Indahnya Waktu Bercinta Rupanya Kahwin Lagi Best Semua Perangai Keluar


Sebelum berumah tangga, sudah tentu kita memasang niat untuk menjadi yang terbaik buat pasangan. Tetapi semua itu pasti akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi.
Setiap pasangan yang berkahwin bukan sahaja perlu bersedia untuk hidup berdua tetapi juga mental harus kuat kerana ujian selepas berkahwin berganda daripada ketika kita bersendirian. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.

Artikel Menarik: [Pengikat Sayang Suami Isteri. Amalkan Bacaan Al-Fatihah, Al-Ikhlas, Ya Latif & Selawat]
Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri? Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?
Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelah kanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood. Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua.

Mula-mula kahwin, suami pun senyum saja sebab bila pulang ke rumah sudah terhidang makanan enak-enak. Sarung kusyen pun sentiasa bertukar. Kadang-kadang ke pejabat pun boleh bawa bekal, sebab isteri rajin sangat masak!
Artikel Menarik: [Rajin Solat Dhuha Dan Selalu Doakan Suami, Rezeki Tambah Murah. Cik Abang Pun Sayang!]
Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah.
Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.
Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan.
Suami yang peka dengan keadaan isteri dah tentu akan perasan isterinya berubah. Waktu ini, kalau anda ‘cuit’ sikit emosinya,  menangis. Anda cubalah tanyakan padanya jika ada apa-apa yang boleh anda bantu. Atau anda pula take over, urutkan badannya. Sebenarnya waktu itu, anda akan mendengar setiap luahan perasaanya.
Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.
Isteri tak perlukan wang ringgit yang banyak (kalau ada, bonus!) atau dibelikan hadiah-hadiah mewah, cukuplah sekadar anda tanyakan keadaannya atau bantu dia sedikit sebanyak dalam melakukan kerja rumah.

Artikel Menarik: [Suami ‘Ikat Ketat’ Tak Lepas, Kalau 13 Perkara Ni Isteri Buat Untuknya]
Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia.
Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya. Itu sahaja yang isteri mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.
The post Indahnya Waktu Bercinta, Rupanya Kahwin Lagi Best. Semua Perangai ‘Keluar’! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/indanya-waktu-bercinta-rupanya-kahwin-lagi-best-semua-perangai-keluar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Laaa Berebut Awek Rupanya Mangsa Dah Buat Laporan Polis Semua Pelajar Terbabit Bakal Dikutip

Laaa Berebut Awek Rupanya Mangsa Dah Buat Laporan Polis Semua Pelajar Terbabit Bakal Dikutip

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 708 hits
Laaa berebut awek rupanya Mangsa dah buat laporan polis semua pelajar terbabit bakal dikutipTimbalan Ketua Polis Kelantan Senior Asisten Komisioner Abdullah Mat Piah mengesahkan kejadian seorang pelajar sekolah dipukul sekumpulan pelajar di...
Best Betul Jadi Lelaki Kahwin Dengan Kakak Adik Pun Dapat

Best Betul Jadi Lelaki Kahwin Dengan Kakak Adik Pun Dapat

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 394 hits
Sejak semalam gambar perkahwinan Emma Maembong bersama suaminya Muhammad Shazli Azhar menjadi bualan hangat di laman Twitter apabila satu foto memaparkan Emma The post appeared first on
Xiaomi Mi 10 Pro Kini Memegang Takhta Pada Skor Dxo Mengalahkan Semua Peranti Lain

Xiaomi Mi 10 Pro Kini Memegang Takhta Pada Skor Dxo Mengalahkan Semua Peranti Lain

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 219 hits
https ift tt 3bytgYK Xiaomi hari ini telah pun memperkenalkan Xiaomi Mi 10 secara rasminya di China Menariknya pada acara pelancaran peranti berkenaan pihak Xiaomi turut menyentuh mengenai sokongan rakaman gambar dan video yang dibawakan ol...
Pastu Bila Boleh Balik Semua Suspek Terlibat Dalam Kes Pukul Pelajar Gara Gara Berebut Awek Ditahan

Pastu Bila Boleh Balik Semua Suspek Terlibat Dalam Kes Pukul Pelajar Gara Gara Berebut Awek Ditahan

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 267 hits
Susulan video yang menunjukkan seorang pelajar dibelasah di dalam kelas viral di media sosial mangsa telah membuat laporan polis Timbalan Ketua Polis Kelantan Senior Asisten Komisioner Abdullah Mat Piah semalam berkata kejadian itu dipercay...
Takziah Semua Abam Bocey Dah Tak Ade

Takziah Semua Abam Bocey Dah Tak Ade

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 884 hits
Kelmarin kita dikejutkan dengan pemergian Allahyarham Abam Bocey ataupun nama sebenarnya Syed Umar Mukhtar Syed Mohd Ridzuan ke rahmatullah Semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan hambanya yang beriman Aamiin Takziah Se...
Gunung Merapi Erupsi Pagi Ini Semua Jalur Pendakian Ditutup

Gunung Merapi Erupsi Pagi Ini Semua Jalur Pendakian Ditutup

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 142 hits
Gunung Merapi yang terletak di perbatasan antara Daerah Istimewa Yogyakarta dengan Jawa Tengah mengalami erupsi pagi ini Erupsi terjadi tepatnya pada pukul 05 16 WIB dengan amplitude 75 mm dan durasi 150 detik Tinggi kolom erupsi tercatat s...
Semua Parti Komponen Ph Sokong Dr Mahathir Sepenuhnya

Semua Parti Komponen Ph Sokong Dr Mahathir Sepenuhnya

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 330 hits
SEMUA parti komponen Pakatan Harapan komited kepada Tun Dr Mahathir Mohamad dan akan terus menyokong beliau sebagai Perdana Menteri Oleh tindakan sesetengah parti di pihak pembangkang yang mahu ahli parlimen mereka menyokong Perdana Menteri...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Pusing Bandar

Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A