Jangan Salahkan Umno


Oleh : Megat Tawarikh

Ramai dikalangan kita membaca kenyataan-kenyataan pemimpin khususnya dari kalangan PAS seolah mempersalahkan UMNO kerana tidak mahu berkompromi untuk mengelakkan pertembungan atau mengelakkan perpecahanan parti-parti melayu khususnya parti dalam kerajaan.
Ada yg meletakkan kesalahan atau lebih parah menuding jari kegagalan perundingan itu diletakkan kepada YAB PM DS ISMAIL SABRI.
Menambahkan kusut tak terlerai apabila kenyataan celupar dari kalangan insan berserban yg dipanggil gelaran terhebat berada dalam jawatankuasa “Dewan Ulama PAS” memulakan serangan terbuka dan tidak berakal.
Apakah syarat wajib bagi ulama PAS apabila tidak bersama atau berlawan dalam PRU,PRN atau PRK maka cacian dan penggunaan dalil2 sesat lagi mengesahkan ini perlu digunakan?
Kenyataan Mokhtar Senik yg sentiasa mengundang kemarahan ahli2 dan pemimpin UMNO harus dihentikan. Jangan hanya kerana kamu berserban maka semua kata2 kamu itu benar dan betul. Jangan pula ada org lain yg jauh lebih rasional dari kamu menggelarkan kamu dengan perkataan “mulut dajjal” dan “Munafiqqun” kerana itulah sifat kamu yg sebenarnya.
Apakah salah untuk masuk dan berkempen PRN Melaka dengan hati yang baik dan terbuka. Ceritakan kepada rakyat Melaka apa yang kamu boleh janjikan. Yakinkan rakyat Melaka bahawa parti kamu merupakan parti islam yang telah dijamin syurga jika menyokong. Kamu boleh sahaja mengeluarkan fatwa baru untuk PRN Melaka kali ini. Tetapi jangan sesekali berkempen menyerang secara terbuka parti yang kamu sedang berkawan dan berada dalam kerajaan sama di pusat.
Apakah sememangnya watak kamu itu merupakan sebuah parti angkuh yg hanya bernasib baik atau sememangnya kamu parti parasit dedalu yang akhirnya mematikan pokok induk yang memberikan tumpang kehidupan kepada kamu buat seketika tatkala kamu sebenarnya tiada apa2 kelebihan pun.
Saya mengharapkan pemimpim2 PAS tidak mengulangi kesilapan2 yg sehingga kini masih menjadi hutang yang tak mampu dibayar. Fatwa terdahulu masih belum mampu kamu jawab dan lunaskan. Sesungguhnya balasan Allah itu amat memeritkan dan memedihkan.
Hormatilah rakan sesama kamu. Hormatilah rakan tempat kamu  sama berkuasa. Soal bertanding biarkan ianya berlangsung dengan sihat dan tertib.
Bukan UMNO menolak penyatuan tetapi syarat rakan kamu (PPBM) tidak mampu untuk UMNO tunaikan kerana tuntutan itu tidak masuk akal bagi “Orang Melaka”
Bukan tidak mahu bertolak ansur dengan PPBM tetapi pemimpin seperti Datuk Mohd Rafiq ketika berada bersama PH merupakan singa yang amat rakus dan membaham orang UMNO sehingga ke tulang. Keangkuhan Rafiq masih menjadi ingatan segar orang UMNO Melaka. Mana mungkin mereka mampu untuk duduk bersama.
Jangan salahkan UMNO. Jangan kata YAB PM gagal dalam berunding tetapi pandangan dan keperitan  sebenar “Orang Melaka” harus didengari sebelum berunding dengan rakan2 lain tatkala kita masih tinggal serumah walau bilik berlainan.
Akar umbi PAS Melaka tahu apa yang berlaku. “Orang PAS” Melaka faham kenapa UMNO tetap  menghulurkan tangan persahabatan kepada PPBM. TAKDIR telah menentukan bahawa PAS PUSAT lebih berkuasa dengan mengetepikan pandangan Pesuruhjaya PAS Negeri dan seluruh ahli jawatankuasa Negeri Melaka untuk bekerjasama dengan UMNO tetapi keputusan Pusat telah menafikan segalanya.
Kita mengharapkan pengundi PAS lebih matang dari sesetengah pemimpin mereka dan kita tahu ahli dan pengundi PAS Melaka tahu apa yang harus dibuat apabila tiba hari pengundian. Insya allah calon UMNO yang tidak bertembung dengan calon PAS akan mendapat sokongan pengundi PAS bila tiba hari pengundian.
Moga ALLAH membuka hati hitam Mokhtar Senik untuk tidak menjadi manusia hipokrik dan munafiq dengan imej berserban tetapi hati yang kotor tanpa boleh mengenal siapa lawan dan siapa kawan.
Wallahualam
#PRNMelaka
#BNforMelaka
The post JANGAN SALAHKAN UMNO appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/11/10/jangan-salahkan-umno/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tak Laku Jual Jangan Tak Jual

Umno Tak Laku Jual Jangan Tak Jual

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 104 hits
Kecoh bila Dr Latiff Ahmad kata UMNO sudah tak laku Dr Latiff ni dulunya menang bertanding sebagai MP Mersing atas tiket UMNO BN Bila BN kalah PRU 14 dia jadi katak Ramai yang menjerit suruh Dr Latiff letak jawatan menteri dalam kerajaan PN...
Umno Salahkan Dap Dan Ph Kerajaan Melaka Tumbang

Umno Salahkan Dap Dan Ph Kerajaan Melaka Tumbang

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 172 hits
Pada 12 Oktober lepas bekas Ahli Dewan Undangan Negeri UMNO Pantai Kundor Datuk Nor Azman Hassan berkata dua bekas Exco Kerajaan Negeri Melaka pernah dicadang untuk dipecat kemudian diganti dengan ahli dewan undangan negeri dari DAP Azman m...
Ahli Umno Jangan Bermain Persepsi Ada Perkara Diluar Pengetahuan Kita

Ahli Umno Jangan Bermain Persepsi Ada Perkara Diluar Pengetahuan Kita

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 132 hits
Saya mengajak rakan rakan terutama kita ahli ahli UMNO untuk tidak mencipta persepsi perkara diluar pengetahuan sebenar kita Amat mudah mengherdik pemimpin dengan kata kata dan hamuan jelik di dalam whatsapp group dan media sosial tanpa kit...
Dato Zaharin Jangan Serah Tanah Kat Dap Walau Seinci Umno Kah Kah Cakap Pakai Perut Tak Pakai Otak

Dato Zaharin Jangan Serah Tanah Kat Dap Walau Seinci Umno Kah Kah Cakap Pakai Perut Tak Pakai Otak

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 220 hits
DATO ZAHARIN JANGAN SERAH TANAH KAT DAP WALAU SEINCI UMNO MULA LANCAR ISU PERKAUMAN SILA SUPPORT SUBSCRIBE MABA CHANNEL SILA SUBSCRIBE LINK DIBAWAH KREDIT TO FB ZAHARIN MOHD YASSIN
Mokhtar Senik Tempelak Pemuda Umno Jangan Berlagak Sombong

Mokhtar Senik Tempelak Pemuda Umno Jangan Berlagak Sombong

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 127 hits
Seorang ulama kanan PAS hari ini mentarbiah Pemuda Umno berhubung isu hubungan di antara kedua dua parti yang ketika ini dilihat tidak menentu Anggota Jawatankuasa Ulama PAS Pusat Mokhtar Senik berkata apabila Tuhan memberi peluang untuk se...
Jangan Sedih Umno Sepatutnya Berterima Kasih Kepada Pas

Jangan Sedih Umno Sepatutnya Berterima Kasih Kepada Pas

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 172 hits
Rasa kecewa UMNO berikutan pendirian Pas yang mengumumkan akan menggunakan lambang PN dalam PRN Melaka sekaligus menolak bekerjasama dengan BN mungkin boleh difahami tetapi adalah dinasihatkan mereka tidak mengecam atau mengutuk parti Islam...
Pas Jangan Bermusuh Lagi Dengan Umno Jangan Lagi Kapirkan Orang Yang Tidak Sehaluan

Pas Jangan Bermusuh Lagi Dengan Umno Jangan Lagi Kapirkan Orang Yang Tidak Sehaluan

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 154 hits
Pas kata tindakan parti itu memilih bersama PN bukannya bersama Umno bukan bermakna Pas memusuhi Umno Lucu kan Pas tahu Umno tengah berlawan dengan Bersatu Pas berada bersama Bersatu tetapi tidak memusuhi Umno Dia cuma nak perkuatkan Bersat...
Rumah Ppr Kelebang Terbengkalai Tanya Menteri Bn Jangan Salahkan Ph Gue Teck

Rumah Ppr Kelebang Terbengkalai Tanya Menteri Bn Jangan Salahkan Ph Gue Teck

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 114 hits
Calon Pakatan Harapan untuk DUN Kelebang Gue Teck mengingatkan calon BN Datuk Lim Ban Hong agar bertanya kepada Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkenaan projek perumahan rakyat yang terbengkalai di DUN itu serta tidak menyalahkan k...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Bongkar Perjudian Online Slot Polres Cianjur Tangkap 1 Orang Tersangka

Fakta Kasus Terbaru Tembakau Sintetis Di Bogor Transaksi Via Crypto Hingga Dipandu Lewat Cctv

Video Highlights Malaysia Vs Japan Suku Akhir Thomas Cup 2024

Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu