Ingatkan Hati Paskal Rupanya Tisu Juga Tindakan Komander Ni Sergah Pemuda Ni Memang Padu


“Ingatkan Hati PASKAL, Rupanya Tisu Juga..” – Tindakan Komander Ni ‘Sergah’ Pemuda Ni Memang Padu! Permainan video popular, Player Unknown Battleground (PUBG) boleh membuatkan mana-mana pemain berasa seronok sehingga ada yang ketagih dengannya.
Gara-gara menghabiskan banyak masa bermain permainan tembak-menembak itu, seorang pemuda yang ‘berhati kental’ bergenang selepas dimarahi bapa saudara kepada abang angkatnya.
“Kena marah dengan komander, orang mai rumah, dia duk main PUBG. Tak layan tetamu. Selalu sangat dia cakap kat orang yang dia tu memang berhati Paskal. Sekali kena sound (tegur), lurus terus budak ni,” menurut keterangan video berdurasi 52 saat yang dikongsi di laman sosial sehingga tular.
Pemuda yang merakamkan video tersebut, Mohd Ramzie Ramli, 33, berkata, ia berlaku pada malam Jumaat lalu semasa bercuti ke Langkawi bersama adik angkatnya, Mohamad Zafir Mohd Mahazir dan bapa saudaranya yang lebih mesra dipanggil Cik Man atau komander.
Akibat Asyik PUBG
Mohd Ramzie memberitahu, sebelum insiden itu, seorang rakannya yang mesra dengan panggilan Tehad datang ke apartment penginapan mereka untuk berbincang mengenai aktiviti memancing pada Sabtu.
“Kawan datang ke rumah nak bincang pasal pancing, Zafir pula asyik main PUBG dalam bilik tidur, tak duduk sekali dengan tetamu kat ruang tamu.
“Bila tetamu dah nak balik pun, dia sibuk main lagi. Bayangkanlah tetamu sampai masuk ke dalam bilik tidur nak bersalam dengan dia sebelum pulang,” katanya kepada mStar Online pada Isnin.
Susulan itu, Mohd Ramzie yang berniaga sendiri ‘melaporkan’ perkara tersebut kepada bapa saudaranya yang merupakan pesara polis dari Unit Tindakan Khas (UTK) berpangkat komander, yang ketika itu baru pulang daripada menziarahi seorang rakan.
Memang Nak Gelak
“Dalam video tu, pakcik memang marah walaupun nak tergelak pun ada. Pakcik siap gertak nak bawa Zafir pergi jumpa hantu. Sebabnya Zafir selalu cakap besar, kata dia ni macam Paskal… berani dan berhati kental.
“Malam sebelumnya, pakcik kenakan dia nak bawa masuk hutan untuk tengok hantu depan-depan, nak uji dia ni sebenarnya berani ke tak. Tapi dia sebenarnya penakut sampai menangis,” katanya secara berseloroh.
Sementara itu, Zafir mengaku dia sering menganggap dirinya berani kerana pengaruh Paskal, filem tempatan yang mendapat kutipan pecah panggung.
Namun hakikatnya, pemuda yang berusia 21 tahun berasal dari Bukit Mertajam, Pulau Pinang ini mengakui dirinya tidak ‘sekental’ seperti yang disebut-sebutnya.
Berkongsi pengalaman seram, pelajar tahun akhir jurusan kulinari dari MSU College Pulau Pinang ini memberitahu bahawa dia telah dibawa masuk ke hutan oleh Cik Man.
“Masa tu kira-kira pukul 1 pagi (Jumaat) kami dalam perjalanan pulang ke apartment selepas makan. Bila lalu jalan sunyi dengan kiri kanan hutan, Cik Man tiba-tiba menghentikan kereta di tepi jalan.
“Dia kemudian bawa saya keluar untuk masuk hutan dan nak saya pandang pada satu pokok besar. Saya tak berani, saya tutup mata. Memang takut sampai menangis,” katanya yang berasa geli hati mengimbas kembali insiden ‘kelakar seram’ itu.
Hapir Setiap Hari Bermain
Zafir berkata, dia mula terlibat dalam permainan PUBG sejak dua bulan lalu dan mengaku menghabiskan masa bermain permainan itu hampir setiap hari.
Anak ketiga daripada empat beradik ini bagaimanapun memberitahu, dia tidak bermain PUBG selama dua hari semasa bercuti di Langkawi kerana kesibukan dengan pelbagai aktiviti, selain liputan perkhidmatan internet yang terhad.
Video 1

Kena marah dengan commander, org mai rumah, dia duk main #PUBG tak layan tetamu. 😂Selalu sangat dia cakap kat org dia tu memang berhati PASKAL, Sekali kena sound, lurus terus budak ni 😆Yang commander pon , dia marah dia nak tegelak 🤣Like page #abgxkaripap
Posted by Mohammed Mohammed Ramzie on Friday, 15 February 2019
“Bila dah balik ke bilik tu yang ‘lepas gian’ main PUBG, lagipun tak nak ganggu tetamu sibuk bincang. Tapi saya sempat salam dengan kawan tu sebelum masuk ke bilik.
“Tapi tu lah, mereka suka menyakat saya. Masa kena tegur tu, Cik Man ada gertak lagi kalau buat hal, dia nak bawa saya tengok hantu. Saya tak nak, takut… hahaha,” katanya sambil menambah ia memberi pengajaran kepadanya untuk tidak terlalu leka bermain permainan popular itu dan nekad untuk menjadi lebih berani pada masa akan datang.
Video 2

Dia selalu Claim sangat diri tu PASKAL. Sekali commander Azeman Kola cuba2 berenti kat hutan nak bagi tengok hantu.Paskal Menagis takutt takuut hahahaa..🤣
Posted by Mohammed Mohammed Ramzie on Sunday, 17 February 2019
Sumber: Mstar Online, Mohammed Mohammed Ramzie
 
The post “Ingatkan Hati PASKAL, Rupanya Tisu Juga..” – Tindakan Komander Ni ‘Sergah’ Pemuda Ni Memang Padu! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ingatkan-hati-paskal-rupanya-tisu-juga-tindakan-komander-ni-sergah-pemuda-ni-memang-padu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Hati Paskal Kecut Perut Dan Menangis Disergah Komander Gara Gara Main Pubg

Pemuda Hati Paskal Kecut Perut Dan Menangis Disergah Komander Gara Gara Main Pubg

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 693 hits
Pemuda hati PASKAL Kecut Perut Dan Menangis Disergah Komander Gara Gara Main PUBGPERMAINAN video popular Player Unknown Battleground boleh membuatkan mana mana pemain berasa seronok sehingga ada yang ketagih dengannya Gara gara menghabiskan...
Kata Hati Paskal Gara2 Leka Main Pubg Lelaki Ini Ketakutan Selepas Dijerkah Komander

Kata Hati Paskal Gara2 Leka Main Pubg Lelaki Ini Ketakutan Selepas Dijerkah Komander

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 260 hits
Baru baru tular video seorang lelaki telah dimarahi oleh bapa saudaranya kerana terlalu gemar menghabiskan masa bermain permainan video PUBG sehingga tidak mengendahkan tetamu yang bertandang di rumah Video yang berdurasi 58 saat itu telah ...
Saya Pencuri Hati Rakyat Najib Troll Lagi Tetapi Kali Ini Dia Balas Balik Sindiran Azmin Memang Mantap Habis

Saya Pencuri Hati Rakyat Najib Troll Lagi Tetapi Kali Ini Dia Balas Balik Sindiran Azmin Memang Mantap Habis

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 529 hits
Bukan pencuriku tapi pencuri hati rakyat kata bekas perdana menteri Berikut jawapan spontan Najib ketika ditanya berkenaan tindakan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali yang menolak gelaran bossku yang digunakannya sebaliknya menggel...
Gara Gara Komen Melampau Ini Jawapan Dan Tindakan Padu Jihan

Gara Gara Komen Melampau Ini Jawapan Dan Tindakan Padu Jihan

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 255 hits
Gara Gara Komen Melampau Ini Jawapan Dan Tindakan Padu Jihan Pengacara Jihan Muse ada memuat naik sekeping gambar ketika sedang menghadiri sebuah program rakaman di akaun Instagram miliknya Malah katanya musim terbaru lebih menarik kerana p...
Koleksi 10 Menu Makan Tengahari Istimewa Sedap Memang Padu

Koleksi 10 Menu Makan Tengahari Istimewa Sedap Memang Padu

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 942 hits
Menikmati hidangan tengahari bersama ahli keluarga dengan menu istimewa pasti menggalakkan ahli keluarga tidak sabar duduk di meja makan bagi menikmati hidangan yang enak Sambil itu kehadiran bersama mengeratkan kasih sayang sekeluarga kalu...
Belum Reda Pasal Persembahan Ajl Pu Rahmat Pula Sound Sufian Suhaimi Dan Elfira Loy Memang Padu Ayat Dia Bagi

Belum Reda Pasal Persembahan Ajl Pu Rahmat Pula Sound Sufian Suhaimi Dan Elfira Loy Memang Padu Ayat Dia Bagi

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 881 hits
Nampaknya sepanjang hari kes mengenai Elfira Loy Sufian Suhaimi membanjiri media sosial dari malam tadi sampai sekarang nama mereka berdua je menjadi buah mulut netizen Ini semua disebabkan impak persembahan lagi Di Matamu semalam bahkan si...
Selama Kau Hidup Jauh Mana Kau Berjalan Ini Kenyataan Padu Ayahanda Rani Kulup Memang Terkedu

Selama Kau Hidup Jauh Mana Kau Berjalan Ini Kenyataan Padu Ayahanda Rani Kulup Memang Terkedu

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 973 hits
Selama Kau Hidup Jauh Mana Kau Berjalan Ini Kenyataan Padu Ayahanda Rani Kulup Memang Terkedu Kecoh apabila Suhaimi Saad dulu tidak percaya pada vaksin tetapi kini mendakwa bahawa bumi sebenarnya bukan berbentuk bulat dan beliau mencabar an...
Majlis Tindakan Ekonomi Ditubuhkan Bukan Kerana Pm Tidak Puas Hati

Majlis Tindakan Ekonomi Ditubuhkan Bukan Kerana Pm Tidak Puas Hati

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 313 hits
SEPANG Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyangkal dakwaan bahawa penubuhan Majlis Tindakan Ekonomi disebabkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak berpuas hati dengan prestasi menteri menteri Kabinet Beliau b...
Video Biaq Betoi Nasi Beriani Sekupang Murah Habaq Hang Nasi Beriani Viral Ni Memang Padu

Video Biaq Betoi Nasi Beriani Sekupang Murah Habaq Hang Nasi Beriani Viral Ni Memang Padu

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 481 hits
VIDEO Biaq betoi Nasi Beriani sekupang Murah habaq hang Nasi Beriani Viral Ni Memang Padu itu reaksi setiap pengunjung yang ke Baen Cafe di sini Ramai yang terkejut kerana nasi tomato dan nasi beriani kosong dijual di premis itu dengan harg...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan