Ini Sebabnya Penting Wujudkan Ruang Bermain Dalam Rumah Yang Mesra Kanak Kanak


Ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kanak-kanak mengalami batasan pergerakan di dalam rumah. Ibu ayah kena wujudkan satu ruang baru untuk anak bermain kerana ia penting untuk perkembangan mereka.
Kenapa pentingnya ada ruang bermain di dalam rumah? Dalam tumbesaran kanak-kanak, bermain dan mengeksplorasi dunia sekeliling mempunyai kesan penting pada perkembangan kemahiran komunikasi, bahasa, kreativiti, sensori, motorik, kognitif, moral, etika dan karektor anak.

Ruang bermain & warna bantu anak belajar
Jadi dalam persekitaran yang agak terbatas sepanjang tempoh PKP,  ibu ayah kena berusaha  mencipta ruang baru atau ruang bermain mesra kanak-kanak dengan melakukan perubahan ruang untuk si kecil bermain di dalam rumah.

Bagaimanapun ia bergantung kepada saiz rumah masing-masing, ruang tersebut tak perlu terlalu besar tetapi memadai ianya satu ruang yang selamat untuk si kecil meneroka dunia bermainnya, memiliki pencahayaan yang bagus, peralatan bermain yang selamat serta pemilihan warna yang bersesuaian untuk anak kecil.
Warna memberi pengaruh dalam perkembangan kanak-kanak. Jadi perlu fokus pada pemiliihan warna-warna pastel dan produk yang membantu mencipta persekitaran lebih baik untuk kanak-kanak. Berikut antara sebab mengapa pemilihan warna penting dalam kehidupan kanak-kanak.

–   Kanak-kanak belajar perkara pertama daripada warna.
–   Warna juga menjadi salah satu cara komunikasi awal dengan anak.
–   Merangsang perkembangan bahasa & kreativiti anak.
–   Pilihan warna untuk bilik anak dan persekitaran rumah juga memainkan peranan penting membentuk karektor anak.
Aktiviti bonding sekeluarga
Mengecat sudut atau ruang khas untuk anak bermain boleh menjadi aktiviti menyeronokkan sekeluarga ketika PKP. Selain rumah menjadi lebih menarik dengan suasana baru, ia juga mencipta bonding anda sekeluarga.
Dengan inovasi terbaharu jenama cat dipercayai ramai, Nippon Paint bukan sekadar cat biasa. Ia bukan hanya untuk mengecat dinding rumah sahaja tetapi lebih daripada itu.Ia berfungsi untuk semua permukaan kediaman dan objek dalam rumah termasuk lantai, peralatan rumah termasuk kerusi, meja, kaca, pasu dan pelbagai lagi.
Jadinya anda bebas untuk mencipta Ruang Baru yang ideal mengikut cita rasa masing-masing. Tunggu apa lagi, mulakan hari ini untuk mencipta ruang baru bagi si kecil kesayangan dan ahli keluarga lain.

Antara ciri-ciri penting yang anda kena tahu kenapa mesti memilih cat Nippon Paint iaitu ia kalis air, mempunyai pelbagai pilihan warna, sistem salutan yang selamat, memberi inspirasi melalui ciptaan dan reka bentuk kreatif, kualiti cat yang tahan untuk jangka masa lama, melindungi kesejahteraan ahli keluarga menerusi solusi inovatifnya, menawarkan jarak yang meluas untuk mengecat mana-mana permukaan, mempunyai kandungan seimbang antara mengecat barangan harian (pasu bunga, pinggan, kerusi, meja dan lain-lain) vs barangan unik (piano, komputer riba, layang-layang dan lain-lain lagi)
Nippon Paint juga mengutamakan nilai kesejahteraan  atau  ‘Wellness’ pada penggunanya kerana mempunyai ciri-ciri berikut:
Wall = Virus Guard VirusGuard adalah cat bio-proof yang mesra alam sekitar dan berinovasi tinggi kerana mengutamakan kebersihan dan kesihatan. Produk ini diformulasi khusus mempunyai prestasi anti-virus dan anti-bakteria. Ia berkesan menghalang Virus Influenza A (H1N1) yang menyebabkan selesema dan Coxsackievirus A16 yang menyebabkan penyakit Kaki, Tangan dan Mulut (HFMD). Selain dari itu, ia juga berkesan menghalang bermacam jenis bakteria seperti E.Coli, MRSA, Staphylococcus Aureus.
Wood (Varnish) = Hydro Wood
Hydro Wood adalah produk acrylic tulen  berasaskan air. Ia merupakan produk yang memelihara kehijauan alam sekitar diformulasi dengan VOC (Volatile Organic Compound) yang rendah untuk permukaan kayu dalaman serta membantu meningkatkan kecantikan tekstur permukaan kayu.
Wood & Metal = Hydro Finish
Hydro Finish diformulasi dengan resin bebas pelarut untuk menghadkan pencemaran udara dan mempunyai bau yang sangat rendah ketika mengecat dan mengering. Cat ini lebih pantas mongering dibandingkan dengan cat berasaskan pelarut, ia boleh dicat semula dalam masa sehari.
Mengecat rumah boleh menjadi aktiviti menyeronokkan bersama keluarga. Jom nyanyi bersama dengan lagu Nippon Paint Ruang Baru untuk membangkitkan semangat positif ketika mengecat rumah anda.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk berinovasi ini layari ke www.nipponpaint.com.my/ruangbaru
 
 
The post Ini Sebabnya Penting Wujudkan Ruang Bermain Dalam Rumah Yang Mesra Kanak-Kanak appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ini-sebabnya-penting-wujudkan-ruang-bermain-dalam-rumah-yang-mesra-kanak-kanak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tip Menyediakan Ruang Selesa Untuk Bekerja Dari Rumah

Tip Menyediakan Ruang Selesa Untuk Bekerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 408 hits
Tip Menyediakan Ruang Selesa Untuk Bekerja Dari Rumah Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan sememangnya adalah satu anjakan paradigma buat semua masyarakat di dunia Sama ada di Malaysia atau di luar negara Semuanya terkesan Ada yang tiada punc...
Syarat Dan Cara Permohonan Rumah Mesra Rakyat

Syarat Dan Cara Permohonan Rumah Mesra Rakyat

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 2001 hits
Program Rumah Mesra Rakyat 2020 di bawah SPNB diwujudkan bagi membantu golongan berpendapatan rendah yang tidak mempunyai rumah atau tinggal di rumah usang tetapi mempunyai tanah untuk membina rumah sendiri dan selesa Program ini dikendalik...
Beraya Di Rumah Pakai Kain Pelikat Ziarah Dalam Negeri Juga Tidak Dibenarkan

Beraya Di Rumah Pakai Kain Pelikat Ziarah Dalam Negeri Juga Tidak Dibenarkan

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 363 hits
Sejak minggu ini kerajaan Malaysia telah melonggarkan Perintah Kawalan Pergerakkan nbsp dengan membolehkan sektor sektor ekonomi mulai beroperasi Setelah daripada itu Menteri Kanan nbsp Datuk Seri Ismail Sabri turut memaklumkan b
Rumah Dijual Buat Biaya Nikah Anak Ujun 3 Bulan Tidur Bareng Kambing

Rumah Dijual Buat Biaya Nikah Anak Ujun 3 Bulan Tidur Bareng Kambing

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 239 hits
Bau kotoran kambing menjadi aroma yang biasa bagi Ujun Junaedi lelaki tua tinggal di Kampung Batunumpang RT23 RW03 Desa Palasarihilir Kecamatan Parungkuda Kabupaten Sukabumi Pasalnya sudah tiga bulan lebih Ujun menjadi seorang penggembala k...
Dah Mula Mengecat Rumah Untuk Raya Silap Besar Kalau Anda Tidak Ikut 5 Tip Ini

Dah Mula Mengecat Rumah Untuk Raya Silap Besar Kalau Anda Tidak Ikut 5 Tip Ini

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 787 hits
Memandangkan kita ada berbaki dua minggu lagi untuk berpuasa mesti ada yang dah mula untuk menghias rumah kan Meskipun raya kali ini tidaklah semeriah raya tahun tahun sudah namun ia bukan halangan untuk kita bangkitkan kembali suasana raya...
Rumah Kebajikan Di Siasat Susulan Dakwaan Liwat Dan Dera

Rumah Kebajikan Di Siasat Susulan Dakwaan Liwat Dan Dera

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 322 hits
PETALING JAYA Sebuah rumah kebajikan di Gombak disiasat susulan dakwaan liwat penderaan dan buruh kanak kanak daripada kanak kanak yang tinggal di situ yang menyaksikan pasangan yang menjaga mereka disoal polis awal minggu ini Difahamkan ru...
Ulang Kali Cakap Terima Kasih Dan Menangis Ebit Lew Bantu Keluarga Dapatkan Rumah Lebih Selesa

Ulang Kali Cakap Terima Kasih Dan Menangis Ebit Lew Bantu Keluarga Dapatkan Rumah Lebih Selesa

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 571 hits
Nasib sebuah keluarga yang tingal di sebuah rumah usang di Tanjung Lumpur Kuantan telah mendapat perhatian seorang pendakwah terkenal bernama Ustaz Ebit Lew Menerusi satu perkongsian yang dibuat melalui akaun Facebook rasmi keluarga tersebu...
Matikan Listik Rumah Perampokan Modus Baru Terjadi Di Jakarta Barat

Matikan Listik Rumah Perampokan Modus Baru Terjadi Di Jakarta Barat

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 274 hits
Kapolsek Kalideres Kompol Indra Maulana mengatakan penghuni rumah sempat berusaha merebut pisau milik kawanan perampok
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan