Isteri Alami Alahan Masa Hamil Itu Biasa Suami Kena Ambil Kisah Supaya Isteri Rasa Tak Terbeban


Setiap pasangan berkahwin tentu mengimpikan zuriat sebagai pelengkap keluarga. Tapi bukannya sudah berkahwin tu Allah janjikan terus dapat zuriat, bila tiba masa dan saatnya rezeki itu pasti datang. Jadi yang belum dikurniakan zuriat lagi jangan putus asa dan terus berdoa, usaha dan tawakal seperti kata Hammad Zamakhshari atau lebih dikenali sebagai Bengah Seorang abang yang kisahnya bersama adik istimewanya, Afiatul sering mendapat perhatian ramai.

Dalam perkongsian di laman Instagram miliknya, Bengah menyatakan tiada suplemen yang diambil untuk mendapatkan zuriat bersama isteri tercinta Cik Bunga yang telah dinikahi sejak penghujung tahun 2017. Apa yang dilakukan adalah berdoa, usaha dan tawakal.
“Bunga untuk Cik Puan Bunga
“Isteri dengan nada macam nak marah bercampur gembira dapat hadiah bunga dari suami.. Abang tak tahu nak ungkap dengan kata kata untuk Nur.. jadi abang pilih bunga sebagai penganti kata kata manis abang ni. Bunga Ros bau harum manis sikit dapatlah sampaikan perasaan abang pada Nur..
“Tak ada supplement apa apa yang kami ambil.. sebab ramai bertanya Bengah. satu yang Bengah tak pernah berhenti ialah berDOA. Apa sahaja doa.. berdoa bukan selepas habis solat sahaja. Minta je di doakan walau dari siapa pon. bersedekah pon salah satu asbab.. dan Bengah bersedekah pon Bengah minta di doakan elok elok. DOA, USAHA DAN TAWAKAL.. jangan malu minta pada Allah SWT. sampai masanya akan tiba.. rasa nak nangis pon ada sebab gembira dan bersyukur ya amat. Tuhan je tahu perasaan ni.
“Pada yang belum mendapat cahaya mata.. Bengah doa kan anda semua akan sampai masanya nanti kelak! dan diwaktu yang ada ni.. bercinta dan berkasih sayang sesame pasangan.
“Terima kasih banyak sebab bagi ucapan yang baik baik dan doa dekat komen. banyak sangat kalau nak reply! Kali terakhir dapat komen banyak ni masa awal perkahwinan haritu. tu jela.
“Bengah seronok dapat doa yang baik baik dari korang. semoga kebaikan yang di doakan ni berbalik kepada kalian semua.. Amin Allahumma Amin.
“Jangan berhenti berdoa! jangan malu nak minta doa dari orang! Jangan kedekut nak buat baik! Selalu lah bersedekah.. walaupon senyuman
“Bersyukur dengan nikmat yang ada diberi ini semuanya tetap ALLAH HUAKBAR!”

View this post on Instagram
Bunga untuk Cik Puan Bunga . Isteri dengan nada macam nak marah bercampur gembira dapat hadiah bunga dari suami.. Abang tak tahu nak ungkap dengan kata kata untuk Nur.. jadi abang pilih bunga sebagai penganti kata kata manis abang ni. Bunga Ros bau harum manis sikit dapatlah sampaikan perasaan abang pada Nur.. . Tak ada supplement apa apa yang kami ambil.. sebab ramai bertanya Bengah. satu yang Bengah tak pernah berhenti ialah berDOA. Apa sahaja doa.. berdoa bukan selepas habis solat sahaja. Minta je di doakan walau dari siapa pon. bersedekah pon salah satu asbab.. dan Bengah bersedekah pon Bengah minta di doakan elok elok. DOA, USAHA DAN TAWAKAL.. jangan malu minta pada Allah SWT. sampai masanya akan tiba.. rasa nak nangis pon ada sebab gembira dan bersyukur ya amat. Tuhan je tahu perasaan ni. . Pada yang belum mendapat cahaya mata.. Bengah doa kan anda semua akan sampai masanya nanti kelak! dan diwaktu yang ada ni.. bercinta dan berkasih sayang sesame pasangan. . Terima kasih banyak sebab bagi ucapan yang baik baik dan doa dekat komen. banyak sangat kalau nak reply! Kali terakhir dapat komen banyak ni masa awal perkahwinan haritu. tu jela. . Bengah seronok dapat doa yang baik baik dari korang. semoga kebaikan yang di doakan ni berbalik kepada kalian semua.. Amin Allahumma Amin. . Jangan berhenti berdoa! jangan malu nak minta doa dari orang! Jangan kedekut nak buat baik! Selalu lah bersedekah.. walaupon senyuman . Bersyukur dengan nikmat yang ada diberi ini semuanya tetap ALLAH HUAKBAR! . #AbangYangPenyayang . . . : @aleeyafloristandgifts : @aleeyafloristandgifts : @aleeyafloristandgifts
A post shared by Hammad Zamakhshari (Bengah) (@makhlokmacho) on Sep 16, 2019 at 9:52am PDT

Turut gembira dengan perkhabaran tersebut, warga net yang menjadi pengikut Bengah mengucapkan tahniah atas kehamilan isteri tercinta.



 
Dalam satu posting yang lain di Instagram, Bengah turut berkongsi tentang alahan yang dialami oleh isterinya.
“Morning Sickness Lelaki Is Real!
“Sebelum ni Bengah memang pernah alami pagi pagi yang memualkan tekak. mungkin sebab faktor berhenti minum kafein? dah bertukar kepada teh masih belum biasakan lagi.
“Puan Bunga Tak Boleh Bau Masakan Goreng”
“Yang ni tak rumit bagi Bengah sebab.. abang senang je dengan apa jua juadah yang dimakan KECUALI bawang! tapi nampak juga perubahan pada isteri.. kesian juga kat dia ada makanan kegemaran yang tak boleh dia nak makan sebab bau.
“Perubahan hormon badan yang paling kelakar ialah bau pomade rambut suami dia ni tak boleh nak bau!  nasib la rambut ni boleh sikat tepi. tanya dengan Mak dulu.. Mak cakap tengok pada tuan badan tapi berbulan juga la proses mual. Mak mertua pula cakap.. bau goreng dan masakan ni yang boleh buatkan mual tekak.
“Inilah pengalaman baru Bengah.. banyak kerenah dan perangai isteri yang nak kena layan. istimewanya insan yang bergelar IBU ni.. dia sakit perut, dia mual, dia tak boleh bau itu ini, dia tak boleh buat kerja berat.. tapi dia sibuk juga nak buat!
“Bila dengar isteri cakap dengan baby dalam perut.. “Baby kuat tau baby. jangan buang makanan keluar baby kena membesar kuat” dulu baby tu gelaran kat suami. apa ni cakap dengan perut? suami ada sini ni.
“Buat masa ni isteri tak mengidam apa apa.. kata isteri perasaan.. TERINGIN NAK MAKAN AISKRIM ROTI. Suami akan usaha dapatkan ada misi misi lagi ke lepas ni? semoga semua urus ini dipermudahkanNya.. amin

View this post on Instagram
Morning Sickness Lelaki Is Real! . Sebelum ni Bengah memang pernah alami pagi pagi yang memualkan tekak. mungkin sebab faktor berhenti minum kafe? dah bertukar kepada teh masih belum biasakan lagi.. . “Puan Bunga Tak Boleh Bau Masakan Goreng” . Yang ni tak rumit bagi Bengah sebab.. abang senang je dengan apa jua juadah yang dimakan KECUALI bawang! tapi nampak juga perubahan pada isteri.. kesian juga kat dia ada makanan kegemaran yang tak boleh dia nak makan sebab bau. . Perubahan hormon badan yang paling kelakar ialah bau pomade rambut suami dia ni tak boleh nak bau! nasib la rambut ni boleh sikat tepi. tanya dengan Mak dulu.. Mak cakap tengok pada tuan badan tapi berbulan juga la proses mual. Mak mertua pula cakap.. bau goreng dan masakan ni yang boleh buatkan mual tekak. . Inilah pengalaman baru Bengah.. banyak kerenah dan perangai isteri yang nak kena layan. istimewanya insan yang bergelar IBU ni.. dia sakit perut, dia mual, dia tak boleh bau itu ini, dia tak boleh buat kerja berat.. tapi dia sibuk juga nak buat! . Bila dengar isteri cakap dengan baby dalam perut.. “Baby kuat tau baby. jangan buang makanan keluar baby kena membesar kuat” dulu baby tu gelaran kat suami… apa ni cakap dengan perut? suami ada sini ni. . Buat masa ni isteri tak mengidam apa apa.. kata isteri perasaan.. TERINGIN NAK MAKAN AISKRIM ROTI. Suami akan usaha dapatkan ada misi misi lagi ke lepas ni? semoga semua urus ini dipermudahkanNya.. amin . #AbangYangPenyayang #DahPutihPonPakaiBedak
A post shared by Hammad Zamakhshari (Bengah) (@makhlokmacho) on Sep 17, 2019 at 5:38am PDT

Pengikut-pengikut Bengah turut komen dengan pengalaman masing-masing yang mengalami alahan ketika hamil.



sumber/gambar: Makhlokmacho
The post Isteri Alami Alahan Masa Hamil Itu Biasa, Suami Kena Ambil Kisah Supaya Isteri Rasa Tak Terbeban appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/isteri-alami-alahan-masa-hamil-itu-biasa-suami-kena-ambil-kisah-supaya-isteri-rasa-tak-terbeban/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ya Rasa Dah Tak Mahu Hidup Suami Kongsi Kisah Isteri Berjuang Lawan Depresi

Ya Rasa Dah Tak Mahu Hidup Suami Kongsi Kisah Isteri Berjuang Lawan Depresi

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 406 hits
Masyarakat hari ini dilihat semakin terdedah kepada gejala despresi tidak mengira tingkat umur Despresi boleh menyebabkan seseorang untuk bertindak di luar pemikirannya malah sehingga boleh menyebabkan kematian Penyakit despresi bukanlah se...
Rugi Besar Kalau Tak Buat Ini Kepentingan Suami Isteri Kena Ada Masa Dating Bersama

Rugi Besar Kalau Tak Buat Ini Kepentingan Suami Isteri Kena Ada Masa Dating Bersama

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 247 hits
Menjalani kehidupan sebagai pasangan suami isteri yang bahagia merupakan impian bagi setiap pasangan Namun begitu kesibukan bekerja sedikit sebanyak membataskan hubungan antara suami isteri Oleh itu pasangan yang sudah berkahwin memerlukan ...
Isteri Tertidur Masa Menyusu Bukan Saja Saja Itu Proses Hasilkan Susu Banyak Berkualiti

Isteri Tertidur Masa Menyusu Bukan Saja Saja Itu Proses Hasilkan Susu Banyak Berkualiti

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 343 hits
Suami tak layak untuk kata isteri yang menyusu badan ni kuat tidur Sebab menyusu badan ni sepatutnya ada upah khusus Tapi ramai isteri tutup mata dan tetap gigih menyusukan Walhal tugas lunas nafkah anak ni adalah tugas suami Tetapi memanda...
Isteri Kalau Hamil Memang Kena Jaga Lebih Sikit Untung Amyra Rosli Suami Sediakan Pembantu Peribadi Untuk Jaga Dirinya

Isteri Kalau Hamil Memang Kena Jaga Lebih Sikit Untung Amyra Rosli Suami Sediakan Pembantu Peribadi Untuk Jaga Dirinya

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 541 hits
Untungnya Amyra Rosli bila dilayan bagai menatang minyak yang penuh oleh suami tercinta kerana risaukan keadaan Amyra yang sedang hamil dan dalam masa yang sama sibuk melakukan penggambaran drama terbaru berjudul Cemburu Seorang Wanita Amar...
Minta Pelik Pelik Bukan Sebab Mengada Lelaki Ini Pesan Tak Mengapa Suami Penat Sikit Layan Demand Isteri Hamil

Minta Pelik Pelik Bukan Sebab Mengada Lelaki Ini Pesan Tak Mengapa Suami Penat Sikit Layan Demand Isteri Hamil

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 343 hits
Setiap insan yang bergelar suami terutamanya yang sedang menantikan kelahiran anak mereka tidak kisahlah yang pertama ke kedua ke atau yang ke berapa pun pasti akan melalui perit getir melayan kerenah isteri mereka yang mengidam sesuatu mak...
Kisah Suami Nak Ceraikan Isteri Sebab Tak Mampu Bagi Nafkah Tak Sangka Ini Jawapan Si Isteri

Kisah Suami Nak Ceraikan Isteri Sebab Tak Mampu Bagi Nafkah Tak Sangka Ini Jawapan Si Isteri

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 842 hits
Manakala penceraian seringkali dianggap sebagai jalan terakhir kepada satu satu masalah dalam berumahtangga Ia terjadi bukan dipinta tetapi jika sudah tersurat siapalah kita untuk menafikannya Semua pasti menginginkan perkahwinan yang sempu...
Pastikan 15 Minit Pertama Masa Wajib Bagi Perhatian Pada Isteri Barulah Rasa Dihargai

Pastikan 15 Minit Pertama Masa Wajib Bagi Perhatian Pada Isteri Barulah Rasa Dihargai

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 378 hits
Biasanya dalam perhubungan suami isteri komunikasi yang baik dan bagi perhatian pada pasangan jadi asas utama dalam keharmonian rumah tangga Jika berpegang pada wang ringgit sahaja ia tak ke mana jika pasangan rasa seperti tak dihargai Perc...
Jangan Terlalu Salahkan Isteri Jika Tak Boleh Hamil Mungkin Suami Yang Jadi Punca

Jangan Terlalu Salahkan Isteri Jika Tak Boleh Hamil Mungkin Suami Yang Jadi Punca

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 305 hits
Untuk dapatkan anak bukan satu perkara mudah Ia merupakan rezeki yang diberikan oleh Sang Pencipta Ya mesti ramai di kalangan pasangan suami isteri yang terasa hati dengan mulut puaka orang sekeliling Ramai pasangan suami isteri di luar san...
Jika Kita Anggap Isteri Tu Bebanan Maka Kita Akan Terbeban Isteri Amanah Allah Buat Suami

Jika Kita Anggap Isteri Tu Bebanan Maka Kita Akan Terbeban Isteri Amanah Allah Buat Suami

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 275 hits
Ramai suami merasakan apabila berkahwin mereka terpaksa memikul satu tanggungjawab yang dianggap beban Walhalnya ia adalah satu amanah Allah kepada suami untuk menjaga isteri sebaiknya Jangan jadikan isteri sebagai bebanan setiap hari sebal...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami