Ini Pemikiran Lubang Biawak Mat Sabu Mana Telur


 
Sedikit imbasan mengenai 'Normalisasi lubang biawak'.
1. Kenapa bertuhankan pemikiran barat sampai ke lubang biawak? 

MENGAPA sesetengah daripada kita lebih percayakan kaedah barat dalam menyelesaikan masalah ekonomi negara berbanding dengan al-Quran dan sunnah itu sendiri?
Pengerusi Gerakan Keadilan Monetori (Movement Monetary Justice), Muhammad Zahid Abdul Aziz berkata, Malaysia adalah sebuah negara yang majoriti rakyatnya beragama Islam.“Allah SWT telah kurniakan al-Quran dan sunnah sebagai panduan kehidupan […] (Sila rujuk HarakahDaily).


2. Sedikit imbasan mengenai 'Normalisasi lubang biawak' 29 Syawal 1439/13 Julai 2018.
“ALAH… Ketua Hakim Negara saja pun. Mereka tak boleh buat keputusan sendiri. Tertakluk kepada Perlembagaan dan undang-undang juga.”
Kalau anda boleh terima hujah ini, lepas ini, anda terpaksa juga terima bila Perdana Menteri (PM) daripada orang kafir. Sebab PM pun tertakluk kepada Perlembagaan dan undang-undang.
Anda juga perlu akur bila ditakdirkan Agong pun dipilih daripada orang kafir. Kerana Agong juga tertakluk kepada Perlembagaan.
Ini dipanggil normalisasi. Rakyat sedikit demi sedikit akan menerima kafir sebagai pemimpin. Sehingga hilang sensitiviti terhadap bangsa dan kesedaran terhadap batas agama. Pada ketika itu, bila Perlembagaan diubah, kita sudah tidak akan rasa apa-apa lagi.
Rakyat Palestin sudah menerima nasib sebegini awal lagi. Sewaktu British menjajah Syam (Levant), mereka membenarkan Yahudi masuk ke Palestin. Yahudi yang kaya-raya mula menjual tanah mereka dengan tawaran harga yang mahal. Pada waktu itu mereka sangat berhajat kepada wang. Dalam masa sama, Uthmaniah berhadapan krisis ekonomi dan politik yang teruk.
Mufti Palestin mengeluarkan fatwa haram menjual tanah kepada Yahudi. Namun penduduk Palestin ingkar. Ada Ulamak Su’ menuduh Mufti sebagai  macai kerajaan, jumud tidak faham realiti semasa, dan mereka-reka pengharaman yang tiada dalam Nas. Ulamak Su’ cuba normalisasi kemahuan rakyat yang sudah dikaburkan dengan material
Akhirnya bila Yahudi sudah menguasai majoriti tanah di Palestin, mereka melobi PBB untuk mengiktiraf Israel. Palestin dihilangkan dari peta dunia, barulah mereka menyesal namun tiada apa gunanya lagi.
Nabi sudah menggambarkan bagaimana taktik Yahudi supaya orang Islam mengikut telunjuk mereka. Mereka tak akan buat drastik, sebaliknya sedikit demi sedikit, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, perlahan, halus dan konsisten. Ia strategi normalisasi yang ampuh untuk melekakan umat. Sabda Rasulullah SAW:
لَتَتّبِعُنّ سَنَنَ الّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ. شِبْراً بِشِبْرٍ، وَذِرَاعا بِذِرَاعٍ. حَتّىَ لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبَ لاَتّبَعْتُمُوهُمْ” قُلْنَا: يَا رَسُولَ اللّهِ آلْيَهُودُ وَالنّصَارَىَ؟ قَالَ “فَمَنْ؟
“Kamu akan mengikut jalan orang yang terdahulu darimu. Sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, hinggalah kalau mereka masuk ke lubang biawak, nescaya kamu akan turut masuk. Sahabat bertanya adakah mereka Yahudi dan Nasrani? Jawab Baginda: Siapa lagi kalau bukan mereka?” [HR Bukhari dan Muslim]
29 Syawal 1439/13 Julai 2018 (ALANG IBN SHUKRIMUN) – HARAKAHDAILY 13/7/2018


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini, pemikiran lubang biawak. Sesuai dengan kata Nabi SAW:
“Kamu akan mengikut jalan orang yang terdahulu darimu. Sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, hinggalah kalau mereka masuk ke lubang biawak, nescaya kamu akan turut masuk. Sahabat bertanya adakah mereka Yahudi dan Nasrani? Jawab Baginda: Siapa lagi kalau bukan mereka?” [HR Bukhari dan Muslim]
(i) Satu lagi syarikat Yahudi bakal masuk Malaysia? 

Pemilik Worldcoin dan TFH, Sam Altman. (FOTO: Medium)
a. K'jaan M'sia melalui MIMOS telah menandatangani perjanjian persefahaman dengan Worldcoin Foundation, Tools for Humanity (TFH) serta MyEG untuk mengintegrasikan sistem pengesahan identiti biometrik Worldcoin ke dalam infrastruktur digital Malaysia pada Ogos lalu.
b. Perjanjian itu telah menimbulkan kebimbangan rakyat mengenai keselamatan dan penggunaan data peribadi mereka. Kebimbangan itu semakin ketara apabila negara-negara lain seperti United Kingdom, Perancis, Jerman, Hong Kong, Korea Selatan dan Portugal sedang menyiasat operasi Worldcoin disebabkan risiko penyalahgunaan data. 
c. Timbul beberapa persoalan mengenai keputusan Kerajaan membenarkan Worldcoin untuk akses data peribadi rakyat Malaysia. Antaranya adalah, adakah data kita terjamin dan tidak akan disalahguna. Kenya menyekat Worldcoin bimbang salahguna data, tetapi AS (Amerika Syarikat) memaksa Kenya membenarkan hingga menimbulkan keraguan rakyat. Pelik syarikat swasta dilarang, AS campur tangan penyebab rakyat semakin khuatir.
d. Pemilik Worldcoin dan TFH adalah Sam Altman, sementara pelabur Worldcoin terdiri daripada Venture Capital, Andreessen Horowitz, dan Reid Hoffman.  Kesemua mereka berbangsa Yahudi, malahan Reid Hoffman pernah menyatakan hasrat untuk menaja tindakan ke atas Perwakilan Demokrat, Rashida Tlaib dari Michigan yang keras mengkritik hubungan Amerika Syarikat dan Israel.
e. Penganalisis berkata, sementara negara lain berusaha mempertahankan kedaulatan data, kerajaan dengan mudah memberikan akses kepada entiti asing yang mempunyai kaitan dengan individu Yahudi dan Kerajaan Amerika Syarikat. Sepatutnya, PM, Menteri Sains dan Teknologi dan Menteri Komunikasi dan Ketua Pengarah Jabatan Perlindungan Data Peribadi wajib tampil memberikan penjelasan mengenai kebimbangan rakyat ini. 
Sehingga penjelasan diberikan, rakyat Malaysia diseru menjauhi operasi Worldcoin ini.
(ii) Kajian impak diperlukan sebelum subsidi telur ayam dihentikan.
Khairil Nizam (kanan) dan Mohamad Sabu.
a. PAS menyeru supaya kajian impak mendalam bersama-sama kesemua pemegang taruh dilaksanakan, sebelum keputusan penamatan subsidi telur ayam dilaksanakan susulan cadangan Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan, Datuk Seri Mohamad Sabu, hari ini.
b. Kajian itu adalah penting bagi menilai kesan impak negatif kepada pengguna yang mungkin menghadapi kenaikan harga telur, yang akan membebankan golongan berpendapatan rendah.
c. Penarikan subsidi yang berjumlah RM927 juta pada tahun 2023 itu juga boleh menyebabkan pengurangan akses kepada telur, yang merupakan sumber protein penting bagi rakyat dan juga kepada industri makanan di negara ini. Berdasarkan jangkaan semasa harga telur mungkin boleh meningkat 20 peratus hingga 50 peratus, bergantung kepada situasi pasaran dan respons pengeluar sekiranya subsidi ini dihentikan.
d. Pada bulan September, data harga ex-farm telur ayam adalah RM0.36 bagi Gred A, RM0.34 (Gred B) dan RM0.32 (Gred C). PAS turut menyeru kerajaan, melalui Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna serta agensi seperti The Malaysia Competition Commissin (MyCC), agar bertegas dengan pemain industri telur ayam di negara ini.
e. PAS juga menekankan supaya pihak industri tidak mengambil kesempatan dengan menaikkan harga atau mengurangkan bekalan telur ayam di pasaran, yang akhirnya menekan pengguna.
Sekian, Harap maklum.
...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/10/ini-pemikiran-lubang-biawak-mat-sabu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Subsidi Telur Ayam Mungkin Ditamatkan Jika Bekalan Stabil Mat Sabu

Subsidi Telur Ayam Mungkin Ditamatkan Jika Bekalan Stabil Mat Sabu

papar berkaitan - pada 9/10/2024 - jumlah : 51 hits
Kerajaan mempertimbangkan untuk menamatkan subsidi telur ayam gred A B dan C sekiranya bekalan kembali pulih dan stabil Berucap di perhimpunan bulanan Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan Datuk Seri Mohamad Sabu berkata penjimatan seb...
Tak Sambut Salam Mat Sabu Ceo Mada Mohon Maaf

Tak Sambut Salam Mat Sabu Ceo Mada Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 2/10/2024 - jumlah : 58 hits
FMT ReportersAbdullah Ismail menjelaskan beliau sebenarnya terlebih dahulu bersalaman ketika menyambut Mohamad Sabu Tangkap layar video tular menunjukkan CEO Mada Abdullah Ismail seolah olah enggan bersalaman dengan Mohamad Sabu ketika lawa...
Govt Mulls Ending Egg Subsidies Once Supply Stabilises Says Mat Sabu

Govt Mulls Ending Egg Subsidies Once Supply Stabilises Says Mat Sabu

papar berkaitan - pada 9/10/2024 - jumlah : 65 hits
The government last year spent RM927 million on subsidies for chicken eggs PETALING JAYA The government is considering to end subsidies for chicken eggs if its supply stabilises says agriculture and food security minister Mohamad Sabu Moham...
Cara Atasi Masalah Tidak Suka Berada Di Tempat Di Mana Anda Sedang Berada

Cara Atasi Masalah Tidak Suka Berada Di Tempat Di Mana Anda Sedang Berada

papar berkaitan - pada 26/9/2024 - jumlah : 98 hits
Ketika sedang baring melegakan otot di pinggang tadi saya cuba beri tumpuan untuk merasakan pernafasan yang berlaku pada tubuh badan Amalan itu sejak kebelakangan ini kerap saya amalkan untuk ingatkan diri bahawa saya sedang hidup Saya tak ...
3 Jenis Sunscreen Nak Pilih Yang Mana

3 Jenis Sunscreen Nak Pilih Yang Mana

papar berkaitan - pada 1/10/2024 - jumlah : 101 hits
Ramai yang tak tahu kepentingan sunscreen dalam basic skincare Kalau tak pakai skincare semua produk yang korang pakai dekat muka membazir Fungsi sunscreen adalah bertindak sebagai lapisan yang melindungi kulit korang daripada sinaran matah...
Roboh Kat Mana Nim

Roboh Kat Mana Nim

papar berkaitan - pada 26/9/2024 - jumlah : 108 hits
MSO Menitik Malam Seseorang mengongsikan klik video ssodok sedang meroboh bangunan yang bercatkan warna hijau dan didalamnya juga ada gambar rasmi seorang bekas MB Saya kurang pasti kejadian ini berlaku di negara mana Trims
Mana Yang Duk Kata Kepris Fitnah Pu Dulu Pernah Dikecam Buka Aib Caprice Bersuara Selepas Pu Azman Dihukum Penjara

Mana Yang Duk Kata Kepris Fitnah Pu Dulu Pernah Dikecam Buka Aib Caprice Bersuara Selepas Pu Azman Dihukum Penjara

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 74 hits
PU Azman hari ini dijatuhi hukuman penjara 24 tahun dan dua sebatan selepas didapati bersalah melakukan amang seksual fizikal terhadap seorang remaja lelaki dua tahun lalu
Kfc Malaysia Meluaskan Perkongsian Untuk Golongan Memerlukan

Datuk Antara Ditahan Kes Rasuah Lindung Seludup Diesel

Increasing Efficiency How Distributors Benefit From B2b Ecommerce Solutions

Misplaced Priorities In Calls For Hudud Says Anwar

Budak Curi Kambing Untuk Beli Rokok

When Are The New 2025 Cars Coming Out Check Out The Upcoming Models

Penghapusan Subsidi Diesel Anwar Tiga Menteri Diheret Ke Mahkamah

Bank Indonesia Digital Content Competition 2024 Berhadiah Total 400 Juta Rupiah


echo '';
Info Dan Sinopsis Filem Telekinesis 2024 Arahan Syafiq Yusof Kini Di Astro First

Resepi Cheese Tart Paling Gebu dan Kemas Senang Dimakan Bila Separuh Montok

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Calar Cinta Slot Samarinda TV3

ABPBH 2024 Tarikh Kategori Calon Undian Hadiah Persembahan Penyampai Trofi Tiket Dan Segala Info Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36

Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka


Fattah Amin And Emma Maembong The Shocking Secret Behind Their On Screen Chemistry

Ini Pemikiran Lubang Biawak Mat Sabu Mana Telur

East Malaysian Mps Urged To Reject Cruel Citizenship Bill

Bully Grabs Punched And Kicks Victim For Four Minutes While Being Video Recorded

4 000 Liter Diesel Disorok Di Bangsal Kebun Pisang

Madu Bermanfaat Pada Pesakit Diabetes