Isu Bantuan Bas Pelajar Ebit Lew Mohon Maaf Pada Upsi



Pendakwah bebas, Ebit Lew menyatakan permohonan maaf secara terbuka kepada pihak pentadbiran Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) selepas diminta berbuat demikian oleh Naib Cancelornya Prof Dr Shatar Sabran.

Dia pendedahkan perkara itu melalui satu hantaran di Facebook sekali gus menyatakan permohonan maaf berhubung isu bantuan bas kepada pelajar-pelajar di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) itu sebelum ini.

"Saya mohon maaf pada pihak pentadbiran Upsi terutama vice cancelor Prof Dato' sendiri yang menghubungi pihak saya tadi supaya saya membuat permohonan maaf terbuka.

"Saya minta maaf pada semua adik-adik pelajar universiti lain juga. Saya tengok pelajar macam anak-anak saya sendiri. Saya terpaksa tangguhkan 20 buah bas. Asal saya niat buat semua ini untuk pelajar berdasarkan keluhan saya tanggung dan dengari.

"Sebab dulu saya berhari-hari lapar itu biasa. Saya memang jarang balik kampung sebab tiada duit. Selalu tidur masjid saja dulu. Makan pun tumpang dekat masjid," katanya dalam hantaran tersebut.

Terdahulu, Ebit yang terkenal kerja-kerja kebajikannya itu mengusahakan bas percuma kepada pelajar-pelajar Upsi yang terpaksa pulang semula ke rumah masing-masing selepas pendaftaran masuk secara fizikal ke pusat pengajian itu ditangguhkan susulan penularan wabak Covid-19.

Difahamkan bantuan yang dihulurkan itu tidak dibuat melalui pihak pentadbiran Upsi, sekali gus Ebit memohon maaf dan menyatakan kesilapan pihaknya.

"Saya minta maaf saya salah. Saya cuma membantu. Ramai pelajar dah balik dan ada yang keluarga ambil. Saya cuma siapkan macam bas awam. Syukur bas yang bergerak pun dah sampai selamat. Biasa naik bas bayar tapi kali ini free dan lebih tersusun dan tak perlu nak ke bus stop dan naik train. Saya tangguhkan 20 bas sehingga di beri kelulusan," katanya.

Sementara itu, usaha Malaysiakini untuk mendapatkan penjelasan lanjut pihak Upsi khususnya Dr Shatar tidak berhasil setakat ini.

Dalam perkembangan itu Penyarah Upsi, Dr Rozaimi Ramle dalam hantaran di Facebook tampil menjelaskan perkara sebenar supaya pihak tiada pihak yang salah faham.



Katanya, pihak Upsi tidak menghalang bantuan Ustaz Ebit Lew, malah sangat menghargainya dan berharap agar bantuan kepada pelajar dapat dilakukan demi menjaga kebajikan pelajar.

"Perkara yang pihak pengurusan Upsi minta ialah jika ada apa-apa bantuan yang ingin dihulurkan berkaitan pengangkutan pelajar yang berada di kampus ke kampung halaman mereka biarlah dengan pengetahuan pihak pengurusan.

"Sekurang-kurangnya maklumkan tentang data pelajar yang terlibat, maklumat perjalanan dan destinasi tujuan. Ini penting supaya pergerakan pelajar menaiki bas itu di dalam pengetahuan pihak pengurusan kerana dibimbangi jika berlaku apa-apa kepada pelajar di dalam perjalanan pihak pengurusan akan dipertanggungjawabkan

"Pihak pengurusan hanya minta mereka dimaklumkan tentang perkara ini. Mereka tidak sesekali berniat untuk menghalang bantuan dari Ustaz Ebit atau siapa sahaja," jelasnya.

Tambahnya, penjelasan itu diharap dapat meleraikan sedikit kekeliruan yang timbul.

"Mudah-mudahan penjelasan ini dapat meleraikan sedikit kekeliruan. Kita semua pernah lapar dan susah. Cuma kita perlu kerjasama untuk membantu dan maklumkan maklumat penting kepada pihak yang berkenaan.

"Saya juga berharap agar ustaz Ebit dan pihak lain terus membantu pelajar Upsi dan mahasiswa lain dalam menghadapi situasi sukar ini. Semoga Allah membalas usaha baik ustaz Ebit dan semua pihak yang menghulurkan bantuan kepada mahasiswa kita. Moga Allah berkati kita semua," katanya.

MR :  Kebajikan perlu mengunakan saluran yang betul kalau melibat orang/pihak lain  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2020/10/isu-bantuan-bas-pelajar-ebit-lew-mohon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kontroversi Isu Urus Bas Bawa Balik Penuntut Upsi Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf

Kontroversi Isu Urus Bas Bawa Balik Penuntut Upsi Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 299 hits
KUALA LUMPUR Ustaz Ebit Lew memohon maaf selepas bertindak membawa balik penuntut penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris tanpa kebenaran universiti berkenaan Dalam kenyataannya Ustaz Ebit berkata beliau cuma membantu pelajar menyediakan...
Bantu Pelajar Upsi Terkandas Ebit Lew Mohon Maaf

Bantu Pelajar Upsi Terkandas Ebit Lew Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 323 hits
Pendakwah Ebit Lew membawa pulang pelajar Upsi menaiki bas selepas kerajaan memutuskan pembelajaran IPT dibuat secara atas talian Foto ihsan Facebook Ebit LewKUALA LUMPUR 4 Okt Pendakwah terkenal Ebit Lew memohon maaf kepada Universiti Perg...
Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf Secara Terbuka Kerana Sewa Bas Hantar Pelajar Pulang Ke Kampung

Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf Secara Terbuka Kerana Sewa Bas Hantar Pelajar Pulang Ke Kampung

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 331 hits
Selepas keputusan penangguhan pendaftaran institusi pengajian tinggi Pelajar diminta pulang ke kampung dan rumah masing masing Namun ada sebahagian pelajar yang tidak mampu berbuat demikian oleh kerana kekangan kewangan Ustaz Ebit Liew tamp...
Saya Mohon Maaf Ustaz Ebit Terpaksa Tangguh Bas Percuma Bawa Pulang Pelajar Terkandas Buat Sementara Waktu

Saya Mohon Maaf Ustaz Ebit Terpaksa Tangguh Bas Percuma Bawa Pulang Pelajar Terkandas Buat Sementara Waktu

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 290 hits
807 total views 807 views today Pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew sebentar tadi memohon maaf dan terpaksa menangguhkan sementara waktu khidmat 20 buah bas percuma kepada para pelajar yang terkandas di sebuah universiti dipercayai sementara ...
Hiburan Pelajar Terkandas Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Balik Semula Ke Rumah

Hiburan Pelajar Terkandas Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Balik Semula Ke Rumah

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 445 hits
Gara gara pengumuman saat akhir penangguhan pendaftaran kemasukan pelajar baharu di semua institut pengajian tinggi seluruh negara rakyat Malaysia dilihat telah berganding bahu membantu pelajar yang tidak bernasib baik dari segi kewangan da...
Ebit Lew Bantu Pelajar Ikut Sop Upsi

Ebit Lew Bantu Pelajar Ikut Sop Upsi

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 265 hits
Oleh SAYED HESHAM IDRIS MOHAMMAD Shatar Sabran dan Ebit Lew menghantar pelajar UPSI menaiki bas di Tanjung Malim semalam IHSAN UPSI IPOH Universiti Pendidikan Sultan Idris memberi kebenaran kepada Ebit Lew untuk menghantar pelajar universit...
Naib Cancelor Upsi Di Kecam Kerana Minta Ebit Lew Buat Permohonan Maaf Terbuka

Naib Cancelor Upsi Di Kecam Kerana Minta Ebit Lew Buat Permohonan Maaf Terbuka

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 303 hits
https www kini airnws com Penceramah terkenal Ustaz Ebit Lew memohon maaf kepada Universiti Pendidikan Sultan Idris kerana menyediakan perkhidmatan bas percuma bagi membawa pulang mahasiswa universiti tersebut Katanya menerusi laman Faceboo...
Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Terkandas Pulang Ziarah M Daud Kilau

Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Terkandas Pulang Ziarah M Daud Kilau

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 384 hits
Susulan keputusan Kementerian Pengajian Tinggi menangguhkan pendaftaran kemasukan pelajar baharu di semua institut pengajian tinggi seluruh negara ramai pelajar yang terkandas source
Ustaz Ebit Lew Sedia Bas Percuma Bawa Pelajar Pulang Ke Kampung

Ustaz Ebit Lew Sedia Bas Percuma Bawa Pelajar Pulang Ke Kampung

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 364 hits
NASUHA RAHMAN Memandangkan ramai pelajar IPT yang terkandas berikutan tindakan saat akhir Kementerian Pengajian Tinggi menangguhkan pendaftaran pendakwah terkenal Ebit Lew menyewakan bas khas dan diberikan percuma untuk pelajar pulang ke ka...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al Quran Dan Fardu Ain Tahun 2023

Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah