Inilah 5 Tempat Pelik Dan Misteri Yang Wujud Di Muka Bumi


Dunia ini penuh dengan tempat-tempat yang indah dan menarik dengan keajaiban alam semula jadi. Walau bagaimanapun, kehidupan dibandar dan pemodenan memberikan kita batasan, tetapi jika anda berani untuk meneroka anda akan mendapati anda dikelilingi dengan keajaiban bumi ini.
1. Eye of Africa

Kelihatan seperti bentuk mata manusia jika dilihat dari atas, tempat pelik ini terletak di Gurun Sahara, Mauritania, dan berkeluasan kira-kira 40 km lebar. Ia mengandungi pelbagai jenis batuan igneus.

Kebenaran di sebalik bagaimana ia terbentuk masih menjadi satu misteri kepada penyelidik dan semua orang. Beberapa spekulasi mengatakan ia adalah disebabkan oleh letupan nuklear yang berlaku beribu-ribu tahun yang lalu
2. Belize Blue Hole

Ia terletak di Bahamas, dinamakan sebagai lubang biru kerana ruang yang berbentuk bulatan dan agak dalam.

Penyelam melaporkan telah melihat pelbagai spesies baru dan makhluk yang masih belum diketahui. Lubang ini sepanjang lebih kurang 14 km dengan mempunyai stalagmit dan stalaktit. Berikut adalah gambar seorang penyelam di Belize Blue Hole .

3. Pulau Suqatra

Tempat ini dipercayai menjadi dunia yang hilang kerana ia berada pada kedudukan yang jauh dan di luar pantai Yaman. Penuh dengan aura semula jadi dan alam sekitar, ia berfungsi sebagai satu tempat percutian yang hebat yang anda perlu lawati sebagai satu pengalaman yang baik dan yang tidak dapat dilupakan sepanjang hayat.

Faktanya adalah, ia merupakan sebahagian daripada tanah yang telah diasingkan daripada dunia kira-kira 6 juta tahun lalu dan menempatkan kira-kira 900 spesies tumbuhan pelik dan luar biasa.

Di sini anda akan mendapati pokok – Darah Naga yang paling popular yang digunakan dalam pengeluaran kristal. Satu tumbuhan lain adalah Desert Ros , atau lebih dikenali sebagai Kaki Gajah yang mempunyai kualiti yang sangat khas yang menonjol dari yang lain.
Tidak ramai yang mengetahui tempat ini tetapi kini mendapat pengiktirafan sebagai salah satu tempat yang paling menakjubkan di dunia dan adalah satu khazanah yang tidak ternilai.
4. Pamukkale

Satu lagi tempat yang pelik di dunia ini ialah Travertine Pools. Kolam yang menakjubkan ini amat cantik namun tiada siapa tahu bagaimana ia terbentuk.

Sesetengah pihak memberitahu kira-kira beribu tahun yang lalu Turki, telah dilanda gempa bumi, Kejadian ini menyebabkan pembentukan retakan yang menghasilkan mata air panas.

Pamukkale adalah salah satu tempat yang jarang ditemui ianya kelihatan seperti susu dari jauh. Ramai pelancong melawat tempat ini tetapi kini ditutup oleh UNESCO untuk melindunginya.
5. Segitiga Bermuda

Tempat ini lebih dikenali sebagai ” segitiga sy4itan ” ianya kerana apa-apa kapal atau kapal terbang yang melalui segitiga ini akan hilang di udara ini .

Kapal-kapal dan pesawat udara yang besar semuanya hilang jika melaluinya, tiada siapa tahu dan mengapa ianya terjadi. Ia masih menjadi misteri kepada manusia dan ahli-ahli sains. Tiga mata yang dilindungi oleh segitiga itu adalah Bermuda, Florida dan Puerto Rico.

Istilah Bermuda Triangle itu telah dicatatkan oleh Vincent Gaddis sejak tahun 1964. Sejak itu , penyelidik telah mengkaji untuk mencari jawapan tentang apa yang berlaku dalam tempoh ini.
Sumber : lnews.xyz
The post Inilah 5 Tempat Pelik Dan Misteri Yang Wujud Di Muka Bumi appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/28/inilah-5-tempat-pelik-dan-misteri-yang-wujud-di-muka-bumi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih Glowing Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri Seri

Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih Glowing Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri Seri

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 419 hits
Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih Glowing Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri Seri Siapa yang tak nak kulit muka nampak putih berseri seri glowing kan Tanpa make up pun muka masih nampak berseri seri tau Untuk memilikinya ada yang perlu a...
Pandang Muka Suami Kita Itulah Yang Allah Dah Pilihkan Sebagai Jodoh Kita

Pandang Muka Suami Kita Itulah Yang Allah Dah Pilihkan Sebagai Jodoh Kita

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 453 hits
Pandang Muka Suami Kita Siapa Pun Dia Itulah Yang Allah Dah Pilihkan Sebagai Jodoh Kita Sebagai seorang wanita kita harus sedar bahawa setelah berkahwin suami merupakan syurga seorang isteri Walau siapa pun suami kita walau bagaimanapun per...
Rawatan Muka Hydra Oxy Glow C Di Dr Medispa Wellness Kajang

Rawatan Muka Hydra Oxy Glow C Di Dr Medispa Wellness Kajang

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 276 hits
Hi Korang Hah amik ko kemain panjang berjela tajuk entry ek hehehhe Seriously lama betul kak lily tak citer pasal kecantikan ni ek banyaknya citer pasal pi event beauty je lebih Kebetulan plak memang muka kak lily ni dah lama benau tak di b...
Bahaya Bahan Kimia Dalam Produk Bedak Muka Kosmetik Dan Kegunaan Harian

Bahaya Bahan Kimia Dalam Produk Bedak Muka Kosmetik Dan Kegunaan Harian

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 620 hits
masih dalam proses trial dan errorAssalammualaikum wbt dan salam sejahtera Produk kegunaan diri termasuk produk kosmetik sering diwar warkan antara bahan karsinogenik atau karsinogen yang menyebabkan pelbagai masalah kesihatan sama ada peny...
Selepas Tabung Haji Kini Satu Lagi Pendedahan Rafizi Dibawa Ke Muka Pengadilan

Selepas Tabung Haji Kini Satu Lagi Pendedahan Rafizi Dibawa Ke Muka Pengadilan

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 313 hits
Minggu lepas FGV memulakan tindakan undang undang untuk mendapatkan kembali jumlah yang diselewengkan bekas CEO dan bekas pengerusinya Ini bersabit pembelian kondominium mewah di Troika Jalan Ampang Saya telah mendedahkan perkara ini lengka...
Ibuuu Ni Laa Laki U Shuib Throwback Gambar Lama Siti Sarah Sendiri Tak Percaya Muka Suami Dia

Ibuuu Ni Laa Laki U Shuib Throwback Gambar Lama Siti Sarah Sendiri Tak Percaya Muka Suami Dia

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 779 hits
Sewaktu Shuib Sepahtu mula mula berkongsi gambar ini ramai juga peminat beliau yang bertanya gambar siapakah itu Ramai yang langsung tak terlintas itu sebenarnya gambar si pemilik akaun IG tu sendiri Shuib Sehinggalah beliau sendiri mengaku...
Cara Mencuci Muka Dengan Facial Cleanser Betul Dan Berkesan

Cara Mencuci Muka Dengan Facial Cleanser Betul Dan Berkesan

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 785 hits
Cara Cuci Muka yang Betul dan BerkesanSelama ini agak agak betul tak cara kita cuci muka dengan facial cleanser Ada segelintir pengguna yang telah menggunakan pelbagai pembersih wajah tapi tidak berkesan terhadap kulit mereka itu apa yang m...
Bang Tali Kita Cabut Bang Scene Paling Epik Polis Evo 2 Penonton Tak Tahan Tengok Muka Zizan

Bang Tali Kita Cabut Bang Scene Paling Epik Polis Evo 2 Penonton Tak Tahan Tengok Muka Zizan

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 815 hits
Pelakon Zizan Razak menjadi perhatian netizen disebabkan babak paling epik dalam filem sekuel Polis Evo 2 Babak itu memaparkan aksi lucu Zizan yang bersahaja ketika berdepan dengan pihak lawan Bait ayat Bang tali kita cabut bang tolong ikat...
Hanipa Beritahu Shafee Cermin Muka Sendiri

Hanipa Beritahu Shafee Cermin Muka Sendiri

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 282 hits
26 Nov 2018 Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Hanipa Maidin hari ini membidas peguam Shafee Abdullah yang mempertikai dakwaan ketua audit negara bahawa jabatan itu dipaksa meminda laporan akhir pengauditan 1MDB Beliau berkata Shaf...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Siapalah Punya Kerja

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

If Only

Aidil Fitri 1445h