Jangan Salahkan Rakyat Jika Imej Ahli Politik Buruk Di Mata Mereka Zambry



Jangan salahkan rakyat jika imej ahli politik buruk di mata mereka – Zambry
Masyarakat tidak boleh dipersalahkan sekiranya mempunyai tanggapan negatif terhadap golongan ahli politik.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pangkor, Datuk Seri Zambry Abd Kadir berkata, ini adalah kerana rakyat sedang memerhatikan gerak kerja kerja ahli-ahli politik.
Menurut Zambry, umum sedia maklum, imej ahli dan parti politik ketika ini sangat buruk di mata rakyat termasuk persepsi golongan ini dianggap sebagai mementingkan kuasa, diri selain dilihat tidak bersimpati dalam menyelamatkan rakyat dan negara.
“Acapkali parti politik akan dilihat bertelagah tidak mengira tempat. Sampaikan yang menang jadi arang, yang kalah jadi abu.
“Jadi, kita tidak boleh salahkan masyarakat sekiranya mereka mempunyai persepsi yang negatif seperti itu. Kerana mereka memang memerhatikan kita dan cara kita bekerja,” kata Zambry ketika membahaskan usul Menjunjung Kasih Titah Diraja Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini.
Sehubungan itu, Zambry menasihatkan semua ahli politik agar menukar cara bekerja selain membawa amalan atau budaya baharu dengan mempamerkan kematangan dan profesionalisme yang lebih tinggi.
Baca Artikel Menarik :
Azalina cadang Timbalan Speaker diberi kepada pembangkang Sejak Insiden Hina Kemaluan Bekas Isteri, Pelakon Galih Ginanjar Hilang Hubungan Dengan Anak Aming Sempat Pesan Ibu Tutup Aurat Sebelum Meninggal Dunia [VIDEO] Peniaga Ayam Golek Curi Ayam Mentah [VIDEO] Tak halal dunia akhirat – Amy Search Resepi Air Perut Kempis Badan Melentik Myvi Langgar Lari Viva Hingga Terbalik Nyaris Langgar Pejalan Kaki [VIDEO] Lan Pet Pet kini pembantu peguam Negara tanpa pesawat rasmi Cubaan lantik Azmin sebagai TPM hanyalah sabotaj kepada Perdana Menteri InsyaAllah Kerajaan Baharu Akan Kembalikan Kesejahteraan Rakyat – Najib Layari Laman Facebook MYKMU
Tambah Zambry yang juga Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) semua pihak mengenepikan seketika ketaksuban dan ideologi politik masing-masing dan memberi fokus kepada rakyat serta tanah air.
“Carilah persefahaman yang membawa kepada kebaikan. Buka ruang kerjasama tanpa prejudis. Raikan perbezaan pendapat dengan penuh keterbukaan. Berlapang dadalah dengan cara kerja yang berbeza. Pupuklah perpaduan dan rasa kekitaan dalam budaya kerja yang inklusif.
“Yang pasti, kita semua mahukan yang terbaik untuk masyarakat dan dalam konteks semasa, tiga perkara utama mesti kita berikan perhatian iaitu memerangi COVID-19, membina semula ekonomi dan mempersiap masyarakat dan negara ke arah PRU15 (Pilihan Raya Umum Ke-15).
“Justeru, saya mengambil kesempatan ini untuk menyeru semua rakan-rakan yang berhormat untuk membawa amalan dan budaya politik aras tinggi ini di negeri Perak,” kata Zambry lagi.
Dalam pada itu, Menurut Zambry lagi Kerajaan Negeri turut dicadangkan menubuhkan Majlis Pemulihan Negeri yang akan melapor kepada Dewan Undangan Negeri Perak berkaitan tadbir urus, pembangunan dan cara meningkatkan hasil negeri seperti di peringkat Persekutuan.
Katanya majlis itu hendaklah dianggotai pemegang taruh utama, tokoh yang dihormati, berkelayakan serta wakil daripada pihak kerajaan dan pembangkang.
“Seperti yang dititahkan oleh Tuanku (Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah), Perak mencatatkan penguncupan ekonomi sebanyak 2.5 peratus dan berlaku penurunan hasil negeri yang ketara khususnya oleh PBT.
“Ada PBT yang dilaporkan mencatat kehilangan hasil hingga 58 peratus,” katanya
Beliau berkata Majlis Pemulihan Negeri juga boleh berfungsi untuk melaksanakan program vaksinasi pantas terutama kepada penduduk di pelbagai pulau di seluruh Perak selain program vaksinasi yang disusun oleh Kerajaan Persekutuan.
Bekas Menteri Besar itu juga menyarankan kerajaan negeri agar memperkenal pelbagai program jaringan sosial untuk membantu mereka yang terdesak dan terhimpit seperti menyalurkan bantuan tunai, rebat atau potongan sewa serta moratorium bagi pinjaman dan pembiayaan.
“Malah kerajaan boleh mempertimbang pemberian pelitup muka, pencuci tangan serta bantuan ujian kendiri kepada mereka yang terkesan teruk akibat kehilangan pendapatan dan penduduk di pulau-pulau,” katanya.
Jangan salahkan rakyat jika imej ahli politik buruk di mata mereka – Zambry
Firdaus Wong, Zamri Vinoth difailkan pendakwaan

The post Jangan salahkan rakyat jika imej ahli politik buruk di mata mereka – Zambry appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/08/27/jangan-salahkan-rakyat-jika-imej-ahli-politik-buruk-di-mata-mereka-zambry/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Imej Ahli Politik Sudah Buruk Jangan Salahkan Rakyat Kata Zambry

Imej Ahli Politik Sudah Buruk Jangan Salahkan Rakyat Kata Zambry

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 144 hits
August 27 2021 Masyarakat tidak boleh dipersalahkan sekiranya mempunyai tanggapan negatif terhadap golongan ahli politik Ahli Dewan Undangan Negeri Pangkor Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata ini kerana rakyat sedang memerhatikan gerak k...
Jangan Ada Mentaliti Bodo Nak Susahkan Rakyat Tak Perlu Salahkan Rentas Jaga Dan Kuatkuasa Sop

Jangan Ada Mentaliti Bodo Nak Susahkan Rakyat Tak Perlu Salahkan Rentas Jaga Dan Kuatkuasa Sop

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 301 hits
Johor Bahru Punca utama kenaikan mendadak kes Covid 19 di negeri ini semalam dikesan berikutan pergerakan rentas negeri Kerajaan tidak suap setiap mulut rakyat Rakyat perlu rentas bukan pergi melacur atau berpesta Mereka kena keluar Cari ma...
Mereka Yang Sibuk Pasal Politik Anwar Terus Bercakap Soal Rakyat

Mereka Yang Sibuk Pasal Politik Anwar Terus Bercakap Soal Rakyat

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 135 hits
Tahukah anda berapa banyak persinggahan kumpulan puak2 yang mahu mengekalkan kuasa itu setakat ini Setakat yang saya ingat mereka pernah berkumpul samada siang atau malam di beberapa tempat hanya untuk berbincang bagaimana untuk terus kekal...
Politiking Dan Katak Politik Di Mana Nilai Rakyat Sebenarnya

Politiking Dan Katak Politik Di Mana Nilai Rakyat Sebenarnya

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 258 hits
Mark my words Selagi akta anti lompat parti tidak wujud dan tiada usaha serius untuk diluluskan di dalam parlimen politik negara akan berterusan kacau bilau dan menganggu gugat rakyat Rakyat mahu mana mana kerusi ahli parlimen yang menang a...
Persoalan Kerahsiaan Dikompromi Timbul Selepas Pejabat Ahli Politik Bocorkan Surat Istana Kepada Media

Persoalan Kerahsiaan Dikompromi Timbul Selepas Pejabat Ahli Politik Bocorkan Surat Istana Kepada Media

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 245 hits
Insiden serupa turut berlaku bulan lalu ketika ahli Parlimen PKR berkongsi gambar surat yang dikatakan ditulis oleh Agong kepada perdana menteri Salinan surat dari Dato Pengelola Bijaya Diraja kepada Speaker Dewan Rakyat Azhar Azizan Harun ...
Membazir Air Mata Untuk Ditangisi Kejatuhan Pn Selayaknya Dirai Sebagai Kemenangan Rakyat

Membazir Air Mata Untuk Ditangisi Kejatuhan Pn Selayaknya Dirai Sebagai Kemenangan Rakyat

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 177 hits
Kejatuhan PN tidak harus ditangisi selayaknya dirai sebagai kemenangan rakyatGHAFAR NSTidak perlulah bersedih dengan kejatuhan KerajaanGagal Perikatan Nasional pada 16 Ogos 2021 lalu kerana ia sebenarnya satu kemenangan besar untuk seluruh ...
Muhyiddin Gentleman Utamakan Rakyat Ketika Kemelut Politik Memuncak

Muhyiddin Gentleman Utamakan Rakyat Ketika Kemelut Politik Memuncak

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 193 hits
Seorang penganalisis berkata ia menjawab tuduhan pemimpin Bersatu itu gila kuasa Seorang wanita menyaksikan perutusan bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin berucap semalam Gambar Bernama Tindakan bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin mele...
Ahli Dewan Rakyat Perlu Serah Surat Akuan Pilih Pm Selewat Lewatnya 4 Petang Esok Speaker

Ahli Dewan Rakyat Perlu Serah Surat Akuan Pilih Pm Selewat Lewatnya 4 Petang Esok Speaker

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 180 hits
Ahli ahli Dewan Rakyat diminta menyerahkan satu surat akuan bersumpah untuk menamakan seorang calon perdana menteri kesembilan demikian menurut notis yang ditandatangani Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Azhar Azizan Harun Notis bertarikh 17...
Speaker Dewan Rakyat Beri Notis Kepada Ahli Parlimen Serah Surat Akuan Memilih Calon Pm 9

Speaker Dewan Rakyat Beri Notis Kepada Ahli Parlimen Serah Surat Akuan Memilih Calon Pm 9

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 379 hits
Semua anggota Dewan Rakyat diarahkan supaya membuat akuan kepada Istana Negara dan menamakan calon pilihan untuk dilantik sebagai perdana menteri seterusnya Ahli ahli Parlimen mempunyai masa sehingga jam empat petang esok untuk mengemukakan...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say

Reflections On 25 Years Can Pkr Realise Its Reform Goals

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu