Isteri Di Gantung Tak Perlu Melatah Dan Terimalah Hakikat Umno Maran Dah Tak Perlukan Orang Seperti Kamu Lagi Cmk


 

MARAN - Calon Perikatan Nasional (PN) bagi kerusia Parlimen Maran Datuk Seri Ismail Muttalib digesa 'cermin diri' dulu sebelum mendawa tidak wajar UMNO menggantung isterinya.
Pada Isnin, dua Ketua Wanita UMNO Bahagian digantung sementara atas dakwaan terbabit secara langsung atau tidak langsung menyokong calon parti lawan pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata penggantungan Ketua Wanita UMNO Bahagian Arau Datin Seri Shamsiah Yasin dan Ketua Wanita UMNO Bahagian Maran Datin Seri Fatimah Kassim itu, dibuat selaras dengan Fasal 10.15 Perlembagaan UMNO.
Mengulas lanjut mengenai perkara itu, aktivis masyarakat Mohd Shukri Mohd Ramli atau lebih dikenali sebagai Blogger Cucumatkilau berkata, beliau tidak terkejut dengan penggantungan itu, kerana keputusan itu memang seqajarnya dibuat pada masa ini.
"Dato' Mail dah umum lawan UMNO atas tiket PN. Isteri beliau pula ikut ke sana sini membantu beliau. Maka atas alasan apa lagi mahu dia dikekalkan?.
"Amat tidak logik, suami PN isteri BN dan mereka tidur sebantal. Jika dibiarkan, sudah pasti habis rahsia calon BN yang melawan suaminya akam didedahkan. Tambahan pula isterinya ada access data UMNO Maran itu sendiri," dakwa Shukri.
Maka, katanya amat bahaya jika dibiarkan, kerana ia boleh memakan diri. Sesuailah jawatan Ketua Wanita UMNO Maran itu digantung.
Malah dakwa beliau lagi, selama ini pun sebagai ketua beliau lebih banyak menjauhkan diri daripada program parti, anjur program atas nama NGO dan sebagainya.
"Bayangkan, si suami lawan Ketua UMNO Bahagian Maran, isteri pula bantu suami berkempen untuk suami. Ketua Wanita UMNO jenis apa kalau macam ni.
"Maka, eloklah digantung supaya mereka berdua sedar diri yang UMNO sudah tidak perlukan lagi pengkhianat parti seperti itu. Konon, demi maruah. Maruah apa lagi yang kamu ada bila khianat kepada parti yang telah mengangkat kamu sejak sekian lama?," tambah Shukri lagi.
Beliau juga berharap, Ismail kekal bersama PN dan tidak melompat ke sama sini lagi jika tidak jadi calon pada pilihan raya umum akan datang.
"Orang yang pentingkan diri seperti ini memang patut diajar. Selama empat penggal mendapat segalanya daripada UMNO, tiba-tiba bila tidak dicalonkan dia merajuk dan tanding atas kerusi lawan.
"Sedarlah sikit, pembangunan di Maran sudah lama ketinggalan sejak beliau menjadi wakil rakyat di sini. Apa yang beliau bawa unruk kesejahteraan rakyat Maran?. Nak hospital pun entah berapa kali janji, pecah tanah dan dakwa bajet sudah ada. Tapi, hakikatnya sekadar omongan kosong belaka, untuk meraih undi.
"Begitu juga peluang pendidikan dan pekerjaan.. Berapa buah kilang industri dan Insiltitusi Pengajiam Tinggi (IPT) yang dibawa ke Maran?. Pasaraya besar seperti Mydin pun lepas ke Bandar Jengka.
"Maran kekal dicop sebagai bandar mati walau pun ada susur keluar LPT. Bayangkan sebelum jam 12.00 tengah malam, semua pam minyak sudah tak beroperasi lagi hingga menyusahkan pelancong yang datang ke sini.
"Nama saja Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), projek terbengkalai ditengah bandar Maran (sebelah TMG)A pun gagal dipulihkan hingga menyusahlan pembeli yang sudah lama potong gaji, malah ada yang muflis," dakwa Shukri lagi.
Justeri katanya, pengundi Parlimen Maran harus berani menolak pemimpin 'gila kuasa' seperti ini. Tunjukkan jalan pulang buat Ismail Muttalib, bahawa era beliau sudah berakhir.
"Cukup-cukuplah empat penggal kamu menjadi Ahli Parlimen Maran. Berilah peluang orang muda pula tentukan masa depan Maran. Ini masanya, nak tunggu bila lagi? Takkn nak berkuasa sampai ke hujung nyawa?.
"Saya menyeru warga Parlimen Maran memberi sokongan padu kepada calon Bariaan Nasional (BN) iaitu Dato' Sri Hjh Shahaniza Shamsuddin untuk jadi wakil rakyat pula.
"Sudah-sudahlah terpedaya dengan janji kosong orang lama. Beri peluang kepada Dato' Ha mengubah Maran supaya menjadi daerah yang lebih maju dan membangun selepas ini. Ingat, undi BN pangkah dacing," katanya lagi.
Kerusi Parlimen Maran turut ditandingi oleh calon Pakatan Harapan (PH) dan seorang lagi calon bebas. Namun, mata rakyat kini lebih tertumpu kepada pertembungan Dato' Ha (BN) dan Dato' Mail (PN). Buatlah pilihan yang bijak demi masa depan anda dan generasi akan datang. #PahangDaily

http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/11/isteri-di-gantung-tak-perlu-melatah-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ismail Tindakan Umno Gantung Keahlian Isteri Seolah Olahnya Kita Tiada Maruah

Ismail Tindakan Umno Gantung Keahlian Isteri Seolah Olahnya Kita Tiada Maruah

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 111 hits
MARAN Calon Perikatan Nasional untuk Parlimen Maran Datuk Seri Ismail Abdul Muttalib menasihatkan pimpinan tertinggi UMNO agar lebih berhati hati dalam membuat keputusan susulan penggantungan isterinya Datin Seri Fatimah Kassim sebagai Ketu...
Cmk Dedah Pas Minta Beliau Bertandiing Di Prk Dun Chini Ketika Parti Itu Dan Umno Bersama Mn

Cmk Dedah Pas Minta Beliau Bertandiing Di Prk Dun Chini Ketika Parti Itu Dan Umno Bersama Mn

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 133 hits
KUANTAN Blogger kontroversi yang juga aktivis masyarakat Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini mendedahkan bahawa beliau bertanding bebas pada Pilihan Raya Kecil DUN Chini pada Julai 2020 atas perkenan PAS Beliau berkata ketika itu PAS dan UMNO m...
Pru 15 Umno Menggantung Sementara Jawatan Ketua Wanita Arau Dan Maran

Pru 15 Umno Menggantung Sementara Jawatan Ketua Wanita Arau Dan Maran

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 107 hits
KUALA LUMPUR Ketua Wanita UMNO Bahagian Arau dan Maran digantung sementara bagi keseluruhan jawatan di peringkat Cawangan dan Bahagian Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata penggantungan terhadap Ketua Wanita UMNO Bahagian A...
Satu Hari Nanti Saya Nak Pimpin Umno Jadi Pm Anda

Satu Hari Nanti Saya Nak Pimpin Umno Jadi Pm Anda

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 79 hits
malaysiakini comCalon Parlimen Khairy Jamaluddin berkata kawasan Parlimen itu pada masa depan akan diwakili presiden Umno dan perdana menteri jika dia menang dalam PRU kali ini Namun Khairy menegaskan cita citanya itu bukanlah selepas PRU15...
No Rift In Umno I Don T Have Problems With Zahid Says Ismail

No Rift In Umno I Don T Have Problems With Zahid Says Ismail

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 176 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob meeting some of the people who attended the Kenduri Rakyat reception in Kampung Bohor Baharu Kuala Bera today BERA Prime Minister Ismail Sabri Yaakob today dismissed alleged talks by Barisan Nasional polit...
Umno Bn Pn Bukan Pilihan Untuk Kestabilan

Umno Bn Pn Bukan Pilihan Untuk Kestabilan

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 65 hits
Umno BN bukan pilihan untuk kestabilanPosted By on November 07 2022Pengundi yang akan memilih kerajaan pada 19 November ini diperingatkan sekiranya mahu Malaysia pulih maka Umno BN bukanlah pilihan wajar kerana parti itu tidak akan mendapat...
Rentasan 1247 Kini Wujud Usaha Luluskan Projek Berbilion Ringgit Dengan Segera Kepada Kroni Umno

Rentasan 1247 Kini Wujud Usaha Luluskan Projek Berbilion Ringgit Dengan Segera Kepada Kroni Umno

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 119 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1247 1 UNDI PH UNTUK KEMAKMURAN BERSAMA 2 KERAJAAN PERALIHAN TIDAK BOLEH ANUGERAH TENDER 3 ADAKAH FITNAH MENJADI ASAS KEMPEN PN Layari kami untuk mendapat berita dan isu semasa di Malaysia Berita Politik Politik Malay...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang