Ini Antara Perkara Yang Sering Dilakukan Oleh Lelaki Tapi Masih Ramai Wanita Yang Tidak Faham


Ini Antara Perkara Yang Sering Dilakukan Oleh Lelaki, Tapi Masih Ramai Wanita Yang Tidak Faham! Menjalinkan hubungan cinta masih ragu tentang perasaan pasangan terhadap mereka. Kalau si bf tak cakap ‘I Love You’ setiap hari, mulalah timbul rasa curiga dan fikir yang bukan-bukan.
Sebenarnya, tak perlu pun nak tunggu lelaki tu cakap ‘I Love You’ baru nak percaya yang dia sayang sangat dengan korang. Ada banyak hint yang sepatutnya korang faham-faham sendiri. Ini antara beberapa perkara yang sering dilakukan oleh lelaki tanda dia sayang kan perempuan tapi masih ramai perempuan yang tidak faham.
1. Buat perempuan ketawa
Kalau lelaki tu sentiasa membuat hati korang senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius dengan korang. Lelaki jenis ini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali bersama dengan orang tersayang.
2. Suka mengusik
Lelaki kalau dah suka perempuan tu, dia memang suka sangat nak mengusik. Tapi dalam masa yang sama, dia tetap menjaga perasaan dan sentiasa caring terhadap perempuan tersebut.
3. Kerap whatsapp/reply laju
Kalau dah suka kan, mesti la sentiasa menghubungi korang. Lagi satu, ingat senang ke nak jumpa lelaki yang rajin nak melayan whatsapp ni? Kalau mereka reply laju-laju tu kira korang dah untung sangat la.
4. Tak control perempuan
Dalam perhubungan cinta, lelaki sejati tidak akan control perempuan. Bukan bermakna tidak mahu ambil tahu tapi lelaki itu hanya nak perempuan berasa selesa ketika bersamanya. Biar tak rasa seperti terikat.
5. Menangis depan perempuan
Tak ada lelaki yang akan menangis pada seorang perempuan melainkan dia betul-betul sayang dengan perempuan tu. Kalau dah nangis depan korang tu maknanya dia sangat mempercayai dan selesa dengan korang.
6. Tak nak hubungan tergesa-gesa
Kalau lelaki betul-betul sayang dengan seorang perempuan, dia tak mahu cepatkan hubungan itu. Maksudnya, dalam bab kahwin dia tidak akan terburu-buru kerana nak tunggu betul-betul stabil dan cukup duit untuk menyara isterinya nanti.
7. Lembut hati
Kalau dulu korang mengenalinya sebagai seorang yang keras kepala, dengan tak semena-menanya dia boleh menjadi seorang yang lembut hati dan boleh bertolak ansur dalam banyak perkara. Ini juga salah satu tanda yang dia sayang dan sanggup beralah dengan orang yang dia sayang.
8. Jadi budak-budak

Lelaki kalau dah perangai macam budak-budak yang tiba-tiba nak bermanja dan kadang-kadang suka merajuk, itu tandanya dia mahu kan perhatian korang. Kalau dia merajuk sesekali tu, pujuk je la. Tapi kalau dah merajuk mengalahkan perempuan, tak payah layan ok? Haha!
9. Membebel
Jangan korang anggap lelaki tu kuat membebel setiap kali dia menegur dan marah tentang perkara-perkara yang padanya tidak elok. Dia hanya sekadar menasihati dan mengingatkan orang yang disayangi agar hubungan yang dijalinkan berjalan lancar tanpa masalah.
Jadi lepas ni jangan la gaduh lagi tentang isu-isu seperti sayang ke tak. Makna sayang tu luas. Tak semestinya diungkap dengan kata-kata. Point-point ini kami dapatkan sendiri daripada hasil tinjauan beberapa orang lelaki tentang perasaan sebenar mereka. So, korang boleh la check sama ada ciri-ciri yang dinyatakan ini ada atau tidak pada bf korang.
Kena BACA!
6 Ciri Lelaki Yang Tak Layak Jadi Calon Suami

Kalau nak cari suami, biarlah dengan seseorang yang bukan hanya menjaga dan menyayangi kita, malah boleh menerima keluarga seadanya. Selalunya, perempuan ni cukup hebat dalam menentukan kriteria suami idaman. Beriman, penyayang dan jujur antaranya ‘pilihan cliche’ untuk mencari calon suami.
Tapi, asyik berangan je tentang ciri-ciri suami soleh, anda juga perlu tahu antara ciri lelaki-lelaki yang tidak oleh dijadikan suami menurut Islam.
1. Berani tinggal solat
Lelaki yang sanggup meninggalkan solat bermaksud dia berani mengingkari perintah Allah. Sedangkan suruhan Allah dikhianati, apatah lagi amanah manusia.
Rasulullah SAW bersabda, “Perjanjian kami dengan mereka adalah solat. Orang yang meninggalkannya, bererti dia telah kafir”. (HR At-Tirmidzi) Macam mana nak percaya pada suami yang tidak memenuhi syarat pertama yang diterapkan oleh Rasulullah SAW, padahal solat adalah tiang agama.
2. Suka lakukan dosa besar
Mabuk, zina dan berjudi adalah antara dosa-dosa besar yang perlu dielak. Kehidupan bersama suami seperti ini sama seperti anda hidup di dalam neraka. Semoga mereka bertaubat kepada Allah dan diampuni dosanya.
3. Dayus
Tidak ada rasa cemburu kepada isteri dan membiarkan anak-anak terjerumus dalam lembah maksiat. Meminta anda untuk tidak berhijab kerana menganggapnya kuno dan membiarkan isterinya berbual mesra bersama kawan-kawan lelaki dan bergelak dengan lelaki lain adalah antara ciri-ciri lelaki dayus.
4. Sombong dan bangga diri
Memiliki mentaliti seperti tidak mengenal perasaan cinta. Ego, hanya mencintai dirinya sendiri dan mengahwini anda bukan kerana cinta tetapi hanya kerana nafsu yang menginginkannya.
5. Derhaka kepada ibu bapa
Kalau ada lelaki yang tidak menghormati ibu bapa, macam mana agakya dia hendak menghormati diri anda? Adakah dia berharap isterinya akan berbakti dan menuruti segala perintahnya, sedangkan dia tak melakukan perkara yang sama kepada kedua orang tuanya?
Lihat saja bagaimana dia melayani keluarganya. Tak takut ke nak bersuamikan lelaki yang tidak berbuat baik kepada keluarganya sendiri?
6. Kedekut
Rasulullah SAW melarang kita untuk bersifat kedekut, sebagaimana beliau bersabda, “… Dan hindarilah sifat kedekut kerana kedekut telah menghancurkan orang-orang sebelum kamu, membuat mereka saling bunuh-membunuh dan melanggar kehormatan orang lain” (HR Muslim).
Mencari pasangan biarlah yang boleh membuat kita bahagia dunia dan akhirat. Jadi sebelum memilih lelaki untuk dijadikan suami, elok la jika melihat semua kriteria ini terlebih dulu. Bukan apa, tak mahu ada pula yang menyesal di kemudian hari.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Ini Antara Perkara Yang Sering Dilakukan Oleh Lelaki, Tapi Masih Ramai Wanita Yang Tidak Faham! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ini-antara-perkara-yang-sering-dilakukan-oleh-lelaki-tapi-masih-ramai-wanita-yang-tidak-faham/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tanda Tanda Seorang Lelaki Sayang Pasanganya Tapi Ramai Wanita Tidak Faham

Tanda Tanda Seorang Lelaki Sayang Pasanganya Tapi Ramai Wanita Tidak Faham

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 332 hits
Apabila seorang lelaki betul betul jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas Hati lelaki yang dianggap kera selama ini tiba tiba jadi selembut kapas Bahkan lelaki yang mabuk cinta sang...
Wanita Bisu Dijual Ke Hidung Belang Uangnya Dipakai Beli Sabu Oleh Pelaku

Wanita Bisu Dijual Ke Hidung Belang Uangnya Dipakai Beli Sabu Oleh Pelaku

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 385 hits
Kepolisian masih melakukan pemeriksaan intensif terhadap pelaku penyekapan dan pemerkosaan terhadap NT 26 perempuan difabel bisu di Makassar Pelaku bernama Nasrianto Siadi 26 saat ini sementara ditahan di Mako Polsek Tamalate Warga jalan Pe...
Teriaa Wanita 61 Tahun Nekad Tikam Suami Kaki Botol Lega Tidak Dihukum Oleh Mahkamah

Teriaa Wanita 61 Tahun Nekad Tikam Suami Kaki Botol Lega Tidak Dihukum Oleh Mahkamah

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 309 hits
620 h 413 crop 1 SEORANG wanita yang menikam suaminya dengan pisau dibebaskan mahkamah tanpa sebarang hukuman Ia berikutan alasan wanita tersebut yang sudah tidak tahan didera suaminya sepanjang 30 tahun perkahwinan mereka Puala Brady 61 be...
Makeup Simple Oleh Hayati Hashim Tapi Hasilnya Cantik Seperti Mira Filzah Gitu

Makeup Simple Oleh Hayati Hashim Tapi Hasilnya Cantik Seperti Mira Filzah Gitu

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 1033 hits
hai assalammualaikumMakeup Simple Oleh MUA Hayati Hashim Dah lama muka ni tak dimakeupkan dengan makeup artis ni Haritu nad ada photoshoot untuk satu produk Wajib ok muka ni perlu dimakeupkan barula masa nak ambil gambar muka ni cantik je h...
Bakal Isteriku Janda Dah 2x Tapi Peliknya Dia Mengaku Masih Ada D2ra

Bakal Isteriku Janda Dah 2x Tapi Peliknya Dia Mengaku Masih Ada D2ra

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 729 hits
Tapi confuse saya min manalah tau dia ada sumpahan nenek moyang ke macam cerita sanggul beracun tu Alah yang erra fazira belakon kawin 100 kali tu Salam warga krt Thanks min approve cerita saya Macam biasa tolong hide profile Saya just nak ...
Alat Make Up Yang Wajib Dimiliki Oleh Wanita

Alat Make Up Yang Wajib Dimiliki Oleh Wanita

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 471 hits
Kecantikan merupakan hal terpenting yang harus dimiliki oleh setiap wanita di seluruh dunia Untuk mempercantik dirinya seorang wanita akan menggunakan berbagai alat make up dan juga melakukan beberapa perawatana agar terlihat lebih menarik ...
Anda Wanita Usia Antara 18 44 Tahun Tolong Baca Ini Hal Ini Sangat Berguna Jangan Sampai Menyesal Dikemudian Hari

Anda Wanita Usia Antara 18 44 Tahun Tolong Baca Ini Hal Ini Sangat Berguna Jangan Sampai Menyesal Dikemudian Hari

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 284 hits
Tanda tanda awal PCOS adalah masa ovulasi atau subur yang tidak b raturan m ningkatnya kadar hormon pria dalam tubuh wanita dan munculnya banyak kista pada ovarium Jika s orang wanita m ngalami s tidaknya dua dari tiga tanda awal itu maka k...
Tazkirah 18 Empat Perkara Wanita Dikahwini

Tazkirah 18 Empat Perkara Wanita Dikahwini

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 255 hits
Empat Perkara Wanita Dikahwini Semoga hari ini kita semua sudah pun menunaikan ibadah solat subuh dan merasakan bahagia dengan kehidupan hari ini apa tah lagi bagi kita yang sedang bercuti panjang persekolahan 2018 Buatlah sesuatu yang mend...
Apa Maksud Tersirat Perkara Ini Ditimbulkan Oleh Tun Mahathir

Apa Maksud Tersirat Perkara Ini Ditimbulkan Oleh Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 475 hits
Walaupun sudah lebih enam bulan berlalu barangkali ramai yang tertanya tanya mengapakah Tun Mahathir Mohamad masih mahu mengimbas kembali peristiwa yang menyebabkan berlakunya kelewatan beliau mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri selep...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang