Jangan Pisahkan Saya 7 Anak Beberapa Jam Suami Dijemput Ilahi Isteri Lahir Anak Bongsu


“Payah sekalipun saya tetap akan menjaga anak-anak dengan penuh kasih sayang seperti mana arwah suami sayangkan kami. Jangan pisahkan saya dengan anak- anak.
“Tidak mungkin saya akan pisahkan mereka adik beradik biarlah kami bersama- sama dan anak-anak ada didepan mata,” kata Siti Azimah Tajudin, 31, ibu kepada tujuh anak yang kini hilang tempat bergantung selepas kematian suami dipercayai akibat serangan jantung.

Suami meninggal beberapa jam sebelum anak bongsu lahir
Arwah suaminya Shahrol Amri Sanusi, 31, meninggal dunia pada pagi 18 Jun lalu. Petang ketika menunggu post mortem arwah suami, Siti Azimah dah mula sakit untuk bersalin dan awal pagi 19 Jun dia selamat melahirkan anak bongsunya.
Menurut Siti Azimah, biarpun diduga sebegini dan sukar untuknya menerima hakikat namun sebagai ibu dia perlu tabah demi anak- anak.

“Sedih memang sedih namun anak-anaklah kekuatan untuk saya terus bangkit dan membesarkan mereka selagi termampu.
“Malah keputusan untuk berpindah juga bukan mudah tetapi apabila tinggal bersama abang di sini sekurang- kurangnya mudah untuk saya berpantang dan uruskan anak- anak,” katanya yang sebelum ini tinggal di Kampung Sungai Ramal, Kajang, Selangor.
Anak-anak menangis terlalu rindukan ayahnya
Ibu kepada tujuh anak berusia antara 12, 10, 8, 5, 2, setahun dan berusia 2 minggu itu berkata, dia bersyukur kerana abang sulungnya sanggup mengajaknya tinggal bersama di Taman Bukit Rambai, di sini, selain menjaga dia serta anak- anak.

“Biarpun berat namun saya yakin ada hikmah disebalik apa yang berlaku namun begitu hati ini sebak serta tersentuh apabila anak, Siti Nur Airis dan adiknya Muhammad Hamzah Ramadan sering bertanyakan di mana abah kerana kedua-dua mereka amat rapat dengan suami.
“Seperti malam Selasa lalu, Siti Nur Airis tiba-tiba meminta saya bukakan pintu. Dia kata abahnya balik selain mereka juga kerap menangis mungkin rindu. Barangan arwah seperti kain pelikat dan pakaian menjadi pengubat rindu kami,” katanya.
Kredit Gambar: Kamsari Hjnor Sebelum ini Siti Azimah yang juga seorang surirumah berkongsi walaupun berat ujian ini, tapi dia reda Allah sebaik-baik perancang. Kematian itu pasti tapi saya janji akan kuat semangat demi anak-anak yang memerlukan kasih sayang.
Kongsi Azimah lagi, selepas habis berpantang dia akan cuba menjalankan bisnes online untuk menyara kehidupannya dan anak-anak.
Siti Azimah juga telah menerima kehadiran Pengerusi Jawatankuasa Wanita, Pembangunan Keluarga dan Masyarakat negeri, Datuk Latipah Omar dan Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) Datuk Md Rawi Mahmud.
Kredit: Harian Metro

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Jangan Pisahkan Saya & 7 Anak”. Beberapa Jam Suami Dijemput Ilahi, Isteri Lahir Anak Bongsu  appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jangan-pisahkan-saya-7-anak-beberapa-jam-suami-dijemput-ilahi-isteri-lahir-anak-bongsu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkp Tertekan Tiada Kerja Suami Kurung Isteri Anak Anak Dalam Rumah

Pkp Tertekan Tiada Kerja Suami Kurung Isteri Anak Anak Dalam Rumah

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 217 hits
Astro AwaniSeorang lelaki bertindak mengurung isteri dan dua anaknya di sebuah rumah di Taman Nusa Intan Seremban akibat tertekan tiada pekerjaaan semasa PKP Astro AWANIKUALA LUMPUR Akibat tekanan perasaan yang dialami kerana tidak mempunya...
Suami Terlanjur Dengan Anak Sendiri Isteri Rela Ditalak

Suami Terlanjur Dengan Anak Sendiri Isteri Rela Ditalak

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 198 hits
Baru baru ini amat pahit ditelan namun kenyataannya memang benar apabila tular sebuah kisah seorang lelaki bergelar suami yang berusia lingkungan 40 an terlanjur menghamilkan anak kandung sendiri selepas tidur bersama secara rela Si isteri ...
Tekanan Pkp Suami Murung Anak Isteri Dikurung Mana Yb

Tekanan Pkp Suami Murung Anak Isteri Dikurung Mana Yb

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 225 hits
Sepasukan anggota bomba terpaksa bertindak memotong kunci mangga dan mengumpil pintu sebuah rumah bagi menyelamatkan seorang wanita serta dua anaknya yang dikurung suaminya yang dipercayai mengalami tekanan perasaan Pegawai Operasi Balai Bo...
Kumpulan Facebook Tukar Suami Isteri Dikecam

Kumpulan Facebook Tukar Suami Isteri Dikecam

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 329 hits
Pendedahan seorang pengguna Twitter berhubung kewujudan kumpulan dikenali sebagai Tukar Pasangan Suami Isteri Suka Sama Suka di laman sosial Facebook mencetuskan kemarahan netizen yang mendesak anggota kumpulan terbabit menghentikan kegiata...
Isteri Saya Curang Dengan Penjual Sayur Suami Bunuh Buang Mayat Isteri Hamil 6 Bulan Dalam Tangki Septik

Isteri Saya Curang Dengan Penjual Sayur Suami Bunuh Buang Mayat Isteri Hamil 6 Bulan Dalam Tangki Septik

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 287 hits
The ReporterMayat seorang wanita hamil dengan kandungannya berusia enam bulan ditemui dalam tangki septik menggemparkan penduduk di Taman Perumahan Griya Sakti Riau Indonesia Mayat mangsa ditemui pada Selasa 8 Jun 2021 dan suspek yang membu...
Suami Masak Vs Isteri Masak

Suami Masak Vs Isteri Masak

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 235 hits
Suami masakIsteri masakGambar yang atas suami MY yang masak entah apa nama masakannya MY pun tak tahu Siap diracik racik daun limau purut bagai pedas masin manis semua ada Yang gambar bawah MY goreng ayam salut tepung ala popcorn chicken Ya...
Suami Tawar Diri Jadi Bf Olok Olok Amp Mesej Isteri Orang Wanita Nekad Mahu Bercerai

Suami Tawar Diri Jadi Bf Olok Olok Amp Mesej Isteri Orang Wanita Nekad Mahu Bercerai

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 281 hits
Mid adult woman toying with gold wedding ring on finger Jika anda mengikuti Facebook aktivis terkenal Syed Azmi beliau sering berkongsikan kisah benar mengenai rumah tangga dan kes hamil luar nikah yang berlaku di kalangan masyarakat Baru b...
Musim Pkp Suami Boleh Jaga Isteri Dalam Pantang Tip Ibu Ini Kongsikan Sangat Berguna

Musim Pkp Suami Boleh Jaga Isteri Dalam Pantang Tip Ibu Ini Kongsikan Sangat Berguna

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 318 hits
Selepas bersalin isteri sangat memerlukan bantuan suami untuk uruskan diri seketika dan juga bayi yang baru lahir Dalam tempoh 3 minggu pertama biasanya isteri tak berani nak lasak sebab masih lagi sakit di bahagian luka bersalin Sebagai pe...
Lelaki Ini Dikecam Teruk Kongsi Tips Isteri Kena Tiru Cara Pelacur Untuk Pikat Suami

Lelaki Ini Dikecam Teruk Kongsi Tips Isteri Kena Tiru Cara Pelacur Untuk Pikat Suami

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 505 hits
Baru baru ini tular komen seorang lelaki berkongsikan tip mengenai cara cara isteri untuk memikat hati suami Menerusi komen itu lelaki berkenaan turut menyindiri isteri yang tidak tahu menjaga penampilan Lebih mengundang kemarahan netizen l...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk