Jangan Sedih Kalau Anda Gugur Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak Anak Syurga


Melalui facebook Tiffany dari US, yang keguguran bayi dia telah memuatnaik gambar anaknya yang telah meninggal (photo). Apa tujuan dia sebenarnya? Dia ingin menyampaikan pesanan kepada semua ibu diluar sana bahawa jangan bersedih sekiranya anda pernah kegugurkerana anda juga seorang ibu yang melahirkan anak-anak syurga! Anda patut bangga dan bersyukur katanya.
Berikut adalah kata-kata Tiffany..

Facebook / Tiffany Burns
“This is my hand. Holding my sweet baby, Ezekiel. I delivered him on January 20, 2016. His heart stopped at 11 weeks 2 days. He had a heartbeat. Such a sweet sound. He had life! He was not a blob. He was not just a clump of cells. He was formed. Perfect. Look at the details. His sweet fingers. Toes. I am blessed to be his mother.”
“Ini adalah tangan saya. Saya memegang bayi comel saya, Ezekiel. Saya melahirkannya (gugur) pada 20 Januari, 2016. Degupan jantungnya terhenti ketika dia berusia 11 minggu 2 hari. Memang ada denyutan jantung. Masih kedengaran ketika itu. Inilah kehidupan. Dia bukan segumpal darah..dia juga bukan hanya sel telur..dia mempunyai tubuh badan yang lengkap. Sempurna. Jari jemari dia..kaki2 dia..Lihatlah..Sebagai seorang ibu..saya bersyukur melahirkan dia..”
Ingin Hamil Semula Lepas Keguguran?
Pengalaman menyedihkan dan rasa kosong akibat keguguran boleh membuatkan seseorang wanita itu berasa serik mencuba untuk hamil semula. Akan tetapi, untuk anda yang masih inginkan kehadiran cahaya mata dalam kehidupan, berikut disediakan beberapa tips untuk anda hamil semula dengan selamat selepas keguguran.

Pulihkan semula rasa kehilangan Kehilangan bayi dalam kandungan sukar untuk dihadapi. Jadi, persediaan emosi adalah amat penting untuk setiap ibu. Wanita yang mengalami keguguran akan rasa lebih lemah dan berdebar-debar untuk mula hamil kembali.
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Walaupun tiada sebarang cara mudah untuk berhadapan dengan ketakutan menghadapi satu lagi keguguran, namun dengan bersikap terbuka kepada pasangan anda dan doktor mungkin boleh membantu anda melalui masa-masa genting sebegini. Janganlah putus asa untuk mencuba hamil kembali. Jika anda tiada masalah kesihatan yang menghalang anda untuk hamil, peluang untuk kehamilan berlaku semula adalah tinggi.
Pilih masa yang betul Selepas keguguran, anda dan pasangan berkemungkinan mengalami kesukaran untuk bersedia dengan kehadiran bayi baru. Bagaimanapun, jika kedua-dua anda sudah bersedia, anda perlu mengira masa yang sesuai untuk melakukan hubungan intim.
Bersama dengan suami pada waktu yang tepat adalah kunci yang boleh membantu anda hamil dengan cepat dan selamat. Sebaik sahaja anda tahu waktu bila anda akan mengalami ovulasi dan telur anda akan dilepaskan, anda sudah boleh merancang kehamilan dengan sewajarnya. Melakukan hubungan seks terlalu awal atau terlalu lambat boleh menurunkan peluang anda untuk mudah hamil.
Tambahan pula, sperma hanya boleh bertahan selama tiga hingga enam hari dalam tubuh anda, sementara telur pula hanya boleh bertahan selama satu hari. Jadi, anda perlu melakukan hubungan seks satu atau dua hari sebelum ovulasi. Kebanyakan penyedia penjagaan kesihatan juga menyarankan pasangan untuk melakukan hubungan intim selang sehari jika anda tidak boleh mengagak bilakah waktu ovulasi anda. Ini akan menambahkan peluang anda untuk segera hamil.

Kesan jendela kesuburan anda Cara lain untuk berjaya hamil adalah dengan mengetahui masa ovulasi anda. Peluang anda untuk hamil terletak dalam masa lima hari sebelum ovulasi dan hari ovulasi tersebut. Akan tetapi, bagi mengenal pasti hari ovulasi mungkin sedikit mencabar. Pelbagai faktor boleh mempengaruhi masa sebenar ovulasi anda, termasuklah tekanan dan aktiviti fizikal yang berlebihan.
Anda boleh menggunakan pelbagai kaedah untuk mengenal pasti waktu ovulasi anda, termasuklah:
Periksa kalendar: Kaedah ini sesuai jika anda mengalami haid teratur dan stabil. Pertama, kenal pasti bilakah waktu haid anda seterusnya akan bermula. Tandakan hari tersebut. Jika kitaran haid anda 28-hari, maka anda berkemungkinan mengalami ovulasi pada hari ke-14. Kesan suhu badan anda: Suhu asas badan adalah suhu tubuh terendah dalam tempoh 24-jam. Beberapa hari selepas ovulasi anda, suhu asas badan anda akan meningkat. Anda boleh menggunakan termometer untuk mengukur suhu asas badan. Peluang kehamilan anda akan menjadi lebih tinggi semasa dua hingga tiga hari sebelum suhu badan anda meningkat. Perhatikan perubahan dalam lelehan faraj: Pada hari-hari biasa, anda akan mengalami sedikit lelehan faraj dan rasa kekeringan. Namun, semakin dekat anda dengan waktu ovulasi, anda akan mengalami lebih banyak lelehan mukus serviks. Lelehan ini akan kelihatan jernih, berlendir, dan meregang seperti telur putih. Sebelum mencuba untuk hamil semula, adalah lebih baik jika anda berjumpa dengan doktor bagi mengetahui punca yang menyebabkan anda mengalami keguguran sebelum ini. Dengan mengetahui keadaan kesihatan anda dan mendapatkan rawatan yang betul boleh membantu anda untuk berjaya hamil.
Sumber: Tiffany Burns, Hello Doktor, Misteri Alam de Paranormal

Jom, join Gathering Ibu Hamil Menawan sekarang! Banyak aktiviti dan hadiah menarik menanti dan penampilan istimewa Pn. Nad Masrom. Klik DAFTAR segera!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

The post “Jangan Sedih Kalau Anda Gugur” Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak-Anak Syurga appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jangan-sedih-kalau-anda-gugur-anda-juga-seorang-ibu-yang-lahirkan-anak-anak-syurga-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doktor Tak Nasihat Ke 8 Kali C Sect Kisah Ibu Muda Meninggal Dunia Ketika Lahirkan Anak Ke 11 Undang Perdebatan

Doktor Tak Nasihat Ke 8 Kali C Sect Kisah Ibu Muda Meninggal Dunia Ketika Lahirkan Anak Ke 11 Undang Perdebatan

papar berkaitan - pada 12/12/2022 - jumlah : 146 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila satu laman majalah wanita dan keibubapaan Mingguan Wanita ada menyajikan pembaca mengenai kisah ibu muda yang melahirkan anak ramai namun meninggal dunia akibat komplikasi plasenta pada kelahirann...
Anak Jumpa Mayat Ibu Disumbat Dalam Peti Sejuk Tidak Dihidupkan

Anak Jumpa Mayat Ibu Disumbat Dalam Peti Sejuk Tidak Dihidupkan

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 133 hits
Mayat seorang wanita ditemui disumbat ke dalam peti sejuk di belakang rumahnya sendiri dalam kejadian di wilayah Phitsanulok utara Thailand pada Sabtu lepas Mangsa 58 tahun dianggarkan telah meninggal dunia sekurang kurangnya tiga hari sebe...
Ibu Ini Kongsi Tip Hentikan Lelehan Berair Hingus Hidung Anak Berkesan Selamat

Ibu Ini Kongsi Tip Hentikan Lelehan Berair Hingus Hidung Anak Berkesan Selamat

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 101 hits
Masalah selesema antara yang kerap kali berlaku pada anak kecil Kadang baru je baik dari selesema tak lama selepas itu berair semula hidung Disebabkan masalah ini mood anak pun jadi terganggu Bukan hanya selesema saja batuk pun sama juga Se...
Ibu Tikam Paha Anak Dengan Pisau Untuk Halang Mangsa Keluar Dari Rumah

Ibu Tikam Paha Anak Dengan Pisau Untuk Halang Mangsa Keluar Dari Rumah

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 134 hits
SINGAPURA Seorang wanita didakwa di mahkamah kerana menikam anak perempuannya berusia 15 tahun di bahagian paha kerana kecewa mangsa kerap keluar rumah nbsp Pihak pendakwaan berkata ketika kejadian itu berlaku tertuduh berada di bawah penga...
Sebelum Ke Sekolah Akan Tukar Lampin Ibu Anak 10 Tahun Jaga Ibu Kanser Tanpa Bapa

Sebelum Ke Sekolah Akan Tukar Lampin Ibu Anak 10 Tahun Jaga Ibu Kanser Tanpa Bapa

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 167 hits
Usianya baru 10 tahun namun Nur Saffiya Irdina Mohd Firdaus sudah mampu menguruskan ibunya Roliza Md Zain 31 yang terlantar sakit akibat kanser payu dara sejak setahun lalu Setiap pagi sebelum ke sekolah Nur Saffiya akan membersihkan badan ...
Jangan Dimarahi Begini Cara Yang Tepat Saat Menghadapi Kelakuan Buruk Anak

Jangan Dimarahi Begini Cara Yang Tepat Saat Menghadapi Kelakuan Buruk Anak

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 107 hits
Begini caranya menghadapi anak yang sedang berkelakukan buruk Ibu tak perlu memarahinya
Anak Main Tunjuk Jangan Terus Beli Ini Cara Pilih Mainan Bantu Rangsang Otak Anak

Anak Main Tunjuk Jangan Terus Beli Ini Cara Pilih Mainan Bantu Rangsang Otak Anak

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 138 hits
Mainan sememangnya baik untuk perkembangan anak anak kita Jangan lokek untuk mengeluarkan sejumlah wang untuk belikan mainan anak Namun jangan terus beli bila anak mahu sebaliknya kenal pasti dahulu mainan jenis mana yang terbaik untuk anak...
Selamat Kalau Anak Termakan Diy Moon Sand Guna Tepung Gandum Ibu Ni Kongsikan Caranya

Selamat Kalau Anak Termakan Diy Moon Sand Guna Tepung Gandum Ibu Ni Kongsikan Caranya

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 107 hits
Anak mana yang tidak rindukan pantai lebih lebih lagi ketika anak anak bercuti sekolah Pantai pastinya menjadi kewajipan Pun begitu bukanlah alasan untuk anak kita tidak dapat menikmati pasir seperti di pantai Buatkan sahaja pasir buatan se...
Anak Pergi Akibat Kanser Darah Ibu Sebak Netizen Tunai Permintaan Edit Gambar

Anak Pergi Akibat Kanser Darah Ibu Sebak Netizen Tunai Permintaan Edit Gambar

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 152 hits
Minggu lalu tular sebuah hantaran dari seorang wanita meminta jasa baik orang ramai grup Facebook Edit Apa Hari Ni untuk menyunting gambar anaknya yang sudah meninggal dunia ketika berusia dua tahun tujuh bulan Anak syurga saya meninggal di...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

15 Fresh And Vibrant Spring Flowers Centerpiece Decorations

Saraswathy Lodges Report Against Satees Portal For Alleged Defamation

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Two Malaysians Injured In Narathiwat Blast Discharged From Hospital