Intineri Penuh Melancong Ke Jeju 2023

Disini saya membuat satu intineri penuh bagaimana kami membuat persiapan hingga akhir kami pulang ke Malaysia melancong ke Jeju dari 6 May 2023 - 12 May 2023.
Kami transit di Singapura selama 15 jam dan perjalanan kami bermula di Jeju dari 7 May 2023 hingga 12 May 2023 ( balik pukul 0820am).

Kami melancong ke Jeju tanpa pemandu pelancong dan menyewa kereta di Jeju serta hotel yang kami booking sendiri selama berada di sana.

Jika anda ingin ke jeju dan memandu sendiri, inilah artikel yang terpadat untuk anda sepanjang anda berada di jeju serta persiapan yang harus anda lakukan dan kos yang anda harus ada jika mahu ke Jeju selama 6 hari 7 malam ( termasuk transit)

PERSIAPAN SEBELUM MELANCONG KE JEJU 2023
1. KOS PENERBANGAN 2. INTINERI
3. HOTEL
4. SEWA KERETA
5. K-ETA
6. LESEN MEMANDU ANTARABANGSA
7. INSURAN PERJALANAN
8. LAIN-LAIN
Dalam artikel ini saya menerangkan persiapan penuh buat kami pertama kali ke sana. kami juga tunjukkan kos sebenar keseluruhan yang kami bayar untuk persiapan ke sana cum akami tak masukkan kos "baggage tambahan" penerbangan Scoot iaitu total RM900 pergi ke Jeju dan RM700 balik ke Singapura.
Selain itu kami menggunakan drebar yang mengambil kami pergi dan pulang ke rumah dengan harga RM360 ( Melaka ke KLIA 2 / KLIA2 - Melaka). berbanding membawa kereta kami, ianya agak mahal.

Persiapan awal ini amat-amat penting untuk mengelakkan anda membuat perbelanjaan tambahan sebagaimana kami kena dengan membayar kos baggage yang tiada dalam Air Asia Super Apps dan juga Scoot Aps menyebabkan kami kerugian hampir RM2K.

TRANSIT DI SINGAPURA ( 15JAM)

TIBA KE SINGAPURAAPA KAMI BUAT

Saya ada menerangkan, apakah dokumen tambahan yang perlu anda isi 3 hari sebelum ke Singapura. Anda tidak perlu print cukuplah tunjukkan dari telefon sahaja.
Malah saya ada tunjukkan kos baggage tambahan yang harus saya bayar berjumlah RM900.
Apa yang kami buat sepanjang masa kami berada di Singapura.

JEJU 2023
OSULLOC TEA MUSEUMTeddy Bear Museum Daepo Jusangjeolli CliffCAMELLIA HILLYongmeori coastJeongbang WaterfallOedolgaeHello Kitty IslandJeju Folk Village UDO IslandSnoopy GardenManjanggul Lava TubeYongduam Rock Jeju Folklore & Natural History MuseumJeju Dongmun Traditional Market
Sepanjang kami berada di Jeju kami telah melawat 15 buah kawasan pelancongan di Jeju dan untuk kami ianya cukup banyak dengan masa yang diberikan.
Dan kami ada membuat artikel setiap kawasan yang lawati serta bayaran dan video yang kami masukkan sekali untuk anda merasai pengalaman kami disana.

Selain itu kami juga ada memasukkan bagaimana prosedur / isi penting untuk anda di dalam artikel kami ini :1. Prosedur mengambil kereta sewa di Jeju ( Artikel Hari pertama di Jeju) 2. Prosedur pemulangan kereta sewa ( Hari Kelima di Jeju) 3. Prosedur pergi ke Udo Island ( Hari Ketiga di Jeju) 4. Makan makanan halal di Jeju ( Hari Keempat dan Kelima di Jeju)

HARI PERTAMA DI JEJU - Lokasi no 1,2 dan 3HARI KEDUA DI JEJU - Lokasi no 4,5,6,7,8,HARI KETIGA DI JEJU - Lokasi no 9. 10HARI KEEMPAT DI JEJU - Lokasi 11,12,HARI KELIMA DI JEJU - Lokasi 13, 14 15

Lain-lain:1. Cara pemanduan kereta di Jeju dan tips2. Cara Memandu Kereta Elektrik di Udo Island3. Tips Memilih Hotel di Jeju ( jangan silap seperti kami)4. Prosedur balik dari Jeju di Lapangan Terbang Jeju5. Semua pemabayarn memakai kad6. Orang Korea tidak pandai bahasa English7. Signboard di Korea tiada bahasa English

Jeju Trip 2023 Hari Pertama Di Jeju

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 262 hits
Sila Baca Kami berlepas dari Changi Airport pada pukul 1210am dan sepanjang check in tiada masalah dari imigresen Singapura dan semuanya berjalan lancar dengan baik Penerbangan adalah selama 5 jam 45 minit Dan kami tiba di Jeju pada pukul 0...
Filem Plane 2023 Penuh Dengan Aksi Dan Lawan

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 365 hits
Lama tak share review filem kat blog ni Meh k fiezz nak kongsi pendapat k fiezz untuk filem plane 2023 ni Filem plane ni diterajui oleh Gerard Butler Mike Colter Yang hero omputih tu biasa tengok dia berlakon tapi tak tahu nama pelakonnya c...
Koleksi Ucapan Hari Ibu Penuh Kasih Sayang 2023

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 366 hits
Selamat Hari Ibu Ibu adalah orang yang paling penting dalam kehidupan kita dan Hari Ibu adalah masa yang tepat bagi kita untuk memberikan penghargaan dan ucapan terbaik kepada ibu kita Seorang ibu memainkan peranan yang sangat penting dalam...
16 305 Jemaah Haji Khusus Sudah Lunasi Bipih 2023 Kemenag Isi Kuota Petugas Pihk

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 127 hits
Kuota haji khusus 1444 H berjumlah 17 680 orang terdiri atas 16 305 kuota jemaah dan 1 375 kuota petugas Penyelenggara Ibadah Haji Khusus
Perjuangan Timnas Bola Basket Putri Indonesia Raih Perunggu Sea Games 2023

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 168 hits
Timnas bola basket putri Indonesia sukses meraih medali perunggu di SEA Games 2023 Keberhasilan itu diperoleh usai mengalahkan tuan rumah Kamboja dalam pertandingan perebutan posisi ketiga di Morodok Techo Elephant Hall 2 Phnom Penh Kamboja...
Perenang Indonesia I Gede Siman Dan Masniari Wolf Kompak Sikat Emas Di Sea Games 2023

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 148 hits
Indonesia kembali menambah medali emas lewat cabang olahraga renang di SEA Games 2023 Medali emas ke 15 dan 16 Indonesia itu didapat setelah I Gede Siman Sudartawa dan Masniari Wolf menang dalam lomba renang gaya punggung 50 meter
Samsung Electronics Celebrates 80 Wins At If Design Awards 2023

papar berkaitan - pada 7/5/2023 - jumlah : 112 hits
Received one Gold Award for designs that offer customizable experiences for different lifestyles Awarded 80 trophies across nine categories ranging from product to user experience design for TVs home appliances smartphones and other devices...
Pelbagai Jawatan Kosong Di Upsi Ambilan Mei 2023

papar berkaitan - pada 7/5/2023 - jumlah : 209 hits
Pelbagai Jawatan kosong di UPSI Ambilan Mei 2023 Universiti Pendidikan Sultan Idris sedang mencari warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berdedikasi untuk mengisi pelbagai jawatan kosong yang ditawarkan Bagi mereka yang sedang mencari ...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia