Isu Air Kelantan Suara Zahid Ibarat Meriam Buluh Kata Ibrahim Ali


agendaily.com17/03/2023
Presiden Putra, Datuk Ibrahim Ali menempelak Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra) menempelak Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, yang kononnya berkata parti – yang kini bergabung bersama DAP di dalam Pakatan Harapan (PH) – boleh menyelesaikan isu air di Kelantan, jika memerintah.

Presiden Putra, Datuk Ibrahim Ali berkata UMNO yang kini bergabung membentuk kerajaan PH-Barisan Nasional (BN) memulangkan royalti kepada rakyat dan kerajaan Kelantan sebelum bercakap soal bekalan air bersih.

Menurut, kenyataan Zahid yang juga Timbalan Perdana Menteri, kerajaan PH-BN mengatakan masalah air Kelantan akan selesai sekiranya BN menang dan kembali memerintah negeri itu disifatkan sebagai ‘meriam buluh ketika waktu berbuka puasa’.

“Saya nak lihat, mampukah Zahid menasihati Perdana Menteri (Datuk Seri Anwar Ibrahim) supaya melunaskan royalti minyak mengikut perjanjian atau sanggupkah terus mengalas dosa yang akan menerima hukuman Allah kelak?

“Walaupun wujud perbedaan politik dan parti…namun hak yang termaktub dalam perjanjian wajib di hormati dan di laksanakan.

“Berjanji apa yang sudah termaktub dalam perjanjian dengan syarat undi UMNO dulu adalah suatu pendustaan yang amat mengaibkan dan memalukan,” katanya berucap merasmikan Persidangan Tahunan Putra Bahagian Pasir Mas di Bunut Susu, Pasir Mas hari ini (17 Mac 2023).

Dua hari lalu, Zahid merayu rakyat Kelantan supaya memberi peluang kepada UMNO untuk tempoh lima tahun pada Pilihan Raya Negeri (PRN) nanti, bagi menyelesaikan masalah bekalan air negeri ini.

Kata Zahid masalah air di Kelantan adalah janji UMNO yang akan diselesaikan sekiranya diberi peluang oleh rakyat.

“Bagi saya di Kelantan, masalah air mesti diselesaikan dan itu adalah janji UMNO dan Barisan Nasional (BN). Dalam keadaan ini, pengundi Kelantan perlu membantu UMNO untuk sekali ini.

“Cuba beri peluang untuk UMNO hanya untuk lima tahun sahaja, jika dirasakan tidak okay, boleh tukar semula,” katanya.

Mengulas lanjut, Ibrahim memberitahu, janji atau sumpah akan menjadi pemimpin bersih dan menolak rasuah lebih baik dan rakyat pasti akan menghargainya.

Katanya yang juga dikenali sebagai Tok Him, budaya janji sudah lapuk dan tidak releven dengan dunia hari ini apabila rakyat sudah bijak membuat penilaian khususnya golongan muda.

“Janji UMNO selama ini sudah bertimbun yang tidak di tunaikan. Apakah… masih tidak sedar bahawa zaman mempersendakan minda rakyat sudah berakhir.

“Dasar UMNO, selagi tidak di beri kuasa mentadbir negeri, tiada pertolongan kerajaan Pusat. Bagi menang UMNO dulu, baru ada pertolongan dan apa jua masaalah untuk di selesaikan. Perkara ini sungguh tidak ada hati budi dan tidak menghormati Perlembagaan negara,” katanya menurut Utusan.

Bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata, Pas tidak mampu untuk membangun negeri tanpa wang atau peruntukan yang cukup kerana mereka tidak mempunyai pemimpin kreativiti dan inovasi.

Katanya, pemimpin Pas lebih suka berceramah dengan ungkapan retorik sepanjang masa walaupun Kelantan mempunyai sumber berpotensi untuk dimajukan.

“Jika dapat royalti minyak pun, belum tentu akan di guna sebaik mungkin untuk kepentingan rakyat,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/03/isu-air-kelantan-suara-zahid-ibarat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kemenangan Besar Kem Zahid Boleh Untungkan Kami Kata Sumber Pn

Kemenangan Besar Kem Zahid Boleh Untungkan Kami Kata Sumber Pn

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 183 hits
freemalaysiatoday com 20 Mar 2023 8 00amMereka berkata Umno telah dihukum yang pengundi tidak berpuas hati pada PRU lalu kerana kepimpinan Ahmad Zahid Hamidi ia mungkin berulang pada PRN akan datang Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengambi...
Isu Royalti Atau Duit Ehsan Kepada Kelantan Terengganu Sekarang Baru Bising

Isu Royalti Atau Duit Ehsan Kepada Kelantan Terengganu Sekarang Baru Bising

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 107 hits
Isu lapuk perjuangan semua parti Semua parti yang ada pada hari ini sudah terlibat dalam tuntutan royalti kononnya hak milik rakyat kelantan dan terengganu Then kemudian ia telah menjadi wang ehsan kepada kerajaan negeri kelantan dan tereng...
Umno Masih Pentas Zahid Najib Kata Penganalisis

Umno Masih Pentas Zahid Najib Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 141 hits
freemalaysiatoday com 23 Mar 2023 11 16amJeniri Amir berkata tiga lantikan ke MKT memberi petunjuk mengenai hasrat untuk mengukuhkan kedudukan Zahid dan menyenangkan hati penyokong Najib Ahmad Zahid Hamidi adalah timbalan kepada Najib Razak...
Lihat Menu Ini Ada Yang Kata Tak Sedap Nanti Jangan Guna Air Oren Ya Sebagai Kuah Nanti Orang Kata Anda Gila

Lihat Menu Ini Ada Yang Kata Tak Sedap Nanti Jangan Guna Air Oren Ya Sebagai Kuah Nanti Orang Kata Anda Gila

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 142 hits
Cuba tengok Menu Rahmah ni Siap sotong lagi Macam ni nak kata berkualiti rendah Macam ni nak kata tekan peniaga Melayu Kerajaan tak wajibkan letak sotong pun Asalkan ada sumber protein Tapi peniaga nak letak sotong sebab apa Sebab dia yakin...
Umno Sedia Terbit Surat Kelulusan Ros Kata Zahid

Umno Sedia Terbit Surat Kelulusan Ros Kata Zahid

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 147 hits
UMNO akan menerbitkan surat daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan yang meluluskan usul tambahan parti itu supaya jawatan presiden dan timbalan presiden tidak dipertanding pada pemilihan tahun ini Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata b...
Dr M Chose Putra As It S An Honest Party Unlike Pas Ibrahim Ali

Dr M Chose Putra As It S An Honest Party Unlike Pas Ibrahim Ali

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 75 hits
Parti Bumiputera Perkasa Malaysia president Ibrahim Ali has taken a swipe at PAS spiritual adviser Hashim Jasin over the latter s remark dismissing former prime minister Dr Mahathir Mohamad s move to join his party Ibrahim in a statement de...
Umno Tak Mahu Jadi Parti Kampung Johan Di Gelanggang Sendiri Kata Zahid

Umno Tak Mahu Jadi Parti Kampung Johan Di Gelanggang Sendiri Kata Zahid

papar berkaitan - pada 13/3/2023 - jumlah : 122 hits
freemalaysiatoday com12 Mar 2023 11 45pmPresiden Umno meminta ahli mengetepikan kepentingan peribadi untuk parti itu menjadi johan dan relevan di peringkat nasional Ahmad Zahid Hamidi berkata kemenangan besar Umno pada PRN Melaka dan Johor ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Vivo Y200i Smartphone Specifications And Prices

Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb