Izin Masuk Istana Bukti Saya Negatif Covid 19 Khairuddin


Dihujani kritikan selepas dilaporkan tidak menjalani kuarantin wajib setelah pulang dari Turki, Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Mohd Khairuddin Aman Razali hari ini berkata dia telah disahkan negatif Covid-19.
Menurut The Star, Khairuddin bahkan berkata dia dibenarkan masuk ke Istana Negara pada 17 Ogos lalu – sesuatu yang menurutnya pasti tidak akan berlaku jika dia positif wabak tersebut.
“Mandatori untuk membuat ujian swab sebelum dibenarkan masuk ke Istana,” katanya seperti dipetik laporan itu.
Kata Khairuddin lagi, dia telah membuat ujian Covid-19 sebanyak tiga kali, iaitu ketika tiba dari Turki pada 7 Julai, pada 13 hari kemudian, dan baru-baru ini sebelum hadir ke satu acara di Istana Negara.
Dia berkata demikian ketika mengulas kritikan pelbagai pihak terhadapnya kerana tidak menjalani kuarantin 14 hari setelah pulang dari negara itu, awal bulan lalu.
Malah, satu petisyen dalam talian nenuntut ahli Parlimen Kuala Nerus itu meletakkan jawatan turut dimulakan dan setakat ini hampir mencecah 20,000 tandatangan.
Perkara itu mula dibangkitkan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok di Parlimen pada 18 Ogos, mendakwanya melanggar prosedur operasi standard (SOP) Covid-19 selepas melakukan lawatan ke luar negara.
Susulan itu, nama Khairuddin mula menjadi perhatian di medial sosial dengan ramai yang mempersoalkan apa yang didakwa sebagai layanan berbeza dengan orang biasa yang dikenakan tindakan selepas melanggar SOP.
Baru-baru ini seorang wanita warga emas dihukum penjara sehari dan didenda RM8,000 selepas mengaku salah melanggar perintah kuarantin kendiri apabila tiba dari negara luar.
Seorang pemilik restoran di Kedah pula dihukum penjara lima bulan serta denda RM12,000 kerana kesalahan sama. Lelaki terbabit adalah kes yang mempunyai kaitan dengan kluster Sivagangga.
Mengikut peraturan yang dikuatkuasakan, mana-mana individu yang baru tiba dari luar negara perlu menjalani kuarantin selama 14 hari. Pada tarikh kepulangan Khairuddin, kerajaan masih membenarkan kuarantin kendiri.
Bagaimanapun selepas beberapa kes ingkar arahan itu dikesan, kerajaan memutuskan untuk mewajibkan mereka menjalani kuarantin di pusat yang ditetapkan bermula 24 Julai.
Terdahulu, sumber yang dekat dengan Khairuddin menyatakan dia didapati negatif Covid-19, selain mendakwa Turki sebagai negara zon hijau. Untuk rekod, ketika lawatan itu Turki mencatatkan lebih 5,600 kes Covid-19 baru dan 93 kematian.
Kata sumber itu lagi, ujian dibuat pada 7 Julai di Lapangan Terbang Antrabangsa Kuala Lumpur dan mengambil masa kira-kira lima jam.
Hari ini, Timbalan Menteri Kesihatan, Dr Noor Azmi Ghazali memberi jaminan bahawa tiada layanan dua darjat, dan tidak ada sesiapa yang akan terlepas daripada tindakan jika terbukti melanggar undang-undang berkaitan Covid-19.
“Tidak ada yang atas terlepas, orang bawah terkena; tidak ada orang di atas tak kena tangkap, orang bawah kena gari… tak boleh macam itu,” katanya seperti dipetik portal Sinar Harian hari ini, ketika mengulas isu tersebut. Mkini
The post Izin masuk Istana ‘bukti’ saya negatif Covid-19 – Khairuddin appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/21/izin-masuk-istana-bukti-saya-negatif-covid-19-khairuddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Istana Negeri Sabah Sangkal Tapi Surat Bubar Dun 29 Julai Bukti Rancangan Lebih Awal Shafie

Istana Negeri Sabah Sangkal Tapi Surat Bubar Dun 29 Julai Bukti Rancangan Lebih Awal Shafie

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 307 hits
TYT kata tidak pernah menerima 33 akuan bersumpah Bagaimana mahu terima jika rancangan bubar DUN sudah diterima pada 29 Julai lagi Hanya 30 Julai Shafie umumkan secara rasmi Maksudnya TYT memang tidak mahu bertemu Musa dan ADUN KOTA KINABAL...
Buat Ujian Covid 19 Bakal Jalani Pembedahan Nourul Lega Negatif

Buat Ujian Covid 19 Bakal Jalani Pembedahan Nourul Lega Negatif

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 253 hits
Menerusi perkongsian di laman Instagram penyanyi Nourul Depp memberitahu sebelum menjalani pembedahan pada Rabu depan dia melakukan ujian COVID 19 pada Sabtu Jelas Nourul ujian tersebut dilakukannya bukan kerana punyai simptom sebaliknya sa...
Kakitangan Pejabat Pertanian Tangkak Disahkan Negatif Covid 19

Kakitangan Pejabat Pertanian Tangkak Disahkan Negatif Covid 19

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 184 hits
Oleh NUR ALINA HASSAN TANGKAK Pejabat Pertanian Tangkak kembali beroperasi selepas 48 jam ditutup setelah keputusan ujian Covid 19 ke atas salah seorang kakitangannya disahkan negatif Pegawai Daerah Tangkak Shafiei Ahamad berkata individu b...
Siswa Punya Penyakit Komurbid Dan Gejala Covid 19 Tak Boleh Masuk Sekolah

Siswa Punya Penyakit Komurbid Dan Gejala Covid 19 Tak Boleh Masuk Sekolah

papar berkaitan - pada 8/8/2020 - jumlah : 261 hits
Nadiem menegaskan bahwa kebijakan pembelajaran tatap muka di zona kuning dan hijau tidak bersifat wajib Menurut dia hal itu hak prerogatif masing masing sekolah dan orang tua murid
Kebanyakan Yang Masuk Jadi Polis Tentera Tak Jaga Solat Kenyataan Asri Janggut Undang Reaksi Negatif

Kebanyakan Yang Masuk Jadi Polis Tentera Tak Jaga Solat Kenyataan Asri Janggut Undang Reaksi Negatif

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 268 hits
Tindakan Asri Janggut atau nama sebenar Mohd Asri Hamid 42 mendedahkan lokasi pusat perjudian di kawasannya beberapa hari lalu mendapat banyak perhatian pelbagai pihak termasuk polis dan kerajaan Ramai yang menganggap pengasas perniagaan Ho...
Khairuddin Says Has Taken Three Covid 19 Tests Since Turkey Trip In July

Khairuddin Says Has Taken Three Covid 19 Tests Since Turkey Trip In July

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 214 hits
According to a report Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali said the first two tests were carried out upon his return to Malaysia on July 7 and then 13 days later Picture by Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR Aug 22 Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali sa...
Tak Masuk Daftar Peserta Terbaik Bukti Gibran Diusung Pdip Karena Pengaruh Jokowi

Tak Masuk Daftar Peserta Terbaik Bukti Gibran Diusung Pdip Karena Pengaruh Jokowi

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 245 hits
Dalam daftar peserta sekolah partai gelombang pertama bagi para calon kepala daerah oleh Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan telah dilaksanakan Hasil sekolah politik PDIP itu telah menelorkan 3 peserta terbaik Namun demikian tidak ada nam...
Lelaki Perancis Bergelang Merah Jambu Di Langkawi Negatif Covid 19

Lelaki Perancis Bergelang Merah Jambu Di Langkawi Negatif Covid 19

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 219 hits
LANGKAWI 20 OGOS Saringan pertama ke atas lelaki warga Perancis yang dikesan memakai gelang berwarna merah jambu di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi petang tadi negatif Covid 19 Ketua Polis Daerah Langkawi Supt Mohd Iqbal Ibrahim berk...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih