Ini 4 Cara Minum Air Pada Waktu Yang Betul Barulah Berseri Seri Wajah Kita


Ini 4 Cara Minum Air Pada Waktu Yang Betul, Barulah Berseri-Seri Wajah Kita! Minum air pun ada caranya bukan main sebarang je. Sebab tu orang tua pesan jangan minum air selepas makan kerana akan menyebabkan perut buncit.
Sebenarnya pantang larang ini adalah demi kebaikan kita. Namun paling penting perlu minum air secukupnya sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari serta pada waktu yang betul.Amalkan secara konsisten, insya-Allah kesihatan akan bertambah baik. Paling seronok, amalan minum air pada waktu yang tepat juga akan membuatkan kita tampak awet muda.
Bangun Tidur Sebaik sahaja bangun dari tidur, minum air suam 2 gelas. Minum secara perlahan-lahan, jangan tergopoh gapah. Amalan ini membantu mengaktifkan organ dalaman. Air liur basi yang bercampur dengan air juga membantu membersihkan tubuh kita secara semuajadi. Dalam air liur kita ada enzim yang membantu pencernaan.
30 Minit Sebelum Makan
Amalkan minum air suam atau air putih 1 gelas 30 minit sebelum makan. Ia membantu melancarkan proses penghadaman dan mengawal selera makan. Perut akan berasa kenyang dan membuatkan kita mengambil makanan dalam kuantiti yang sedikit.
Sebelum Mandi Anda disarankan minum air 1 gelas sebelum mandi. Ia akan membantu menurunkan tekanan darah dan membuatkan kita berasa lebih relaks.
Sebelum Tidur Jangan terus tidur sebaliknya amalkan minum air putih 1 gelas. Ia dikatakan dapat membantu mengelakkan serangan angin ahmar dan serangan jantung. Selamat Mengamalkannya!
Sumber: Mingguan Wanita
Jom ketahui 8 sebab kenapa anda harus amalkan minum air putih
1. Menguruskan badan
Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.2. Meningkatkan kesuburan Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.
2. Melancarkan sistem pencernaan Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.
3. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.
4. Perawatan kecantikan Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.
5. Tubuh lebih segar dan sihat Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.
6. Menyihatkan jantung Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.
7. Ubat kepada penyakit strok Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.
The post Ini 4 Cara Minum Air Pada Waktu Yang Betul, Barulah Berseri-Seri Wajah Kita! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ini-4-cara-minum-air-pada-waktu-yang-betul-barulah-berseri-seri-wajah-kita/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Anak Tidur Tenunglah Wajah Mereka Waktu Itulah Gugurnya Air Mata Seorang Ibu Kerana Terasa Diri Tidak Sempurna

Bila Anak Tidur Tenunglah Wajah Mereka Waktu Itulah Gugurnya Air Mata Seorang Ibu Kerana Terasa Diri Tidak Sempurna

papar berkaitan - pada 21/4/2019 - jumlah : 425 hits
Mama baring atas katil sambil tengok awak lena Kamu dah tidur beberapa jam yang lalu itulah yang kita berdua perlukan Hari ni bukanlah hari yang mudah untuk kita Waktu kita makan tadi Mama kira jam untuk sampai waktu tidur Mama berkira kira...
Wajah Lebih Cantik Berseri Dengan Hansaegee Nature Gold Nano Cc Cream

Wajah Lebih Cantik Berseri Dengan Hansaegee Nature Gold Nano Cc Cream

papar berkaitan - pada 19/4/2019 - jumlah : 347 hits
WAJAH LEBIH CANTIK BERSERI DENGAN HANSAEGEE NATURE GOLD NANO CC CREAMAssalamualaikum Hai Wajah yang bersih dan berseri memang menjadi idaman setiap wanita Tipulah kalau kata tak nak kan Sebagai seorang wanita yang berkerja selain memiliki w...
Ini Cara Yang Betul Niat Puasa Ramadhan Termasuk Cara Niat Untuk Satu Bulan

Ini Cara Yang Betul Niat Puasa Ramadhan Termasuk Cara Niat Untuk Satu Bulan

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 493 hits
Apa apa yang dilakukan mesti bermula dengan niat termasuk ibadah puasa di bulan Ramadhan ini caranya yang betul untuk berniat puasa di bulan Ramadhan
Si Kecil Kerap Menangis Dan Kembung Perut Ustaz Mujahidin Al Banjari Ajarkan Cara Ikhtiar Guna Air Campur Garam Sahaja

Si Kecil Kerap Menangis Dan Kembung Perut Ustaz Mujahidin Al Banjari Ajarkan Cara Ikhtiar Guna Air Campur Garam Sahaja

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 494 hits
Bayi memang suka menangis Hal ini kerana bayi masih kecil masih belum boleh bercakap Dengan cara menangis ia dapat menarik perhatian ibu bapa untuk memahami kehendak mereka Kadang kala ibu bapa sudah cuba untuk memahami apa yang dikehendaki...
Kotor Dan Berbau Begini Cara Betul Cuci Tuala Dapur Di Rumah Anda

Kotor Dan Berbau Begini Cara Betul Cuci Tuala Dapur Di Rumah Anda

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 428 hits
Kotor dan berbau Begini Cara Betul Cuci Tuala Dapur Di Rumah AndaAntara barang paling kotor sekali di dapur kita selain span basuh pinggan adalah tuala dapur
Nak Muka Kelihatan Berseri Sentiasa Cuba Amalkan Doa Penyeri Wajah Ini

Nak Muka Kelihatan Berseri Sentiasa Cuba Amalkan Doa Penyeri Wajah Ini

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 560 hits
Nak Muka Kelihatan Berseri Cuba Amalkan Doa Penyeri Wajah Ini Potongan 2 ayat dari surah dalam Al Quran ini baik untuk dijadikan amalan harian terutama setiap kali mak ayah lakukan lepas solat fardhu Kedua dua ayat pendek ini mengandungi ma...
Tahukah Anda Cara Berbuka Puasa Tidak Betul Boleh Undang Padah

Tahukah Anda Cara Berbuka Puasa Tidak Betul Boleh Undang Padah

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 340 hits
KUALA TERENGGANU 17 April Cara berbuka puasa tidak menepati amalan Rasulullah SAW boleh menyebabkan berlaku pertambahan penyakit di bulan Ramadan Pensyarah Perubatan Fakulti Perubatan Universiti Sultan Zainal Abidin Prof Dr Harmy Mohamed Yu...
Pembukaan Butik 5 Waktu Di Seri Bangi Seksyen 8 Dapatkan Koleksi Baju Dan Jubah 5 Waktu Untuk Raya Ni

Pembukaan Butik 5 Waktu Di Seri Bangi Seksyen 8 Dapatkan Koleksi Baju Dan Jubah 5 Waktu Untuk Raya Ni

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 1315 hits
hai assalammualaikumBaju Kurta 5 Waktu Pilihan Baju Raya Tahun Ni Untuk Suami Dah lama nad berkenan dengan Baju 5 waktu ni lagi lagi baju kurta dia nak bagi suami pakai Suka tengok rekaan dan cutting baju tu yang sesuai dengan lelaki Bila t...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang