Jangan Biarkan Negara Ditimpa 3 Tragedi Rasuah Jangan Biar Bn Pn Kembali Selepas Pru 15


 



Rakyat perlu sedar negara telah menghadapi 2 tragedi besar iaitu perbicaraan rasuah pemimpin Umno dan kejayaan Umno mendidik penyokongnya agar tidak memandang rasuah sebagai jenayah.

Oleh itu, menurut Ahli Parlimen Selayang, William Leong Jee Keen rakyat harus memastikan Umno tidak lagi mampu mendapat sokongan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15 agar tragedi ke 3 tidak berlaku.

"Saya nak sentuh 3 tragedi rasuah. 2 telah berlaku dan saya merayu kepada rakyat Malaysia jangan membenarkan tragedi rasuah ketiga berlaku kepada kita

"Ini tentang Najib dan Rosmah yang telah dibicara dan bukti keterangan yang diberikan dalam perbicaraan amat jelas. Tidak ada siapa boleh berkata mereka keliru. (Jika begitu) maknanya mereka yang tidak terima hukuman. Mereka dalam (harapkan) satu zaman yang ada tangan ghaib tutup kes mereka.

"Nasib baik anda semua dalam PRU 14 lalu tukar kerajaan kepada Pakatan Harapan (PH). Barulah Najib, Rosmah dan kluster mahkamah ditangkap, didakwa dan sekarang dihukum," katanya.

Wiliam yang juga seorang peguam turut membariskan keterangan di mahkamah mengenai bukti keterlibatan Najib. Iaitu keterangan pegawai kanan pembendaharaan menyatakan Najib sebagai Perdana Menteri memberi arahan untuk mempercepatkan proses permohonan SRC International meminjam RM2 bilion pada 2011 daripada KWAP dan juga pada tahun 2012, Najib sekali lagi meminta pegawai kanan itu mempercepatkan pinjaman RM2 bilion lagi kepada SRC.

Hal itu, katanya, adalah bukti yang jelas dari pegawai kanan yang tidak ada alasan untuk berbohong. Kemudian RM42 juta masuk ke dalam akaun peribadi Najib.

Bagi Rosmah pula, ujar William, untuk meluluskan RM1.25 bilion projek solar kepada sekolah daif luar bandar Sarawak, isteri Najib itu meminta RM187.5 juta.

"Tragedi pertama Najib curi wang pencen pegawai sektor awam. Bukan orang kaya, bukan syarikat besar tetapi pencen pegawai awam. Rosmah curi wang dari sekolah di luar bandar di negeri miskin, murid miskin. Ini perbuatan yang sungguh kejam. Kita rakyat yang membayar.

"Trgaedi rasuah kedua yang lebih besar pula ialah orang Umno tidak sedar ini adalah satu jenayah. Apa permintaan mereka? Tukar Ketua Hakim, tukar Peguam Negara. Bukan mereka tukar sikap, bukan mereka sedar melakukan kesalahan, gugurkan kluster mahkamah untuk tunjukkan kepada rakyat Umno ini bersih.

"Mereka masih melihat undang undang itu tidak terpakai kepada mereka. Bagaimana kita boleh membenarkan mereka kembali? Inilah tragedi rasuah yang kedua yang sedang berlaku.

"Sebab itu saya merayu jangan membenarkan tragedi rasuah ketiga pula berlaku. Iaitu mereka kembali menjadi kerajaan dan melepaskan kluster mahkamah. Ini akan berlaku kalau kita tidak keluar mengundi. Jangan berkata kita sia sia mengundi, pilih PH tetapi BN dan PN menjadi kerajaan. Kalau rakyat benarkan mereka menang, ini kesalahan kita semua," katanya.


Justeru, Bendahari Agung KEADILAN itu berharap pendengar ceramah dan penyokong PH sampaikan mesej kepada kawan dan jiran untuk keluar mengundi beramai ramai tolak BN-PN pada PRU ke 15.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/jangan-biarkan-negara-ditimpa-3-tragedi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi Kes Suap Duit Untuk Dapat Projek Jangan Biarkan Negara Amal Rasuah Dalam Projek Perolehan

Lagi Kes Suap Duit Untuk Dapat Projek Jangan Biarkan Negara Amal Rasuah Dalam Projek Perolehan

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 115 hits
Kebelakangan ini rakyat dikhabarkan dengan satu demi satu pembongkaran rasuah membabitkan pemimpin tertinggi dan ada antara mereka sudah pun dijatuhkan hukuman atas perbuatan pecah amanah Semalam dilaporkan pula dua individu yang mempunyai ...
Bubar Parlimen Buat Pru Selepas Itu Buatlah Suka Hati Dengan Negara Ini

Bubar Parlimen Buat Pru Selepas Itu Buatlah Suka Hati Dengan Negara Ini

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 116 hits
Umno tak ada telur Selasa lepas Najib Razak dihantar ke penjara bagi menjalani hukuman penjara 12 tahun oleh Mahkamah Persekutuan setelah disabitkan melakukan 7 kesalahan jenayah melibatkan wang SRC International Semalam Rosmah bini Najib p...
Rating Alchemy Of Souls Melonjak Selepas Kembali Dari Berehat Big Mouth Kekal Menjadi Drama Paling Ramai Penonton

Rating Alchemy Of Souls Melonjak Selepas Kembali Dari Berehat Big Mouth Kekal Menjadi Drama Paling Ramai Penonton

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 219 hits
Drama tvN Alchemy of Souls kembali bersiaran selepas berehat selama seminggu Penantian penonton yang ingin mengentahui kisah seterusnya menyaksikan episod baharu Alchemy of Souls mencapai rating tertinggi Menurut Nielsen Korea drama itu tel...
Rasuah Boleh Bankrapkan Negara Setiap Orang Tanggung Beban Rasuah

Rasuah Boleh Bankrapkan Negara Setiap Orang Tanggung Beban Rasuah

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 155 hits
A KADIR JASINTidak kira sama ada seseorang itu pro Najib dan anggap rasuah yang dia lakukan ok atau yang menentang perbuatan rasuah dia kenyataannya setiap orang tanggung beban rasuah dia Beban kewangan dan kerugian ekonomi kerana rasuah pe...
Jangan Halang Pru Dengan Alasan Parlimen Tergantung Umno

Jangan Halang Pru Dengan Alasan Parlimen Tergantung Umno

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 124 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 22 2022 3 53 PMUmno menggesa supaya alasan kemungkinan parlimen tergantung tidak digunakan untuk menghalang pilihan raya umum diadakan Memetik ahli akademik tersohor Wong Chin Huat presidennya Ahmad Zahid Ham...
Jangan Cakap Rasuah Tetapi Sekongkol Dengan Perasuah

Jangan Cakap Rasuah Tetapi Sekongkol Dengan Perasuah

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 112 hits
Jangan cakap rasuah tetapi sekongkol dengan perasuahPosted By on August 24 2022Ungkapan Presiden Pas Hj Hadi Awang yang mendakwa sebahagian besar pelaku rasuah di Malaysia adalah orang bukan Islam dan bukan bumiputera dibidas oleh Presiden ...
Jangan Terkejut Melayu Pergi Junjung Kain Di Kemboja Pula Selepas Ini Jika

Jangan Terkejut Melayu Pergi Junjung Kain Di Kemboja Pula Selepas Ini Jika

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 101 hits
Jangan terkejut satu hari nanti orang Melayu akan pergi menjunjung kain untuk dijual di kampung kampung di Kemboja dan Vietnam sebagaimana mereka lakukan di negara ini lima enam tahun lalu Ini boleh berlaku jika negara terus mundur aki
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly