimpin DAP muda mungkin tidak tahu pada 7 September 1990, beribu-ribu orang dari Cheras berdepan dengan polis kerana menentang kewujudan tol di sana.
Bantahan itu menyaksikan DAP berdepan dengan pertuduhan, bahkan parti itu turut membuat tuduhan terbuka terhadap Perdana Menteri ketika itu iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad kerana memihak kepada kroni politiknya.
Tetapi kini, kata Ka Siong, Menteri Kewangan dan Setiausaha Agung DAP pula memperluaskan kutipan tol untuk 38 tahun lagi.
“Cukup cukup. Semakin jelas kerajaan dan khususnya DAP tidak lagi boleh dipercayai untuk memenuhi janji tetapi telah melanggar janji-janji pilihan raya dengan lebih teruk. Cukup-cukuplah,” ujarnya.
Sila kongsi artikel ini. Terima Kasih!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaterjah.com/2020/02/janji-hapus-tol-tapi-kutipan-tol-plus-lanjut-38-tahun-lagi-wce-ada-10-tol-baru-dr-wee-suara-tv/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jedec Memperlihatkan Beberapa Ciri Ciri Baru Ufs 3 1 Mungkin Akan Diperkenalkan Pada Peranti Mercu Tahun Ini

Jedec Memperlihatkan Beberapa Ciri Ciri Baru Ufs 3 1 Mungkin Akan Diperkenalkan Pada Peranti Mercu Tahun Ini

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 305 hits
https ift tt eA8V8J JEDEC badan piawaian dibelakang teknologi mikroelektronik baru baru ini telah mengeluarkan laporan piawaian tentang teknologi storan Flash terkini UFS 3 1 yang hadir dengan beberapa ciri ciri baru yang membuatkannya sebu...
Nian Cerita Rakyat Tentang Tahun Baru Lunar

Nian Cerita Rakyat Tentang Tahun Baru Lunar

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 303 hits
Lebih dari 1 milliar orang di China dan negara negara lain di seluruh dunia hari ini merayakan Tahun Baru Imlek dan menyambut pergantian tahun yang sudah dilakukan secara turun temurun dari kebiasaan kuno yang dimulai sekitar 3 400 tahun ya...
Anak Baik Mummy Baru Umur 3 Tahun Si Cilik Ini Teman Ibu Tawan Puncak Gunung Kinabalu

Anak Baik Mummy Baru Umur 3 Tahun Si Cilik Ini Teman Ibu Tawan Puncak Gunung Kinabalu

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 398 hits
Mendaki gunung atau bukit sudah menjadi satu trend masa kini untuk aktiviti riadah bersama keluarga Alangkah indahnya apabila menikmati permandangan dari arah atas gunung bersama orang tersayang Begitulah kisah seorang wanita yang berkongsi...
5723 Aktiviti Menghadiri Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Hua Zong 2020 Ppim 03 02 2020

5723 Aktiviti Menghadiri Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Hua Zong 2020 Ppim 03 02 2020

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 491 hits
Toqqi menghadiri Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Hua Zong 2020 di Wisma Hua Zong Seri Kembangan Majlis turut dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri YAB Dato Seri Dr Wan Azizah Dr Wan Ismail
Azam Tahun Baru 2020

Azam Tahun Baru 2020

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 327 hits
Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh As cliche as it sounds aku still rasa aku kena listkan aku punya azam tahun baru for this year even though I really doubt I can achieve even one of them Bear with me guys I am just going with the...
27 Tahun Berteman Vincent Baru Akui Desta Sebagai Sahabat

27 Tahun Berteman Vincent Baru Akui Desta Sebagai Sahabat

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 308 hits
Telah kenal dan berteman selama 27 tahun Vincent baru mengakui Desta sebagai sahabat beberapa bulan terakhir Tak hanya itu Vincent juga mengakui punya rasa bersalah pada Desta
Selamat Tahun Baru 2020 Summary Of January

Selamat Tahun Baru 2020 Summary Of January

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 391 hits
Assalamualaikum Rasanya belum terlambat lagi untuk qaseh ucapkan selamat tahun baru 2020 buat korang semua Januari pun belum berlalu lagi kan so far bulan ni qaseh diberikan ujian kesihatan sedikit tapi masih boleh kawal lagi Harap korang s...
Menjaga Keberagaman Beragama Di Jember Saat Tahun Baru Imlek

Menjaga Keberagaman Beragama Di Jember Saat Tahun Baru Imlek

papar berkaitan - pada 26/1/2020 - jumlah : 156 hits
Selain itu Guru Pendidikan Kewarganegaraan di SMK Sunan Ampel Sukorambi Dwi Wahyuni juga turut mengajak muridnya Dia ingin mengenalkan pada peserta didiknya mengenai Tri Dharma
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja