Cmk Dedah Pas Minta Beliau Bertandiing Di Prk Dun Chini Ketika Parti Itu Dan Umno Bersama Mn



KUANTAN - Blogger kontroversi yang juga aktivis masyarakat, Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini mendedahkan bahawa beliau bertanding bebas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Chini pada Julai 2020 atas perkenan PAS.
Beliau berkata, ketika itu PAS dan UMNO masih bersama dalam Muafakat Nasional (MN).
"Selepas saya umum tanding bebas di PRK DUN Chini, saya telah dihubungi oleh beberapa orang pemimpin PAS setempat. Saya dipanggil mengadakan pertemuan sulit di sebuah rumah di Chini.
"Bukan sekali, tiga kali pertemuan dibuat. Saya sempat berjumpa dengan pimpinan PAS yang terdiri daripada pemuda dan muslimat," kata Shukri.
Pada pertemuan itu, PAS mahu saya bertanding bebas dan mereka akan menyokong saya dengan memberi undi.
"Mereka dakwa PAS ada lebih 6,000 undi dan jika ia diberikan kepada saya, mungkin boleh menang atau dapat balik deposit.
"Saya tanya kenapa suruh saya tanding, mereka kata kecewa dengan tindakan Datuk Najib tak beri laluan kepada PAS untuk bertanding. Sedangkan calon BN (Shahrim) ketika itu ada banyak masalah teknikal.
"PAS ada calon wibawa dan jika menang kerusi DUN Chini akan kekal ditangan PAS pada PRU-15. Sebab itu bila BN tak bagi PAS perlu letak calon bebas," katanya.
Akibat percaya dan termakan dengan kata-kata pemimpin PAS terbabitlah saya akhirnya bersetuju tanding bebas di PRK DUN Chini.
"Bayangkan, awal pagi hari pencalonan mereka sudah datang ke homestay tempat saya tinggal di sana. Alasannya takut saya lari jika BN tawarkan wang supaya saya tarik diri.
"Mereka follow saya sampai ke pusat penamaan calon. Satu kereta unit amal PAS dan satu dibelakang. Sampai pusat penamaan calon barulah mereka beredar, takut penyokong UMNO atau media nampak", tambah Shukri lagi.
Menurut Shukri, beliau masih ingat kata-kata akhir perjanjian yang dibuat iaitu jika saya menang, saya kena umum masuk PAS.
"Kemudian, pada PRU-15 saya perlu kosongkan kerusi itu untuk beri laluan kepada calon PAS di situ pula. Mereka kata jika tak mennag pun, kena turunkan majoriti undi BN supaya PAS boleh melobi kerusi itu untuk PRU-15.
"Minggu pertama kempen mereka masih jumpa saya secara sulit lagi, tapi minggu kedua terus hilang dan mesej terakhir yang saya terima perjanjian itu batal sebab Hj Hadi (Presiden PAS) suruh undi BN. Semua ahli perlu wala' dengan keputusan pucuk pimpinan parti. Akhirnya saya dibiarkan terkapar-kapar di Chini. Mereka sudah cabut dan entah ke mana hingga ke hari ini," tambah Shukri lagi.
Pada PRK itu,  Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) itu, dengan majoriti besar 12,650 undi.
BN diwakili calonnya, Mohd Sharim Md Zain, meraih 13,872 undi, mengatasi dua calon Bebas iaitu Tengku Datuk Zainul Hisham Tengku Hussin dan Mohd Shukri Mohd Ramli, masing-masing memperoleh 1,222 dan 137 undi.
Apa yang beliau dedahkan ini bukti kukuh, PAS sudah khianat kepada UMNO Pahang sejak 2020 lagi. Mereka lebih pentingkan kuasa, dan tidak akur dengan arahan pucuk pimpinan parti.
Inilah kenyatana yang perlu dilalui oleh BERSATU selepas ini. Ketika berbaik pun PAS boleh bertindak sedemikian rupa, maka tidak pelik bila sudah berbalah, mereka jadi lain macam.
Oleh itu, rakyat Pahang berhati-hatilah dengan tindak tanduk parti yang hanya menggunakan Islam untuk meraih undi, walhal sebaliknya apa yang mereka cakap selama ini dusta belaka. Lihat sahaja isu pramugari bertudung, isu RUU355. Apa jadi?
Ada mereka angkat? Sedangkan mereka sama-sama berada dalam kerajaan pusat. Inilah bukti PAS sudah jauh menyimpang dari landasan perjuangan Islam sebrnarnya seperti zaman Allahyarham Tok Guru Nik Aziz. Maka itu, ayuh bangkit dan ubahlah demi kestabilan dan kemakmuran untuk masa depan generasi akan datang. #PahangDaily


http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/11/cmk-dedah-pas-minta-beliau-bertandiing.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadilah Negarawan Ahli Parti Akan Ikut Kalau Itu Dapat Keluarkan Mereka Dari Kemelut

Jadilah Negarawan Ahli Parti Akan Ikut Kalau Itu Dapat Keluarkan Mereka Dari Kemelut

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 87 hits
Malaysia pada pasca Pilihan Raya Umum ke 15 ini memerlukan pemimpin yang bersifat negarawan dalam menyelesaikan kebuntuan pembentukan Kerajaan Persekutuan Bekas Menteri Luar yang juga mantan ahli majlis tertinggi Umno Tan Sri Syed Hamid Alb...
Parti Bumi Kenyalang Chief Detained Over Protest Against Pas

Parti Bumi Kenyalang Chief Detained Over Protest Against Pas

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 107 hits
Police arrest Parti Bumi Kenyalang president and 3 others11 15am Police have arrested Parti Bumi Kenyalang president Voon Lee Shan and three others last night over a protest against PAS in Sarawak According to Dayak Daily police picked up t...
Police Block Group Marching Towards Umno Hq And In Kuching A Group Displays Anti Pas Stance

Police Block Group Marching Towards Umno Hq And In Kuching A Group Displays Anti Pas Stance

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 84 hits
Group in Kuching displays anti PAS stance8 56pm Amid reports that Gabungan Parti Sarawak is sticking to its decision to back Perikatan Nasional to form the federal government a group of locals in the state s capital city has taken up an ant...
Satu Penghormatan Cha Eunwoo Dedah Sikap Baik Lee Jongsuk Ketika Penggambaran Filem Decibel

Satu Penghormatan Cha Eunwoo Dedah Sikap Baik Lee Jongsuk Ketika Penggambaran Filem Decibel

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 126 hits
Tak lama lagi penonton akan dapat lihat gandingan Lee Jong suk bersama Cha Eun woo dalam filem Decibel ARTIKEL BERKAITAN Terbaru pada 7 November sidang media untuk filem Decibel telah diadakan di Seoul dan dihadiri pelakon utama seperti Kim...
Pas Umno Paling Teruk Berpecah Pru 15

Pas Umno Paling Teruk Berpecah Pru 15

papar berkaitan - pada 11/11/2022 - jumlah : 88 hits
Pas Umno paling teruk berpecah PRU 15Posted By on November 10 2022Pilihan Raya Umum ke 15 boleh memberi kelebihan kepada Pakatan Harapan kerana parti lawan yang utama seperti Umno dan Pas berpecah begitu teruk Hal itu kerana kata Presiden A...
Ketika Itu Bayi Sedang Tidur Pengasuh Nekad Redah Asap Untuk Selamatkan Bayi 3 Bulan

Ketika Itu Bayi Sedang Tidur Pengasuh Nekad Redah Asap Untuk Selamatkan Bayi 3 Bulan

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 72 hits
Seorang pengasuh nekad meredah asap tebal sambil mendukung bayi lelaki berusia tiga bulan bagi menyelamatkan diri dalam kejadian kebakaran rumah di Jalan Raja Muda Musa yang terletak berhampiran pintu gerbang Kampung Baru di sini malam ini ...
Anwar Ibrahim Tegaskan Kluster Mahkamah Pemimpin Umno Tidak Akan Terlepas Apabila Parti Bergabung

Anwar Ibrahim Tegaskan Kluster Mahkamah Pemimpin Umno Tidak Akan Terlepas Apabila Parti Bergabung

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 266 hits
Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim berpuas hati dengan rundingan yang dibuat bersama tujuh wakil Barisan Nasional pada pertemuan di Hotel Seri Pacific di sini hari ini
Umno Bukanlah Kawan Semasa Bersatu Dan Pas Memerlukan

Umno Bukanlah Kawan Semasa Bersatu Dan Pas Memerlukan

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 127 hits
UMNO SANGGUP jadi pengkhianat SANGGUP tidak menyokong Semata mata kerana sendiri gagal Ismail Sabri bukan tidak kenal Muhyiddin dan Hadi malah dia diangkat menjadi seorang PM secara lancar dan padu oleh sokongan mereka BERSATU dan PAS boleh...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11