Jangan Tertipu Mainan Pn Yang Hilang Modal Politik


 


Tersebar cerita kononnya PN dah dapat 126 kerusi. Dah cukup jumlah nak bentuk kerajaan. Agaknya dorang ni anggap bentuk kerajaan macam main pondok-pondok. Boleh ikut suka je.


Sebenarnya setakat cukup SD belum boleh jatuhkan PM yang ada. Cara yang boleh cuma dengan buat undi tak percaya di parlimen. Bukan dapat SD, bawa jumpa YDP Agong terus dilantik jadi PM.


Dan kedua, sekarang ada akta anti lompat parti. Jadi tak boleh sesuka hati nak tukar sokongan. Dan ada MoU yang mana kalau undi selain dari yang dipersetujui parti akan sebabkan hilang kerusi.


Jadi perlu ada PRK di parlimen tersebut. Sokongan mereka terhadap Mahiaddin takkan beri apa makna hinggalah mereka berjaya menang semula di kerusi mereka itu. Itu pun kalau boleh bertanding.


Jadi jalan ceritanya rumit. Bukan semudah berita yang tersebar. Boleh tak berlaku? Memang boleh. Tapi mudah ke nak berlaku? Tidak. Sangat sangat sukar. Ada ke MP yang sanggup hilang kerusi demi nak angkat Mahiaddin jadi PM? MP BN pulak tu.


Jadi aku lebih percaya berita ini sengaja disebarkan hanya sebagai maajun buat penyokong PN yang kini semakin hilang semangat. PN semakin hilang taring ditambah lagi dengan akaun yang disita oleh SPRM, langkah mereka semakin longlai.


Sedangkan PRN sudah semakin hampir. Kalaulah masalah semangat penyokong PN yang semakin pudar ini tak diatasi, PN akan masuk ke PRN dalam keadaan paling lemah.


Sebab itu disebarkan cerita ini. Kononnya selepas PRN akan ada kerajaan baru. Kenapa lepas PRN? Kenapa bukan sekarang? Sebab mereka perlu jana tenaga penyokong untuk ditunggang ketika PRN.


Dengan reka cerita begini, penyokong mereka nanti seolah diberi steroid untuk berusaha keras, dengan keyakinan mereka akan bentuk kerajaan selepas PRN nanti. Sedangkan ianya tidak begitu.


Untungnya PN ni, penyokong mereka jarang sangat guna otak untuk berfikir. Jadi perkara yang di luar logik akal pun mereka akan telan bulat-bulat. Sebab itu berita selonggar begini pun mereka hirup.


Apa pun, PH tetap kena berhati-hati. Dan aku juga tak fikir DS Anwar duduk diam di atas sana. Takkan la berita begini tak sampai kepada beliau. Takkan la beliau dah tahu cerita begini nak duduk diam je?


Dan kalau beliau ada rencana pun, takkanlah beliau nak umumkan. Itu tentulah jadi rahsia DS Anwar dan orang yang hampir kepada beliau. Usaha nak jatuhkan Zahid pun pasti dah ada mitigasinya.


Jadi kita penyokong PH tak perlu tekan sangat isu ini. Apa yang penting, kita teruskan beri penjelasan kepada rakyat agar mereka tahu kerajaan yang ada ini memang prihatin rakyat dan bukan kaki sakau macam masa PN dalam kerajaan. Guane boh?


 
Raja Gelap 
.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/jangan-tertipu-mainan-pn-yang-hilang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Nyawa Melayang Myvi Hilang Kawalan

3 Nyawa Melayang Myvi Hilang Kawalan

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 88 hits
FMT ReportersPemandu dan penumpang Perodua Myvi maut manakala seorang penumpang belakang Honda CRV turut terkorban PETALING JAYA Tiga maut dalam nahas apabila sebuah kereta Perodua Myvi dipercayai masuk ke laluan bertentangan dalam kejadian...
Polri Soal 6 Polisi Aniaya Herman Hingga Mati Di Tahanan Hilang Kendali

Polri Soal 6 Polisi Aniaya Herman Hingga Mati Di Tahanan Hilang Kendali

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 97 hits
Polri mengungkapkan hasil pemeriksaan terhadap enam polisi yang menjadi tersangka penganiayaan terhadap tahanan Polresta Balikpapan Kalimantan Timur Herman yang berujung kematian korban Para tersangka mengakui motifnya adalah hilang kontrol...
Naim Daniel Nyaris Hilang Jari Gara Gara Mercun Bola Meletup Di Tangan

Naim Daniel Nyaris Hilang Jari Gara Gara Mercun Bola Meletup Di Tangan

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 210 hits
PETALING JAYA Penyanyi Naim Daniel nyaris hilang jari apabila mercun bola yang dipegangnya dipercayai meletup sebelum sempat dicampak Akibat letupan itu penyanyi yang juga komposer itu mengalami cedera ringan di tangan dan dahi Berdasarkan ...
Adik Disepak Sehingga Hilang Deria Pendengaran Telinga Digigit Lidah Dicucuh Dengan Rokok Dibelasah Beramai Ramai

Adik Disepak Sehingga Hilang Deria Pendengaran Telinga Digigit Lidah Dicucuh Dengan Rokok Dibelasah Beramai Ramai

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 73 hits
Sedang tular di media sosial dakwaan seorang lelaki yang mengatakan adiknya dibuli sekumpulan lelaki semasa menjalani latihan di Pangkalan Udara Kuantan Pahang Menurut pengadu kejadian itu telah dilaporkan kepada pegawai Air Force tetapi
Pkr Hilang Semangat Reformasi Selepas Bersahabat Dengan Umno Wan Saiful

Pkr Hilang Semangat Reformasi Selepas Bersahabat Dengan Umno Wan Saiful

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 187 hits
agendaily com02 05 2023UMNO dan PKR kini menjadi rakan politik baharu Semangat reformasi yang dilaung laungkan oleh PKR sebelum ini sudah hilang sejak menjadi kerajaan campuran bersama dengan rakan baharu UMNO Ahli Parlimen Tasek Gelugor Da...
1 Juta Hilang Kerja Hanya Persepsi Burukkan Kerajaan Mtuc Bidas Dpmm

1 Juta Hilang Kerja Hanya Persepsi Burukkan Kerajaan Mtuc Bidas Dpmm

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 170 hits
Setiausaha Agung MTUC Kamarul Baharin Mansor berharap cadangan kenaikan caruman KWSP berjaya direalisasikan dan perbincangan segera dengan pihak berkepentingan dapat dilakukan PETALING JAYA Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia membidas dakwaan...
Saya Hilang 7kg Berat Ahn Hyoseop Akui Bekerja Keras Untuk Dr Romantic 3

Saya Hilang 7kg Berat Ahn Hyoseop Akui Bekerja Keras Untuk Dr Romantic 3

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 466 hits
Bakal menemui penonton dalam Dr Romantic 3 Ahn Hyo seop pastinya telah melakukan banyak persiapan ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 26 April Ahn Hyo seop dan Lee Sung kyung telah tampil dalam siaran radio SBS Choi Hwa Jung s Power Time sebagai...
Cara Hilang 10kg Dalam Sebulan

Cara Hilang 10kg Dalam Sebulan

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 214 hits
Mengurangkan berat badan sebanyak 10kg dalam sebulan merupakan matlamat yang agresif yang mungkin tidak dapat dicapai atau sihat untuk semua orang Penurunan berat badan yang cepat juga boleh memberi kesan negatif kepada kesihatan anda seper...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally