Islam Bertambah Lemah


 ISLAM BERTAMBAH LEMAH BILA MENTERI NI AMBIL ALIH JAWATAN MENTERI DI JABATAN P.M  Pak Karamu Apa tujuan himpunan bantah ICERD?Nina Farzuin Md Sharom
7 Disember 2018 AddThis Sharing Buttons
Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa (Ubah saiz teks)  KUALA LUMPUR - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa menyifatkan tujuan  Himpunan Bantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) tidak relevan memandangkan kerajaan tidak akan meratifikasikan perjanjian tersebut.

Menurutnya, kerajaan tidak meratifikasi ICERD, maka semua kebimbangan tidak terpakai lagi seperti kedudukan Melayu-Islam dan Raja-raja Melayu.

“Jadi apa tujuannya? Demo kalau skala kecil pun perlu ada sebab, supaya masa tenaga dan wang ringgit tidak dibazirkan.

“Sebab berdemo jika hendak buktikan kekuatan Melayu-Islam perlulah ada alasan dan apakah Melayu-Islam lemah?,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Himpunan bantah ICERD: Enam jalan ditutup]
[ARTIKEL BERKAITAN: Dua lokasi bantahan ICERD Sabtu ini]

Menurutnya, dakwaan ‘lemah’ hanyalah satu persepsi yang cuba memerangkap minda orang Melayu agar sentiasa rasa tidak selamat dan tidak percaya pada diri sendiri dengan menuduh kaum lain berkonspirasi.

“Dendangan Melayu terancam ini bukan baharu malah berkarat dalam minda sesetengah Melayu dan setiap kali Melayu memilih jalan ke hadapan, mereka akan diheret ke teori 'ancaman' ini.

“Kalau inilah sebab perhimpunan maka ia umpama radio lama yang cuba dimainkan semula buat sekian kali. Berbaloikah?,” soalnya.

Beliau turut mendakwa, perhimpunan ini mengirimkan mesej yang silap kepada rakyat Malaysia khususnya orang Melayu.

“ICERD adalah komitmen kepada memerangi perkauman yang mewajarkan penindasan kepada kaum lain. Dalam nada yang sama kelompok anti ICERD mengulangi pendirian bahawa orang Melayu tidak menindas kaum lain di negara ini.

“Orang Melayu seharusnya mengirim mesej bahawa mereka bukan pengamal perkauman justeru tidak perlulah menentang ICERD sebab ICERD adalah anti perkauman walaupun kita tidak meratifikasinya.

Sepatutnya yang berhimpun anti ICERD ialah penindas kaum dan pentaksub kaum yang tidak mahu amalan mereka disekat dengan perjanjian ini,” jelasnya.

Tambah beliau, sekiranya perhimpunan tersebut penuh dengan kekeliruan maka potensi ia diisi dengan motif lain yang membahayakan masyarakat berbilang kaum tidak boleh dipandang remeh.

“Kalau begitulah realitinya, maka anti ICERD hanyalah alasan untuk mencapai tujuan sempit lain yang mereka sahaja mengetahuinya.

“Malangnya ramai yang akan diheret dalam kekeliruan ini dan untuk itu sekali lagi saya bertanya, himpunan anti ICERD untuk apa sebenarnya?,” ujarnya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2018/12/islam-bertambah-lemah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Melayu Nafsu Nafsi Menjadi Islam Dilihat Lemah Dan Pecah

Orang Melayu Nafsu Nafsi Menjadi Islam Dilihat Lemah Dan Pecah

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 516 hits
Orang Melayu kategori penyamun membuatkan bangsa Melayu dipandang hina dan lemah Membina semula jati diri membina semula maruah ugama yang dianut bangsa Melayu sudah menjadi jihad dan wajib Tanpa Islam tanpa nilai Islam orang Melayu mungkin...
Umat Melayu Islam Beransur Lemah Titah Sultan Nazrin

Umat Melayu Islam Beransur Lemah Titah Sultan Nazrin

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 328 hits
Sultan Perak Sultan Nazrin Shah dalam titahnya mengklasifikasikan bangsa Melayu pada ketika ini semakin lemah lantaran empat punca utama yang mendominasi kehidupan seharian pemimpin dan rakyat Foto Bernama MELAKA Timbalan Yang Di Pertuan Ag...
Rusuhan Didalangi Orang Islam Adun Kota Kemuning

Rusuhan Didalangi Orang Islam Adun Kota Kemuning

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 424 hits
SHAH ALAM Tuduhan melulu Exco Pemberdayaan dan Pembangunan Sosio Ekonomi dan Kerajaan Prihatin Negeri Selangor V Ganabatirau Veraman yang mengaitakan insiden rusuhan yang berlaku di tapak Kuil Sri Maha Mariamman semalam di dalangi oleh oran...
Kaitkan Orang Islam Exco Gelabah Edit Semula Status Fb

Kaitkan Orang Islam Exco Gelabah Edit Semula Status Fb

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 306 hits
Kaitkan orang Islam Exco gelabah edit semula status FB Muhammad Shamsul Abd Ghani Sinar Harian Kenyataan sebelum dan selepas V Ganabatirau Veraman SHAH ALAM Tuduhan melulu Exco Pemberdayaan dan Pembangunan Sosio Ekonomi dan Kerajaan Prihati...
Dap Bantah Malaysia Sertai Latihan Tentera 20 Negara Islam

Dap Bantah Malaysia Sertai Latihan Tentera 20 Negara Islam

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 552 hits
DAP selaku parti yang mendominasi Pakatan Harapan membantah keras Malaysia menyertai latihan peperangan dengan pasukan tentera dari 20 negara Islam di utara Arab Saudi Ahli Parlimen DAP Segambat Lim Lip Eng berkata penglibatan Malaysia dala...
Tidur Tanpa Busana Menurut Islam Ini Dalilnya

Tidur Tanpa Busana Menurut Islam Ini Dalilnya

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 191 hits
Bolehkah tidur dalam keadaan telanjang tanpa busana Coba renungkan ayat berikut Hai orang orang yang beriman hendaklah budak budak yang kamu miliki dan orang orang yang belum baligh di antara kamu meminta izin kepada kamu tiga kali yaitu se...
Petua Ketenang Jiwa Mengikut Islam

Petua Ketenang Jiwa Mengikut Islam

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 248 hits
Kehidupan manusia tidak selalunya mengikut apa yang dirancangkan Benarlah kehidupan dunia di dunia ini umpama roda Sebagai seorang yang beriman apa saja yang terjadi tidak menyebabkan kegusaran di hati apabila memahami itu adalah takdir lla...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan