Jangan Berkira Dengan Isteri Mereka Lubuk Rezeki Kita Dr Say Hadiahkan Isteri Barang Kemas Idaman


Isteri adalah lubuk rezeki kita. Jangan sekali-kali berkira kerana merekalah rezeki seorang suami makin berkat dan melimpah ruah. Inilah yang cuba dikongsikan oleh doktor influencer, Dr Say menerusi instagram miliknya.
Sebelum ini, beliau pernah berkongsi membelikan sebuah hadiah berupa Ipad Mini buat isterinya. Walaupun pada mulanya isteri kesayangan Dr Say, Dr Azura Abas ini menginginkan hadiah berupa barang kemas, namun demi memberi kelancaran pengajian isterinya, Dr Say memilih menghadiahkan Ipad dan bukannya barang kemas seperti yang diidamkan isterinya. Namun melalui entri terbarunya, Dr Say terpaksa akur dengan kehendak isterinya.

“Hari tu saya cerita lebih baik utamakan education dari emas, pastu ada yang reply “awat tak beli dua-dua tuk bini?”. Bila pikiaq balik, “betui jugak cakap followers ku ni”.
Baru-baru ni saya ternampak bini saya pakai seutas gelang emas kuning. Menangis dalaman saya bila melihatnya peeps. Kiranya selama ni bini saya mengidamkan emas kuning tapi saya terlalu dungu untuk perasan kehendaknya.
Saya tanya dia “u beli mane ni?”. Dia reply “owh i kirim kat staf-staf klinik i diorang tolong belikan”. Lagi menangis dalaman saya peeps. Kiranya saya gagal sebagai seorang suami dalam membaca isteri saya. Saya ingat Lululemon cukup untuk membahagiakannya tapi barang perhiasan tetap mempunyai tempat istimewa dalam hatinya. Arini mak mertua saya ajak bini untuk tengok-tengok emas, maka saya gunakan peluang ini untuk memenuhi kehendak bini yang selama ini saya abaikan.

Walaupun hanya seutas rantai halus & bukan coco petai/ coco kendi/ biskut tawar/ pulut dakap, saya rasa cukup gembira hadiahkan sesuatu yang bukan sahaja bini saya idamkan, malah mak mertua saya idamkan, ” katanya lagi yang turut menghadiahkan barangan kemas buat ibu mentuanya.
Wow! Bukan sahaja isteri malah doktor kesayangan ramai ini juga turut menghadiahkan ibu mentuanya. Semoga rezeki bapa kepada Ace ini semakin melimpah ruah.
Jangan Berkira Dengan Isteri
Malah beliau juga mengingatkan para suami bahawa kejayaan seorang suami bukanlah kejayaan diri mereka sendiri sebaliknya kejayaan itu didorong kuat oleh isteri tercinta yang memberi semangat dan sokongan tanpa henti. Begitu juga diiringi doa isteri yang tidak pernah putus-putus buat suaminya.
Maka janganlah berkira dengan isteri. Begitu kongsi Dr Say panjang lebar. Biar pun emas bukan segala-galanya, namun menggembirakan hati isteri sudah cukup buat hati isteri berbunga riang.
Artikel Berkaitan: “Saya Tahu Dia Tak Pakai Emas Tolak Permintaan Isteri Mahu Barang Emas-Dr Say Punya Alasan Sendiri!
“Prinsip yang saya selalu pegang, JANGANLAH SESEKALI KITA BERKIRA DENGAN ISTERI KITA. Merekalah lubuk rezeki kita. Ingat kejayaan kita selama ni kejayaan kita seorang?
“Tidak peeps, kejayaan kita selama ni bertulang belakangkan isteri kita maka fahami kehendak mereka & sekali sekala limpahi mereka dengan apa yang mereka mahukan & bukannya apa yang kita fikir mereka mahukan,” katanya lagi.
 
 
View this post on Instagram  
Topik : Coco Melon Untuk Bini & Mak Mertua Aritu sy cerita lebih baik utamakan education dari emas, pastu ada yg reply “awat tak beli dua2 tuk bini?”. Bila pikiaq balik, “betui jugak cakap followers ku ni”. Baru2 ni sy ternampak bini sy pakai seutas gelang emas kuning. Menangis dalaman sy bila melihatnya peeps. Kiranya selama ni bini sy mengidamkan emas kuning tapi sy terlalu dungu untuk perasan kehendaknya. Sy tanya dia “u beli mane ni?”. Die reply “owh i kirim kat staf2 klinik i diorg tolong belikan”. Lagi menangis dalaman sy peeps. Kiranya sy gagal sebagai seorang suami dalam membaca isteri sy. Sy ingat Lululemon cukup untuk membahagiakannya tapi barang perhiasan tetap mempunyai tempat istimewa dalam hatinya. Arini mak mertua sy ajak bini untuk tengok2 emas, maka sy gunakan peluang ini untuk memenuhi kehendak bini yg selama ini sy abaikan. Walaupun hanya seutas rantai halus & bukan coco petai/ coco kendi/ biskut tawar/ pulut dakap, sy rasa cukup gembira hadiahkan sesuatu yg bukan sahaja bini sy idamkan, malah mak mertua sy idamkan. Sy racun bini dah tuk try sek sek coco, dia cakap “tebal sangat, tak sesuai dengan i sekarang”, gulppp terduduk sy dengar perkataan “SEKARANG” tu kerana daku bakal ikat perut makan koko krunch pabila masa bini untuk ber-coco tiba haha. Prinsip yg sy selalu pegang, JANGANLAH SESEKALI KITA BERKIRA DENGAN ISTERI KITA. Merekalah lubuk rezeki kita. Ingat kejayaan kita selama ni kejayaan kita seorang? Tidak peeps, kejayaan kita selama ni bertulang belakangkan isteri kita maka fahami kehendak mereka & sekali sekala limpahi mereka dengan apa yg mereka mahukan & bukannya apa yg kita fikir mereka mahukan.
A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril) on Sep 26, 2020 at 5:50am PDT

EPISOD 7 PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANINA: ANAK ENSIKLOPEDIA
Anak-anak zaman sekarang lebih advance dan suka mempelajari benda baru. Dengan teknologi terkini, anak-anak banyak belajar dari program TV dan internet. Ibu bapa perlu menjadi kreatif untuk bercerita pada anak-anak namun pastikan anda memantau setiap yang mereka pelajari.

Saksikan Episod ke 7, Pa&Ma Journey Bersama JoviaNina pada 7 Oktober 2020, jam 9 malam hanya di Astro Ria saluran 104/124.

Nak macam-macam info? Jom join telegram Pa&Ma D Parents https://t.me/pamadparents
The post “Jangan Berkira Dengan Isteri, Mereka Lubuk Rezeki Kita” Dr Say Hadiahkan Isteri Barang Kemas Idaman! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jangan-berkira-dengan-isteri-mereka-lubuk-rezeki-kita-dr-say-hadiahkan-isteri-barang-kemas-idaman/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sayangkan Isteri Jangan Tinggal Tinggalkan Tapi Belilah Barang Kemas Mesti Suka

Sayangkan Isteri Jangan Tinggal Tinggalkan Tapi Belilah Barang Kemas Mesti Suka

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 847 hits
Perempuan kalau dapat memiliki emas memang suka Lebih lebih lagi kalau ia merupakan hadiah daripada suami tunang atau sesiapa saja Saya bukan tahu sangat pasal barang kemas atau emas ini Sehinggalah suatu hari puan isteri mengajak saya mene...
Isteri Asbab Rezeki Suami Murah Jika Terasa Rezeki Sempit Jangan Buat Dia Sedih

Isteri Asbab Rezeki Suami Murah Jika Terasa Rezeki Sempit Jangan Buat Dia Sedih

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 325 hits
Rezeki ni milik Allah bukan milik suami mahu pun siapa siapa Allah boleh berikan apa sahaja pada kita jika Dia mahu Jika ada rezeki lebih jangan kedekut dan berkira Seperti yang dikongsikan oleh Imam Muda Hassan jika rasa rezeki sempit mung...
Lubuk Barang Bundle Murah Thailand

Lubuk Barang Bundle Murah Thailand

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 501 hits
Hallooo Bosskurr Bos Sedang Cari Lubuk Supplier Barangan Bundle Gred A Dengan Harga Murah Murah Ke Baca sampai habis ada sesuatu yang nak diceritakan Perkongsian menarik datang dari orang yang menjalankan bisnes bundle Kalau nak belajar ofc...
Jangan Takut Soal Rezeki Allah Swt Itu Maha Kaya

Jangan Takut Soal Rezeki Allah Swt Itu Maha Kaya

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 313 hits
Dalam mengarungi kehidupan di muka bumi ini tentunya ibarat roda kadang berada di atas begitu juga sebaliknya ada kalanya berada di bawah Tidak semua kebutuhan bisa kita penuhi terlebih dalam situasi pandemi di mana semua serba terbatas Mar...
Polis Panggil 8 Saksi Kes Samun Barang Kemas Rm3 Juta

Polis Panggil 8 Saksi Kes Samun Barang Kemas Rm3 Juta

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 232 hits
PETALING JAYA Polis sudah merekodkan keterangan 8 saksi dalam siasatan kes samun kereta barang kemas dan wang tunai pada 21 September lalu di Lebuhraya Besraya kata Ketua Polis Brickfields Zairulnizam Mohd Zainuddin Beliau berkata siasatan ...
Marah Geram Jangan Tinggal Kesan Dihati Anak Mereka Pun Ada Perasaan

Marah Geram Jangan Tinggal Kesan Dihati Anak Mereka Pun Ada Perasaan

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 276 hits
Pasti semua ibu bapa alami situasi anak menangis hingga buat diri rasa nak marah Tapi andainya kita faham sebenarnya anak menangis kerana mereka bergelut dengan emosi baru yang mengunjungi jiwa mereka yang baru setahun 2 3 4 5 6 tahun itu B...
Sambut Ulang Tahun Kelahiran Isteri Johan Akui Hanya Mampu Hadiahkan Jam Tangan Baby G

Sambut Ulang Tahun Kelahiran Isteri Johan Akui Hanya Mampu Hadiahkan Jam Tangan Baby G

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 320 hits
Umum mengetahui kebanyakan selebriti kini dilihat sangat sinonim dengan barangan mewah seperti beg tangan berjenama serta mempunyai koleksi barang kemas yang tinggi nilai harganya if console log beautifulnara innity universal
Isteri Pembawa Rezeki Utama Suami

Isteri Pembawa Rezeki Utama Suami

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 317 hits
DAY 189 Aku harus belajar menerima Bukan senang nak senang dari seorang kawan Aku memaafkan supaya aku tenang Aku melupakan supaya aku mampu tersenyum Aku diam kerana aku benci untuk membalas kata Aku bersabar kerana keyakinan terhadapNYA t...
3 Barang Simple Ini Buatkan Kehidupan Isteri Dan Suri Rumah Jadi Senang

3 Barang Simple Ini Buatkan Kehidupan Isteri Dan Suri Rumah Jadi Senang

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 258 hits
Isteri merupakan salah satu anugerah yang sepatutnya kita hargai lebih lebih lagi yang jadi suri rumah Mungkin nampak mudah tapi percayalah jika sehari diberi masa sehari untuk bertukar jawatan sebagai suri rumah belum tentu mampu lagi BACA...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally