Isu Pemain Anak Jati Terengganu Fc Bukan Semua Pemain Muda



Kuala Terengganu: Isu penggunaan pemain anak jati Terengganu FC bagi musim depan terus hangat diperkatakan, kecaman dan kritikan terus dilontarkan dari peminat dan penyokong, tak lupa juga ada yang menyokong dan hanya mengambil langkah menunggu dan lihat apa yang dirancangkan oleh PBSNT/Terengganu FC berhasil atau pun tidak.

Timbalan President PBSNT, YB Ustaz Hishamuddin menerusi facebooknya serba sedikit menerangkan perancangan musim depan dan tentang anak jati..

Rombakan pasukan bola sepak adalah suatu perkara yang normal berlaku untuk mendepani musim yang baharu. Tiada apa yang perlu dipolemikkan. Sewajarnya kita memberikan peluang kepada Ketua Jurulatih yang telah dipilih untuk menentukan pasukan pilihan beliau dalam cabaran musim 2020.

Benar kami ada membuat pemotongan bajet. Benar juga kami ingin memperkenalkan anak jati negeri Terengganu membarisi pasukan utama ini. Semua ini adalah lahir daripada kata sepakat dan usaha antara barisan kejurulatihan dan pengurusan. Tentu sekali untuk melihat kebangkitan pasukan tercinta ini dapat diterjemahkan sebaiknya. Itulah juga impian kami pada tahun 2019. Apakan daya kita gagal menempatkan diri berada antara yang terbaik.

Usaha memperkenalkan anak jati Terengganu juga lahir daripada suara bersama semua pihak. Ketika di awal pembentukan pasukan TFC 2019, kami juga dikecam kenapa abaikan anak jati Terengganu sedangkan pasukan TFC 2, TFC 3 dan TFC 4 begitu cemerlang pada tahun 2018. Kini, kami ambil pandangan tersebut untuk diaplikasikan pada tahun 2020. Nampaknya usaha ini juga dikecam hebat hingga meletakkan anggapan pasukan TFC bakal jatuh ke liga perdana. Tidak mengapa. Semua pihak berhak bersuara dan memberikan pandangan. Bagi peminat yang mengambil sikap positif, kami rakamkan ucapan terima kasih dan setinggi penghargaan. Bagi yang bersikap negatif, kami akan jadikan ia sebagai cabaran yang mesti dibuktikan sebaiknya.




Pemotongan bajet adalah perkara biasa dalam pengurusan mana-mana organisasi apabila perkembangan semasa ekonomi kurang memberangsangkan. Itu komitmen pengurusan. Ia tidak menjejaskan pembentukan pasukan pada masa mendatang. Saya yakin, kombinasi yang disusun oleh pihak kejurulatihan mengimbangi keperluan. Gabungan junior yang terpilih dan senior yang berkualiti disusun sebaiknya oleh Ketua Jurulatih Nafuzi Zain.

Dalam aspek pemain import pula, kedatangan pemain import yang baru diharap mampu memberikan sesuatu yang berharga buat pasukan. Beberapa pemain luar Terengganu juga masih ada. Sasaran jumlah peratus pemain anak jati Terengganu akan dapat dicapai pada musim depan, InsyaAllah.

Ada ketikanya, pasukan kerja TFC serba salah untuk memaklumkan perkembangan semasa pembentukan pasukan. Bukannya apa, nanti dikatakan gempak di awal musim sahaja. Sempena musim 2019, kami berusaha memperkasakan media TFC. Kini kita sudah berjaya menerbitkan paparan video pendek untuk dikongsi bersama peminat dan pelbagai lagi usaha pemerkasaan media. Pada kami, kita satu keluarga. Kalau peminat inginkan kejayaan, demikianlah pihak pengurusan dan kejurulatihan. Semuanya impikan kejayaan cemerlang pasukan.

Bagaimana dengan 2020? InsyaAllah, paparan media tetap akan dilaksanakan sebagaimana 2019. Ia bertujuan untuk ‘entertain’ penaja jika telah memiliki penajaan dan meyakinkan bakal penaja untuk melihat pasukan TFC bekerja dalam mempromosikan kembali syarikat mereka apabila bersama TFC. Jauh sekali untuk berlagak.

Pemakluman melalui laman Terengganu Football Club tentang 12 orang pelepasan pemain pasukan TFC 2019 bertujuan untuk merakamkan penghargaan atas jasa bakti semua rakan pasukan kita pada tahun ini. Dahulu Tuan Haji Irfan Bakti selalu tegaskan kepada saya, dalam dunia bola sepak 'pergi dan datang' adalah suatu perkara lumrah. Saya percaya Nafuzi Zain berusaha menyusun pasukan yang boleh mempamerkan mutu dan kualiti yang diinginkan kejurulatihan. Anda pernah cemuh dan marah sebahagian mereka. Tapi saat berpisah kita semua rasa sayang dan kasih. Ikatlah hubungan persaudaraan dalam hubungan kita ‘keluarga TFC’ walau tahun mendatang kita sudah tidak bersua dan kita juga akan mengikat hubungan persaudaraan dengan rakan baru yang bakal menyertai kita tidak lama lagi.

Kritikan membina amat dialukan buat kami. Tapi jangan ‘gasang’ sangat. Malu ke orang lain bila baca. Sama-samalah kita berusaha untuk melihat TFC melangkah dengan lebih baik dan cemerlang pada musim 2020 nanti. Salah silap yang dilakukan, kami pohon jutaan kemaafan.

#Gambar bersama Partiban hanya sekadar hiasan. Bukan akan kembali dengan TFC. Cuma kenangan. Partiban pernah dikutuk maki dengan dahsyat pada tahun 2018. Tapi akhirnya kita rindu kembali kelibat Partiban pada tahun 2019.

Sumber : FB YB Ustaz Hishamuddin

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/11/isu-pemain-anak-jati-terengganu-fc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hpu Terengganu Fokus Pendidikan Politik Untuk Anak Muda

Hpu Terengganu Fokus Pendidikan Politik Untuk Anak Muda

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 274 hits
Zuraida Md Noor Oleh Fidee AzizKUALA TERENGGANU 25 Oktober Penyatuan PAS UMNO memberi signal kepada semua pihak supaya pendidikan politik terhadap anak muda harus diperkasakan Pengarah Ameerah Terengganu Zuraida Md Noor berkata golongan bel...
Tanda Positif Pemain Muda Terengganu Fc Lee Tuck

Tanda Positif Pemain Muda Terengganu Fc Lee Tuck

papar berkaitan - pada 4/11/2019 - jumlah : 650 hits
KEJAYAAN merangkul trofi dalam Kejohanan Kelab Antarabangsa Sheikh Kamal di Chittagong Bangladesh edisi ketiga kelmarin memberi petanda positif buat skuad Terengganu FC dalam mengharungi kancah Liga Malaysia musim depan Kapten TFC Lee Tuck ...
Dua Bekas Pemain Negeri Dalam Pertimbangan Terengganu Fc

Dua Bekas Pemain Negeri Dalam Pertimbangan Terengganu Fc

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 381 hits
Dua bekas pemain yang berasal dari Terengganu Nor Hakim Hassan dan Arif Fadzillah Abu Bakar berkemungkinan akan menyertai skuad Terengganu FC pada musim hadapan Berdasarkan temubual bersama Bernama Ketua jurulatih Nafuzi Zain menjelaskan TF...
5 Juadah Istana Terengganu Dari Tengku Norziehan Tengku Muda

5 Juadah Istana Terengganu Dari Tengku Norziehan Tengku Muda

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 416 hits
Buat warga Selangor dan Kuala Lumpur kini terdapat pilihan untuk menikmati sajian asli Terengganu di Restoran Gamelan Oasis Square Ara Damansara Petaling Jaya Di antara tarikan makanan di sini Nasi Minyak Terengganu Laksa Merah Gulai Daging...
Janganlah Peram Pemain Muda

Janganlah Peram Pemain Muda

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 405 hits
KEJAYAAN barisan pemain skuad Bawah 18 Tahun negara melayakkan diri ke pentas akhir Kejuaraan Konfederasi Bolasepak Asia 2020 Bawah 19 Tahun sudah pasti menarik minat kelab tempatan untuk menyunting mereka secara serius bagi diserapkan
Menjelang 2021 Semua Isu Besar Selesai Grand Master Design

Menjelang 2021 Semua Isu Besar Selesai Grand Master Design

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 218 hits
Kes 1MDB selesai Halatuju Najib Zahid dikenalpasti mahkamah tentukan Tiada tangan ghaib atau sailang Peralihan kuasa PM Ekonomi kembali memacu Menjelang 2021 juga 1001 kemungkin juga akan berlaku
Terengganu Akan Pastikan Semua Pusat Tahfiz Berdaftar Mb

Terengganu Akan Pastikan Semua Pusat Tahfiz Berdaftar Mb

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 281 hits
Ahmad Samsuri KUALA TERENGGANU 10 November Kerajaan Terengganu melalui Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah Pendidikan dan Pengajian Tinggi akan memastikan semua pusat tahfiz di negeri itu berdaftar dengan badan berautoriti Menteri Besar Tereng...
Kumpulan Berita Tips Awet Muda Sering Disangka Kakak Adik Dengan Sang Anak Ersa Mayori Happy Jadi Ibu Tips Awet Muda

Kumpulan Berita Tips Awet Muda Sering Disangka Kakak Adik Dengan Sang Anak Ersa Mayori Happy Jadi Ibu Tips Awet Muda

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 246 hits
Hohoho selamat malam sesi kali ini akan menjelaskan tentang tips awet muda Kumpulan Berita TIPS AWET MUDA Sering Disangka Kakak Adik dengan Sang Anak Ersa Mayori Happy Jadi Ibu simak selengkapnya LifeStyle Sering Disangka Kakak Adik dengan ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord