Jangan Putarbelitkan Kenyataan Ahmad Maslan Najib Razak


 

AHLI Parlimen Pekan (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa kenyataan Ahli Parlimen Pontian (BN) Datuk Seri Ahmad Maslan berkaitan kes mahkamah yang melibatkan beberapa pemimpin UMNO tidak diputarbelitkan.
Najib berkata, apa yang sebut oleh Setiausaha Agung UMNO itu adalah mengenai ketidakadilan yang dibuat terhadap pemimpin UMNO yang dihadapkan ke mahkamah pada zaman Pakatan Harapan tetapi tidak diperbetulkan oleh kerajaan Perikatan Nasional.
Jelas Najib, ketika pentabiran Pakatan Harapan beberapa pemimpin UMNO dikenakan tindakan mahkamah selepas didakwa menerima dana politik daripadanya.
Bagaimanapun beberapa Ahli Parlimen UMNO yang melompat parti menyertai Pakatan Harapan seperti bekas Ketua Puteri UMNO Datuk Mas Ermieyati Samsudin dan bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Mustapa Mohamed tidak dikenakan tindakan walaupun mereka turut menerima wang daripadanya.
Najib berkata, Ahmad Maslan hanya mahu agar Kerajaan Perikatan Nasional membetulkan salahguna kuasa yang dilakukan semasa pemerintahan Kerajaan Pakatan Harapan.
“Mas Ermieyati dan Tok Pa menerima dana politik dari saya tapi mereka tidak diambil tindakan setelah lompat keluar UMNO dan dilantik menjadi menteri penuh pula.

“Ahmad Maslan dan Shahrir Samad juga menerima dana politik dari saya dan mereka pula diambil tindakan mahkamah sebab kekal dengan UMNO dan menjadi orang kena tuduh dalam mahkamah pula.
“Pembayar yang sama, akaun bank yang sama tapi ada penerima yang bebas untuk jadi menteri dan ada pula penerima menjadi orang kena tuduh dalam mahkamah,” kata Najib.
Najib menegaskan Kerajaan Pakatan Harapan telah menyalahgunakan kuasa dengan melakukan pendakwaan terpilih terhadap musuh politik sahaja.
Menurut bekas Perdana Menteri itu, Kerajaan Perikatan Nasional yang memerintah ketika ini patut memperbetulkan keadaan dengan mendakwa semua yang terlibat.
“Ini jelas salahguna kuasa kerajaan PH. Jika menerima dana dari saya adalah kesalahan jenayah walaupun penerima tidak akan tahu sumber asal dana tersebut maka sila dakwa.
“Dan jika mahu dakwa maka dakwalah semua. Jangan nampak sangat berat sebelah dan ada ketidakadilan yang berpunca dari kepentingan politik.
“Ini apa yang Ahmad Maslan sebut beehubung salahguna kuasa PH yang tidak diperbetulkan oleh PN. Jangan diputar belitkan,” kata Najib.

Sebuah portal sebelum ini melaporkan kononnya Ahmad Maslan membuat kenyataan bahawa salah satu sebab utama UMNO tidak puas hati dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN) adalah kerana langkah PN untuk meneruskan kes mahkamah terhadap parti tersebut dan para pemimpinnya.
“Satu lagi rasa tidak puas hati ialah bukan kerana jawatan sangat, tetapi kerajaan sekarang meneruskan kezaliman kerajaan dahulu. Ini tak wajar dibuat.
“Kes-kes yang dibawa ke mahkamah ini ialah kezaliman zaman (bekas perdana menteri) Dr Mahathir Mohamad, (bekas peguam negara)Tommy Thomas dan (bekas ketua pesuruhjaya SPRM) Latheefa Koya.
Mahathir dah tak ada dalam kerajaan, Tommy Thomas tak tahu ke mana, Latheefa Koya pun tak tahu pergi mana. Tetapi kenapa kes yang mereka bawa ini diteruskan?” soalnya dalam satu dialog dua hari lalu.
Katanya lagi, penerusan kes-kes tersebut menandakan kerajaan sekarang juga bertindak zalim, justeru PRU perlu diadakan untuk memilih kerajaan baru.
The post Jangan putarbelitkan kenyataan Ahmad Maslan – Najib Razak appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/01/08/jangan-putarbelitkan-kenyataan-ahmad-maslan-najib-razak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahmad Maslan Hanya Beritahu Salah Guna Kuasa Kerajaan Ph Tak Dibetulkan Pn Kata Najib

Ahmad Maslan Hanya Beritahu Salah Guna Kuasa Kerajaan Ph Tak Dibetulkan Pn Kata Najib

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 228 hits
mykmu netNajib Razak tampil mempertahankan Ahmad Maslan dengan berkata setiausaha agung Umno itu hanya memaklumkan ketidakadilan perundangan dan salah guna kuasa pentadbiran Pakatan Harapan tidak diperbetulkan kerajaan Perikatan Nasional ta...
Kenyataan Ahmad Maslan Dangkal Tidak Wakili Suara Umno

Kenyataan Ahmad Maslan Dangkal Tidak Wakili Suara Umno

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 390 hits
Kenyataan Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkenaan orang yang mempunyai Ijazah kedoktoran juga bersetuju Pilihan Raya Umum diadakan segera disifatkan sebagai dangkal dan tidak mewakili suara akar umbi UMNO Exco Pemuda UMNO Mu...
Kenyataan Ahmad Maslan Menghina Kata Guan Eng

Kenyataan Ahmad Maslan Menghina Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 342 hits
January 9 2021 Lim Guan Eng menyelar Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan kerana mengulas isu desakan parti itu untuk mengadakan pilihan raya umum dengan membuat perbandingan di antara tukang parut kelapa dengan pemegang ijazah doktor falsafa...
Pandangan Kj Adalah Atas Kapasiti Menteri Yang Mempertahankan Kerajaan Yang Dikecam Oleh Najib Dan Ahmad Maslan

Pandangan Kj Adalah Atas Kapasiti Menteri Yang Mempertahankan Kerajaan Yang Dikecam Oleh Najib Dan Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 350 hits
Sebagai MP yang menyokong PN Najib dan Ahmad Maslan mempunyai saluran untuk menyatakan pandangan dan BUKANNYA biadab secara TERBUKA mengecam kerajaan Kj sebagai Menteri mempunyai peranan dan tanggungjawab Jika teguran Menteri tidak dapat di...
Najib Clarifies Ahmad Maslan S Cruel Court Cases Remark

Najib Clarifies Ahmad Maslan S Cruel Court Cases Remark

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 322 hits
Najib Razak said Ahmad Maslan s statement had specifically referred to forfeiture cases and compound fines imposed on various people including those in the party PETALING JAYA Former prime minister Najib Razak today sought to clarify Barisa...
Kes Mahkamah Zalim Antara Punca Umno Tak Puas Hati Dengan Pn Dedah Ahmad Maslan

Kes Mahkamah Zalim Antara Punca Umno Tak Puas Hati Dengan Pn Dedah Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 241 hits
by on 1 06 2021 03 51 00 PmSalah satu sebab utama Umno tidak puas hati dengan kerajaan Perikatan Nasional adalah kerana langkah PN untuk meneruskan kes mahkamah terhadap parti tersebut dan para pemimpinnya dedah Setiausaha Agung Umno Ahmad ...
Zalim Mengikut Sifir Ahmad Maslan Tidak Lojik

Zalim Mengikut Sifir Ahmad Maslan Tidak Lojik

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 330 hits
MINDA KANUNBaru baru ini Ahmad Maslan Setiausaha Agung Umno yang juga baru dilantik menjadi Setiausaha Agung Barisan Nasional menggantikan Annuar Musa mengatakan dalam satu temubual dengan Umno Online bahawa beliau tidak puas hati dengan ke...
Apa Juga Keputusan Pemimpin Umno Keluar Kerajaan Pn Perlu Dimuktamadkan Mkt Kata Ahmad Maslan

Apa Juga Keputusan Pemimpin Umno Keluar Kerajaan Pn Perlu Dimuktamadkan Mkt Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 287 hits
FMT ReportersKUALA LUMPUR Sebarang keputusan mengenai Ahli Parlimen UMNO diarah melepaskan jawatan dalam kerajaan dan agensi berkaitan kerajaan sebelum bulan depan akan dimuktamadkan Majlis Kerja Tertinggi parti itu terlebih dahulu kata Set...
Dakwaan Ahmad Maslan Boleh Makan Diri

Dakwaan Ahmad Maslan Boleh Makan Diri

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 204 hits
bebasnews myBy 07 01 2021Ahmad Maslan FOTO NSTP Oleh Ahmad Abd HamidSEBELUM ini ia dianggap cakap cakap atau andaian sahaja Tetapi Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan sudah mengesahkan punca utama parti itu tidak senang dengan ker...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk