Isytihar Benjamin Netanyahu Penjenayah Perang



Penyerangan Israel ke atas Palestin yang berlaku saban tahun memerlukan satu lobi yang kuat agar Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) mengisytiharkan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sebagai penjenayah perang.
Menurut Ketua Penerangan KEADILAN, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin, tindakan seperti itu penting agar pemimpin yang telah beberapa kali menjadi PM Israel itu dihukum dan tidak lagi mengganasi umat Palestin.
“Saya sarankan kita mengambil ketetapan yang tegas dan sama-sama isytihar Benjamin Netanyahu penjenayah perang. Saya bersetuju dengan usaha melobi di peringkat antarabangsa, desakan agar ICC dapat mengambil kes ini.
“Saya membaca laporan AP baru-baru ini, Fatou Bensouda, Ketua Pendakwa ICC telah pun membuat kenyataan bahawa mereka akan memulakan siasatan atas keganasan Israel.
“Walaupun beliau akan menghabiskan tugas tetapi tugas itu (Ketua Pendakwa) telah pun beliau serahkan kepada pendakwa dari British Karim Khan dan ini satu perkara yang serius.
“Kalau lobi kuat dan boleh mendesak ICC memulakan siasatan terhadap Benjamin maka ia akan membantu menyedarkan masyaraat antarabangsa. Keganasan Israel bukan retorik lagi dan apa yang beliau lakukan menjurus kepada jenayah perang,” katanya dalam ceramah atas talian #KoyakIsrael, malam tadi.
Bagi Shamsul, Netanyahu sebelum ini memang sengaja memprovokasi masyarakat Palestin dalam setiap peroid beliau sebagai PM Israel.
Terbaharu, katanya parti pimpinan Netanyahu tidak mendapat majoriti dalam pilihan raya umum April lalu dan pemimpin Zionis itu cuba untuk memujuk Ahli Parlimen ekstrem Yahudi seperti Ben Gur yang memperjuangkan pengusiran penduduk Arab Israel yang didakwa tidak setia dengan negara sebagai sekutu dengan melancarkan serangan ke atas Palestin.
Selain itu, Shamsul juga menyarankan agar kempen memburuk-burukkan Israel di media sosial diteruskan dengan #IsraelKoyak yang tular di peringkat antarabangsa.
“Sama-sama kita gerakan jentera media sosial #KoyakIsrael ke seluruh negara dan rantau Asia Tenggara ini.
“Di Palestin mereka menggunakan aplikasi tik tok #SheikJarrah dan lakukan secara menyeluruh dengan rakan-rakan yang lain, sama ada dalam negara atau rantau ini, melalui Instagram atau Facebook dan beri maklumat jelas mengenai keganasan yang dilakukan oleh Israel seperti mana yang ditegaskan.
“Ini (tindakan Israel) merupakan penajajahan, apatheid dan kita sama-sama nyatakan di peringkat antarabangsa hal ini tidak boleh lagi dibenarkan,” katanya.
Di samping itu, Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya itu juga membariskan usaha KEADILAN terutama presidennya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengumpul dana untuk disalurkan ke Palestin dan setakat ini telah berjaya mengumpul RM1 juta untuk diagihkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32172

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mengapa Palestina Disebut Menang Perang Saif Al Aqsha 2021

Mengapa Palestina Disebut Menang Perang Saif Al Aqsha 2021

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 263 hits
Mengapa Palestina khususnya Hamas disebut menang perang padahal jumlah korban di Gaza jauh lebih banyak daripada jumlah korban di Israel Demikian pula kerusakan infrastruktur di Gaza jauh lebih parah daripada di Israel Seperti diketahui kor...
Perang Palestin Istiqamah Jihad Jalan Umat Islam Capai Kemuliaan

Perang Palestin Istiqamah Jihad Jalan Umat Islam Capai Kemuliaan

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 247 hits
Seluruh dunia terhutang budi kepada Palestin kerana jaga maruah Islam BANGI Gerakan Islam Ikatan Muslimin Malaysia merakamkan ucapan tahniah kepada umat Islam di Palestin termasuk pemimpin dan rakyat atas kemenangan besar mereka meruntuhkan...
Mahiaddin Sudah Koyak Ibarat Panglima Perang Serah Senapang Kepada Orang Lain Teruskan Peperangan

Mahiaddin Sudah Koyak Ibarat Panglima Perang Serah Senapang Kepada Orang Lain Teruskan Peperangan

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 131 hits
Petang semalam ketika semua orang ternanti nanti sama ada kerajaan melalui Majlis Keselamatan Negara atau MKN akan melaksanakan PKP penuh atau tidak Menteri Kanan Pertahanan berkaitan keselamatan Ismail Sabri Yaakob memaklumkan bahawa Pejab...
Perang Palestin Mana Suara Cauvinis Cina India

Perang Palestin Mana Suara Cauvinis Cina India

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 201 hits
Hanya kedengaran penghinaan terhadap PM sokong perjuangan Palestin BANGI Sikap membisu wakil parti politik mahupun pertubuhan cauvinis Cina dan India negara ini mengutuk kekejaman rejim pengganas Israel ke atas pejuang Palestin menimbulkan ...
Perang Terbuka Ganjar Pranowo Dan Putri Mahkota Pdip Puan Maharani

Perang Terbuka Ganjar Pranowo Dan Putri Mahkota Pdip Puan Maharani

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 195 hits
Sosok Ganjar yang terlampau kuat di publik menjadi ancaman bagi calon lain Karena akan semakin sulit mengalahkannya
Ikan Apa Pun Boleh Tular Perang Laksa Tunku Azizah Minta Semua Bertenang

Ikan Apa Pun Boleh Tular Perang Laksa Tunku Azizah Minta Semua Bertenang

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 235 hits
Tular baru baru ini mengenai isu laksa Johor dan laksa Kedah yang menjadi perdebatan para netizen di media sosial Masing masing juga tak terlepas berkongsi resepi pelbagai jenis laksa di Malaysia Perdebatan ini memang nyata hangat terutaman...
Fakta Mengenai Perang Siber Yang Perlu Semua Orang Tahu

Fakta Mengenai Perang Siber Yang Perlu Semua Orang Tahu

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 397 hits
Fakta mengenai Perang Siber yang perlu semua orang tahu Assalamualaikum dan salam sejahtera Mungkin ramai yang dah sedia maklum dan mungkin ada yang belum tahu mengenai hebahan tentang Israel bakal memulakan Perang siber sebagai tindak bala...
Pokok Di Hutan Ini Menelan Peralatan Perang

Pokok Di Hutan Ini Menelan Peralatan Perang

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 351 hits
Perang Dunia II memang telah berlalu namun tetap saja meninggalkan bekas yang tidak mungkin dilupakan sebahagian orang sehingga kini Peralatan Perang Dunia ke 2 pun sudah disimpan sebahagian di muzium untuk memperlihatkan betapa pentingnya ...
Pbb Beri Amaran Kemungkinan Perang Habis Habisan

Pbb Beri Amaran Kemungkinan Perang Habis Habisan

papar berkaitan - pada 14/5/2021 - jumlah : 171 hits
GAZA Wakil pengaman Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu di Timur Tengah semalam memberi amaran mengenai perang habis habisan kecuali jika ada gencatan senjata segera selepas pengeboman Israel di Semenanjung Gaza menyaksikan peningkatan dramati...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat