Isteri Tak Nak Lain Cukup Suami Faham Kenapa Tak Bersiap Rumah Bersepah


Kadang-kadang tu, ayat semudah mengucapkan terima kasih kepada isteri dah dapat buat dia rasa cukup bahagia. Biarpun kedengaran ringkas, tetapi impaknya sangat besar untuk emosi seorang isteri yang mungkin sudah terlalu letih dengan bebanan kerja seharian.
Sama ada isteri bekerja atau seorang suri rumah, kedua-duanya tidak mudah. Bukan sahaja penat fizikal, tetapi mental mereka juga sering tercabar dengan pelbagai kerenah anak-anak atau urusan di pejabat. Oleh itu, kata-kata indah yang keluar dari mulut suami umpama ‘penawar’ untuk mengurangkan rasa penat yang mereka alami.

Setiap pasangan yang berkahwin bukan sahaja perlu bersedia untuk hidup berdua tetapi juga mental harus kuat kerana ujian selepas berkahwin berganda daripada ketika kita bersendirian.

Keadaan akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.
Artikel Menarik: [Masak & Bungkus! Ibu Ni Gigih Buat ‘Makanan Kedai’, Baru Anak Nak Makan]
Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri?
Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?
Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelahkanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood. Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua.

Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah.
Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.

Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan.
Suami yang peka dengan keadaan isteri dah tentu akan perasan isterinya berubah. Waktu ini, kalau anda ‘cuit’ sikit emosinya pasti akan menangis.
Anda cubalah tanyakan padanya jika ada apa-apa yang boleh anda bantu. Atau anda pula take over, urutkan badannya. Sebenarnya waktu itu, anda akan mendengar setiap luahan perasaanya.
Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.

Artikel Menarik: [Hari-Hari Tambah Sayang! Amal Doa Romantis Suami Isteri Paling Mudah]
Isteri tak perlukan wang ringgit yang banyak (kalau ada, bonus!) atau dibelikan hadiah-hadiah mewah, cukuplah sekadar anda tanyakan keadaannnya atau bantu dia sedikit sebanyak dalam melakukan kerja rumah.
Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia. Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya.Itu sahaja yang ister mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.

Ajar anak menabung dari kecil, caranya klik SINI

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
 
The post Isteri Tak Nak Lain, Cukup Suami Faham Kenapa Tak ‘Bersiap’ & Rumah Bersepah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/isteri-tak-nak-lain-cukup-suami-faham-kenapa-tak-bersiap-rumah-bersepah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Glglt Kemaiuan Suami Sampai Putus Selepas Bengang Suaminya Bermalam Dirumah Wanita Lain

Isteri Glglt Kemaiuan Suami Sampai Putus Selepas Bengang Suaminya Bermalam Dirumah Wanita Lain

papar berkaitan - pada 8/8/2022 - jumlah : 119 hits
Bila diri sudah dikuasai oleh sikap marah pasti kita akan berbuat sesuatu yang diluar jangkaan sesuatu yang tak pernah dijangkakan Mungkin itulah yang berlaku kepada seorang isteri yang bengang gara gara si suami tidak pulang ke rumah seor
8 Sebab Suami Isteri Bergaduh Dan Cara Nak Selesaikannya

8 Sebab Suami Isteri Bergaduh Dan Cara Nak Selesaikannya

papar berkaitan - pada 6/8/2022 - jumlah : 229 hits
8 Sebab Suami Isteri Bergaduh dan Cara Nak Selesaikannya Ingat tak lagi lagu P Ramlee Sedangkan lidah lagi tergigit apa pula suami isteri Bait lagu tu satu inspirasi yang patut dihayati oleh semua pasangan suami isteri Bergaduh dan konflik ...
Lain Pada Kakak Abang Dia Hat Ni Suami Buat Kejutan Mua Bellaz Nak Kongsi Wajah Anak

Lain Pada Kakak Abang Dia Hat Ni Suami Buat Kejutan Mua Bellaz Nak Kongsi Wajah Anak

papar berkaitan - pada 30/7/2022 - jumlah : 228 hits
Selamat melahirkan anak keempatnya semalam yang diberi nama Nur Aisywara Nealofa MUA yang cukup dikenali MUA Bellaz tampil berkongsi sipi sipi wajah puteri kesayangannya di media sosial Pun begitu kongsi Bellaz lagi tidak mahu menyorok waja...
Suami Boleh Carum Skssr Untuk Isteri Bergelar Suri Rumah Secara Sukarela Bukan Wajib

Suami Boleh Carum Skssr Untuk Isteri Bergelar Suri Rumah Secara Sukarela Bukan Wajib

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 138 hits
Isteri mana yang tidak rasa bahagia dan dihargai bila suami rupanya menyediakan caruman khas sebagai penghargaan kepada dirinya yang bergelar suri rumah Kita sedia maklum wanita bergelar suri rumah biasanya tiada pendapatan tetap Melaksanak...
Hiburan Kami Perlukan Benda Baru Isteri Sedih Suami Kemaruk Main Dating Apps Ada Netizen Back Up Kata Itu Lumrah Lelaki

Hiburan Kami Perlukan Benda Baru Isteri Sedih Suami Kemaruk Main Dating Apps Ada Netizen Back Up Kata Itu Lumrah Lelaki

papar berkaitan - pada 25/7/2022 - jumlah : 266 hits
Baru baru ini tular satu ciapan di Twitter apabila seorang isteri meluahkan rasa kecewa dengan suami kerana tergamak menduakan dirinya dengan bermain cinta online bersama perempuan lain Wanita itu memaklumkan perkara ini baru saja diketahui...
Isteri Berhenti Merungut Hanya Bermodalkan Cacing Suami Bawa Balik Rm30 000

Isteri Berhenti Merungut Hanya Bermodalkan Cacing Suami Bawa Balik Rm30 000

papar berkaitan - pada 24/7/2022 - jumlah : 329 hits
Rungutan isteri kerana suami kerap keluar memancing reda apabila lelaki itu memenangi hadiah utama bernilai RM30 000 pada Pertandingan Memancing Sempena Hari Belia di Tasik Taman Rekreasi Durian Daun di sini hari ini Jika sebelum ini Nordia...
Banyak Cerita Nak Resign Jadi Isteri Rossa Sera Minta Geng Bini Luah Masalah

Banyak Cerita Nak Resign Jadi Isteri Rossa Sera Minta Geng Bini Luah Masalah

papar berkaitan - pada 24/7/2022 - jumlah : 199 hits
Beberapa tahun dicurangi suami sendiri isteri kepada pelawak Shuk Sahar iaitu Rossa Sera sudah semestinya belajar untuk menerima hakikat dengan penuh sabar dan tabah Terbaru difahamkan pemilik nama Rossalennah nbsp Natassyiah nbsp Asshafera...
Template Deboss Untuk Suami Isteri

Template Deboss Untuk Suami Isteri

papar berkaitan - pada 23/7/2022 - jumlah : 116 hits
Hadiahkan Al Quran Deboss untuk pasangan anda Kami sediakan 23 template khas untuk suami isteri yang boleh anda designkan pada cover al quran enuur Template untuk pasangan merupakan permintaan antara yang tertinggi selain untuk diri sendiri...
Amik Kau Isteri Pulas Telinga Suami Leka Menari Dangdut

Amik Kau Isteri Pulas Telinga Suami Leka Menari Dangdut

papar berkaitan - pada 25/7/2022 - jumlah : 253 hits
Seorang wanita berpakaian merah jambu dilihat bergegas naik ke atas pentas lalu berjalan menuju ke arah salah seorang lelaki yang dipercayai suaminya Instagram terangmediaShare on telegramJAKARTA Seorang lelaki yang leka menari irama dangdu...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping