Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih Glowing Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri Seri


Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih ‘Glowing’, Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri-Seri! Siapa yang tak nak kulit muka nampak putih berseri-seri glowing kan? Tanpa make-up pun muka masih nampak berseri-seri tau! Untuk memilikinya ada yang perlu anda lakukan!
1. Steam Wajah
Tips penjagaan kulit muka dengan betul untuk kekal sihat tidak semestinya dilakukan di salon kecantikan sahaja. Anda masih boleh melakukannya sendiri, caranya sangatlah mudah. Tips penjagaan muka menggunakan teknik steam ini sebenarnya sudah dilakukan oleh ramai wanita pada zaman dahulu. Caranya, didihkan air dan masukkkan hirisan lemon, tomato ataupun timun. Kemudian dekatkan wajah anda ke air panas tersebut. Lakukannya selama 10-20 minit secara teratur pada setiap minggu.
Steam wajah berupaya membantu untuk menghindari pori-pori tersumbat dan membersihkan kulit anda daripada sebarang kekotoran seperti debu. Steam juga membantu anda menghindari masalah kulit kusam serta berjerawat yang disebabkan oleh sisa-sisa mekap dan sebagainya.
2. Kunyit Hidup
Tahukah anda bahawa kunyit mempunyai banyak khasiat utuk memutihkan kulit, samada kulit tubuh mahupun kulit wajah. Tips penjagaan kulit muka dengan betul dengan bahan natural dan organik, bolehlah gunakan kunyit.
Kulit wajah anda bukan setakat cerah dan putih, bahkan juga bersinar-sinar. Campurkan satu sudu makan kunyit hidup yang sudah dikisar halus dengan ssetengah sudu makan madu. Baurkan adunan tersebut hingga sebati sehinga membentuk adunan seperti pasta. Kemudian aplikasikan pada wajah secara merata, biarkan selama 10 minit dan bilaslah sehingga bersih.
3. Rawat Kulit Wajah Sebelum Tidur
Proses regenerasi kulit akan membuatkan kulit anda menjadi lebih sihat, anjal, bersih, lembut serta terhindar daripada kerutan serta garis-garis penuaan. Jadi sebab itulah betapa pentingnya menjaga kebersihan sebelum tidur agar kulit wajah dapat bernafas dan tidak menghalangi kulit wajah untuk beregenerasi.
4. Bersihkan Sisa-sisa Mekap
Langkah pertama yang perlu anda lakukan ialah menghilangkan semua sisa mekap dan juga kotaran yang melekat di wajah. Cara yang paling mudah, gunakan ‘make-up remover’.
5. Jangan Lupa Gunakan Toner
Toner memiliki dua fungsi, sebagai penyegar dan juga membantu membersihkan sisa-sisa kotoran yang tidak dapat disempurnakan oleh make up remover ataupun pembersih muka. Tips penjagaan kulit muka dengan betul dengan bahan natural dan organik dengan menggunakan pati minyak seperti minyak argan, minyak zaitun, minyak jojoba dan banyak lagi lagi.

6. Rutin Minum Air Putih
Minumlah air putih sebanyak lapan gelas sehari. Selain dapat menyihatkan tubuh, pengambilan air putih juga dapat membuatkan kulit anda segar dan tidak kering.
7. Rajin Bersenam
Usahakan untuk bersenam, paling kurang seminggu sekali. Dengan bersenam anda bukan sahaja terhindar daripada sebarang penyakit, bahakan kulit akan kelihatan lebih tegang dan memperlambatkan kerutan semulajadi pada kulit.
8. Berkat Air Sembahyang
Bagi yang beragama Islam, anda pasti tahu manfaat yang tersembunyi di sebalik kewajipan menunaikan solat. Orang yang rajin menunaikan solat lima waktu dalam sehari, pasti kulit wajahnya akan kelihatan lebih bersinar. Setiapkali mahu bersolat, anda pasti akan membersihkan muka, lima kali dalam sehari sehingga kebersihan kulit wajah akan terjaga dan terhindar daripada masalah-masalah kulit lainnya.
BACA NI!
Suka Sangat Picit Jerawat Kan, Sebelum Merebak Teruk, Sila Cegah Dengan 4 Amalan Ini!

Suka Sangat Picit Jerawat Kan, Sebelum Merebak Teruk, Sila Cegah Dengan 4 Amalan Ini! Rimas sungguh bila jerawat timbul dekat muka. Lagi-lagi bila belek muka dekat cermin. Masa itulah tangan gatal merenyam picit-picit jerawat. Konon-konon bila selesai memicit itu, isi jerawat dah keluar, maka ‘mati’lah jerawat itu nanti.
Terdedah Bakteria
Persepsi semacam ini salah banyak sebenarnya. Sebab apa tau, jari-jemari kita ini sangat terdedah dengan bakteria. Lagi pula kita letakkan ia dekat kulit muka yang sedang merengsa atau kemerah-merahan akibat jerawat.
Sebenarnya bukan saja masalah jerawat, apa pun yang berkaitan kulit muka. Keseronokan memegang kulit muka itu bukanlah satu amalan yang baik. Ketahui selebihnya bagaimana cara mencegah kulit muka daripada masalah kulit dengan amalan berikut. Bila kulit dah cantik bebas masalah, nak keluar rumah tanpa solekan pun rasa selesa dan yakin. Yang penting bagaimana kita mencegah masalah kulit muka.
1. Tahu Kan Bahaya Sinaran Matahari
Sebab itu, perlu elakkan daripada terdedah terlalu lama kepada sinaran UV. Ia akan menyebabkan keradangan dan hyperpidmentation kepada kulit sekaligus menggalakkan kulit berminyak dan menimbulkan masalah white/black head. Sebaiknya, amalkan krim anti-UV dengan SPF 30 atau lebih, jika perlu.
2. Hentikan Apa-apa Pengambilan Produk Bergula
Ini saranan pakar yang mendapati pengambilan produk dengan gula proses, misalnya kopi 3-in-1 akan menggalakkan pertumbuhan jerawat. Perlu juga dielak pengambilan makanan berminyak dan makanan segera. Keduanya ini pun punca masalah kulit. Susah sangat kah nak amalkan makan buah-buahan sayur-sayuran? Jangan macam itu, sebab pengambilan diet sebeginilah buat kulit lebih cantik dan bersinar.
3. Suka Pegang Muka
Buat mereka yang ada habit ini, cepat-cepat kuatkan emosi dan berhenti segera. Jari-jari anda yang ada bakteria itu mampu mengakibatkan masalah kulit pada wajah. Paling pantang, habit mencungkil jerawat. Tolonglah elakkan, kerana tabiat inilah yang akan mengakibatkan jangkitan pada muka dan masalah parut. Pasti kita tak mahu kulit muka berparutkan?
4. Obses Sangat Nak Bersolek
Majoriti wanita akan bersolek untuk nampak lebih cantik. Malangnya amalan terlalu obses kepada solekan akan merosakkan kulit wajah. Rehatkan dan manjakanlah kulit wajah kita, jika kita tidak ke pejabat atau sedang berehat di rumah. Tak perlulah nak tepek blush, foundation atau powder selama mungkin.
Sumber: Mingguan Wanita
The post Tip Untuk Kulit Muka Nampak Putih ‘Glowing’, Walau Tanpa Make Up Pun Masih Berseri-Seri! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tip-untuk-kulit-muka-nampak-putih-glowing-walau-tanpa-make-up-pun-masih-berseri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keadaan Terkini Daniel Arief Yang Dikisar Mesin Sampah Rakaman Beliau Nampak Beliau Masih Lagi Kuat

Keadaan Terkini Daniel Arief Yang Dikisar Mesin Sampah Rakaman Beliau Nampak Beliau Masih Lagi Kuat

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 821 hits
Keadaan Terkini Daniel Arief Yang Dikisar Mesin Sampah Rakaman Beliau Nampak Beliau Masih Lagi KuatKeadaan Terkini Daniel Arief Yang Dikisar Mesin Sampah Rakaman Beliau Nampak Beliau Masih Lagi Kuat
Manjakan Kulit Muka Dengan Althea Milk Peel Cream Mask

Manjakan Kulit Muka Dengan Althea Milk Peel Cream Mask

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 274 hits
Assalamualaikum Petang petang hujung minggu tak ada kerja marilah kita membelai kulit muka Eceehhhh Sekali sekala nak juga Ummi ber mask bagai kan hehehe Pilihan Ummi of course produk kecantikan Althea Korea dan nak lebih spesifik lagi prod...
Tips Memilih Pencuci Muka Yang Sesuai Mengikut Jenis Kulit

Tips Memilih Pencuci Muka Yang Sesuai Mengikut Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 474 hits
Mencuci muka adalah langkah pertama dalam rutin penjagaan kulit wajah Tetapi untuk memilih jenis pencuci muka yang betul betul serasi dengan kulit muka agak mencabar kerana terlalu banyak pencuci muka di pasaran Jadi tips memilih pencuci mu...
Masalah Lebam Bawah Mata Kulit Muka Kusam Amp Liang Pori Besar Cuba Cara Ini

Masalah Lebam Bawah Mata Kulit Muka Kusam Amp Liang Pori Besar Cuba Cara Ini

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 604 hits
Buat wanita yang ada masalah lebam bawah mata kulit muka kusam liang pori besar boleh cuba petua semula jadi yang dikongsikan oleh Faarihah Kadir ini
Cara Pulihkan Kulit Muka Berlekuk Akibat Kesan Jerawat

Cara Pulihkan Kulit Muka Berlekuk Akibat Kesan Jerawat

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 525 hits
Siapa dulu masa remaja suka picit picit jerawat Pantang ada jerawat naik sikit suka sangat dipicit Kesannya lama lama kulit muka jadi berlekuk Ataupun umpama macam permukaan bulan yang tak sekata Alahai Bila makin besar nak bermekap semua r...
Althea Milk Peel Cream Mask Buatkan Kulit Wajah Lebih Berseri

Althea Milk Peel Cream Mask Buatkan Kulit Wajah Lebih Berseri

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 444 hits
Wajah Berseri dengan Althea Milk Peel Cream MaskMai baru pertama kali mencuba mask muka berasaskan susu Mask tersebut adalah Althea Milk Peel Cream Mask Ada yang dah cuba mask ini atau masih belum mencubanya Pertama kali guna terus Mai jatu...
Bos Bpn Akui Sengketa Lahan Masih Jadi Kendala Kembangkan Sentra Garam Di Ntt

Bos Bpn Akui Sengketa Lahan Masih Jadi Kendala Kembangkan Sentra Garam Di Ntt

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 215 hits
Masalah tanah di Teluk Kupang 3 700 hektar itu yang HGU punya PT Panggung karena tanah itu juga masih bermasalah dan belum mampu kita selesaikan
Jangan Gr Dan Senang Dulu Mungkin Ini Alasan Si Mantan Masih Sering Menghubungi Kamu

Jangan Gr Dan Senang Dulu Mungkin Ini Alasan Si Mantan Masih Sering Menghubungi Kamu

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 178 hits
Karena mantan yang masih sering menghubungi itu nggak selalu ngajak balikan Yuk pahami biar hatimu nggak lelah berharap
Maszlee Nilai Dirinya 9 95 Dari 10 Sebagai Masih Belajar Bukan Seorang Menteri

Maszlee Nilai Dirinya 9 95 Dari 10 Sebagai Masih Belajar Bukan Seorang Menteri

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 265 hits
Dalam masa yang singkat Maszlee Malik daripada seorang ahli akademik menjadi ahli politik dan kemudian menteri pendidikan Harapan terhadapnya adalah begitu tinggi
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit