Jangan Kegagalan Capai Kata Sepakat Hal Penting Buat Rakyat Muak


 KHAIRULANUAR YAHAYA


AHLI Parlimen Parit Buntar dari Amanah Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa berharap, kegagalan Pakatan Harapan dalam mencapai sepakat dalam hal penting akan menjadikan rakyat muak dan bosan.
Jelas bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, rakyat menilai dan memerhati kesatuan dan persetujuan yang telah dibina oleh PH selama ini.
“Kesatuan dan persetujuan yang kita bina selama ini diperhati dan dinilai oleh rakyat, jangan sesekali kegagalan kita mencapai kata sepakat dalam hal penting ini, rakyat menjadi muak dan bosan dengan sikap kita.
“Lupakan sengketa, ikat kebimbangan dengan janji, biar jelas keingkarannya nanti jika niat untuk khianati, mana janji kita untuk kembali, jangan nanti mandat yang dicari rakyat dah mula benci!” kata Mujahid dalam satu kenyataan hari ini.
Ketika ini Pakatan Harapan berada dalam persimpangan dalam memilih calon Perdana Menteri ke-9 jika gabungan itu berjaya membentu kerajaan semula.
Semalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini membuat keputusan menolak cadangan mencalonkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri ke-9.
Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dalam satu kenyataan berkata, satu mesyuarat khas bersama ahli Parlimen parti itu sudah diadakan dan mereka sebulat suara memilih Presiden parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calonnya.
Kenyataan PKR itu kemudiannya dibalas oleh Amanah dan DAP yang mahu memilih Dr. Mahathir sebagai calon perdana menteri kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal memperoleh sokongan.
Kedua-dua parti itu berkata, Anwar hanya dijangka mampu mendapat sokongan maksimum 96 Ahli Parlimen sebagai Perdana Menteri, sementara usaha Presiden PKR itu untuk menarik sokongan dari Ahli Parlimen Gabungan Parti Sarawak (GPS) juga tidak berjaya selepas tempoh dipersetujui tamat.
Sementara itu Mujahid berkata, PH boleh kembali selepas dihancurkan oleh pengacau dari dalam dengan memberi fokus terhadap ‘musuh’ sebenarnya.
Naib Presiden Amanah itu berkata, cukuplah PH berhadapan dengan satu musuh dari ‘kem pengkhinat’ , gabungan itu tidak perlu membuka ruang untuk berhadapan dengan ‘musuh’ baru atau lain.
“Seorang yang pada asasnya mahu menyertai kita melawan ‘musuh’ yang sama, kita harus terima dengan hati-hati, sebab itu perjanjian hitam putih sangat penting. Jangan melepaskan peluang membina kekuatan untuk berhadapan musuh kita yang semakin lemah.
“Jangan beri kekuatan kepada musuh sebenar dengan kita berpecah dan tidak boleh bersetuju pada asas yang sangat besar menentukan kita mengembalikan mandat yang dirampas. Itu seharusnya menjadi fokus!” kata Mujahid.-SM


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/06/jangan-kegagalan-capai-kata-sepakat-hal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Jangan Abai Rakyat Walau Negara Berdepan Banyak Isu

Anwar Jangan Abai Rakyat Walau Negara Berdepan Banyak Isu

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 319 hits
SHAH ALAM 7 JUN Wakil rakyat diingatkan tidak lupa tanggungjawab masing masing walaupun negara berdepan isu politik rangsangan ekonomi serta pandemik Covid 19 Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kelonggaran pergerakan ketika ini membolehkan Ah...
Kalau Takut Pru Itu Hal Pembangkang Jangan Cakap Bagi Pihak Umno

Kalau Takut Pru Itu Hal Pembangkang Jangan Cakap Bagi Pihak Umno

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 263 hits
Pemimpin Pakatan Harapan tidak perlu bercakap bagi pihak UMNO berkaitan Pilihan Raya Umum ke 15 Setiausaha Agung UMNO Shahril Hamdan berkata UMNO tidak mengundang pilihanraya ketika virus Covid 19 masih lagi merebak Menurutnya UMNO bukan pa...
Jangan Pecah Amanah Rakyat

Jangan Pecah Amanah Rakyat

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 225 hits
FARHASH WAFA SALVADOR Jangan pecah amanah rakyat Jelas kenyataan saya malam tadi telah membuatkan beberapa pemimpin parti komponen melatah Hakikat mengenai calon PM untuk dipersetujui bergantung kepada sifat tanggungjawab pemimpin tersebut ...
Bila Isteri Minta Sesuatu Suami Jangan Kata Tak Boleh Lagi Usaha Dulu Pasti Allah Bagi

Bila Isteri Minta Sesuatu Suami Jangan Kata Tak Boleh Lagi Usaha Dulu Pasti Allah Bagi

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 269 hits
Bila isteri minta sesuatu jangan kata TAK BOLEH lagi Usaha dulu tapi JANGAN JANJI Sebab bila berjanji dia akan berharap Bila dia berharap kalau dia tak dapat dia akan kecewa Hari tu abang kata nak beli Dah 3 bulan ni tak beli beli lagi pun ...
Nervous Kerana Takut Tidak Dapat Diterima Oleh Rakyat Kata Ismail Sabri

Nervous Kerana Takut Tidak Dapat Diterima Oleh Rakyat Kata Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 12/6/2020 - jumlah : 246 hits
Nervous Sidang media dibuat selepas mesyuarat pertama Mesyuarat Khas Menteri Menteri untuk menyelaras apa yang dibuat oleh kementerian lain Sudahlah hari itu mesyuarat pertama agak gementar juga mempengerusikan mesyuarat pertama dalam kalan...
Berebut Lagi Rupanya Siapa Bakal Pm Bila Engkau Orang Nak Insaf Rakyat Dah Muak

Berebut Lagi Rupanya Siapa Bakal Pm Bila Engkau Orang Nak Insaf Rakyat Dah Muak

papar berkaitan - pada 12/6/2020 - jumlah : 252 hits
Menurut berita yang diperolehi oleh Sin Chew Daily PH Plus dalam fokus pemilihan calon Perdana Menteri memperlihatkan yang PH telah mencalonkan Pengerusi PKR DS Anwar Ibrahim tetapi mantan Perdana Menteri Tun Mahathir masih mahu mencalonkan...
Rakyat Kena Move On Daripada Mahathir Anwar Kata Azmin Ali Hahaha

Rakyat Kena Move On Daripada Mahathir Anwar Kata Azmin Ali Hahaha

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 258 hits
Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata cukup cukuplah tindakan dua individu mengheret rakyat ke jalan raya dan kancah politik sejak 1998 sehingga kini semata mata untuk berebut jawatan perdana menteri Katanya sejak tiga bulan Perintah Kawalan...
Selamatkan Rakyat Lebih Penting Berbanding Sasaran Defisit Tengku Zafrul

Selamatkan Rakyat Lebih Penting Berbanding Sasaran Defisit Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 588 hits
Tengku Zafrul Abdul Aziz KUALA LUMPUR Defisit fiskal negara dijangka meningkat kepada enam peratus tahun ini dengan pelaksanaan Pelan Jana Kuasa Ekonomi yang diumumkan Perdana Menteri Jumaat lalu Bagaimanapun menurut Menteri Kewangan Tengku...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel