Ini 10 Tanda Tanda Yang Dia Bukan Jodoh Anda Dalam Islam


10 Tanda Yang Dia Bukan Jodoh Anda Dalam Islam. Ramai orang mula ‘gila’ bila dengar tentang jodoh. Dah jadi macam allergic pula setiap kali perkataan tu disebut. Selalunya bagi mereka yang belum bertemu jodoh, banyak perkara-perkara yang menjadi tanda tanya sama ada tentang calon-calon jodoh yang baik atau mungkin, tanda-tanda si dia adalah jodoh kita.
Namun, tak semua perkara indah yang hanya perlu kita tahu. Memang jodoh itu rahsia dan telah ditetapkan oleh Allah. Tapi, kita diseru untuk berusaha juga mencari pasangan terbaik buat diri sendiri.
Jika memang bukan jodoh kita, anggap saja la bahawa kita memang tidak ditakdirkan untuknya dan pasti Allah punya rencana yang lebih baik.
Kali ni Remaja nak kongsi kan beberapa tanda yang boleh kita bahawa sama ada seseorang itu bukan jodoh yang baik untuk korang. Pandangan ini diambil berdasarkan pemerhatian daripada masyarakat sekeliling.

1. Banyak kelemahan si dia yang anda tak suka Kalau disuruh senaraikan apa yang korang tak suka tentang pasangan, memang panjang berjela senarai yang akan dibuat. Tapi simpan je la dalam hati takut si dia kecil hati.
2. Tak pedulikan kesihatan korang Kalau bagi tahu pasangan yang korang tak sihat atau demam, mungkin dia buat bodoh dan tak tunjuk rasa simpati. Pendek kata, kalau korang sakit sekali pun, tak memberikan apa-apa kesan buatnya.

3. Tak mempercayai korang Sukar mendapatkan kepercayaan si dia juga merupakan salah satu petanda korang sedang dalam perhubungan yang tidak baik. Kepercayaan merupakan tunjang dalam ikatan dalam mana-mana perhubungan.
4. Selalu buat korang sedih Bila berjumpa, tak sah kalau tak bergaduh. Sudahnya, berendam air mata sepanjang hari. Apa saja yang korang buat, ada saja yang tak kena di matanya.

5. Selalu menjauh bila ada konflik Jika berlaku sebarang konflik, pasangan korang suka untuk menjauhkan diri dan tidak mahu mencari jalan penyelesaian. Lama-kelamaan, masalah kecil menjadi besar dan boleh mengundang pergaduhan besar dalam hubungan.
6. Suruh korang berubah tapi dia tak mahu berubah dirinya Contoh situasi yang boleh kami beri, jika korang mempunyai kawan lelaki/perempuan yang rapat, pasangan korang mula menyuruh untuk menjauhi mereka, sedangkan dia bebas untuk bergaul dengan sesiapa saja tanpa batasan.

7. Tidak pernah memberi sokongan Dalam apa saja perkara yang korang lakukan, dia tidak pernah memberi sokongan dan menyokong minat atau impian korang.
8. Tidak ada chemistry Bergaduh sikit nak berkasar, hari-hari bertengkar. Salah sikit pun nak marah-marah. Kalau macam ni, nanti dah kahwin apa cerita bro?
9. Tidak menghargai Perhubungan yang baik adalah apabila wujud sikap saling menghargai pasangan masing-masing. Tapi, apa saja yang korang buat untuknya, dia tidak pernah menghargainya.

10. Tiada perancangan masa depan bersama Tujuan hubungan cinta di antara lelaki dan perempuan adalah untuk berakhir dengan menghalalkan perhubungan. Kalau semata-mata nak couple je dan tak nak diakhiri dengan ikatan perkahwinan, lebih baik lupakan saja dia. Jangan buang masa guys!
Walau bagaimanapun, ini hanyalah pandangan dan pemerhatian kasar sahaja. Tidaklah seratus peratus benar, namun sedikit sebanyak boleh dijadikan sebagai rujukan buat anda yang masih tertanya-tanya.
Apa-apa pun, tepuk dada tanya selera.
Sumber: Remaja
The post Ini 10 Tanda-Tanda Yang Dia Bukan Jodoh Anda Dalam Islam! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ini-10-tanda-tanda-yang-dia-bukan-jodoh-anda-dalam-islam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ikut 4 Cara Islam Ini Bila Jodoh Yang Dinantikan Tak Kunjung Tiba

Ikut 4 Cara Islam Ini Bila Jodoh Yang Dinantikan Tak Kunjung Tiba

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 457 hits
Ikut 4 Cara Islam Ini Bila Jodoh Yang Dinantikan Tak Kunjung Tiba Ketika usia semakin melewati waktu terdetik pada hati mengapa tiada satu pun jodoh yang datang melekat Impian untuk bernikah seperti orang lain kadang kadang harus dipendamka...
Informasi Gangguan Seks Kepada Wanita M Sia Oleh 2 Lelaki China Kalau Islam

Informasi Gangguan Seks Kepada Wanita M Sia Oleh 2 Lelaki China Kalau Islam

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 239 hits
Mahu tiduri wanita Malaysia 2 lelaki China ditahan Seorang peguam wanita mendakwa dirinya berdepan gangguan seksual daripada dua lelaki warga China ketika dalam perjalanan pulang dari Cambodia ke Malaysia semalam Mangsa Samantha Chong 33 me...
Pemuda Pas Senarai 15 Hujah Dap Anti Islam

Pemuda Pas Senarai 15 Hujah Dap Anti Islam

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 326 hits
Hishamuddin Abdul Karim Malaysiakini Ternyata begitu gerun sekali Pemuda DAP dengan kebenaran yang dihujahkan Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi mengenai sikap parti itu yang menentang usaha menegakkan serta meninggikan syiar Islam...
Lupakan Dendam Pas Terhadap Umno Demi Islam Kata Nik Abduh

Lupakan Dendam Pas Terhadap Umno Demi Islam Kata Nik Abduh

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 425 hits
Penyokong dan anggota Pas dinasihat lupakan persengketaan Pas dan Umno dan menggunakan pertimbangan rasional dengan mengundi calon Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Cameron Highlands hujung minggu ini kata Ahli Jawatankuasa Pas Pusat...
Tahukah Anda Mengapa Dalam Islam Melarang Meniup Makanan Dan Minuman Yang Panas Rileks Media

Tahukah Anda Mengapa Dalam Islam Melarang Meniup Makanan Dan Minuman Yang Panas Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 329 hits
Seringkali kita melihat seorang Ibu ketika menyuapi anaknya makanan yang masih panas dia meniup makanannya lalu disuapkan kepada anaknya Bukan itu saja bahkan orang dewasa pun ketika minum teh atau kopi panas sering kita lihat dia meniup mi...
Are Islam And The Malays Under Threat

Are Islam And The Malays Under Threat

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 318 hits
One issue that has been cropping up in the Cameron Highlands by election is whether or not the position of Islam and the Malays is under threat post GE 14 To answer this question we may need to glean some lessons from history Conventional t...
Arab Saudi Dah Ada Panggung Wayang Kelantan Terlebih Islam Dari Arab Saudi

Arab Saudi Dah Ada Panggung Wayang Kelantan Terlebih Islam Dari Arab Saudi

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 325 hits
Sejak jumaat lepas Arab Saudi membuat sejarah besar dengan pembukaan sebuah panggung wayang selepas 35 tahun ditutup oleh pemerintahnya Dalam keghairahan menyambut pembukaan panggung wayang tersebut ramai yang tidak tahu bahawa mereka yang ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte