Jangan Biarkan Orang Rumah Anda Mengandung Sendirian Suami Kena Buat Kerja Lebih Sikit Untuk Jaga Emosi Si Isteri


Wanita sekarang terlalu berdikari. Ketika mengandung pun boleh buat macam-macam perkara. Ketika seorang isteri hamil, anda hanya mampu melihat susah-payahnya dia membawa kandungan. Benar anda tidak mampu memindahkan kandungan itu kepada diri anda, tetapi beri penghargaan kepada isteri dengan menunjukkan kasih sayang tidak berbelah bahagi kepadanya.
Bagi wanita hamil, biarpun sedikit bantuan atau ganjaan yang anda berikan kepada mereka, itu sudah mampu mengurangkan kepayahan membawa anak comel di dalam perut. Pernahkah anda mencuba beberapa perkara ini untuk menzahirkan rasa cinta anda kepada isteri yang sedang hamil. Ayuh, kita semak bersama-sama!
BANYAKKAN MEMBACA
Jangan malas. Banyakkan membaca maklumat tentang kehamilan dan sebagainya. Ketika mereka bercerita kepada anda tentang kandungan mereka, sekurang-kurangnya anda tahu apa yang perlu dibuat. Memberi tumpuan kepada cerita mereka dan ada solusi kepada permasalahan mereka akan menunjukkan bahawa anda sudah bersedia dengan tanggung jawab baharu menjadi seorang bapa. Biarpun isteri anda bukannya hamil anak pertama, pastikan anda sentiasa bersedia dengan pelbagai pengetahuan tentang kehamilan sekiranya mereka berkongsi cerita dengan anda.
TEMANKAN SI DIA KE PEMERIKSAAN BERKALA
Ini menunjukkan anda peka dan sentiasa mahu terlibat dalam perjalanan kehamilannya. Apabila anda menemaninya ke klinik atau hospital untuk pemeriksaan berkala, anda akan tahu dengan tahap kesihatan isteri dan anak dalam kandungan.
Pastikan anda sentiasa mengambil tahu dan banyakkan bertanya perihal yang tidak anda ketahui setiap kali berjumpa doktor. Jika anda ada ketika ujian imbasan dibuat, ia akan mewujudkan jalinan kasih sayang antara anda dan bayi dalam kandungan.
KURANGKAN TEKANAN ISTERI
Kehamilan sememangnya memberi tekanan baik dari segi fizikal atau emosi. Jangan bebankan isteri dengan masalah yang tidak perlu. Ambil tugas untuk membantunya membuat kerja rumah supaya isteri dapat berehat.
BANTU ISTERI TIDUR
Semakin besar kandungan, isteri akan mula merasa tidak selesa. Ketika isteri tidur dalam keadaan terlentang, berat kandungan akan memberi beban keada tulang belakang dan otot-ototnya yang membuatkan dia merasa sakit.
Ada masanya, bayi aktif ketika waktu tidur ibu. Bantu isteri anda untuk tidur, dapatkan bantal khas buat ibu mengandung. Bantal ini direka untuk menyokong bahagian tertentu agar ibu dapat tidur dengan lebih lena. Memeluk isteri ketika dia sedang tidur juga dapat memberinya ketenangan.
BAWA-BAWALAH BERSABAR
Ketika isteri sedang mengandung, hormonnya tidak stabil. Anda akan berdepan dengan perubahan emosi serta tingkah laku yang sukar dijangka. Banyakkan bersabar dan fahami keadaan isteri anda. Wanita hamil juga kerap ke tandas, terutamanya pada waktu tengah malam. Sebagai suami prihatin, berjagalah ketika dia ke tandas dan selalulah bertanyakan keadaannya.
BUAT KEJUTAN ISTIMEWA
Inilah yang paling isteri suka. Tidak perlu kejutan besar-besaran. Jika ia hanya melibatkan anda berdua sudah cukup. Tetapi jika ada rezeki lebih tidak salah untuk anda membuat kejutan yang lebih besar. Ajaklah keluarga dan teman-teman rapatnya untuk merancang kejutan untuk isteri anda. Bawa dia bercuti atau menganjurkan majlis khas untuk si dia sudah cukup untuk memberi impak kepada ibu hamil sekaligus memberi kesan positif terhadap kandungannya.
Suami adalah orang paling penting sepanjang proses mengandung. Isteri mengharapkan suami untuk sentiasa bersedia dan ada dengannya setiap masa. Jika tidak mampu untuk buat semua perkara di atas, sekurang-kurangnya ucapkan terima kasih kepada si isteri atas pengorbanannya itu.
The post Jangan Biarkan Orang Rumah Anda Mengandung Sendirian. Suami Kena Buat Kerja ‘Lebih Sikit’ Untuk Jaga Emosi Si Isteri appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/jangan-biarkan-orang-rumah-anda-mengandung-sendirian-suami-kena-buat-kerja-lebih-sikit-untuk-jaga-emosi-si-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Problem Rumah Tangga Orang Jangan Masuk Campur Suami Kejar Isteri Cu Rang Sampai Terengganu

Problem Rumah Tangga Orang Jangan Masuk Campur Suami Kejar Isteri Cu Rang Sampai Terengganu

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 826 hits
Problem Rumah Tangga Orang Jangan Masuk Campur Suami Kejar Isteri cu rang sampai Terengganu Bersikap curang tidak setia atau berma in kayu tiga sering berlaku dalam kalangan pasangan yang sudah rumah tangga tidak kira lelaki ataupun wanita ...
Suami Lebih Muda Jangan Risau Jodoh Tak Salah Alamat Pasangan Suami Isteri Dengan Jarak Umur Ini Didapati Lebih Bahagia

Suami Lebih Muda Jangan Risau Jodoh Tak Salah Alamat Pasangan Suami Isteri Dengan Jarak Umur Ini Didapati Lebih Bahagia

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 574 hits
P s gambar sekadar hiasan semata mataKajian baru baru ini mendapati perbezaan umur dalam perkahwinan memainkan peranan penting untuk menentukan kebahagiaan rumah tangga itu Anda percaya tak Pasti anda tertanya tanya kalau betul perbezaan um...
Suami Isteri Perlu Jaga Aib Jangan Dedahkan Di Media Sosial Pesan Da I Wan

Suami Isteri Perlu Jaga Aib Jangan Dedahkan Di Media Sosial Pesan Da I Wan

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 348 hits
Suami Isteri Perlu Jaga Aib Jangan Dedahkan di Media Sosial Pesan Da i Wan Penceramah bebas Da i Wan menasihatkan agar pasangan suami isteri perlu jaga aib dalam rumah tangga masing masing Da i Wan atau nama sebenarnya Wan Dazrin Wan Din in...
Dulu Gaji Ngam Ngam Rezeki Anak Dapat Kerja Di Syarikat Ternama Yang Penting Jangan Lupa Isteri Anak Lepas Senang

Dulu Gaji Ngam Ngam Rezeki Anak Dapat Kerja Di Syarikat Ternama Yang Penting Jangan Lupa Isteri Anak Lepas Senang

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 352 hits
Anak merupakan anugerah dan pembawa rezeki dalam keluarga Setiap anak rezekinya berbeza beza Ramai yang takut untuk berkahwin malah ada yang sudah berkahwin tidak yakin untuk mempunyai anak kerana takut terbeban atau risau tidak mampu untuk...
Keji Suami Hentak Kepala Isteri Dengan Helmet Gara Gara Keluar Dari Rumah

Keji Suami Hentak Kepala Isteri Dengan Helmet Gara Gara Keluar Dari Rumah

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 571 hits
Keji Suami Hentak Kepala Isteri Dengan Helmet Gara Gara Keluar Dari RumahKUALA TERENGGANU Seorang suami menghentak kepala isterinya dengan topi keledar selepas bengang wanita itu tidak mahu mendengar kata katanya di tepi jalan di Kampung To...
Sedih Bimbang Marah Sensitif Emosi Isteri Boleh Berubah Lepas Bersalin Perlu Sokongan Bantuan Suami

Sedih Bimbang Marah Sensitif Emosi Isteri Boleh Berubah Lepas Bersalin Perlu Sokongan Bantuan Suami

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 470 hits
Selepas bersalin emosi isteri boleh berubah selepas melalui pelbagai fasa kehamilan dan kelahiran Sokongan sifat memahami dan bantuan daripada suami amat diperlukan Selepas menempuhi proses kelahiran berjam jam lamanya melalui kesakitan unt...
Jangan Hanya Lihat Siapa Suami Isteri Anak Anak Tapi Lihat Siapa Yang Beri Kita Amanah Ini

Jangan Hanya Lihat Siapa Suami Isteri Anak Anak Tapi Lihat Siapa Yang Beri Kita Amanah Ini

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 506 hits
Jangan hanya lihat siapa suami isteri anak anak tapi lihat siapa yang beri kita amanah ini Mendirikan rumahtangga merupakan keputusan paling besar yang anda perlu lakukan seumur hidup Ini kerana ianya merangkumi cara hidup anda buat selaman...
Menurut Kajian Suami 10 Kali Ganda Lebih Bahagia Miliki Isteri Gemuk

Menurut Kajian Suami 10 Kali Ganda Lebih Bahagia Miliki Isteri Gemuk

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 657 hits
Sebenarnya dalam diam ramai isteri yang rendah diri kerana tubuh yang berisi atau gemuk Apatah lagi selepas bersalin bila bentuk badan berubah terus berbanding zaman gadis dulu Tidak sekadar hilang keyakinan diri ada juga yang stres dengan ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds