Jadi Jawatankuasa Pertandingan Lagi Untuk Program Anjuran Jabatan


Sabtu & Ahad lepas Jabatan k.fiezz ada program Kembara Merdeka Jalur Gemilang..Kat Jabatan k.fiezz ni bila ada program besar macam ni, semua pegawai dan kakitangan akan terlibat untuk bertugas. K.fiezz tak terkecuali. Untuk kali ni, seperti program yang lepas k.fiezz diletakkan bawah Jawatankuasa Pertandingan (Mewarna, Solekan Rona Kemerdekaan & Fesyen Merdeka)..Sis loike jadi ahli JK yang ni..Fun..hehe..
Untuk program ni, kitaorang ada beberapa checkpoint & berlangsung selama 2 hari tapi k.fiezz cuma bertugas kat checkpoint pertama ni je..
PROGRAM KEMBARA MERDEKAK.fiezz kena bertugas sehari je iaitu pada hari Sabtu..Legaaa..hehe..JK k.fiezz bertugas pada pagi Sabtu untuk handle pertandingan sebelum acara kemuncak iaitu penyerahan bendera pada pukul 11pagi lebih kurang. Jadi seawal 7 pagi, kitaorang dah ada kat dewan untuk pendaftaran peserta pertandingan..
Tapi masa k.fiezz sampai, terkejut bila tengok kat meja pendaftaran dah ada orang lain & bertugas. Bukan staff Jabatan. Terus masuk jumpa dengan Ketua JK..Bila dia explain tu, baru lah faham kenapa. Aihhh geram pula..Napa urusetia tak maklumkan pihak satu lagi tu dah tubuhkan JK pertandingan juga rupanya..Udah kitaorang pagi tu tercangak bangak tak tahu nak buat apa sebab kerja dah kena rampas..
So bincang dengan ahli JK lain, untuk pendaftaran kitaorang biarkan je pihak lain tu untuk handle..Dah start pertandingan baru kitaorang take over semula...Untuk penjurian, pihak Jabatan yang handle...K.fiezz jadi salah seorang juri untuk solekan..
Cuma masa pertandingan nak mula ada masalah sikit sebab kitaorang kena buat 2 kerja..Kena isi nama-nama peserta dalam borang pendaftaran yang kitaorang punya. Pihak yang handle tu tak tulis nama2 peserta dalam borang kitaorang..Jadi agak kelam kabut masa nak buat penjurian,nama peserta tak ada kat dalam borang kitaorang..Padahal sebelum tu ketua kitaorang dah mintak tolong pihak diaorang untuk tuliskan nama-nama peserta dalam borang kitaorang..Aihhhh..Geram sebab jadi double kerja...Tu lah jadi bila ada double JK yang sama dari 2 pihak...
RAPTAI SEHARI SEBELUMNi persiapan tempat & raptai sehari sebelum program sebenar hari Sabtu..

Lepas dah tolong apa yang patut, kita lepakssss lah..hehe..


Tolong lah sikit-sikit..hehe..


Eh terselit photoG snap gambor sis & officer merangkap Ketua JK Pertandingan.


PROGRAM HARI SEBENAR 
Bawah ni gambar-gambar masa hari program...Lokasi di Pusat Komuniti Lembah Pantai..Dewan besor tapi satu je toilet perempuan, semua flush tak berfungsi..Jenuh lah kena tadah air untuk jirus dalam mangkuk tandas...Tak selesa..Tisu pun tak ada..Aduiyaiii berapa lah agaknya sewa kat sini, yeak..Lepas tu cleaner pun muka adehhh ketatttt metattt...Seorang k.fiezz jumpa dalam tandas masa dia duk bersihkan tandas, muka dia macam marah sebab kotor kot..Ehhh dah kat situ flush tak berfungsi..Camne tak kotor...Seorang lagi  k.fiezz jumpa dalam dewan. Minta tolong sapu sampah sikit dalam dewan sebelum majlis bermula. K.fiezz cakap lah elok-elok, sekali yang cleaner tu pandang muka k.fiezz macam nak telan. Mata dia kemain terbeliak besor..Ermmm entah lah..Apa yang marah sangat...Mungkin pihak berkenaan yang jaga tempat ni boleh improve servis yang mana patut..

Back to topic.

Bergambor dulu sebelum bertugas. Tapi masa ni kerja k.fiezz & member yang patutnya jaga pendaftaran pertandingan dah kena caras..haha. So lepaksss je lah...Tunggu start pertandingan baru kitaorang take over semula kerja.


Wefie...


Partner k.fiezz, saras. Patutnya kitaorang yang kena jaga meja pendaftaran pertandingan tapi udah kena caras pulekkk..


Masa bacaan ikrar. Lead by staff tempat k.fiezz ni..Belakang tu adik-adik yang menang pertandingan Fesyen Merdeka..Susunan adik-adik ni JK k.fiezz yang handle. K.fiezz ditugaskan untuk susun diaorang atas pentas. Nasib baik kawan pejabat k.fiezz yang baca ikrar ni share, kalau biasa dia baca ikrar ada budak-budak kat belakang, kena susun macamni..Lorrr nasib dia cakap..Sis ingat memang nak susun straight gitu je..hehe..Ilmu baru...Jadi masa raptai, kitaorang dah siap lekat label atas pentas so hari sebenar k.fiezz terus susun je adik-adik ni atas pentas..Tak ada lah nak kena adjust ke apa.

PERTANDINGAN BERMULA
8.30pagi pertandingan semua bermula serentak..Mewarna, Solekan & Fesyen Merdeka.. Masa pertandingan sejam..Sebab nak setelkan sebelum pukul 10pagi..Ketibaan YB Menteri dalam 11 lebih kurang..Jadi kitaorang kena pastikan by 10pg, ketiga-tiga pertandingan selesai & pemenang dah ada.


Pertandingan solekan rona kemerdekaan. Pertandingan ni kalau ikut hebahan yang pihak Jabatan sediakan dibuka untuk ibu & anak atau bapa & anak sahaja tapi kitaorang dapat info dari pihak lain, dah jadi kategori terbuka...Patutlah kitaorang tengok peserta-peserta ada yang tak ikut syarat..Tapi kitaorang biar je lah..Malas nak banyak cerita..

                                        Hasil solekan peserta-peserta rona kemerdekaan..Kreatif & ada yang fully effort untuk ikut tema..


Pertandingan Mewarna.
Ada 2 Kategori (4 - 6 tahun) & (7 - 9 tahun)

Pertandingan Mewarna.



Peserta-peserta pertandingan fesyen merdeka

Kreatif-kreatif semua..K.fiezz paling suka yang ada bendera-bendera kat belakang tu..Adik ni menang tempat ke-2 kalau tak silap k.fiezz..



Adik yang pakai replika bunga raya ni, tak sempat nak snap sebab laju sangat dia jalan atas pentas..hehe..So k.fiezz snap kat bawah..


Keseluruhan peserta-peserta pertandingan fesyen merdeka..Kreatif & effort diaorang tu, sis kagum dengan parents diaorang yang gigih menyediakan pakaian ikut tema..


Sesambil temankan adik-adik yang menang pertandingan ikut kategori masing-masingstandby tepi pentas untuk terima hadiah..


Selesai kerja, kita wefie. Ni kat luar dewan. Jabatan k.fiezz ada buka meja untuk edarkan risalah, buku berkaitan..


Sebelum balik, isi perut dulu..Wajib.


Crowd yang hadir ke majlis ni.

Overall JawatanKuasa Pertandingan untuk program ini berjaya selesaikan tugasan yang seperti yang diarahkan..Alhamdulillah..

Next program..Tahun depan..2 program besar tahun ni dah setel..Satu yang ni..Satu lagi boleh baca SINI..
Pssttt - Dah buat kerja extra, jom lah kita claim o.t..hehe

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2024/08/Jadi-Jawatankuasa-Pertandingan-Lagi-Untuk-Program-Anjuran-Jabatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertama Kali Bertugas Untuk Program Di Jabatan

Pertama Kali Bertugas Untuk Program Di Jabatan

papar berkaitan - pada 7/8/2024 - jumlah : 101 hits
Mungkin ramai yang tahu k fiezz tahun lepas secara rasminya bertukar ke Jabatan Penerangan Bila masuk ke sini banyak buat program So bila program yang besor besor k fiezz akan terlibat juga sekali untuk bertugas Program Karnival Kita MADANI...
Kenyataan Media Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Berkaitan Kursus Dakwah Harmoni Anjuran Global Unity Network Unity

Kenyataan Media Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Berkaitan Kursus Dakwah Harmoni Anjuran Global Unity Network Unity

papar berkaitan - pada 3/8/2024 - jumlah : 80 hits
1 Jabatan Perdana Menteri amat kesal dengan tohmahan oleh seorang ahli politik yang mendakwa Kursus Dakwah Harmoni anjuran Global Unity Network Unity dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Perak mengundang ancaman terhadap akidah anak bangsa ...
Menhub Yakin Program Tol Laut Jokowi Dilanjutkan Prabowo Gibran

Menhub Yakin Program Tol Laut Jokowi Dilanjutkan Prabowo Gibran

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 69 hits
Budi Karya berharap ke depan program tol laut dapat ditingkatkan karena jarak antara kapal masih terbilang tinggi
Boikot Majlis Palestin Anjuran K Jaan Xbatal Saham

Boikot Majlis Palestin Anjuran K Jaan Xbatal Saham

papar berkaitan - pada 6/8/2024 - jumlah : 157 hits
1 Ini bukan majlis Palestin anjuran k jaan M sia Tapi Solidariti Al Aqsa Anak Malaysia sambut seruan 3 Ogos di KL M sia Mohamad RosharizanKUALA LUMPUR Anak Malaysia menyambut seruan 3 Ogos bagi mengingati Hari Solidariti Al Aqsa seluruh dun...
Khofifah Program Makan Siang Gratis Dimasak Umkm

Khofifah Program Makan Siang Gratis Dimasak Umkm

papar berkaitan - pada 1/8/2024 - jumlah : 61 hits
Khofifah mengatakan makanan yang diberikan pada siswa memiliki komponen yang komplit
Ketua Mui Puji Presiden Yang Beri Makan Rakyat Itu Program Tuhan

Ketua Mui Puji Presiden Yang Beri Makan Rakyat Itu Program Tuhan

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 97 hits
KH Anwar Iskandar mengingatkan pemerintah tidak boleh membiarkan ada masyarakat yang kelaparan
Ampi Pamer Simulasi Program Makan Siang Bergizi Seharga Rp14 900 Ini Menunya

Ampi Pamer Simulasi Program Makan Siang Bergizi Seharga Rp14 900 Ini Menunya

papar berkaitan - pada 3/8/2024 - jumlah : 94 hits
hasil simulasi AMPI membuktikan bahwa program makan siang bergizi bisa diwujudkan
Program Khas Peralihan Lesen Motosikal Kelas B1 B2 Ke Kelas B

Program Khas Peralihan Lesen Motosikal Kelas B1 B2 Ke Kelas B

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 117 hits
PUTRAJAYA 2 Ogos Program khas peralihan Lesen Memandu Malaysia motosikal kelas B1 atau B2 kepada kelas B akan bermula 1 Oktober ini Justeru mulai 1 Oktober ini tiada lagi program mendapatkan LMM kelas B1 di Institut Memandu akan dibuka kepa...
Video Ketum Mui Bahas Program Makan Presiden Kalau Ada Yang Ngasih Itu Program Tuhan

Video Ketum Mui Bahas Program Makan Presiden Kalau Ada Yang Ngasih Itu Program Tuhan

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 49 hits
Ketua Umum Majelis Ulama Indonesia Anwar Iskandar berbicara mengenai tata cara pembentukan kedaulatan negara
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara

Zus Coffee With Ceo Latte

Mou Baru Terima Draf Dah Diriuhkan Di Luar Kata Saifuddin

Sijil Halal Dasar Sedia Ada Kekal Permohonan Bersifat Sukarela Zahid

Claim Mou Violated Constitution Untrue Insincere Says Umno Leader