Islamophobia Guan Eng Sudah Melampau



(Malaysia Gazette) – Dewan Ulamak Pas Pusat (DUPP) mengecam sekeras-kerasnya kenyataan Lim Guan Eng yang dianggap fitnah jahat apabila cuba menyemarakkan kebencian rakyat terhadap pembangkang berkaitan isu Pakatan Nasional.
Setiausaha Agung DAP itu didakwa konsisten menentang perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas apabila terus memburukkan Islam dengan menuduh imej ektremis.
Malah, beliau turut memainkan sentimen perkauman kononnya apabila Pas memerintah akan menyebabkan penindasan dalam kalangan bukan Islam dan bukan Melayu.

Pakatan Nasional Is A Threat To Non-Muslims, Says Guan Eng Ketua Dewan Ulamak Pas Pusat, Dr. Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, kenyataan Guan Eng dilihat sebagai reaksi balas terhadap Pas apabila parti itu mengambil keputusan untuk membawa usul percaya kepada Perdana Menteri dalam sidang Parlimen pada Mac ini.
Menurut beliau, jelas sekali, DAP sedang cuba mewujudkan naratif negatif terhadap Pas dengan menyembunyikan kebimbangan mereka.
Ini kerana apabila usul itu dibentangkan akan terserlah tembelang perpecahan besar dalam kalangan komponen parti Pakatan Harapan (PH) antara penyokong Tun Dr Mahathir Mohamad atau juga penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.
‘Kenyataan beliau sebelum ini juga yang menyifatkan usul percaya yang ingin dibawa oleh Pas adalah songsang dilihat selari dengan pengikut setia mereka iaitu Parti Amanah Negara (Amanah) apabila Dr Mujahid Yusof Rawa dilihat senada dalam menolak cadangan usul yang ingin dibawa oleh Pas.
“Jelas, agenda DAP mudah di dalam era PH ini apabila Amanah sering menjadi benteng untuk mempertahankan DAP sehingga kita boleh lihat harta, aset, maslahat berkaitan umat Islam semakin dirobek sedikit demi sedikit,” tegasnya.
Nik Muhammad Zawawi berkata, Guan Eng benar-benar melampau dalam penentangannya terhadap Islam malah  sengaja ‘membutakan mata’ terhadap keharmonian masyarakat berbilang kaum di bawah pentadbiran kerajaan negeri Kelantan sejak 30 tahun tanpa ada sebarang isu berhubung diskriminasi kaum.
Lantaran itu, beliau berkata, Guan Eng sewajarnya dikenakan tindakan menerusi Akta Hasutan kerana cubaan meniupkan sentimen perbalahan antara kaum dengan menonjolkan Islam sebagai imej ekstremis.
“Ternyata, kebimbangan Guan Eng yang mencerminkan sikap DAP adalah anti Islam. Apa sahaja yang mendaulatkan Islam akan ditentang dengan tohmahan jahat dengan alasan Malaysia sebagai sebuah negara demokratik sedangkan DAP lupa bahawa Islam merupakan agama Persekutuan yang jelas termaktub dalam Perlembagaan.
“DUPP mendesak agar satu tindakan tegas ke atas Guan Eng atas hasutan jahat yang dilemparkannya secara berulang kali. Jika dibiarkan tanpa sebarang tindakan, maka tidak pelik akan datang berlaku rusuhan antara kaum kerana termakan dengan momokan jahat tersebut,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/02/11/islamophobia-guan-eng-sudah-melampau/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guan Eng Berpenyakit Islamophobia Melayuphobia Jangan Langkau Kesabaran Melayu Islam Reezal

Guan Eng Berpenyakit Islamophobia Melayuphobia Jangan Langkau Kesabaran Melayu Islam Reezal

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 255 hits
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican tegas memberi peringatan buat Setiausaha Agung Dap Lim Guan Eng agar pelihara lidah sebelum menyemarakkan kemarahan rakyat Gesa Reezal Guan Eng perlu tarik balik segal...
Malaysia Bebas Risiko Kemelesetan Lim Guan Eng

Malaysia Bebas Risiko Kemelesetan Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 280 hits
Malaysia tidak berdepan risiko kemelesetan sebaliknya langkah kerajaan mahu melaksanakan pakej rangsangan ekonomi bertujuan untuk merangsang pertumbuhan ekonomi negara Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata pakej rangsangan ekonomi bagi meng...
Guan Eng Marah Media Ke Berita Palsu Pakatan Nasional

Guan Eng Marah Media Ke Berita Palsu Pakatan Nasional

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 417 hits
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menasihati pihak media supaya jangan menyiarkan berita palsu berkenaan isu Pakatan Nasional yang membabitkan Bersatu PAS dan Umno Jelasnya tumpuan seharusnya diberikan bagi menangani cabaran ekonomi khususn...
Guan Eng Bimbang Pakatan Nasional Jadi Kenyataan

Guan Eng Bimbang Pakatan Nasional Jadi Kenyataan

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 301 hits
Ramieza WahidSetiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menasihati pihak media supaya jangan menyiarkan berita berkenaan isu Pakatan Nasional yang membabitkan Bersatu PAS dan Umno Jelasnya tumpuan seharusnya diberikan bagi menangani cabaran ekonomi ...
Stimulus Package Meetings Start Tomorrow Says Guan Eng

Stimulus Package Meetings Start Tomorrow Says Guan Eng

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 234 hits
The novel coronavirus outbreak has left 18 people infected in Malaysia Above Medical workers in Johor Bahru with an isolation pod used to transport patients BUTTERWORTH The finance ministry is to determine the estimated duration of the 2019...
Kempen Bmf Lim Guan Eng Lumpuhkan Dengan Etunai

Kempen Bmf Lim Guan Eng Lumpuhkan Dengan Etunai

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 292 hits
Berapa banyak pengusaha BMF mempunyai kemudahan etunai untuk urusniaga Ke mana majoriti wang itu mengalir Jika dulu BRIM dikritik hebat bukankah etunai juga tiada value commercial kepada rakyat kecuali hanya menguntungkan korporat DAP Tupas...
Pas Intention To File Vote Of Confidence Shows It Is Confused Says Guan Eng

Pas Intention To File Vote Of Confidence Shows It Is Confused Says Guan Eng

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 244 hits
Finance Minister Lim Guan Eng says only the ruling parties would table a vote of confidence motion in Parliament BUTTERWORTH Finance Minister Lim Guan Eng said PAS is confused over its role in Parliament as it has proposed to table a motion...
No Risk Of Recession For Malaysia Says Guan Eng

No Risk Of Recession For Malaysia Says Guan Eng

papar berkaitan - pada 8/2/2020 - jumlah : 291 hits
Malaysia is not facing any risk of recession despite the government s plan to expedite the introduction of the planned economic stimulus package said Finance Minister Lim Guan Eng The package to be unveiled soon following the outbreak of th...
Guan Eng Tutup Isu Hutang Dengan Tuduh Kelantan

Guan Eng Tutup Isu Hutang Dengan Tuduh Kelantan

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 215 hits
Kita minta duit tahun lepas bukan kerana Kerajaan Kelantan tiada duit tetapi dia tidak bayar hutang Itu yang tidak diceritakan oleh Lim Guan Eng Putar belit Menteri Kewangan Lim Guan Eng kononnya Kerajaan Negeri Kelantan meminta wang daripa...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Dashi Packet Recipe

Hiburan Betul Ke Tak Melayan Acah Suci Masih Berhubung Dengan Aliff Aziz Sophia Al Barakbah Pula Jadi Sasaran Sarah

Ustaz Fadhzli Kena Kuat Sikit Bagi Kuliah

Hipokrit Pak Lebai

Polisi Wanti Wanti Konten Kreator Soal Uu Ite Buntut Galih Loss Ditangkap Ini Isinya