Isu Tiket Kenapa Masih Tiada Jalan Penyelesaian


Hari ni Jamal nak berkongsi sedikit tentang isu yang sentiasa dibangkitkan apabila tiba perlawanan akhir bola sepak. Lebih-lebih lagi bila kejohanan Piala Malaysia yang merupakan penamat musim bagi Liga Malaysia.
Mesti ada je isu penyokong terpaksa bersesak-sesak untuk mendapatkan tiket tapi pulang hampa. Kenapa ye ? Jamal pun kadangkala bingung bila jadi macam ni. Sebab tu kadangkala Jamal malas nak pergi ke stadium kalau perlawanan akhir walaupun team Jamal masuk akhir.
Bukan tak nak menyokong tapi isu ni menyebabkan jelak ke sana.
Jamal rasa banyak perkara yang MESTI diperbetulkan oleh pihak berkaitan. Antaranya ialah :-
1) Agihan tiket di Stadium. Berapa sebenarnya yang dinyatakan penjualan di STADIUM perlu dibentangkan dengan jujur. Dalam media dibagitau hanya 2,000 unit sahaja diberikan pada penyokong yang membeli di stadium. Adakah itu mencukupi ? Memang tak cukup memandangkan ramai penyokong ternantikan detik sejarah ni.
Jika ada diagihkan kepada persatuan penyokong, nilai sebenar perlu dinyatakan. Persatuan juga perlu lebih ADIL untuk mengagihkan kepada penyokong. Jamal rasa elok agihan tiket di stadium dilebihkan sedikit dan agihan kepada persatuan. Maaf kalau Jamal katakan agihan di persatuan pasti tiada audit dan mana mungkin serahan itu boleh dilakukan secara adil.
2) Persediaan untuk hari penjualan tiket. Bagi pasukan yang mempunyai penyokong tegar, puluhan ribuan penyokong akan membanjiri stadium untuk mendapatkan tiket. Jadi pihak stadium kena bersedia dengan situasi ini. Membuka hanya 2-3 kaunter penjualan tiket akan menyebabkan kesesakan dan pasti berlaku masalah lain yang berbangkit.
Mungkin juga penjualan boleh dilakukan mengikut daerah-daerah tertentu berbanding berpusat di stadium utama. Sedikit sebanyak pengagihan lebih adil berbanding menggunakan persatuan penyokong.
3) Promosikan penjualan online. Kita dah masuk abad digital tapi masih ramai yang sanggup beratur panjang berbanding menggunakan kaedah online. Kenapa ye mereka tak sanggup guna online? Bukan semuanya tak celik IT tapi ramai yang mungkin tak percaya lagi dengan kaedah ini. Mungkin promosi berterusan perlu dilakukan bagi mengelakkan pembaziran yang berlaku ketika ini.
Selain bazir kertas mencetak tiket, bazir juga duit menggaji penjaga kaunter dan pekerja. Lepas tu bazir masa lagi. Mungkin era digital perlu diperkenalkan kepada penyokong semua.
4) Kalau ada VIP dapat tiket percuma tu , eloklah pulangkan. Ambil je tiket untuk diri sendiri sahaja. Kalau ada kawan-kawan nak tengok tu minta diorang beli samada di online atau di stadium. Anda mencuri hak penyokong yang bermati-matian beratur tapi akhirnya pulang kosong. Ada tu sanggup tidur di stadium untuk mendapatkan sekeping tiket yang berharga RM50. Bukan murah tu.
Tapi sanggup demi pasukan tersayang.
5) Ulat tiket masih berleluasa. Kenapa berlaku? Penjualan tiket yang tak terkawal pun menjadi punca. Bila dah ada orang boleh beli banyak-banyak memang cepatlah tiket tu habis. Kesian kat penjaga kaunter kena maki hamun tapi mereka mungkin tak dapat nak kawal sampai ada yang beli lebih dari had.
Lebih menyedihkan mereka mencari untung dengan menjual kembali dengan harga lebih tinggi. Cuba anda pergi ke laman webMudah.my dan taip perkataan tiket Piala Malaysia. Dah ada orang tanpa segan silu menjual tiket tersebut di sana. Itu belum lagi ulat yang jual secara offline. Lagilah banyak.
Antara tiket yang telah dijual di Mudah Jadi Jamal rasa pihak terlibat perlu bersedia awal selepas ini. Kita mahu menyokong bola sepak tempatan tapi isu lapuk ini masih berlaku tanpa penyelesaian.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ligakampung.com/blog/isu-tiket-kenapa-masih-tiada-jalan-penyelesaian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Lgbt Di Malaysia Masih Terkawal Mujahid

Isu Lgbt Di Malaysia Masih Terkawal Mujahid

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 260 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan memaklumkan kepada Dewan Rakyat hari ini isu Lesbian Gay Biseksual Transgender di negara ini masih terkawal Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa berkata rakyat negara ini tidak terlalu mu...
Membuat Perbandingan Harga Tiket Kapal Balik Kampung

Membuat Perbandingan Harga Tiket Kapal Balik Kampung

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 557 hits
Ya mari kita membuat perbandingan harga tiket kapal terbang balik raya diantara syarikat penerbangan Air Asia Malindoair dan MAS Sama macam kita kalau nak shopping lah kita kena buat perbandingan harga kalau balik kempung aku tak kesah sang...
Sivarasa Ku Nan Cari Penyelesaian Saman Isu Ceramah Di Masjid

Sivarasa Ku Nan Cari Penyelesaian Saman Isu Ceramah Di Masjid

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 302 hits
Diterbitkan 30 Okt 2018 Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar Sivarasa Rasiah dan bekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sedang mencari penyelesaian terhadap saman yang difailkan oleh ahli parlimen PKR it...
Serah Jawatan Pm Kepada Anwar Tun Masih Main Teka Teki

Serah Jawatan Pm Kepada Anwar Tun Masih Main Teka Teki

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 237 hits
Petikan dari malay mail After I leave my position surely there will be a replacement and if the masses want Datuk Seri Anwar then they have the right to get Datuk Seri Anwar Kenapa Tun kembalikan kepada rakyat sedangkan dalam konsensus meng...
Video Baru 16 Tahun Sudah Jadi Joki Drag Pro Dan Masih Merempit Jalanan

Video Baru 16 Tahun Sudah Jadi Joki Drag Pro Dan Masih Merempit Jalanan

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 551 hits
EZA Wira Atmaja seperti remaja lain di Indonesia kelihatan kecil dan kurus saja walaupun sudah berusia 16 tahun Namun dengan parut besar di tengah tengah muka sudah cukup menggambarkan dia bukan kanak kanak yang hidup bertemankan gajet sepa...
Umno Masih Ada Zahid

Umno Masih Ada Zahid

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 279 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan UMNO masih wujud walaupun Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa parti itu sudah tiada Kan saya ada Nampakkan UMNO masih ada Nampak katanya kepada kumpulan media yang menyer...
Akses Jalan Terputus Longsor Empat Kecamatan Di Sigi Masih Terisolasi

Akses Jalan Terputus Longsor Empat Kecamatan Di Sigi Masih Terisolasi

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 152 hits
Empat kecamatan terdampak bencana alam gempa 7 4 SR di Kabupaten Sigi Provinsi Sulawesi Tengah hingga kini masih terisolasi karena akses jalan terputus akibat hujan deras yang menyebabkan longsoran menutup jalan raya sejak Sabtu
Prabowo Ini Singa Singa Tua Yang Masih Berdiri Semangat

Prabowo Ini Singa Singa Tua Yang Masih Berdiri Semangat

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 182 hits
Berita Islam 24H Pasangan calon presiden Prabowo Subianto Sandiaga Salahuddin Uno mengikuti apel Hari Santri Nasional dan Napak Tilas perjuangan resolusi jihad Kiai Hasyim Asy ari di Lapangan Komplek Pesantren Tebuireng Jombang Jawa Timur T...
Amyra Rosli Amar Baharin Masih Pegang Pada Adat Lakukan Adat Jejak Tanah Pada Anak

Amyra Rosli Amar Baharin Masih Pegang Pada Adat Lakukan Adat Jejak Tanah Pada Anak

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 340 hits
Pasangan selebriti Amyra Rosli dan Amar Baharin baru sahaja melakukan adat jejak tanah pada anak sulungnya Aqeef Anaqi dua hari lepas iaitu pada 22 Oktober 2018 Amar telah memuat naik gambar sekitar majlis adat jejak tanah di laman instagra...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin