Isteri Sibuk Tapi Suami Biar Je Anak Tak Pedulikan Anak Buat Isteri Kurang Hormat Pada Suami Hati Hati


Sememangnya isteri menyedari akan tanggungjawab dan rasa hormat yang perlu diberikan kepada lelaki bergelar suami. Namun rasa hormat ini semakin lama semakin hilang hanya disebabkan oleh beberapa perkara. Inilah yang selalunya berlaku dalam kehidupan berumah tangga. Anak-anak mula terasa kesannya bila mana suami mula buat perangai dan isteri pula memilih untuk pendamkan sahaja di dalam hati.
Salah satu hal yang membuatkan isteri mula hilang hormat bila suami langsung tidak mengendahkan tanggungjawab menjaga anak-anak. Hal sebegini boleh merencatkan perjalanan rumah tangga yang aman.

 
Perkongsian suami dan bapa ini, Mohd Fhais ini sememangnya tepat. Isteri akan mula kurang rasa hormat hanya disebabkan suami yang mula mengabaikan tanggungjawabnya. Rumahtangga bukan hanya isteri sahaja tetapi suami harus mainkan peranan lebih dalam menjayakannya. Jika suami mula buat hal, isteri mula hilang hormat.
7 Punca Isteri Hilang Rasa Hormat Pada Suami
1 – Tak pandai urus duit
Macam mana isteri nak ada rasa hormat kalau tiap-tiap bulan isteri yang kena tanggung beli beras, sayur, daging, ayam, ikan susu anak dengan baju anak.
Gaji habis bayar hutang tu bukan alasan tuan tuan. Nafkah tu wajib di beri bukan ikut mampu tak mampu. Lagipun duit untuk di urus bukan untuk di habiskan.

2 – Tak pandai urus emosi
Isteri bukan tempat untuk melempias api kemarahan. Isteri layak di beri rasa cahaya kegembiraan. Macam mana nak ada rasa hormat jika suami sendiri tak hormat perasaan isteri.
Suami tak kaya boleh di terima lagi tapi suami yang tak boleh urus emosi ni sangat di benci kerana setiap hari isteri akan alami penderaan emosi yang teruk.

3 – Tak pandai urus masa
24 jam dengan telefon. Mula dengan wasap group lepas tu games, sampai ke sudah berkepit dengan telefon. Masa di rumah bazir macam tu je.
Susah isteri nak hormat suami kalau suami lebih suka berkepit dengan telefon daripada berkepit dengan isteri. Ada masa boleh main games, ada masa kena utamakan keluarga juga. Ingatlah bila susah nanti bukan telefon yang akan bantu tapi isteri juga yang membantu.

4 – Tak membantu urusan rumah
Suami patut jadi tempat isteri mengadu, tempat untuk bergantung harap bila ada masalah bukan sebaliknya. Suami fikir balik rumah nak berehat, nak dengar berita yang indah indah je, tak nak serabut kepala dengan masalah rumah. Salah!
Isteri harapkan suami balik ke rumah boleh membantu. Harap suami ada dapat la berehat sejam dua. Tapi hampeh, makin bertambah kerja ada la, di tambah kena layan suami macam raja pula. Rasa hormat hilang, timbul rasa menyesal pula.

5 – Tak peduli tentang anak
Tak ada isteri yang boleh hormat suami kalau anak sendiri pun tak ambil peduli. Baju anak, makan anak, sekolah anak malah anak sakit pun dia tak peduli. Semua isteri yang urus sendiri.
Buat anak sama-sama tapi yang susah jaga anak isteri seorang. Memang menyinga la kawan tu. Jangan harap la boleh hadir rasa hormat jika begini.

 
6 – Tak peduli tentang isteri
Keperluan isteri tak di penuhi. Kehendak isteri tak di peduli. Semua tentang isteri di anggap remeh! Lagi pandai isteri berdikari lagi hebat pula suami ambil kesempatan.
Bukan setakat isteri hilang hormat malah semakin meluat tengok muka setiap hari. Ini la punca terjadinya pergaduhan setiap hari. Kesian, anak-anak jadi mangsa.
7 – Tak matang
Macam mana nak ada rasa hormat kalau dah lama kahwin pun suami masih lagi tak matang matang. Masih lagi cakap ikut suka mulut, tak pernah nak dengar nasihat, tak pernah nak jaga perasaan isteri.
Malah isteri yang dah banyak menolong pun tak pernah nak tunjuk penghargaan. Masih lagi dengan ideologi orang perempuan buat kerja rumah, lelaki buat kerja berat. Orang perempuan kena layan suami, bukan sebaliknya.

Parah dan padah jika kalian terus begini.
Kahwin ni bukan cuma duduk satu rumah dah kira berkahwin. Kahwin ni kena duduk dalam satu kehidupan. Laki bini kena hidup sama-sama. Bukan kau dengan hidup kau aku dengan hidup aku. Itu lebih baik jangan kahwin.
Nak isteri hormat kita? Mudah je, hormati la mereka dan mereka pun akan hormati kita. Tak susah pun!
 
The post Isteri Sibuk Tapi Suami Biar Je Anak, Tak Pedulikan Anak Buat Isteri Kurang Hormat Pada Suami, Hati-Hati! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/isteri-sibuk-tapi-suami-biar-je-anak-tak-pedulikan-anak-buat-isteri-kurang-hormat-pada-suami-hati-hati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Kelakar Boleh Buat Isteri Gembira Tapi Kadang Kadang Sakit Hati

Suami Kelakar Boleh Buat Isteri Gembira Tapi Kadang Kadang Sakit Hati

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 346 hits
Benarlah isteri sukakan suami yang pandai melawak dan kelakar Biasanya suami begini pandai bergurau dan ambil hati isteri ketika merajuk Tetapi mereka juga ada sifat tanggung jawab yang tinggi serta serius dalam sesetengah hal Bagi yang men...
Gugurnya Air Mata Isteri Anak Arwah Suami Cukup Baik Di Mata Kami Sekeluarga

Gugurnya Air Mata Isteri Anak Arwah Suami Cukup Baik Di Mata Kami Sekeluarga

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 673 hits
Majlis pengebumian Pegawai Komando 11 Rejimen Gerup Gerak Khas Mejar Mohd Zahir Armaya di Tanah Perkuburan Islam Tambun dilaksanakan dengan penuh adat istiadat ketenteraan pasukan itu bermula pada jam 7 45 pagi tadi Mohd Zahir 36 menghembus...
Hutang Punya Pasal Isteri Tergamak Upah Hitman Bunuh Bakar Suami Dan Anak Tiri Dalam Kereta

Hutang Punya Pasal Isteri Tergamak Upah Hitman Bunuh Bakar Suami Dan Anak Tiri Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 383 hits
Dilaporkan dua mayat ditemukan dalam sebuah kereta terbakar di Sukabumi Jawa Barat Indonesia pada Ahad lalu Penduduk tempatan yang terkejut melihat kejadian tersebut telah melaporkan kepada pihak polis Dipercayai penduduk juga melihat terda...
Isteri Jarang Sangat Tak Serabai Kalau Bersiap Suami Snaplah Gambar Untuk Kenangan Anak Anak

Isteri Jarang Sangat Tak Serabai Kalau Bersiap Suami Snaplah Gambar Untuk Kenangan Anak Anak

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 675 hits
Sekeping gambar menceritakan segala galanya Apa yang dikongsikan Hanis Zalikha ini ada benarnya Rakamlah seberapa banyak gambar sebagai kenangan dan tatapan anak anak Perkongsian Hanis ini mungkin turut dirasai para ibu ibu yang lain Mungki...
Suami Ceraikan Isteri Culas Bayar Nafkah Anak Tetapi Bila Bekas Isteri Dah Kaya Dia Sanggup

Suami Ceraikan Isteri Culas Bayar Nafkah Anak Tetapi Bila Bekas Isteri Dah Kaya Dia Sanggup

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 438 hits
The ReporterSudahlah tergamak menceraikan isterinya semata mata untuk bersama perempuan lain lelaki ini tergamak pula merampas tiga anak anaknya dari jagaan bekas isteri dengan cara yang sangat keji Malah dia tergamak membuat laporan palsu ...
Aulia Kesuma Wanita Cantik Keibuan Tapi Sadis Habisi Suami Dan Anak Tiri Demi Bayar Utang

Aulia Kesuma Wanita Cantik Keibuan Tapi Sadis Habisi Suami Dan Anak Tiri Demi Bayar Utang

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 364 hits
Aulia Kesuma bisa dibilang adalah wanita yang cantik dan keibuan Akan tetapi di balik rupanya yang menawan ternyata ada jiwa yang sadis hingga tega membunuh orang bahkan menghilangkan nyawa orang terdekatnya Aulia Kesuma tega menghabisi sua...
Wanita Tabah Ditendang Suami Jangan Tanya Mengapa Lama Lama Isteri Hilang Hormat

Wanita Tabah Ditendang Suami Jangan Tanya Mengapa Lama Lama Isteri Hilang Hormat

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 336 hits
Bila hati terluka dengan suami maka perempuan mudah mengalirkan air mata kerana jiwanya sangat rapuh dengan kekasaran yang dilakukan oleh kaum lelaki Ada ketikanya mereka terpaksa dilihat kuat dan nampak berani demi anak anak tercinta Tapi ...
Sebelum Habisi Suami Dan Anak Tiri Aulia Sempat Dinasihati Orang Tuanya Tapi Diabaikan

Sebelum Habisi Suami Dan Anak Tiri Aulia Sempat Dinasihati Orang Tuanya Tapi Diabaikan

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 261 hits
Tersangka Aulia Kesuma alias AK otak pembunuhan suaminya Edi Chandra Purnama alias Pupung Sadili dan anak tirinya M Adi Pradana alias Dana mengaku sempat ingin bunuh diri karena terlilit utang hingga Rp 10 miliar Pernyataan tersebut disampa...
Kita Doa Peneman Hidup Sorang Je Tapi Allah Bagi Dua Niena Azman Akui Hidup Makin Sibuk Sejak Ada Anak

Kita Doa Peneman Hidup Sorang Je Tapi Allah Bagi Dua Niena Azman Akui Hidup Makin Sibuk Sejak Ada Anak

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 485 hits
Bergelar ibu membuatkan hari hari seorang ibu menjadi semakin sibuk Balik sahaja daripada kerja di pejabat masa dan tumpuan difokuskan kepada anak pula Tiada istilah masa untuk diri sendiri namun menggembirakan kerana punya permata hati Ini...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya